بازاریابی شبکه ای

“بازاریابی شبکه ای”

سلام و درود بسیار به جستیری های پرانرژی در این مطلب همه اطلاعات مربوط به

بازاریابی شبکه ای را برایتان گردآوری نموده ایم .

ممنونیم که با نگاه دل انگیزتان سایت جستیر را روشن مینمایید.

 

بازاریابی شبکه ای نفیس

 

بطور قطع، محصول رکن اساسی در ساختار یک شرکت

بازاریابی شبکه‌ای صحیح و اصولی است ،

چرا که هدف اصلی بازاریابی شبکه‌ای به عنوان یک سبک فروش،

مانند هر سیستم فروش دیگری رساندن کالای مورد نیاز به دست مصرف‌کنندگان است .

شرکت نفیس، رسالت خود را تمرکز بر ارائه محصولات موثر

و مورد نیاز مشتریان ،با قیمت مناسب و کیفیت رقابتی قرار داده

است و اعتقاد دارد که باید خرید کالا از طریق این شرکت، به نسبت

سایر روش‌ها  مقرون‌ به‌ صرفه‌تر و با خدمات بیشتر و موثرتری صورت گیرد.

شرکت نفیس مجموعه‌ای کامل و بی‌نظیر از محصولات بهداشتی،

مراقبتی، آرایشی و تخصصی در حوزه پوست، مو و ناخن را برای

اولین بار در ایران از طریق بازاریابی شبکه‌ای معرفی و ارائه کرده است.

این محصولات منحصربه فرد، دارای استانداردهای داخلی و بین‌المللی هستند

و  در کنار مشاوره موثر می‌توانند طیف وسیعی از نیازهای عمومی و تخصصی

افراد را تامین کنند.

(( هدف ما، بهبود کیفیت زندگی انسانهاست. ))

 

شبكه‌ي نفيس بازاریابی شبکه ای سيستم محور است …

بازاریابی شبکه‌ای، سیستم محور‌ترین تجارت جهان است

وآموزش  پايه‌ اصلی این سیستم را تشکیل می دهد.

در واقع این آموزش‌ها در همه شرکت‌های اصولی فعال

در این حوزه طبق یک ساختار بوده و با توجه به محصول،

طرح‌درآمدزایی و البته ماموریت، چشم‌انداز و ارزش‌های آن

سازمان به قالبی مشخص درآمده و مانند مجموعه‌ای از چرخ‌دنده‌ها

به طور  هماهنگ به حرکت درمی‌آیند.

بايد در نظر داشت كه يك سيستم واحد، ساده و  قابل تكثير همراه با

آموزش‌هاي اثربخش و ابزارهاي مؤثر، موفقيت افراد را تضمین خواهد كرد.

در اين راستا شبكه‌ي نفيس و با بهره‌گيري از بالاترین استانداردهاي جهانی

اين تجارت و استفاده از پيشرفته‌ترين متددهای بین‌المللی موجود ،

به همراه تيم مجرب آموزشي و با در نظر گرفتن محصولات،

طرح درآمدزايي نفيس و ايجاد مهارت مشاوره و راهبري،

سيستمي يكسان ايجاد كرده است كه تكثير و پرورشي بي‌نظير را در همه سطوح به همراه دارد.

شماره تماس: ۴۵۱۴۸۰۰۰ -۴۶۰۱۲۳۶۲-۴۶۰۱۲۴۳۸-۰۲۱

شماره فکس: ۰۲۱-۴۶۰۱۲۴۵۱

پست الکترونیک: info@hph.co.ir

آدرس: تهران، جنت آباد جنوبی – 35 متری لاله شرقی – بن بست نسترن – مجتمع تجاری اداری لاله – ( ورودی از کوچه نسترن ) – پلاک 1- طبقه اول – واحد چهار


بازاریابی شبکه ای چیست

تعریف بازاریابی شبکه‌ای ( نتورک مارکتینگ Network Marketing )

بازاریابی شبکه‌ای یا بازاریابی چند سطحی Multi-level marketing  یکی از انواع بازاریابی است که از دید مخزن کاریابی آمریکا به این صورت تعریف می‌گردد :

نوعی از استراتژی فروش است که یک شرکت ، محصولات خود را بدون حضور واسط ( عمده‌ فروش / خرده‌ فروش ) و حتی بدون تبلیغات ، مستقیما به دست مشتری می‌رساند و اگر مشتری از خرید خود راضی بود، قادر است تا محصولات شرکت برای دریافت سود به دیگران معرفی نماید ( برای محصولات شرکت بازاریابی نماید ).

