ارزش غذایی بادام

سلام درود بسیار به همه عزیزانم دراینجا در مورد ارزش غذایی بادام

همه مطالب را میخوانید.

از اینکه با سایت جستیر همراهید از شما متشکریم.

 

ارزش غذایی بادام زمینی

آن ها کربوهیدراتی کمی دارند و غنی از مواد مغذی هستند.

بادام زمینی منبع بسیار عالی از پروتئین نیز هست.

همچنین شامل بیوتین ،نیاسین ،فولات ، منگنز، ویتامین ایی ،تیامین ،

فسفر و منیزیم همه اینها برای بدن و ذهن سالم بسیار مهم هستند.

ارزش غذایی برای هر 100 گرم

ارزش غذایی بادام

ارزش غذایی بادام زمینی چقدر است؟

تمام خواص و فواید بادام زمینی برای زیبایی ، سلامتی و درمان بیماری ها

بیماری های قلبی عروقی، بیماری آلزایمر، و عفونت:

بادام زمینی ها عمدتا به طور عمده از سرطان، بیماری های قلبی، بیماری های عصبی و یا هر نوع قارچ ویروسی جلوگیری می کند و تولید اکسید نیتریک در بدن را افزایش می دهد.

بدون کربوهیدرات:

زنان به طور کلی بیشتر درمعرض چاقی در مراحل مختلف زندگی هستند. این می تواند پس از حاملگی یا تغییرات هورمونی، یائسگی یا افسردگی باشد و مشاهده می شود زنانی که کره بادام زمینی را در رژیم غذایی خود حداقل دو باردر هفته دارند، ریسک کمتری در چاقی دارند. برای جلوگیری از چاقی، توصیه می شود به طور منظم بادام زمینی بخورید.

ارزش غذایی بادام

خواص بادام زمینی

بادام زمینی مراقبت از پوست:

آن ها حاوی سطوح بالایی از آنتی اکسیدان موجود در بادام زمینی هستند که وقتی آب پز می شوند فعال تر می شوند. جنیستین و آنتی اکسیدانی به نام بیوچنانین خسارت ناشی از رادیکال های آزاد در پوست را درمان می کند. بادام زمینی باعث می شود جوان تر به نظر برسید.

ویتامین ها و مواد معدنی بادام زمینی:

پوست بادام زمینی منبع بسیار زیادی از آنتی اکسیدان ها هستند و دارای محتوای بالای فیبر رژیمی هستند. انواع مختلف پوست بادام زمینی حاوی مقدار زیادی مواد مغذی هستند. اضافه کردن کره بادام زمینی و غیره به رژیم غذایی روزانه می تواند محتوای غذایی را افزایش دهد.

بادام زمینی برای استخوان های سالم :

فراوانی آهن و کلسیم موجود در کره بادام زمینی مهم ترین عوامل انتقال اکسیژن به خون و بهبود استخوان های سالم و قوی است. آن ها تقویت کننده های انرژی با مقادیر زیادی از ویتامین ها، مواد معدنی هستند.

ارزش غذایی بادام

فواید بادام زمینی برای استخوان ها

بادام زمینی برای مبارزه با افسردگی:

علت اصلی افسردگی سطوح پایین سروتونین است.

تریپتفون موجود در بادام زمینی ها،

ترشح مواد شیمیایی را افزایش می دهد

و در نتیجه به مبارزه با افسردگی کمک می کند.

در نظر گرفته می شود برای جلوگیری از این بیماری های خطرناک،

حداقل دو قاشق سوپ خوری کره بادام زمینی هفتگی به تناسب و سلامت کمک می کند.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  صفحه لندینگ چیست

بادام زمینی منبع ویتامین ب است:

مصرف 1.5 اونس روزانه بادام زمینی ممکن است خطر بیماری های قلبی را کاهش دهد. بادام زمینی ها غذای سالمی هستند و منبع خوب ویتامین ب هستند.

