ایده استارتاپ های خارجی

سلام خدمت کاربران عزيز به سايت جستير خيلي خوش آمديد در اين مطلب ميخواهيم درباره ي ایده استارتاپ های خارجی اطلاعاتی در اختيار شما قرار دهيم ما را تا انتهاي مطالب همراهي بفرماييد.

استارتاپ چیست؟

شرکت نو پا یا همان startup یک شرکت است که در مرحله اول شروع خود قرار دارد. این شرکت ها اغلب در ابتدا توسط بنیانگذاران کارآفرین خود حمایت می‌شوند و برای توسعه محصول یا خدمات مورد استفاده قرار می گیرند، زیرا بنیانگذاران آنها معتقدند برای این کار تقاضا وجود دارد. با توجه به درآمد محدود یا هزینه های بالا، اکثر این عملیات های در مقیاس کوچک در دراز مدت پایدار نیستند و بدون کمک سرمایه گذاران دوامی نخواهند داشت. پس برای راه اندازی استارتاپ تنها ایده های استارتاپی خوب کافی نیست و باید تلاش و حمایت وجود داشته باشد و تمام استارتاپ های جدید دنیا با کمک همین روند به یک استارت موفق خارجی یا داخلی تبدیل شده اند.

ایده استارتاپ های خارجی
ایده استارتاپ های خارجی

در واقع، استارتاپ تمامی مسیر از صفر تا صد را طی می‌کند و تمامی مراحل را به صورت آزمون و خطا و یا یادگیری اصول و مبانی پایه آن انجام می‌دهد. حال آنکه استارتاپ های جدید در دینا می توانند یک کار علمی خیلی پیچیده مانند یک اختراع سخت در حوزه نرم افزاری را شروع کنند یا یک گروه بازاری تصمیم به تغییر در یک محصول خیلی ساده بگیرند و زمینه ورود آن به بازار به عنوان یک محصول جدید را فراهم کنند. پس اگر ایده ای دارید و یا می خواهید از ایده های استارتاپی موفق خارجی تقلید کنید نیازی نیست حتما یک کار علمی انجام دهید تنها با همان ایده می توانید کسب و کار خود را راه اندازی کنید.

 ایده های استارت آپ خارجی

ایدههای استارتاپی خارجی هر روز بیشتر می شوند و هرچه تکنولوژی بیشتر پیشرفت می کند امکان پیدا سازی این ایده ها را بیشتر می شود. اما ایده هایی هستند که مدت ها مورد آزمون و خطا قرار گرفتند و برخی با حمایت سرمایه گذاران بزرگی به موفقیت رسیده اند.

با ما همراه باشید تا استارتاپ های موفق خارجی را بشناسیم.

1.استارتاپ Cabin

مسافرانی که با اتوبوس سفر می کنند، همیشه با معضل نبود امکان خواب و کمبود فضا روبه‌رو می‌شوند . کابین یکی از استارتاپ های جدید دنیا هست که به بررسی این معضل پرداخته است.

کابین شروع به تولید اتوبوس‌های لوکسی کرد که تمام امکانات رفاهی را مانند یک هواپیمای اختصاصی، در اختیار مسافران قرار می‌دهد. این اتوبوس در مسیر لس آنجلس به سان فرانسیسکو راه اندازی شده است و علاوه بر سالن مجهز به ۲۴ تخت خواب، به یک سالن نشیمن عمومی و حمام مجهز است. در این اتوبوس به مسافران اینترنت وای فای عرضه می شود و قیمت بلیت آن در مسیر یکطرفه ۱۱۵ دلار است. اتوبوس در ساعت ۱۱ شب مبدا را ترک می کند و در ساعت ۷ صبح به مقصد می رسد و مسافران اجازه دارند تا ۹ صبح در اتوبوس اقامت داشته باشند. نمای بیرونی اتوبوس نیز بسیار شیک و منحصر به فرد است. که در نهایت منجر به افزایش رضایت مسافران خواهد شد.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  بخش بندی بازار

