افزایش بازدید فروشگاه اینترنتی

افزایش بازدید فروشگاه اینترنتی

افزایش بازدید فروشگاه اینترنتی

سلام خدمت کاربران عزيز به سايت جستير خيلي خوش آمديد در اين مطلب ميخواهيم درباره ي افزایش بازدید فروشگاه اینترنتی اطلاعاتی در اختيار شما قرار دهيم ما را تا انتهاي مطالب همراهي بفرماييد.

منظور از بازاریابی تجارت الکترونیک چیست؟

بهتر است مطلب را از پایه و اساس آن شروع کنیم و پیش از هر چیز، بازاریابی تجارت الکترونیک را تعریف کنیم: بازاریابی تجارت الکترونیک به معنای به‌کارگیری روش‌های تبلیغاتی به‌منظور افزایش ترافیک در کسب‌وکار اینترنتی و تبدیل کردن این ترافیک به مشتریانی است که قصد خرید محصول یا دریافت خدمات را داشته باشند (و نیز کسب اطمینان از باقی ماندن مشتریان و انجام خریدهای مجدد توسط آن‌ها).

به‌منظور طرح‌ریزی برنامه‌ای جامع برای بازاریابی تجارت الکترونیک باید علاوه بر روش‌های بازاریابی‌ای که در خود وبسایت انجام می‌گیرند، روش‌های خارج از آن را هم مورد بررسی قرار داد. اگر برنامهٔ طرح‌ریزی شده به‌اندازهٔ کافی مطلوب باشد می‌تواند در شناخته شدن بهتر برند، افزایش وفاداری مشتریان و در نهایت افزایش فروش اینترنتی نتیجه‌بخش باشد.

راهکارهای افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی

افزایش بازدید فروشگاه اینترنتی
افزایش بازدید فروشگاه اینترنتی

بیش‌فروشی محصولات

ممکن است اصطلاح «بیش‌فروشی» برای‌تان ناآشنا باشد، پس بهتر است ابتدا تعریف ساده‌ای از آن بیان کنیم: بیش‌فروشی در حقیقت به رویکردی گفته می‌شود که طی آن محصولی به مشتری فروخته می‌شود که کمی از لحاظ ارزشی، بهتر از محصولی است که خود مشتری مد نظر داشته است.

در بسیاری از کسب‌وکارها، بیش‌فروشی در مقایسه با جذب مشتریان جدید می‌تواند به مراتب نتایج بهتری به همراه داشته باشد. بعضا ممکن است پیش بیاید که مشتریان کسب‌وکاری بخصوص از دسترس‌پذیر بودن محصولی باارزش‌تر اطلاعی نداشته باشند؛ یا شاید از محصول اطلاع داشته باشند، اما به اطلاعات بیشتری برای متقاعد شدن و خرید آن محصول احتیاج داشته باشند. برای نمونه این سؤالات را مد نظر قرار بدهید: آیا (فرضا) یکی از محصولات شما با چرم باکیفیت‌تری ساخته شده است؟ یا اینکه محصولی دارید که یکی از اجزای آن دست‌ساز باشد؟ به هر عنوان هر کسب‌وکاری چنین محصولاتی دارد و بهتر است بر تفاوت‌های این‌چنینی تأکید شود (البته به فراخور اوضاع و زمان) و نظر مشتری را در مورد درخواست احتمالی‌اش مبنی بر به‌روز کردن محصول جویا شد.

زمانی که از بیش‌فروشی برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی خود بهره می‌گیرید، دو موضوع اساسی را حتما باید مد نظر قرار بدهید:

  • از این مسئله که بیش‌فروشی شما مرتبط با محصول (یا محصولات) اصلی است، اطمینان حاصل کنید.
  • به حدود قیمتی که احتمالا مشتریان شما انتظار خواهند داشت، حساسیت نشان بدهید.