بادام زمینی برای محافظت در برابر بیماری های عصاب از جمله آلزایمر:

بادام زمینی ها سرشار از نیاسین است

وافرادی که غذاهای غنی از نیاسین (ویتامین ب3)می خورند،

یعنی ویتامین ب3 احتمال کمتری دارد که اختلالات

مربوط به حافظه نظیر بیماری آلزایمر را بگیرند.

نیاسین در کره بادام زمینی وجود دارد به بهبود چنین سلول های عصبی کشنده کمک می کند.

ارزش غذایی بادام

محافظت در برابر بیماری آلزایمر

بادام زمینی برای مبارزه با سرطان:

پلی فنولیک در غلظت های بالا بادام زمینی وجود دارند. اسید کوماریک توانایی کاهش خطر سرطان معده را دارد. این کار به کاهش سلولهای سرطانی کمک می کند.

بادام زمینی برای مبارزه با سرطان روده :

سرطان روده تا 58 درصد در زنان و 27 % در مردان با مصرف بادام زمینی کاهش میابد.

بادام زمینی برای قند خون:

مصرف منظم بادام زمینی به جذب کلسیم، چربی ها و کربو هیدرات ها از طریق منگنز که در بادام زمینی ها یافت می شود کمک می کند. سطح قند خون در بدن انسان تنظیم می کند.


 

ارزش غذایی بادام درختی

جالب است که حدود ۵۰ تا ۵۵ درصد از بادام شیرین

و ۴۰ تا ۴۵ درصد بادام تلخ را روغن تشکیل می‌دهد.

این روغن نه تنها مضر نبوده بلکه خواص درمانی زیادی داشته

و در لوسیون‌ها و کرم‌های آرایشی جایگاه ویژه‌ای دارا است.

علاوه بر این ۲۵ درصد بادامِ درختی شامل

یک مواد سفیده‌ای و دپاستازی به نام امولسین، صمغ، قند، موسیلار و مواد معدنی است.

به طور کلی در هر ۱۰۰ گرم بادامِ درختی خشک مواد زیر وجود دارد:ارزش غذایی بادام

آب                         ۴/۷ گرم

انرژی                     ۵۹۸ گرم

پروتئین                   ۱۸/۶ گرم

روغن اشباع نشده      ۵۴/۲گرم

نشاسته                  ۱۹/۵گرم

کلسیم                  ۳۲۰ میلی‌گرم

فسفر                 ۵۰۰میلی‌گرم

آهن                   ۴/۷ میلی‌گرم

پتاسیم                ۷۷۰ میلی‌گرم

ویتامین ب ۱       ۰/۲۵ میلی‌گرم

ویتامین ب ۲        ۰/۹ میلی‌گرم

ویتامین ب ۳         ۳/۵ میلی‌گرم

 

 

ارزش غذایی بادام درختی

اشاره شد که ترکیبات و مواد تشکیل‌دهنده بادامِ درختی ارزش غذایی فراوانی داشته و می‌توان بخش زیادی از مواد و انرژی مورد نیاز بدن انسان را تأمین نماید. به طوری که هر ۱۰۰ گرم بادامِ درختی مقادیر زیر در بر می‌گیرد:

کالری : ۵۷۶

چربی : ۴۹ گرم

پروتئین : ۲۱ گرم

کربوهیدرات : ۲۲ گرم

فیبر : ۱۲ گرم

قند : ۳.۹ گرم

خواص بادام درختی

مسلماً ارزش غذایی و ترکیبات یاد شده در بالا، بادام درختی را دارای فواید و خواص شایانی برای سلامتی بدن نموده است. اما این خواص برای برخی از گروه‌های خاص بیشتر به چشم می‌آید که در ادامه ابتدا به آن‌ها پرداخته، سپس خواص کلی بادامِ درختی را برای سلامتی تک‌تک سیستم‌ها و اعضای بدن گفته می‌شود:

 

