انواع مدیتیشن

سلام به تک تک شما عزیزان دل

به سایت جستیر خوش امدید

ما در اینجا تمام مطالب و اطلاعات مربوط به انواع مدیتیشن را برایتان جمع اوری کرده ایم

انواع مدیتیشن صوتی

انواع مدیتیشن صوتی
انواع مدیتیشن صوتی

آموزش استفاده مراقبه صوتی

برای گوش کردن به فایل های صوتی مراقبه میتوانید همانند فایل های صوتی خود

هیپنوتیزم ابتدا یه هدفون تهیه کنید و مکانی آرام را برای مراقبه انتخاب کنید. بهتر است

برای با بردن کیفیت مراقبه  از لباسی راحت  و آزاد استفاده کنید برای مراقبه صوتی

بهتر است از یک هدفون استفاده کنید  تا تمامی حواس شما فقط به صدای آهنگ و

صدای گوینده باشد. سعی کنید مکانی ساکت قرار بگیرید. بدن خود را ریلکس کنید و

خود را به صدای صوت بسپارید.

 

 

علاوه بر فایل صوتی برای مدیتیشن و مراقبه میتوانید از روش های دیگر برای مراقبه

و مدیتیشن  استفاده کنید.

در روزهای اول شروع تمرینات مراقبه می توانید از دو دقیقه شروع کنید و سپس پنج

دقیقه و همین طور زمان را بالاتر ببرید شاید در روزهای اول کمی برایتان سخت باشد

اما ادامه دهید تا جایی که این کار به صورت عادتی مثبت در می آید و سپس شما

تاثیرات شگفت انگیز آن را بر جسم و روح خود می بینید.

تعادل ذهن

مراقبه صوتی به شما کمک می کند که از استرس و اضطراب دور شوید و تمرکز و

تعادل ذهنتان بالا برود و در تقویت حافظه به شما کمک بسیاری می کند. و از همه

مهمتر اینکه مراقبه شما را به نوعی آگاهی قلبی می رساند و فواید دیگر که در مقاله ی

بیشتر بخوان بیشتر بدان  هال و پذیرایی

قبل توضیح آن داده شد.

یکی از مباحثی که در مراقبه صوتی مطرح می شود جذب پراناها و حباب های انرژی

هست که در زیر به توضیح آن می پردازیم.

نقش پرانا و حباب های انرژی در مراقبه

در ابتدا باید تعریفی از پرانا و حباب های انرژی داشته باشیم. پرانا در واقع همان

انرژی حیات است که به صورت آشکارا در جهان وجود دارد  پرانا از طریق تنفس

منظم وارد بدن می شود.  پرانا نیرویی هست که در کل جهان هستی و در پیرامون همه

چیز قرار میگیرد. پرانا مرز بین بدن انسان و روح انسان است وقتی پرانا یا همان

انرژی حیات کم رنگ می شود و یا از بین می رود مرگ اتفاق می افتد. یا در مواردی

دیده ایم که برخی انسانها از انرژی بالاتری نسبت به سایر افراد برخوردارند این افراد

کسانی هستند که انرژی حیات در آنها بسیار زیاد است که البته این پراناها را می توانند

برای مقاصد خیر یا شر استفاده کنند.

تنظیم تنفس

پرانا عمل تنظیم تنفس است و شما از طریق تنظیم صحیح تنفس می توانید کنترل و

تعادل ماثری را در بدن و جسم خود به وجود آورید و به میزان لازم پراناها را وارد

کالبد فیزیکی خود کنید که این کار سلامت روح و جسم شما را تضمین می کند. وقتی

پرانا به میزان لازم در بدن شما وارد شود حتی می توانید بیماری های سخت را نیز

درمان کنید.

پراناها با فعالیت های مغز ارتباط مستقیم دارند برای همین است که در مراقبه ما می

توانیم پراناها را راحتتر جذب کنیم زیرا در مراقبه به تمرکز ذهن و فکر می رسیم و از

بیشتر بخوان بیشتر بدان  برای تقویت حافظه کودکان چه بخورند

طریق آرامش ذهن و اندیشه ها پراناها خیلی راحت وارد کالبد فیزیک و کالبد اختری

می شوند. در مراقبه های صوتی وقتی که در حال نفس های عمیق هستید فقط هوای

اتمسفری را وارد بدن نمی کنید بلکه در اصل در حال وارد کردن پرانا یا همان انرژی

حیات به داخل بدنتان هستید که این کار را بسیار آرام و ریلکس باید انجام دهید.

درمراقبه های صوتی وقتی به پراناها اشاره می شود آنها را باید به صورت حباب های

انرژی نورانی تصور کنید تا بتوانید پراناها را راحتتر تجسم کنید.

نتایج مراقبه برای آرامش

مراقبه علاوه بر اینکه آرامش عجیبی را در مغز به وجود می آورد به صورت غیر قابل

باوری ذهن انسان را متحول و در مسیری مثب قرار میدهد با توجه به اینکه مراقبه و

مدیتیشن در افراد مختلف نتایج و فواید مختلفی دارد ولی وجه مشترک آن را در زیر

آورده ایم.

مراقبه صوتی باشد، یا انواع دیگر مراقبه باعث کاهش امواج بتا در مغز میشود به این

دلیل که در مراقبه پردازش سریع  اطلاعات که همواره در حال انجام است به مقدار

بسیار زیادی متوقف میشود جالب است بدانید این آمار مربوط به عرفا یا افراد اهل

مراقبه نیست، بلکه دانشمندان با استفاده از تکنولوژی جدید اف‌ ام‌ آر‌ آی (fMRI)

توانسته اند فردی را که به مدت 25 دقیقه مراقبه صوتی یا هر مراقبه دیگری را انجام

داده مورد آزمایش قرار دهند تا از وجود چنین تغییراتی از مغز او با خبر شوند.

فواید اثبات شده مراقبه

افزایش تمرکز 

افرادی که به صورت مرتب مراقبه انجام میدهند پس از مدت کمتر از 30 روز افزایش

بیشتر بخوان بیشتر بدان  طرز تهیه آب زغال اخته طبیعی

تمرکز در مغز خود را کاملا درک میکنند

کاهش استرس 

شاید این نکته هم درباره مراقبه جالب باشد افرادی که مراقبه صوتی گوش میکنند و یا

مراقبه تنفسی انجام میدهند به مرور برخی از سلول های عصبی آنها توانایی خود را از

دست میدهد و یا ضعیف میشود این موضوع در برداشت اول شاید کمی منفی به نظر

برسد اما دقیقا برعکس است .

 

در صورت علاقه مندی از مطالب زیر دیدن فرمایید:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.