قیمتی که شما برای محصول خود در نظر می‌گیرید باید متناسب با نیازهای اساسی مشتری باشد و زمانی که قیمت پایه‌ای برای مشتری تعریف می‌شود، احتمال دارد نسبت به افزایش قیمت واکنش خوبی نشان ندهند. قیمت پایه در بیشتر مواقع همان قیمتی است که مشتری برای نخستین بار مشاهده می‌کند و آن را با قیمت محصولات دیگر مورد سنجش قرار می‌دهد، بنابراین محصول جدیدی که به مشتری معرفی می‌کنید (محصولی که برای بیش‌فروشی در نظر گرفته شده است) باید به مراتب بهتر از محصول اصلی باشد تا مشتری زیر بار پرداخت قیمت اضافی برود.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  چگونه مسیر شغلی خود را درست انتخاب کنیم

اگر تجربهٔ خرید کامپیوتر یا لپ‌تاپ را داشته باشید، احتمالا با این مورد برخورد کرده‌اید که پس از انتخاب مدل محصول مورد نظرتان، معمولا شرکت فروشنده آپگریدهای موجود برای محصول را هم به شما نشان خواهد داد (که همان سیاست بیش‌فروشی است) یا لوازم و قطعات جانبی موجود برای محصول‌تان را (که سیاست فروش جانبی است).

استفادهٔ مؤثر از اینستاگرام

اینستاگرام در حال حاضر بالغ بر پانصد میلیون کاربر دارد که روزانه در آن فعالیت می‌کنند و به همین خاطر به‌عنوان یکی از مهمترین و روبه‌رشدترین برنامه‌های حاضر در شبکهٔ اجتماعی شناخته می‌شود که زمینه‌ساز ارتباط میان مشتریان و برندهای مختلف می‌شود.

در صورتی که از محصولات خود عکس‌های جذاب بگیرید، با برنامه‌ریزی درست از هشتگ‌ها استفاده کنید و در نهایت با زمان‌بندی درست در اینستاگرام پست بگذارید، آنگاه می‌توانید به افزایش تعداد کسانی که محصولات شما را دنبال می‌کنند امیدوار باشید. به‌خاطر داشته باشید که برای داشتن حضوری مؤثر در اینستاگرام باید توجه دنبال‌کننده‌هایتان را جلب کنید.

اما چگونه می‌توان در اینستاگرام توجه مخاطبان را به خود جلب کرد؟ برای این کار روش‌های مختلفی وجود دارد: می‌توانید برای دنبال‌کننده‌های خود برنامه‌های رقابتی در نظر بگیرید یا آنکه اطلاعاتی از چگونگی روند ساخت محصولات‌تان یا پشت‌صحنهٔ یک کمپین در اختیار آن‌ها قرار بدهید.

با پرداخت هزینه‌ای مشخص در اینستاگرام می‌توانید روش‌های دیگری برای این کار در اختیار بگیرید. در زمینهٔ بازاریابی تجارت الکترونیک، می‌توانید اطلاعات مرتبط با محصولات‌تان را به پست‌ها و استوری‌های اینستاگرام اضافه کنید و امکان خرید مستقیم محصولات توسط دنبال‌کننده‌ها را فراهم کنید. این روش، ازجمله روش‌های کلیدی برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی است.

ارائهٔ کوپن و تخفیف

کوپن همیشه از اجزای اصلی تبلیغات خرده‌فروشی‌های آنلاین بوده است. بنابراین نیازی نیست که درمورد قدرت آن چیزی بگوییم. شما همیشه دیده‌اید که از بزرگترین فروشگاه‌های اینترنتی ایران تا نوپاترین آن‌‌ها همواره در حال ارائه کدهای تخفیفی به مناسبت‌ها و روش‌ها و بهانه‌های گوناگون هستند. اما باید بدانید که از کوپن‌های تخفیف می‌توان استفاده بهتری نیز کرد که نقشی فراتر از صرفاً افزایش انگیزهٔ خرید ایفا می‌کند. کوپن به‌عنوان طعمه‌ای برای به قلاب انداختن مشترکین ایمیل جدید نیز می‌تواند عمل می‌کند و سپس با ایمیل مارکتینگ آن‌ها را به مشتری وفادار خود تبدیل کنیم.