توجه نمایید بازاریابی شبکه‌ای با بازاریابی هرمی متفاوت است.

network marketing بازاریابی شبکه‌ای نتورک مارکتینگ بازاریابی چند سطحی Multi-level marketing 

روش کسب درآمد در بازاریابی شبکه‌ای

هر بازاریاب حاضر در بازاریابی شبکه‌ای یک وظیفه دارد  و آن ” افزایش فروش محصولات ” است تا بتواند درآمد کسب نماید. کسب درآمد به دو شیوه است :

روش بازاریابی در سیستم بازاریابی شبکه‌ای

در بازاریابی شبکه‌ای ، فرد بازاریاب‌ با استفاده از بازاریابی حضوری ( بازاریابی رودررو ) یا تبلیغات کلامی محصولات شرکت را می‌فروشد و تا محصولی فروخته نشود ، پولی بین شرکت و فرد حاضر در این شرکت جابجا نمی‌شود و پورسانتی نیز تعلق نمی‌گیرد.

ویژگی‌های بازاریابی شبکه‌ای

 

فروش محصولات از طریق یک کانال مشخص توزیع و پخش تعریف‌ نشده است. مسئولیت فروش محصولات به افراد غیر مشغول در سازمان (مشارکت‌کنندگان / بازاریابان ) منتقل می‌شود.

بازاریابان را Independent Business Owners : IBO (صاحبان کسب و کار مستقل ) می‌نامند. درست است که محصول یک شرکت خاص را می‌فروشند اما برای خود کار می‌کنند و سعی دارند تا کسب و کار خود گسترش دهند.

این روش بازاریابی و فروش دارای فلسفه فروش خاصی است که میگوید : تعداد بازاریاب‌ها را زیاد کن تا فروش افزایش یابد تا تو درآمد و سودت افزایش یابد.

بازاریابی شبکه‌ایی دارای تبلیغات وسیع نیست. تبلیغات در حد تبلیغات دهان به دهان است.

شرکت از تعداد زیادی بازاریاب بهره می‌گیرد که استخدام نشده‌اند و به آنان تعهد نیز ندارد ( بیمه / اضافه‌کاری / … ) و فقط در ازای فروش به آنان پورسانت می‌دهد.

هیچ حمایتی مالی از سوی شرکت وجود ندارد و درآمد در ازای فروش است.

بازاریاب با حضور در شبکه میتواند محصولاتی را با تخفیف از شرکت دریافت و به مشتری بفروشد.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  ۸ ایده کسب وکار بر پایه هوش مصنوعی

شباهت بازاریابی شبکه‌ای با بازاریابی هرمی

شاید گلدکوئست را یادتان باشد، بازاریابانش شبانه روز دنبال زیر مجموعه بودند. با پتو در ماشین جلوی در منزل فرد مورد نظر می‌خوابیدند تا بتوانند فرد را سریع به شبکه وارد نمودند. اصطلاحا فالو کنند.

این افراد بودند که پول خود را در بازاریابی هرمی گذاشته بودند و مجبور بودند که برای رسیدن به پول خود و بعد سود ، تلاش نمایند و به نوبه خود سرپرست یا بالاسری فرد تازه وارد میشدند.

در بازاریابی شبکه‌ای و بازاریابی هرمی،  این فرد به عنوان رابط یا سرپرست در شبکه حضور دارد و رابط بین شما فرد و بالاسری خود در شبکه است. این فرد وظیفه دارد تا به شما انگیزه تزریق و کمک فردی دهد تا شما فرد جدیدی را به سیستم وارد نمایید . ورود هر فرد جدید به این نوع بازاریابی به معنای :

در هر دو سیستم بازاریابی ، بازاریاب زمانی به درامد و سود مثبت دست پیدا مینماید که تعداد فروش کالای وی زیاد باشد که حتما نیاز به افرایش تعداد افراد زیر مجموعه خویش دارد.


 

بازاریابی شبکه ای بادران

معرفی بازاریابی شبکه ای بادران :

بادران یک شرکت تولیدی ایرانی با کارخانجات متعدد است که کالاهای مختلف بسیاری از قبیل کالاهای سلولزی ، آرایشی بهداشتی ، غذایی و … را تولید مینماید. فعالیت این شرکت بر پایه بازاریابی شبکه ای استوار است. این شرکت کالاهای خود را از طریق اینترنت و با حذف هزینه هایی مانند پخش و انتقال کالاها در سراسر کشور بصورت مستقیم به دست مصرف کننده میرساند و از محل هزینه های صرفه جویی شده نیز به خود خریداران تخفیف و پاداش میدهد.