اعجاز بادام درختی برای زنان باردار

یکی از مواد تشکیل‌دهنده بادامِ درختی اسیدفولیک است. اسیدفولیک جهت ساخت و نگهداری سلول‌ها نقش اساسی دارد. همچنین به منظور تکامل جنین، رشد طناب نخاعی و مغز جنین وجود این ماده بسیار مهم است. بنابراین بدن زنان باردار و شیرده به مقادیر بیشتری اسیدفولیک نیاز دارد. از این رو به علت وجود اسیدفولیک فراوان در بادامِ درختی برای آن‌ها بیش از سایرین توصیه می‌شود.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  بازی های گروهی

از طرفی دیگر بادامِ درختی منبع فیبر و پروتئین بوده که در رفع یبوست و افزایش انرژی در زنان باردار مؤثر است. همچنین  کلسیم و پتاسیم در بادامِ درختی از فشارخون بالا در بارداری جلوگیری کرده و خطر پره اکلامپسی را در این دوران کاهش می‌دهد.

 

فواید بادام درختی برای کودکان

بادامِ درختی از جمله موادی است که می‌تواند به عنوان یک‌ میان وعده سالم برای کودکان استفاده شود. چراکه فسفر موجود در آن سبب تقویت استخوان‌های آن‌ها شده و پوسیدگی دندان و پوکی استخوان را در آینده کاهش می‌دهد. در ضمن مقادیر قابل‌توجه فلزات قلیایی در بادامِ درختی، سیستم ایمنی کودکان را تقویت می‌نماید و سبب انرژی‌زایی در بدن آن‌ها می‌‌شود.

 

ارزش غذایی بادام

۱۱ اثر درمانی بادام درختی بر روی پوست و مو

ویتامین E یکی از مهم‌ترین ویتامین‌ها جهت سلامتی پوست و مو به شمار می‌آید و از آنجایی که بادامِ درختی مقادیر زیادی از این ویتامین را در خود دارد، به همراه روغن بادام و دیگر مواد موجود در بادام درختی در درمان و پیشگیری از مشکلات پوست و مو بسیار مؤثر است. این خواص را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

۱. آب‌رسانی و مرطوب‌کنندگی پوست

۲. جلوگیری از آفتاب‌سوختگی

۳. درمان آکنه و جوش‌های سرسیاه

۴. افزایش خاصیت الاستیسیته پوست و جوان‌کننده پوست

۵. لایه‌بردار پوست

۶. روشن‌کننده پوست

۷. درمان سیاهی زیر چشم

۸. افزایش و تقویت رشد مو

۹. نرم‌کننده و درخشان کننده مو

۱۰. رفع شوره سر

۱۱. درمان ریزش مو


 

ارزش غذایی بادام

بادام (Prunus dulcis, مترادف (زیست‌شناسی) Prunus amygdalus)

نوعی میوه است،

که درخت آن بومی ایران و کشورهای اطراف

و آسیای مرکزی است،

اما در مناطق بسیاری کشت می‌شود.

در اصل بادام جزو مغزهای حقیقی به حساب نمی‌آید،

بلکه از انواع شفت هاست که دارای یک پوسته بیرونی

و یک پوشش درونی سخت است

که دانه (مغز) در درون آن قرار می‌گیرد.

ارتفاع درخت بادام ۴ تا ۱۰ متر است و قطر آن نیز می‌تواند

به بیش از ۳۰ سانتیمتر برسد.

نوع خودروی آن را که هسته‌های کوچک دارد اَرْژَن می‌نامند.

بزرگترین کشورهای تولیدکننده بادام در دنیا ایالات متحده آمریکا و اسپانیا هستند.

ایران با تولید ۶٪ در رتبه پنجم تولیدکنندگان این میوه قرار دارد.

۴۹٪ دانه بادام را روغن تشکیل می‌دهد که ۶۲٪ آن اولئیک اسید

غیر اشباع، ۲۴٪ لینولئیک اسید غیراشباع،

و ۶٪ آن پالمیتیک اسید اشباع است.