ارائهٔ برنامهٔ وفاداری (Loyalty Program)

شما فقط نمی‌خواهید مشتریان محصولات شما را بخرند، بلکه می‌خواهید به خرید از شما ادامه بدهند. برندهای تجارت الکترونیک با ایجاد احساس ارزشمند بودن در بهترین مشتریان خود به این هدف می‌رسند. برای انجام این کار از طریق یک برنامهٔ وفاداری مشتری به آنها پاداش‌های ارزشمندی بدهید. برنامهٔ وفاداری‌ای ایجاد کنید که به مشتریان انگیزه‌ای برای خریدهای بیشتر یا هزینه کردن مبلغ بیشتری در هر خرید می‌دهد. برنامه‌های وفاداری شکل‌های گوناگونی دارند، ولی به‌طور کلی به‌صورت سیستمی هستند که در آن امتیاز مشتری افزایش می‌یابد و این امتیازها قدرت خرید بیشتری به او می‌دهد.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  نرخ بازگشت سرمایه

در برنامهٔ وفاداری می‌توانید برای انجام کارهایی به‌جز خرید نیز به مشتریان پاداش بدهید، کارهایی مانند نوشتن نقد و بررسی محصول، به اشتراک گذاشتن صفحات و مطالب شما و ارسال عکس و … . برنامه وفاداری الوپیک را در زیر می‌بینید.

کاهش سبدهای خرید رها شده

هر بار که مشتری شما سبد خرید خود را رها کند و فرایند خرید را تکمیل نکند برای کسب‌وکار شما ضرری به شمار خواهد آمد. این پدیده به علت اهمیت زیادش، به‌دقت مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است. اتفاقی که در این زمان می‌افتد این است که کاربر تعدادی از محصولات را به سبد خرید خود اضافه می‌کند اما در مراحل پایانی خرید پشیمان شده و به کلی آن را رها می‌کند. بنا به آمار منتشرشده در این باره ۶۹٫۲۳% سبدهای خرید به این شکل رها می‌شوند. این درصد میزان قابل‌توجهی است و اتخاذ تدبیر برای کاهش آن را ضروری می‌کند. شاید یک یادآوری یا چیزی شبیه به آن بتواند در این زمینه مشکل‌گشا باشد: برای نمونه اگر در مراحل پایانی خرید، کاربر شما تخفیفی دریافت کند، امکان رها کردن سبد خریدش به مراتب کمتر می‌شود. این یادآوری می‌تواند با ایمیل، پوش نوتیفیکیشن یا یک کمپین ریتارگتینگ انجام شود. با ریتارگتینگ یا هدف‌گیری مجدد، مشتری شما پس از آنکه سبد خرید خود را رها کرد یا به محصولی علاقه‌مندی نشان داد ولی خرید نکرد مورد هدف قرار می‌گیرد و در سایت‌های مختلف دیگری که می‌رود مجددا آن تبلیغ را می‌بیند. این یادآوری احتمال خرید آن کاربر را به مراتب افزایش خواهد داد. پلتفرم تبلیغات آنلاین یکتانت بزرگترین ارائه‌کنندهٔ تبلیغات ریتارگتینگ در ایران است که برندهایی چون تخفیفان، دیجیکالا، بامیلو و … برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی خود از آن استفاده می‌کنند. شما نیز می‌توانید ریتارگتینگ یکتانت را به مدت یک هفته به‌صورت رایگان تست کنید.

ارسال ایمیل یادآورِ لیست علاقه‌مندی‌ها

در این قسمت قصد داریم اطلاعاتی دربارهٔ آخرین نوع ایمیل در اختیارتان قرار بدهیم که بهتر است در فهرست مربوط به ایده‌های بازاریابی‌تان لحاظ کنید: ایمیل یادآور لیست علاقه‌مندی‌ها. این ایمیل شباهت و کاربرد نزدیکی با ایمیل مربوط به سبدهای خرید رهاشده دارد. هر دوی این ایمیل‌ها به این منظور مورد استفاده قرار می‌گیرند تا خریداران را متقاعد به برداشتن قدم نهایی و خرید محصولات رهاشده کنند.

ارسال این ایمیل می‌تواند نتیجه‌بخش باشد و به‌عنوان آخرین تلنگر مورد نیاز به خریدار و متقاعد کردن او برای نهایی کردن فرایند خرید به کار گرفته شود.

تسهیل دسترسی مشتریان به محصولات

طراحی نامطلوب وبسایت کسب‌وکار در نهایت منجر به از دست رفتن بخشی از مشتری‌ها خواهد شد، اما چنین سایتی دقیقا چه ویژگی‌هایی دارد و چطور به نظر می‌رسد؟

علاوه بر کافی نبودن ویژگی‌های طراحی برای جذب اعتماد مشتری‌ها و بازدیدکنندگان، چنین وبسایتی مشکلات دیگری هم دارد که از آن جمله می‌توان به نبود پیشنهادی مشخص برای ارزش محصول، فونت پیچیده و عدم هدایت درست مشتری برای انجام فعالیت‌های مورد نظرش اشاره کرد.