2.استارتاپ pinterest

pinterest یکی از استارتاپ های موفق خارجی است که همه می شناسیم. در ماه می ۲۰۱۵، پینترست سرمایه ای به مبلغ ۵۳۳ میلیون دلار از سرمایه گذارانی همچون شرکت های اندریسن هوروویتز، فرست مارک و گلدمن ساکس جمع آوری کرد، که ارزش این شرکت سن فرانسیسکویی را به ۱۱ میلیارد دلار رساند. این پلتفرم کشف مجازی و پین کردن بیش از ۱۷۵ میلیون کاربر فعال ماهانه داد، که بیشتر از نیمی از آن ها بین المللی هستند.

این شرکت در ماه های اخیر تمرکز خود را به بازارهای خارجی مثل بریتانیا، فرانسه، آلمان، ژاپن و برزیل گسترش داده است، و تبلیغات روی پلتفرم خود را دو برابر کرده است. در ماه آگوست ۲۰۱۶، پینترست سرویس بوکمارک آنلاین اینستاپیپر را خریداری کرد. در سال ۲۰۱۶ شایعاتی به گوش می رسید که پینترست در لبه سهامی عام شدن قرار داشت، و در ماه اکتبر همان سال این شرکت اولین مدیر ارشد مالی خود را معرفی کرد، که نشانه ای بر این موضوع بود که پینترست یک قدم به عرضه اولیه سهام نزدیک تر شده است. پینترست یکی از استارتاپ های جدد دنیاست که ایده استارتاپی شبیه به اینستاگرام دارد و به همان اندازه هم موفق بوده است.

3.استارتاپ SpaceX

اسپیس‌اکس استارتاپ موفق خارجی که به‌عنوان شرکتی شناخته‌شده در سرتاسر دنیا ، به‌دنبال توسعه‌ی جایگزین‌ های ساده‌تر و کم‌هزینه‌تری است که فراوانی بیشتری نسبت‌به پرتاب‌کننده‌هایی داشته باشند که دهه‌هاست بازارهای جهانی و بخش فضاییِ دولت ایالات متحده را به خود اختصاص داده‌اند. آقای ماسک، پیشروی میلیاردر دنیای اینترنت که تجربه‌ی قبلی در پرتاب موشک هم نداشت، مدیر عامل، رئیس هیئت مدیره، حامی عمده و پشتیبان مالی اصلیِ این شرکت است. اما مهم‌ترین نقش او، مدیر ارشد فنی است. ایده استارتاپی جدید این شرکت این است که به‌جای آنکه موتورهای موشک، سیستم‌های ناوبری و بخش‌های بزرگی از مجموعه‌های خورشیدیِ خود را از دیگران خریداری کند، همه را در داخل تولید کرده است. اسپیس‌اکس اولین واحد خصوصی بود که فضاپیمایی در مدار زمین قرار داد و اولین شرکتی بود که تجهیزات مورد نیاز را به ایستگاه فضایی بین‌المللی تحویل داد.

اسپیس‌اکس برای برخی لانچ‌ها تقریبا ۷۰ میلیون دلار دریافت می‌کند و چندین سال است جریان نقدی مثبتی دارند.

4.استارتاپ Ayenda Rooms

در کشور کلمبیا هتل‌ های زیادی وجود دارد که بسیاری از آنها به صورت مستقل فعالیت می‌کنند، Ayenda Rooms استارتاپ موفق خارجی است که برای مدیریت این‌گونه هتل‌ها است. هتل‌هایی که از سیستم مدیریت Ayenda Rooms استفاده می‌کنند، سرویس‌های مربوط به مدیریت و رزرو اتاق را به طور کامل دریافت می‌کنند. همچنین در این سیستم بخش‌هایی برای مدیریت هوشمند امکانات رفاهی (مانند صبحانه، وای‌فای، ملحفه‌های تمیز و…) نیز در نظر گرفته شده است، تا هم کاربران و هم مدیران هتل‌ها بتوانند به راحتی بسیاری از نیازهای خود را از این طریق رفع کنند. این ایده استارتاپی بسیار گسترده و موفقی است که قابل تعمیم در ایران و سایر کشور ها نیز هست.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  مدیریت ریسک

