بازاریابی اینترنتی

سلام به شما عزیزان به سایت جستیر خوش امدید

ما تمام اطلاعات مربوط به بازاریابی اینترنتی را در اختیار شما قرار میدهیم

ممنون از انتخاب و همراهیتون

بازاریابی اینترنتی چیست

بازاریابی اینترنتی چیست
بازاریابی اینترنتی چیست

زمانی که عبارت « بازاریابی اینترنتی چیست » به گوش‌تان می‌خورد یا آن را جایی

می‌بینید، نخستین چیزی که به ذهن‌تان می‌رسد چیست؟ صاحبان مشاغل احتمالا با دیدن

آن به یاد وب‌سایت می‌افتند؛ برخی افراد به شبکه‌های اجتماعی فکر می‌کنند و دسته‌ای

هم به وبلاگ‌ها. تمامی این‌ها برای منظور تبلیغات قابل قبول هستند و موارد یاد شده، هر

یک به‌مانند قطعهٔ پازلی است که در کنار یکدیگر مجموعه‌ای جامع و گسترده به وجود

می‌آورند و ما آن را با نام بازاریابی اینترنتی می‌شناسیم. متأسفانه، صاحبان مشاغلی که

قصد دارند حضور مؤثری در اینترنت داشته باشند باید قطعه‌های پازل بسیاری را

مدیریت کنند.

به هر عنوان بازاریابی اینترنتی

از ملزومات هر نوع کسب‌وکاری است؛ حتی اگر

چندان بزرگ نباشند و در سطح محلی فعالیت کنند. با داشتن حضوری مؤثر در اینترنت

می‌توان تخصص و حوزهٔ کاری خود را به دیگران معرفی کرد، به مشتری‌های راغب

(یا لید یا سرنخ، به کسانی اشاره دارد که برای نخستین بار از کسب‌وکاری بخصوص

بازدید می‌کنند و امکان خریدشان وجود دارد؛ در ادامهٔ مقاله به ذکر مشتری راغب اکتفا

می‌شود) جدید دست یافت و به فروش و عرضهٔ محصولات و خدمات پرداخت؛ این‌ها

همه در حالی است که با داشتن اطلاعات کافی و بدون نیاز به کمک افراد متخصص در

زمینهٔ بازاریابی می‌توان به تمامی اهداف یاد شده دست یافت.

این مقدمه‌چینی نسبتا طولانی

تنها به منظور آن بود که پیش از شروع بحث اصلی مقاله

درکی کلی از موضوع آن پیدا کرده باشید؛ در حقیقت مقاله‌ای که پیش رو دارید، دورهٔ

بیشتر بخوان بیشتر بدان  بازاریابی اینترنتی چیست

آموزشی فشرده‌ای دربارهٔ مطالب اساسی مرتبط با انواع پلتفرم‌های بازاریابی اینترنتی

(آنلاین) است و البته اطلاعاتی هم در اختیارتان قرار خواهیم داد که برای شروع

فعالیت‌ها در این زمینه کارآمد و مفید خواهد بود.

بازاریابی اینترنتی (آنلاین) چیست؟

تا به حال به گسترش برند، محصول و یا خدمتِ شرکت خود از طریق بستر وب فکر

کرده‌اید؟  بازاریابی آنلاین، استفاده از کانال‌های مبتنی بر وب است تا

بتوانید یک پیام در مورد برند، محصولات و یا خدمات خود به مشتریان بالقوه‌ برسانید

 

با گسترش فضای وب و استفاده مردم از دنیای اینترنت، کسب‌وکارهای بسیاری

از انواع بازاریابی دیجیتال جهت گسترش برند خود استفاده می‌کنند تا از این طریق

کاربران بسیاری را با محصول و خدمت خود آشنا می‌کنند. روش‌های زیادی برای

به‌کارگیری بازاریابی آنلاین وجود دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به ایمیل مارکتینگ،

بهینه‌سازی موتور جستجو، شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات آنلاین و … اشاره کرد. هدف

این است که وقتی کاربر در حال مطالعه، خرید، جستجو کردن، گپ‌وگفت در شبکه‌های

اجتماعی و … در فضای اینترنت است، با کمک بازاریابی آنلاین توجه او را به خود

جلب کنید و بازدیدکننده‌ی وب‌سایت خود را به مشتری تبدیل کنید.

 

همان‌طور که می‌دانید

بازاریابی آنلاین با بازاریابی سنتی تفاوت‌های اساسی دارد. در

واقع بازاریابی سنتی در بیشتر مواقع از بازاریابی برونگرا استفاده می‌کند؛ در صورتی

که بازاریابی آنلاین در اکثریت مواقع زیر مجموعه‌ی بازاریابی درونگرا قرار می‌گیرد.

