آموزش اعتماد به نفس

سلامی ناب به شما دوستان خوبم

به سایت جستیر خوش امدید

همه ی مطالب مرتبط با آموزش اعتماد به نفس را برایتان جمع اوری کرده ایم و در اختیارتان میگذاریم

شاد و سلامت باشید

آموزش اعتماد به نفس به کودکان

آموزش اعتماد به نفس به کودکان
آموزش اعتماد به نفس به کودکان

1. فرزندتان را دوست داشته باشید:

به نظر می رسد واضح است، اما احتمالا مهم ترین چیزی است که می توانید به فرزند

خود بدهید. حتی اگر شما آن را ناقص انجام دهید – چه کسی اینکار را نمی کند؟ همیشه

عشق زیادی را بروز دهید.

فرزند شما نیاز به احساس پذیرش و دوست داشتن دارد، از خانواده شروع کنید و به

گروه های دیگر مانند دوستان، همکلاسی ها، تیم های ورزشی و جامعه گسترش دهید.

اگر شما فریاد بزنید یا نادیده بگیرید یا اشتباه دیگر والدینی را انجام دادید، کودک خود را

بغل کنید و به او بگوئید که متاسف هستید و او را دوست دارید. عشق بدون قید و شرط،

پایه ای قوی برای اعتماد به نفس ایجاد می کند.

2. جایی که لازم است او را ستایش کنید:

مهم است که به فرزندتان ستایش و بازخورد مثبت بدهید، زیرا بچه ها – به ویژه جوانان – آنچه را که فکر می کنید را با ارزش و دستاوردهای خود اندازه گیری می کنند ؛ اما

در ستایش خود واقع بینانه باشید ؛ اگر کودکی موفق نشود یا هیچ استعدادی را در

مهارت خاصی نشان ندهد، تلاش او را ستایش کنید، اما نتایج غیر واقعی را تحسین

نکنید.

به او بگویید که مشکلی نیست که نتواند همه کارها را به طور عالی انجام ده .به او

بیشتر بخوان بیشتر بدان  بازگرداندن عشق و ازدواج

بگویید که بعضی چیزها تلاش و تمرین و تکرار زیادی می خواهند و گاهی اوقات بهتر

است بعد از اینکه بهترین تلاش خود را انجام دادید، حرکت کنید.

3. به فرزندتان کمک کنید تا اهداف واقعی را تعیین کند:

هنگامی که کودک شما فوتبال را شروع می کند، برای او خوب است که فکر کند می

تواند در نهایت به تیم المپیک برود. اما اگر او در تیم اش در دبیرستان موفق نشود و

هنوز فکر کند که یک بازیکن المپیک کالیبر است، در این صورت نیاز به تمرکز بیشتر

بر اهداف واقع بینانه دارد.

فرزندتان را برای تعیین اهداف معقول و برای کمک به جلوگیری از احساس شکستش

کمک کنید. برای هدف هایش، با صحبت با او، هدف های کوتاه مدت و کوچکی را

نشانش دهید.

آموزش اعتماد به نفس در سخنرانی

۱. شنونده‌ها را بخندانید

براساس تجربه‌ی من، شوخی معمولا مسیر خوبی برای شروع یک سخنرانی جذاب

است. این‌کار جو را به‌سرعت گرم و صمیمی می‌کند و باعث آرامش فرد سخنران

می‌شود. وقتی به جمعیت نگاه می‌کنید و چهره‌های خندان می‌بینید، نوعی حس ارتباط

بین شما و مخاطبان ایجاد می‌شود، مخصوصا زمانی‌که می‌توانیم شنونده‌ها را در

خندیدن به خودمان شریک کنیم، این ارتباط را به‌خوبی احساس می‌کنیم. مسخره‌کردن

خودتان، مقام شما را پایین می‌آورد و اگر بتوانید دیگران را هم در این خنده شریک کنید

نوعی حس اعتماد به‌وجود می‌آورید. این خنده دیواری را که باعث می‌شود مخاطب‌تان

خودش را از شما بسیار دور ببیند، درهم می‌شکند.

۲. به افرادی که واکنش نشان می‌دهند، توجه کنید

اگر احساس می‌کنید با مخاطب ارتباط مؤثر برقرار نکرده‌اید، ممکن است اعصاب‌تان

بیشتر بخوان بیشتر بدان  آموزش زبان بدن

تحت فشار قرار بگیرد و وقتی افرادی را می‌بینید که کاملا بی‌علاقه به‌نظر می‌رسند،

این فشار به‌طرز قابل ملاحظه‌ای زیاد می‌شود. به‌طور معمول می‌توانید به جمعیت نگاه

کنید و افرادی را که به صحبت‌های شما واکنش نشان می‌دهند، مثلا موقعی که نکاتی را

بیان می‌کنید سر تکان می‌دهند، پیدا کنید. اینکه بدانید عده‌ای نظر شما را تأیید می‌کنند،

حس اعتماد زیادی به‌وجود می‌آورد. هرچه بیشتر بر این افراد تمرکز کنید،

اعتمادبه‌نفس‌تان بیشتر می‌شود و هرچه اعتمادبه‌نفس‌تان بیشتر شود، توجه افراد بیشتری

را جذب می‌کنید. تاجایی‌که می‌بینید کل جمعیت با صحبت‌های شما سر تکان می‌دهند و

بر لبه‌ی صندلی نشسته و به هر کلمه‌ی شما واکنش نشان می‌دهند. این صحنه ناگهان

فشار را از روی اعصاب شما برمی‌دارد و حس خوبی به شما منتقل می‌کند.

۳. احساس‌تان را بیان کنید

اعتراف می‌کنم وقتی سخنرانی را شروع کردم، نگران بودم. وقتی ویدئوهای سخنرانی‌ام

را نگاه می‌کردم، متوجه می‌شدم که وقعا نگران و عصبی به‌نظر می‌رسم. گاهی‌وقت‌ها

فرقی نمی‌کند با چه حرف‌هایی سعی می‌کنید خودتان را آرام کنید؛ هرچه تلاش کنید

فایده‌ای ندارد. نگرانی و استرس موقع سخنرانی چیزی نیست که به این راحتی‌ها بتوانید

آن را از خودتان دور کنید. من متوجه شدم که بیشترین میزان تنش را در ابتدای

سخنرانی تجربه می‌کنم. متوجه شدم که نمی‌توانم تنش‌ها را متوقف کنم، اما می‌توانم آنها

را مخفی کنم. با افزایش هیجان در مورد موضوع مورد بحث و صادقانه روبه‌روشدن با

احساس ناکامی، توانستم عصبی‌بودنم را مخفی کنم. مخفی‌کردن یک احساس با پوشاندن

آن با یک حس دیگر، بسیار راحت‌تر از فرونشاندن آن است.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  علائم کمبود اعتماد به نفس

 

در صورت علاقه مندی از مطالب زیر دیدن فرمایید:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.