استراتژی فروش موفق

سلام به تک تک شما عزیزان دل

به سایت جستیر خوش امدید

ما در اینجا تمام مطالب و اطلاعات مربوط به استراتژی فروش موفق را برایتان جمع اوری کرده ایم

استراتژی فروش موفق

استراتژی فروش موفق
استراتژی فروش موفق

۱. محصولات خود را بشناسید

مهم‌ترین استراتژی فروش که مربوط به هر صنعت یا فروشنده‌ای می‌شود، این است که بدانید واقعا چه چیزی می‌فروشید. اگر ویژگی‌ها و مزایای محصول یا خدمتی که قصد فروش آن را دارید ندانید، نمی‌توانید به سؤالات مشتری پاسخ دهید و موقعیت را به نفع خود مدیریت نمایید.

برای خود دقیقا مشخص کنید که مشتری با خرید، به چه منافعی خواهد رسید. خود را جای او بگذارید و ببینید چه چیزی در محصول او را ترغیب به خرید می‌کند.

مردم محصولات یا خدمات شما را نمی‌خرند، بلکه نتیجه‌ای که با خرید برای آنها حاصل می‌شود، خریداری می‌کنند. وظیفه شما در کار فروش این است که بگویید با راه‌حل شما به چه چیزی می‌رسند و چگونه این اتفاق می‌افتد.

۲. نشان دهید، نگویید

مشتریان می‌خواهند در مورد ویژگی و مزایای یک محصول یا خدمات بشنوند، اما وقتی بتوانند کاربرد محصول یا خدمات را در عمل مشاهده کنند، بر آنها تاثیرگذاری بیشتری دارد.

به این شکل آنها احساس می‌کنند که محصول شما را کشف کرده‌اند و به درک بهتری از چگونگی استفاده از محصول در زندگی خود می‌رسند. این امر باعث می‌شود روند فروش هموارتر شود.

 

۳. مشتریان هدف را بشناسید

خواسته‌ها و نیازهای متفاوت مصرف کنندگان است که آنها به سمت محصولات یا خدمات خاصی می‌کشاند. هر کسب و کاری مشتریان ایده‌آلی دارد که می‌خواهد آنها را هدف بگیرد و به دست آورد. اگر اطلاعات خوبی از مشتریان هدف به دست آورید، می‌توانید به راحتی نیازهای آنها را شناسایی کرده و به آنها دریافتن راه حل کمک کنید.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  چگونه کار پیدا کنیم؟

تعیین ویژگی‌های سنی، سطح درآمد، وضعیت تاهل، سطح تحصیلات، موقعیت جغرافیایی، سرگرمی و علایق به هر کسب و کاری کمک می‌کند تا بازار خود را مشخص کند. مسلما تمام مشتریان به یک اندازه برای شما سوددهی ندارند، پس تمرکز خود را بر روی مشتریان ایده‌آل و پرسود بگذارید.

۴. مراجعه کنندگان جدید را از طریق مشتریان فعلی به دست آورید

حفظ مشتریان می‌تواند به سودآوری یک تجارت کمک کند، اما بهتر از آن، جذب مراجعه‌‌کنندگان جدید از طریق مشتریان فعلی است. تبلیغات دهان به دهان توسط مشتریان به رشد تجارت و شناخته‌ شدن کمک زیادی می‌کند.

برای به حداکثر رساندن سود خود، تشویق به بازاریابی دهان به دهان را وارد فرایند فروش خود کنید. می‌توانید یک برنامه ارجاعی با ارائه خدماتی بیش از انتظار مشتریان یا تخفیف در صورت معرفی یک مشتری جدید، آنها را ترغیب کنید تا تجارت شما را به دوستانشان پیشنهاد دهند.

۵. قیمت رقابتی ایجاد کنید

قیمت گذاری بخش مهمی از تکنیک‌های فروشندگی است و نقش مهمی در خرید بسیاری از مصرف کنندگان دارد، بنابراین مهم است که بخشی از استراتژی فروش شامل قیمت گذاری رقابتی باشد.

برای فروش بیشتر نیازی ندارید که قیمت خود را نسبت به رقبا خیلی پایین‌تر بیاورید چون در عمل و در بیشتر مواقع نتیجه عکس دریافت می‌کنید.

ممکن است شما تصمیم بگیرید که قیمت خود را بالاتر ببرید، اما باید مطمئن باشید که ارزشی بیشتری نیز می‌دهید. مزایای ارزش افزوده ممکن است ضمانت طولانی، پشتیبانی بهتر یا کیفیت بالاتر محصولات باشد.