در سه ماهه‌ی اول راه‌اندازی آزمایشی این استارتاپ جدید دنیا ، در هتل‌هایی که از این سیستم برای مدیریت خود استفاده کرده‌اند، ۳۰ درصد رشد در استفاده و رزرو اتاق‌ های هتل مشاهده شده (با اینکه تنها ۳۷ هتل در ۳ شهر کلمبیا از این سیستم استفاده می‌کنند)، که رقم فوق‌العاده‌ای بوده است.

5.استارتاپ Uber

ایده استارتاپی دو کارآفرین خارجی به‌نام‌ های تراویس کالانیک و گرت کمپ در سال ۲۰۰۹ یک اپ موبال برای درخواست تاکسی بود.

این استارتاپ موفق خارجی می‌توانست با فشار یک دکمه، تاکسی شخصی برای افراد بگیرد. سال بعد شرکت اوبر در شهر محل زندگی آنها، یعنی سان فرانسیسکو راه افتاد. این کاربلد های جوان‌، پشت فرمان خودروهای لینکلن تاون، این کلان‌شهر سرشار از فناوری را با ارائه‌ی بهترین خدمات ممکن درمی‌نوردیدند. مسافران عاشق این راحتی در فراخوانی تاکسی بودند، رانندگان منبع درآمدی اضافی داشتند، اوبر هم با به جیب‌زدنِ ۲۰ درصد از هر سفربه یک استارتاپ جدید موفق در دنیا تبدیل شد. با شکل‌گیری مدل کسب‌وکار اوبر، این اپ شاهد رشد جهانی گسترده‌ای بود و طی پنج سال، خدماتش را به بیش از ۲۷۰ شهر در سرتاسر دنیا گسترش داد.

6.استارتاپ Compound

مالکان استارتاپ جدید Compound بر این باورند که می‌توانند با همه‌گیر کردن استارتاپ خود و فراهم کردن وام های راحت، سرمایه‌گذاری در آمریکا و دنیا را رونق دهند.

ایده استارتاپی آن ها این است که برای خرید خانه درسانفرانسیسکو، نیویورک و سایر شهر های بزرگ آمریکا، وام تهیه کنند و افراد نیز می‌توانند با استفاده از این استارتاپ خارجی موفق با آسودگی بیشتری خانه‌دار شوند.

7.استارتاپ Airbnb

این استارتاپ موفق خارجی نام خود را از تشک‌های بادی گرفته است. ایده استارتاپی آن ها از روزی شروع شد که هم بنیان‌گذاران آن، برایان چسکی و جو گبیا در اکتبر سال ۲۰۰۷ در آپارتمان خود تصمیم گرفتند اتاق زیر شیروانی را که به تخت بادی مجهز بود به چند غریبه کرایه دهند تا بتوانند از پس پرداخت اجاره خانه‌شان بربیایند. سپس تصمیم گرفتند آن را به شکل استارتاپ در بیاورند. این شد که سروکله‌ی سومین هم‌بنیان‌گذار، یعنی ناتان بلکارچک هم پیدا شد تا با کمک هم، بازار آنلاینی بسازند که صاحبان خانه‌ های بزرگ و آپارتمان‌هایی که اتاق اضافی برای کرایه دارند را به مسافرانی که به‌دنبال جایگزین کم‌هزینه‌تری برای هتل می‌گردند، ارتباط دهند. این شرکت در نوامبر سال ۲۰۱۶ پا را از کسب‌وکار اصلی‌اش، یعنی به‌اشتراک‌گذاشتن خانه فراتر گذاشت و تورها و گشت‌وگذارهایی ارائه داد که باعث شد بیش از پیش به آژانس مسافرتی تکامل‌یافته‌ای تبدیل شود.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  ایده های استارتاپی

این استارتاپ درنظر دارد کم‌کم رزرو رستوران، پرواز و کرایه‌ی اتومبیل را به خدماتش اضافه کند.

