انواع نوآوری باز

سلامی ناب به شما دوستان خوبم

به سایت جستیر خوش امدید

همه ی مطالب مرتبط با انواع نوآوری باز را برایتان جمع اوری کرده ایم و در اختیارتان میگذاریم

شاد و سلامت باشید

 

انواع نوآوری باز

انواع نوآوری باز
انواع نوآوری باز

موفقیت در نوآوری شامل خلاقیت، سرعت و دانش تخصصی می‌شود و شرکت‌ها دیگر

نمی‌توانند به‌تنهایی و به کمک واحد‌های تحقیق و توسعه، از پس مخارج نوآوری برآیند.

درنتیجه لازم است فرایند نوآوری باز باشد تا شرکت‌ها قادر باشند از افراد خلاق،

متخصص و بااستعدادی که در بیرون از سازمان قرار دارند، استفاده کنند و از ایده‌ها،

تکنولوژی‌ها و مهارت‌های آنها بهره ببرند.

اصطلاح «نوآوری باز» اولین بار در سال ۲۰۰۳ توسط «هِنری چِسبرو» ابداع شد. در

گذشته محصولات جدید به‌صورت محرمانه و در پشت درهای بسته تولید می‌شدند، اما

امروزه گروهی یکپارچه از مشتری‌ها، محققان، تأمین‌کننده‌ها و شُرکا در فعالیت‌های

نوآورانه شرکت می‌کنند.

انواع نوآوری باز

دو نوع نوآوری باز وجود دارد:

  1. نوآوری باز از داخل به بیرون: در این رویکرد، دانش از درون سازمان شما
  2. به بیرون از آن انتقال پیدا می‌کند.
  3. نوآوری بار از بیرون به داخل: در این نوع نوآوری، ایده‌ها و دانش، از بیرون
  4. سازمان به داخل سازمان شما آورده می‌شوند.

باز بودن در فرايند نوآوری معمولا در مرحله‌ی کشف ایده‌ها و مرحله‌ی توسعه‌ اتفاق

می‌افتد. ذی‌نفعان کلیدی و همکاران اصلی عبارتند از:

روش‌های دستیابی به ایده‌ها و نوآوری‌های جدید

۱. جست‌وجو در محیط اطراف

به‌دست آوردن ایده‌های جدید از محیط اطراف برای تولید محصولات جدید و حل مسئله،

بیشتر بخوان بیشتر بدان  انواع تسمه

کار نسبتا ساده‌ای است. برای این منظور می‌توانید از رویکرد‌های زیر استفاده کنید:

۲. توسعه‌ی تکنولوژی‌ها و محصولات جدید

توسعه‌ی نوآورانه‌ی تکنولوژی‌ها و محصولات جدید، مستلزم دانش عملی ویژه و زمان

کافی برای ایجاد یک رابطه‌ی نزدیک با مشتری‌ها، مصرف‌کننده‌ها، سازمان‌های

تحقیقاتی، دانشگاه‌ها، تأمین‌کننده‌ها، رقبا، شرکا یا مشاور‌های تکنیکی است تا پروژه‌های

نوآورانه به‌خوبی و با دقت پیش بروند.

سه شیوه‌ی مختلف برای همکاری تحقیق و توسعه وجود دارد:

  1. قرارداد تحقیق:‌ در این شیوه یک شریک برای توسعه‌ی یک راه‌حل به‌کار
  2. گرفته می‌شود و برای انجام این کار به او پول پرداخت می‌شود. راه‌حل
  3. ایجادشده و حقوق آن به شرکتی که شریک را به خدمت گرفته است، تعلق
  4. دارد. می‌توان این شیوه را با برون سپاری مقایسه کرد. برای مثال در یک
  5. همکاری در تحقیق و توسعه، یک دانشگاه برای کارخانه‌ی خودرو‌سازی یک
  6. اسپری شیشه‌شوی تولید می‌کند.
  7. همکاری: در این روش راه‌حل به‌صورت مشترک توسعه پیدا می‌کند. هزینه‌ها
  8. و منافع راه‌حل میان دو طرف تقسیم می‌شود. توسعه‌ی تکنولوژی‌های پایه
  9. توسط شرکت‌های رقیب، مثال خوبی از این نوع همکاری است.
  10. یکپارچگی کامل از طریق تملک و ادغام استارتاپ‌ها.
بیشتر بخوان بیشتر بدان  مراقبه چیست
انواع نوآوری باز
انواع نوآوری باز

۳. وارد کردن مشتری‌ها در فرایند نوآوری

مشتری به‌عنوان کاربر آینده‌ی نوآوری تصمیم‌ می‌گیرد آن را خریداری کند یا خیر و به

این ترتیب بر روی موفقیت محصول تأثیر می‌گذارد. درنتیجه در نظر گرفتن نیازها،

خواسته‌ها و گرایش‌های مشتری، عوامل بسیار مهمی در فرایند نوآوری هستند.

وارد کردن مشتری‌ها و مصرف‌کننده‌ها در فرایند نوآوری تأثیر بسیار زیادی بر روی

نرخ موفقیت نوآوری‌ها می‌گذارد. با توجه به قدرت و نقش مشتری‌ها، لازم است که

موارد خاصی به آنها اختصاص داده شود. همکاری با انواع مشتری‌ها (مشتری‌‌های

مستقیم، مشتریِ‌ مشتری‌ها و مصرف‌کننده‌ها)، به‌صورت زیر اتفاق می‌افتد:

 

در صورت علاقه مندی از مطالب زیر دیدن فرمایید:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.