البته حتی پس از کسب اطمینان از نبود مشکلات یاد شده، باز هم ممکن است مسائلی در مورد طراحی وبسایت وجود داشته باشد که از دید شما پنهان بماند، بنابراین بهتر است این چند سؤال را هم مد نظر قرار بدهید: آیا به خوبی محصولات خود را طبقه‌بندی کرده‌اید یا آنکه هر صفحهٔ وبسایت پر از محصولات مختلف شده است؟ آیا استفاده از متن و تصاویر در وبسایت‌تان متعادل است؟ البته این‌ها تنها بخشی از سؤالاتی است که باید مد نظر قرار بدهید، اما برای شروع عیب‌یابی کافی است و ادامهٔ فعالیت‌ها را می‌توانید به فردی متخصص بسپارید. در ضمن، بررسی وبسایت‌های موفق در حوزهٔ کسب‌وکار و ایده گرفتن از طراحی آن‌ها هم می‌تواند بسیار ثمربخش باشد.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  هوش تجاری چیست

جایزه بدهید

مردم عاشق چیزهای رایگان هستند. با دادن جایزه کاری کنید که مردم درمورد برند شما صحبت کنند. تبلیغ جایزه‌ها روی وب‌سایت و رسانه‌های اجتماعی، برند شما را درمعرض دید افراد بیشتری قرار می‌دهد و فروش شما یا لیست ایمیل شما را طولانی‌تر می‌کند. بامیلو با چنین کمپینی که در زیر می‌بینید مشتریان جدیدی را برای خود ایجاد کرد.

نمایش پرفروش‌ترین محصولات

اگر از یک میزبان مخصوص سرو غذا در هتل بپرسید که غذای محبوب آنها چیست، احتمالا به شما پاسخ می‌دهد: «محبوب‌ترین پاستای ما … است» یا «اگر خیلی گرسنه باشید، باید بگویم که همه واقعا عاشق … ما هستند» یا چیزی شبیه این. غذای پیشنهادی او غذای شناخته‌شده و معروف آنهاست، یا غذایی است که به‌راحتی آماده می‌شود یا بیشتر از غذاهای دیگر برای آنها سودآور است. بسیاری از رستوران‌ها با مشخص کردن محبوب‌ترین غذاهای خود در منوی رستوران شما را از پرسیدن چنین سؤال‌هایی بی‌نیاز می‌کنند. شرکت‌های تجارت الکترونیک نیز می‌توانند همین‌طور عمل کنند.

این طبیعت انسان است که دنباله‌روی جمع باشد. خریداران نیز از راهنمایی استقبال می‌کنند. پرفروش‌ترین محصولات یا پرفروش‌های محصولات در هر دسته‌بندی را به آنها نشان بدهید. با این کار سردرگمی آنها را کاهش داده و فروش خود را افزایش می‌دهید.

ساخت ویدئوهای نمایشی

بدون شک نمایش تصاویر به فروش محصولات کمک می‌کند، ولی استفاده از تصاویر روشی معمولی و عادی است. شما می‌توانید فروش محصولات جدید، ویژه یا محبوب خود را با تولید ویدئوهای تبلیغاتی یا ویدئوهای کوتاهی که به بررسی محصول می‌پردازند، افزایش دهید.

این ایده را فقط برای چند مورد از محصولات خود امتحان کنید و اثر آن را بسنجید تا متوجه شوید که آیا سرمایه‌گذاری روی تولید ویدئو بازدهی دارد یا خیر. اگر متوجه شدید که نمایش ویدئو موجب افزایش فروش می‌شود، می‌توانید این برنامه را با تولید ویدئوهای بیشتر گسترش دهید و روش‌های مختلف تولید ویدئو و انواع مختلف ویدئو را امتحان کنید.دیجیکالا همان‌طور که می‌دانید برای بسیاری از محصولات دیجیتال خود ویدئوهای بسیار جذابی تولید می‌کند.

 

اميدوارم مطالب براي شما سودمند واقع شده باشد از همراهي شما با جستير سپاس گزاريم.

بیشتر بخوانید:

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مدیریت استراتژیک x بخوانید...