بازاریابی شبکه ای پنبه ریز

شرکت مروارید پنبه ریز در سال 1363 با هدف ارتقاء سطح بهداشت و سلامت جامعه اقدام به تولید انواع محصولات بهداشتی نمود و با بیش از ربع قرن سابقه توانست کارنامه درخشان در امر تولید، فروش و توزیع گسترده محصولات بهداشتی در سرار کشور کسب نماید و با ایجاد کارخانه های متعدد جزو اولین تولید کننده های کشور باشد .

شرکت مروارید پنبه ریز  در سال 1388 با هدف ترویج فرهنگ تجارت الکترونیک اقدام به تاسیس شرکت خرید اینترنتی مروارید پنبه ریز و فروش محصولات خود از طریق سایت اینترنتی نمود. این شرکت در سال 1390 موفق به دریافت مجوز فعالیت بازاریابی شبکه ای  از دولت جمهوری اسلامی ایران گردیده است و با اجرای درست وقانونی بازاریابی شبکه ای ، زیر نظر کمیته نظارت بر بازاریابی شبکه ای وزارت بازرگانی ، امید دارد که گام بزرگی در ایجاد اشتغال و گسترش تولید در کشور بردارد.

 

 

 

 


 

 

بازاریابی شبکه ای نیوشا

 

شرکت پارس “نیوشانیک ” یکی از قدیمی ترین شرکت های بازاریابی شبکه ای در ایران است که در سال 1391 که به فاصله کوتاهی از قانونی شدن فعالیت بازاریابی شبکه ای موفق به کسب مجوز از مرکز امور اصناف و بازرگانان کشور گردید و تحت شماره 425800 در اداره ثبت شرکت های تهران ثبت گردید. احمد عیوضی ، فارغ التحصیل رشته حقوق قضایی از دانشگاه تهران ، با پیشینه ای آمیخته از تدریس و تجارت ، نیوشانیک را با هدف فروش مستقیم محصولات شرکت نیوشاداریان تاسیس نمود . این شرکت بر اساس تبصره 2 ماده 5 قانون نظام صنفی کشور موفق به اخذ پروانه کسب دائم به شماره 0426924780 گردیده است .

بیشتر بخوان بیشتر بدان  نرم افزار تبدیل فایل صوتی ضبط شده به متن

نیوشانیک نماینده انحصاری عرضه و فروش محصولات سهامدار و شرکت مادر خود ، نیوشاداریان ، است که بجای اینکه محصولات “نیوشا” را از روش های مرسوم ارائه کند ، از روش بازاریابی شبکه ای برای ارائه محصولات استفاده می کند و از این طریق ، هم محصولات را به صورت مستقیم در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد و هم فرصت ویژه و ممتازی از کسب درآمد و کارآفرینی برای نمایندگان خود فراهم می کند .

 


 

بازاریابی شبکه ای بیز

شرکت بیز که مخفف شرکت بازاریابان ایرانیان زمین ( bizmlm ) می باشد یکی از شرکت هایی است که در صنعت بازاریابی شبکه ای در ایران مشغول به کار و فعالیت می باشد که به خاطر نحویه کار و فعالیت خود رتبه ی یک در بین تمام شرکت هایی فعال در این صنعت در ایران را به خود اختصاص داده است.

شرکت بازاریابان ایرانیان زمین یا شرکت بیز ( bizmlm ) نیر به طور چشم گیری در این صنعت فعالیت و کار می کند بگونه ای که با فعالیت غالی و منحصر به فرد خود بیشترین تعداد بازاریابان فعال یا همان نتورکر ها را به خود اختصاص داده است.

در واقع فرایند کار در شرکت بازاریابان ایرانیان زمین یا همان شرکت بیز ( bizmlm ) با ثبت نام فردی که قادر به جذب مشتریان و نمایندگان فروش جدید می باشد شروع می شود.

اما در این شرکت هر یک از نمایندگان حق این انتخاب را دارد که خود را تیدیل به مدیر فروش کند، آن هم با حذب افراد در تیم فروش خود.

