افزایش حجم پا

سلام خدمت کاربران عزيز به سايت جستير خيلي خوش آمديد در اين مطلب ميخواهيم درباره ي افزایش حجم پا اطلاعات مفيدي در اختيار شما قرار دهيم ما را تا انتهاي مطالب همراهي بفرماييد.

افزایش حجم پا بدون وزنه

اگر به باشگاه دسترسی ندارید اما همچنان می‌توانید عضلات پای خوبی داشته باشید و هیچ بهانه‌ای هم قابل قبول نیست!

وقتی از عضلات پا حرف می‌زنم در اغلب اوقات طرف صحبتم آقایان هستند چرا که نیازی نیست به خانم‌ها توضیح بدهم چرا این عضلات مهم هستند.

بنابراین اگر عضلات پای ضعیفی دارید به یکی از دلایل زیر است:

در این مطلب سعی کرده‌ام با ارائه یک سری حرکت که نیازی به باشگاه رفتن ندارند، جلوی بهانه آوردن برای تمرین نکردن را گرفته باشم.

یک برنامه ۸ هفته‌ای و ۲ استراتژی

از آنجایی که در این حرکات از وزنه استفاده نمی‌کنیم به جای افزایش وزنه در طی این ۸ هفته، شما تعداد تکرارها را بیشتر می‌کنید.

با ۲ استراتژی می‌توانید این تمرینات را انجام دهید:

حرکات اصلی این برنامه

لانگ

از آنجایی که این حرکت هم روی باسن و عضله چهار سر ران اثر می‌گذارد هر جلسه تمرینی پا را با این حرکت شروع می‌کنید.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  تقویت عضلات همسترینگ

نکته: حرکت هر کدام از پاها را به عنوان یک تکرار محاسبه نکنید. هر دو پا یک تکرار محسوب می‌شوند.

برای اینکه تفاوتی بین افراد آماتور و حرفه‌ای قائل شده باشم این حرکت را برای ۲ دسته بدنساز طراحی کرده‌ام:

مبتدی تا متوسط:

پیشرفته:

لانگ برعکس

این حرکت برای افرادی است که مشکل زانو دارند و نمی‌توانند لانگ معمولی را انجام دهند.

جلو پا (مبتدی)

این حرکت برای بدنسازهای آماتور است اگر عضلات بهتری دارید این حرکت را انجام ندهید.

این حرکت روی عضلات چهار سر ران فشار وارد می‌کند.

بالا تنه را صاف نگه دارید. اگر به جلو خم شوید از فشار این حرکت کم می‌کنید.

۴ ست را تا جایی که می‌توانید انجام دهید و سعی کنید هر هفته رکورد خود را بهبود دهید.

اسکوات ایستاده (پیشرفته)

این حرکت برای بدنسازهای حرفه‌ای است و تمرکز آن روی عضله چهار سر ران است.

۴ ست را تا جایی که می‌شود انجام دهید. هر هفته رکورد خود را بهتر کنید.

جلو پا روی توپ طبی

نکته مهم در اجرای این حرکت، حفظ ثبات باسن است. باسن را تا جای ممکن بالا بیاورید.

۶ ست را تا جای ممکن اجرا کنید تا به خستگی برسید. در هنگام انقباض عضله به مدت ۲ ثانیه مکث کنید.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  کفش زنانه مناسب برای دویدن

هرگز از تقویت عضلات پا ناامید نشوید.

 

اميدوارم مطالب براي شما سودمند واقع شده باشد از همراهي شما با جستير سپاس گزاريم.

 

در صورت علاقه مندی از مطالب زیر دیدن فرمایید:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.