8.استارتاپ Xiaomi

شیائومی تنها پس از چهار سال به بزرگ‌ترین فروشنده‌ی گوشی‌های هوشمند در چین تبدیل شد.

این استارتاپ موفق خارجی در دسامبر سال ۲۰۱۴ و بعد از بستنِ دور تأمین مالی جدیدی به مبلغ ۱٫۱ میلیارد دلار، با ارزش ۴۶ میلیارد دلار، ارزشمندترین استارتاپ جدید دنیا هم شد. ایده استارتاپی که باعث موفقیت شیائومی شد ، ترکیب گوشی‌های هوشمند که خودشان هم دادوستد هنگفتی محسوب می‌شوند با درک درستی از شبکه‌های اجتماعی بوده است. این شرکت به‌طور مداوم گوشی‌هایی با ویژگی‌های پیشرفته عرضه کرد که با برندهای پیشروی جهانی قابل‌رقابت هستند، اما تفاوت قیمت قابل‌‌توجهی دارند. پاسخ‌گویی و به‌روزرسانی هفتگیِ رابط کاربری هم جزء دلایل معروفیت شیائومی هست. به‌روزرسانی‌هایی که اغلب بر اساس پیشنهادهای مشتریان در شبکه‌ های اجتماعی انجام می‌شوند.

9.استارتاپ BabySparks

مطمئناً هر زوج جوانی که به تازگی صاحب فرزند شده‌اند می خواهند اطلاعاتی راجع به بچه کسب کنند.

BabySparks نام استارتاپی خارجی در این زمینه است که ۵ سال از راه‌اندازی آن می‌گذرد. در این استارتاپ موفق خارجی همه‌ی آموزش‌ های لازم برای نگهداری و رسیدگی به نوزادان، به پدران و مادران ارائه می‌شود تا بتوانند در سال‌های اولیه‌ی زندگی فرزند خود به خوبی از آنها نگهداری کنند. ایده جدید این استارتاپ راحتی پرورش کودک در تمام دنیا بوده است بدون آنکه زمانی برای سرچ وپیدا کردن آموزش مناسب تلف شود.

10.استارتاپ Frubana

یکی از دلایل افزایش قیمت محصولات مختلف، وجود دلال‌ها و واسطه‌های فروش است. این دسته از افراد با قرار گرفتن بین کشاورزان و رستوران‌داران باعث افزایش قیمت مواد اولیه و در نتیجه افزایش قیمت خدمات رستوران‌ها می‌شوند. مطمئناً با حذف این دلال‌ها و برقراری ارتباط مؤثر و مستقیم بین کشاورز و مالک رستوران، می‌توان مواد اولیه را با قیمتی بسیار کمتر از کشاورز خرید و در نتیجه ثبات بسیار بالایی را در قیمت‌ها ایجاد کرد. Frubana که یکی از استارتاپ های جدید و موفق خارجی است درست همین کار را انجام داده است.

این استارتاپ به گونه‌ای طراحی شده است که بین کشاورز و مدیران رستوران‌ها ارتباط برقرار می‌کند.

ایده این استارتاپ خارجی بر این اساس است که مدیران سفارش‌ های خود را مستقیماً برای کشاورز می‌فرستند و هزینه‌ی آن را با قیمتی بسیار کمتر از قیمت واسطه‌ها، به طور مستقیم به حساب کشاورز واریز می‌کنند تا محصول مورد نیاز برای آنها ارسال شود. Frubana ، استارتاپی است که با کم کردن هزینه های دو طرف خیلی زود توانست به موفقیت برسد.

 

اميدوارم مطالب براي شما سودمند واقع شده باشد از همراهي شما با جستير سپاس گزاريم.

بیشتر بخوانید:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.