پیش از اینکه تا این میزان استفاده از بازاریابی آنلاین همه‌گیر شود، بسیاری از

کسب‌وکارها از بازاریابی سنتی از قبیل چاپ بروشور، تبلیغات تلویزیونی و رادیویی،

بیلبورد و … استفاده می‌کردند. جالب است که با این همه گسترش تکنولوژی، همچنان

بیشتر بخوان بیشتر بدان  بازاریابی ویروسی

کسب‌وکارهای زیادی از این نوع شیوه‌های بازاریابی استفاده و بسیاری از بودجه‌ی خود

را صرف تبلیغات سنتی می‌کنند.

 

تصور کنید محصول شما نوعی شکلات است. برای معرفی محصول خود تبلیغات

تلویزیونی و رادیویی انجام می‌دهید و بروشور محصول خود را پخش می‌کنید. طبیعتا

اگر تبلیغ شما به دست مخاطبان اصلی‌تان برسد، فروش شما افزایش پیدا می‌کند ولی راه

آنالیزی برای تخمین بازده هر کدام از این روش‌ها وجود ندارد. همچنین کنترل خاص و

سریعی روی اجرای کمپینِ در حال انجام وجود ندارد. در صورتی که در بازاریابی

آنلاین شما می‌توانید با صرف هزینه‌ای بسیار کم، تبلیغات خود را اجرا و محصول خود

را معرفی کنید. همچنین می‌توانید در مراحل مختلف، کمپین خود را زیر نظر داشته

باشید، بررسی کنید و در هر مرحله آن را تغییر دهید تا به نتیجه‌ی موردنظر خود دست

یابید.

مزایای بازاریابی آنلاین

یکی از مزایای اصلی بازاریابی آنلاین، بررسی کانال‌های مختلف بازاریابی است. شما

می‌توانید مسیر حرکت بازدیدکنندگان وب‌سایت خود را دنبال کنید و راه‌هایی مختلفی را

که کاربران برای رسیدن به وب‌سایت یا لندینگ شما طی می‌کنند، زیرنظر قرار دهید.

همچنین می‌توانید تاثیر کانال‌های مختلف را بررسی کنید، دریابید کدام کانا‌ل‌ها، بازدهی

بیشتری دارند و باعث افزایش مشتریان کسب‌وکار شما می‌شوند.

با بررسی رفتار مشتری و ویژگی‌هایی از قبیل سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی و …

از طریق ابزارهای بازاریابی دیجیتال، می‌توانید مشتریانی را که پتانسیل بالاتری برای

خرید دارند و بیشتر با برند شما درگیر می‌شوند، پیدا کنید، محصولات مرتبط با سلیقه‌ی

آن‌ها را در اختیارشان قرار دهید و پیشنهادهای جذابی به آن‌ها ارائه کنید. این ویژگی به

بیشتر بخوان بیشتر بدان  ایده استارتاپ های خارجی

شما فرصت می‌دهد، لحظه به لحظه نیازهای مشتریان خود را دنبال کنید و محصولات

متناسب به آن‌ها نشان دهید. به طور مثال فرض کنید فردی از شما تلفن همراه خریداری

می‌کند. در مراحل بعد احتمالا او به قاب موبایل، هندزفری و … نیاز پیدا می‌کند.

می‌توانید از فرصت موجود استفاده و محصولات موجود خود را به او معرفی کنید.

گسترش فضای وب و استفاده از بازاریابی آنلاین سبب می‌شود کاربران بتوانند به

راحتی یک کلیک، با محصول شما آشنا شوند و بعد از طی فانل فروش محصول

موردنظر را خریداری کنند.

یکی از مزایای بسیار مهم بازاریابی آنلاین، صرفه‌جویی در زمان، مقرون‌به‌صرفه

بودن و حفظ محیط زیست است. به طور مثال فرض کنید قصد دارید بروشورهای

تبلیغاتی خود را چاپ و پخش کنید. علاوه بر مصرف کاغذ و هزینه‌های چاپ بسیار،

زمان زیادی باید صرف شود تا بروشورها به دست افراد مناسب برسند. در صورتی که

در بازاریابی آنلاین، برخلاف روش‌های سنتی، می‌توانید به طور مثال با ارسال ایمیل یا

ساختن یک کلیپ و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی پیام خود را در پهنای گسترده‌تری

به گوش مخاطبان برسانید.

در بازاریابی آنلاین شما می‌توانید مشتریان خود را دسته‌بندی کنید و پیشنهادهای مختص

هر دسته را در اختیارشان قرار دهید. دسته‌بندی‌هایی از منظر جغرافیایی، سن،

تحصیلات، علاقه‌مندی، جنسیت و … ایجاد کنید. یک یا چند دسته‌بندی موردنظر خود

را انتخاب کنید؛ سپس تمرکز خود را روی آن‌ها بگذارید، آن‌ها وارد فانل فروش کنید تا

بهترین نتیجه را از فرایند بازاریابی خود کسب کنید.

بیشتر بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.