در شرکت بازاریابان ایرانیان زمین یا همان شرکت بیز ( bizmlm ) شرکت در واقع کمیسیون پرداخت می نماید و نه حقوق ثابت مانند سایر شرکت ها.

بنابراین در این روش یهنی بازاریابی شبکه ای ، شرکت محدودیتی برای جذب افراد و تبدیل آنها به نمایندگان فروش ندارد.

این حالت برای شرکت بیز ( bizmlml ) بدلیل گسترش سریع شمار نمایندگان فروش آموزش و مدیران فروش بسیار سودمند می باشد. این مورد همچنین برای نمایندگان فروش شرکت بازاریابان ایرانیان زمین  هم سودمند است آن هم به این دلیل که درآمدشان محدود نمی باشد ( دریافت خقوق ثابت )و به میزان فروش خودشان فقط بستگس ندارد بلکه افراد و مدیران فروش از حجم فروش سایر نمایندگان درصد فروش به عنوان پورسانت دریافت می کنند.
در واقع فروش شبکه ای و بازاریابی شبکه ای یکی از پنج روشی می باشد که توسط شرکت ها برای فروش محصول یا خدماتشان به مشتریانشان از آن استفاده می کنند.

شرکت بازاریابان ایرانیان زمین یا شرکت بیز ( bizmlm ) با شرکت هایی که به روش سنتی فعالیت می کنند در یک خصوصیت با یکدیگر اشتراک دارند ؛ هر دوی آنها محصولات یا خدماتی را به مشتریان خود  ارائه می دهند که باعث بهبود زندگی آنها می شود.

 

ماموریت شرکت بازاریابان ایرانیـــان زمین عبارتست از آموزش صحیح و اضولی و عرضه تجربه مطلوب در ضمینه بازاریابی شبکه ای درست به میلیونها نفر انسان که در سراسر ایران عزیزمان زندگی می کنند و همچنین  ایجاد فرصتی طلایی برای نیل به اهداف اقتصادی از طریق اشتغال فعال برای  نسل جوان کشور به همراه همکاران تجاری با آنها.

از دیگر ماموریتهای مهم شرکت BIZ عبارتست از ایجاد بستر قانونی و لازم در جهت توسعه فرهنگ صحیح و درست بازاریابی شبکه ای در ایران و همچنین آگاه سازی اقشار مختلف مردم کشورمان از  مزیتهای نتورک مارکتیگ و استفاده بهینه از این پتانسیل قوی در پیشبرد اهداف کشور عزیزمان.

 

شرکت بازاریابان ایرانیان زمین که به اختصار با نما شرکت بیز ( bizmlm ) نامیده می شود در تاریخ 29/06/1390 به شماره ثبت 414026 در سازمان ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری به ثبت رسمی رسیده است و این شرکت  فعالیت قانونی خود را در حوزه بازاریابی شبکه ای و فروش مستقیم با مجوز صادره از سوی اداره کل اصناف ایران آغاز نمود .

و اما موضوع فعالیت شرکت بیز : با توجه به اساسنامه در مورد شرکت بیز وجود دارد، بازاریابی شبکه ای ( mlm ) در امر توزیع کالا می باشد.

نحویه درآمد زایی بریا افرادی که به عضویت شرکت بیز یا بازاریابان ایرانیان زمین در می آین به دو صورت است

  1. از طریق خرده فروشی شخصی
  2. استفاده از پلن فروش چند سطحی و فروش گروهی
بیشتر بخوان بیشتر بدان  اتوماسیون اداری چیست

در باب مورد یک: باید گفته شود افراد با خرید محصولات از شرکت بازاریابان ایرانیان زمین از درصد تخفیفی برروی خریدشان برخوردار می شود که می توانند از این تخفیف به عنوان سود استفاده کنند و زمانی که محصولات را به افراد یا مشتریان خود می فروشند سودی که عایدشان می شود متوسط است.

آدرس: اصفهان ، خیابان بزرگمهر

آدرس ایمیل:salamroya05@gmail.com

اینستاگرام : salamroya.ir


 

بازاریابی شبکه ای در امریکا

 

تاریخچه بازاریابی شبکه ای

اولین کمپانی که بطور رسمی فعالیت بازاریابی شبکه ای را در سال ۱۹۳۰ آغاز کرد، کمپانی ویتامین کالیفرنیا بود که نام خود را در سال ۱۹۳۹ به نوترالایت تغییر داد و امروزه محصولات خود را از طریق کمپانی اموی به فروش می‌رساند

 اَم‌وِی

اَم‌وِی (به انگلیسی: Amway) مخفف (American Way) یک شرکت آمریکایی است

که از تکنیک‌های بازاریابی شبکه‌ای استفاده می‌کند و مبادرت به فروش انواع محصولات شامل محصولات سلامتی، زیبایی و لوازم بهداشت در منزل می‌نماید.