۶. در بازارهای کوچک کار خود را شروع کنید

شما می‌توانید با هدف قرار دادن افرادی که نقاط مشترکی دارند، فروش خود را به شکل چشمگیری افزایش دهید. به جای توجه به بازار بزرگی از افراد با انواع نیازها و خواسته‌ها، تمرکز خود را بر روی گروه کوچک‌تری بگذارید. تمرکز بر بازاری کوچک‌تر یا به اصطلاح نیچ مارکتینگ برخلاف تصور، فروش شما را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  مدیریت پروژه

به عنوان مثال، اگر شما در حال فروش نرم افزار مدیریت صورت کالا هستید، انتخاب یک بازار کوچک می‌تواند مربوط به مشاغل تولیدکننده تجهیزات ساختمانی باشد. وقتی استراتژی فروش خود را بر روی این گروه از مشتریان مشابه می‌گذارید، به دلیل شناختی خوبی که از این بازار به دست می‌آورید، می‌توانید گام‌های سریع‌تری بردارید.

۷. انعطاف پذیر باشید

در طول فروش، شما طبیعتا با چالش‌های جدید و خواسته‌های منحصر به فرد مشتریان مواجه خواهید شد.

از آنجا که گفتن جملاتی مانند “امکان‌پذیر نیست” یا “امکان انجام این کار را نداریم” حکم اعدام را دارد، استراتژی فروش باید به اندازه کافی انعطاف پذیر باشد تا در مواجهه با چالش‌ها، منعطف بماند.

همان‌طور که نویسنده و مربی استراتژی فروش گرانت کاردون می‌گوید:

شما در فروش به دنبال توافق هستید. مشتری تقریباً همیشه نه نسبت به شما، بلکه نسبت به تصمیم‌های خود، نامطمئن است. اکثر فروشندگان فکر می‌کنند فروش جلب اعتماد است. اما در حقیقت، فلسفه فروش این است که مشتری به اندازه کافی اعتماد به نفس داشته باشد تا بتواند تصمیم بگیرد. این کار با کمک و انعطاف‌ پذیری از سوی شما شکل می‌گیرد.

۸. از داستانگویی استفاده کنید

ما عاشق داستان هستیم. هر اطلاعاتی که در قالب داستان به ما داده شود، آن را سریع‌تر و راحت‌تر جذب می‌کنیم. اما چرا این‌گونه است؟

تحقیقات جنیفر آکر در دانشگاه استنفورد نشان داده است که مغز ما در درک منطق به خوبی کار نمی‌کند. مغز ما برای درک و حفظ داستان‌ها برنامه‌ریزی شده است. داستان مشتری را با شما همراه می‌کند و باعث می‌شود که احساس متفاوتی پیدا کند. نتیجه آن اقناع شدن و اقدام کردن است”.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  فروش حرفه ای

داستان‌ها بهتر در ذهن ثبت می‌شوند و بیشتر احساسات را درگیر می‌کنند، خرید نیز یک عمل کاملا احساسی است.

۹. به صدای مشتریان گوش دهید

با گوش دادن به اعتراضات و درخواست‌های مشتریان و سایر اطلاعات مهمی که در اختیار شما قرار می‌دهند، رویکرد فروش خود را کامل کنید و به تدریج سرعت خود را افزایش دهید.

گوش دادن به بازخوردها، بررسی داده‌ها و ایجاد تغییر در صورت لزوم، از ملزومات موفقیت در فروش است. نمی‌توانید با مشتریانی که نیازهایشان هر روز در حال تغییر است با یک رویکرد جلو بروید.

اگر برای ردیابی درخواست‌ها از مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) استفاده کنید، تصمیم‌گیری درست براساس اطلاعات حقیقی، به راحتی قابل انجام است.

۱۰. خودتان را بفروشید

حتی اگر محصولی عالی داشته باشید، اگر استراتژی فروش، تنها بر روی محصول متمرکز شود، معادله‌ای که می‌توانست تردید را به اعتماد تبدیل شود، از دست می‌دهید.

مشتریان شما چیزی بیشتر از یک محصول را خریداری می‌کنند – آنها به شما اعتماد دارند و در این رابطه سرمایه گذاری کرده‌اند. استراتژی فروش باید بر اعتمادسازی تمرکز کند. به تعهدات خود پایبند باشید و نشان دهید که پس از فروش نیز مدافع آنها خواهید بود.

خود شما به عنوان یک فروشنده تاثیر زیادی بر تصمیم‌گیری مشتری بالقوه دارید. مشتریان دوست دارند که از فروشنده‌ای خرید کنند که آگاه و متعد به کسب و کار خود است.

بیشتر بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.