مقدار انرژی موجود در هر ۱۰۰ گرم مغز بادام، ۵۷۶ کیلوکالری است.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  خواص زرد چوبه

بزرگترین بادامستان‌های دیم در ایران، در کوهسرخ و سرولایت خراسان رضوی قرار دارد.


ارزش غذایی بادام هندی

بادام هندی درختی گرمسیری و همیشه سبز است

که دانهٔ بادام هندی و سیب بادام هندی را تولید می کند.

این درخت می تواند تا 14 متر رشد پیدا کند.

طبیعت بادام هندی گرم و خشک بوده است.

کاشو یا بادام هندی به دلیل طعم منحصر به فردش یکی از آجیل های محبوب مردم کشور ما و دیگر کشورها است.

1) بادام هندی کلسترول ندارد.
2) برای حفظ سلامت لثه و دندان مفید است.
3) بادام هندی انرژی زاست.
4) حاوی چربی اشباع شده است که برای سلامت قلبی عروقی مفید است.
5) میزان بالای تری گلیسیرید را که با افزایش خطر بیماری قلبی ارتباط دارد، کاهش می دهد.
6) غنی از آنتی اکسیدان است که در از بین بردن رادیکال های آزاد موثر است.
7) منیزیم بادام هندی در ترکیب با کلسیم ماهیچه ها و استخوان های سالم بدن را محافظت می کند.
8) در ایجاد خواب منظم در زنان یائسه موثر است.
9) دارای انرژی و فیبر غذایی بالایی است. در صورت مصرف متعادل برای حفظ وزن مفید است.
10) سرشار از مس است و برای تولید انرژی و انعطاف پذیری بیشتر رگ های خونی، استخوان ها و مفصل ها ضروری است.
11) مصرف این گیاه به بدن کمک می کند تا جذب آهن به شکل بهتری صورت گیرد و باعث رشد استخوان و بافت پیوندی و تولید ملانین (رنگ دانه پوست و مو) می شود. از آنجا که در دمای اتاق سریع فاسد می شود، بهتر است آن را در یخچال نگه داری کنید.

ارزش غذایی بادام زمینی خام

در اینجا حقایق تغذیه ای برای 3.5 اونس (100 گرم) بادام زمینی خام آورده شده است:
کالری: 567
آب: 7٪
پروتئین: 25.8 گرم
کربوهیدرات: 16.1 گرم
شکر: 4.7 گرم
فیبر: 8.5 گرم
چربی: 49.2 گرم
امگا 3 : 0 گرم
امگا -6: 15.56 گرم
ترانس: 0 گرم
بادام زمینی پر از چربی های سالم و پروتئین مرغوب است. آنها همچنین کالری نسبتاً بالایی دارند.

 

ارزش غذایی بادام زمینی در 100 گرم

ارزش غذایی بادام زمینی در ۱۰۰ گرم

کالری بادام زمینی ۵۶۷
کل چربی ۴۹ گرم
چربی اشباع ۷ گرم
چربی چند غیر اشباع ۱۶ گرم
چربی تک غیر اشتباع ۲۴ گرم
کلسترول ۰ میلی گرم
سدیم ۱۸ میلی گرم
پتاسیم ۷۰۵ میلی گرم
کل کربوهیدرات ۱۶ گرم
فیبر غذایی ۹ گرم
قند ۴ گرم
پروتئین ۲۶ گرم
ویتامین آ ۰٪
کلسیم ۹٪
ویتامین دی ۰٪
ویتامین ب۱۲ ۰٪
ویتامین ث ۰٪
آهن ۲۵٪
ویتامین ب۶ ۱۵٪
منیزیم ۴۲٪

 


منبع : ویکی پدیا

از اینکه با سایت جستیر همراهید از شما بسیار سپاسگذاریم.

لطفت از بقیه موارد سایت دیدن نمایید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.