شرکت اموِی در سال ۱۹۵۹ توسط ج. ون اندل و ریچارد دیواس راه‌اندازی شد.

طبق آمار معتبر در مورد این کمپانی گزارش فروش ۱۱/۸ میلیارد دلار آمریکا

در سال منتهی به ۳۱ دسامبر ۲۰۱۳ (هفتمین سال پیاپی رشد شرکت) را دادند.

خط تولید شرکت شامل محصولات بهداشت خانه، محصولات بهداشت فردی، جواهرات، لوازم الکترونیکی، مکمل‌های غذایی، تصفیه آب، تهویه هوا،

لوازم آرایشی و بیمه است. در سال ۱۹۷۴ طرح این شرکت فعالیت هرمی

شناخته شد و از ادامه فعالیت شرکت جلوگیری گردید . AmWay برای رفع اتهام

از خودش در مدت ۴سال میلیونها دلار برای هزینه های قانونی پرداخت کرد .

تا در نهایت در ۱۹۷۹ ، FTC (کمیسیون تجارت فدرال) رای داد که

AmWay یک Pyramids نیست ، یعنی منافع آن از فروش محصولات حاصل می شود

و در نتیجه FTC ،نتورک مارکتینگ را به عنوان یک سیستم توزیع قانونی

و موثر معرفی کرد .

 

اموی با رتبه ۱۱۴ در بین بزرگ‌ترین شرکت‌های خرده‌فروشی

دنیا توسط دلویت در سال ۲۰۰۶ دسته‌بندی شد و با رتبه ۲۵ بین

بزرگ‌ترین شرکت‌های خصوصی در ایالات متحده توسط فوربرز

در سال ۲۰۱۲ دسته بندی شد. در حال حاضر اموی در بیش از ۵۰ کشور

دنیا نمایندگی و در بیش از ۸۰ کشور دنیا مشتری دارد .

با قانونی شدن نتورک مارکتینگ و در کنار آن پیدایش بستر اینترنت ،

نتورک مارکتینگ وارد فازی جدید گردید و به سرعت در میان شرکت های

مختلف رواج پیدا کرد و هزاران شرکت فعالیت خود را در این زمینه آغاز کردند .

هم اکنون بیش از ۲ درصد مردم جهان این تجارت را شغل اصلی خود برگزیده اند .


 

بازاریابی شبکه ای تلفیق هنر

 

گروه IT: برخی منتقدین معتقدند شرکت تلفیق هنر بایستی مجوز فعالیت شبکه ای را از دبیرخانه کمیته نظارت بر عملکرد شرکتهای بازاریابی شبکه ای و کسب و کارهای مجازی به آدرس easnaf.ir بگیرد نه از سازمان ثبت شرکت ها.

شرکت بازاریابی شبکه ای غیرمجاز تلفیق و مینای خاتم هوشمند(تلفیق هنر) که مغایر با آیین نامه موضوع ماده 87 قانون نظام صنفی و بدون کسب پروانه مبادرت به عضوگیری و پرداخت پورسانت چندسطحی می نمود توسط پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا پلمپ گردید.

پلمپ شرکت مذکور در حالی است که ایران هشدار در گزارش دیگری در آبان 1395 پیش از این اعلام کرده بود که با گسترش اعطاء مجوز به شرکت های بازاریابی شبکه ای و حرکت به سمت نهادینه شدن این صنعت در داخل کشور، شاهد این هستیم که شرکت های هرمی نیز به ترفندهایی خود را شبیه به این شرکت ها درآورده و فعالیت شان را با عنوان بازاریابی شبکه ای قانونی جلوه می دهند و متأسفانه علی رغم اطلاع رسانی های مکرر که به منظور هوشیاری بازاریابان قبل از عضویت در شرکت ها با نام بازاریابی شبکه ای صورت گرفته، می بینیم که عده ای بدون تحقیق در مورد قانونی بودن مجوز شرکت ها اقدام به عضویت و فعالیت در آن ها می نمایند.


منبع : ویکی پدیا

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.