بازاریابی ویدئویی

سلام و درود بسیار در این جا همه مطالب مربوط به بازاریابی ویدئویی

برایتان جمع آوری کرده ام .

از اینکه با سایت جستیر همراهید از شما بسیار ممنونم.

بازاریابی ویدئویی

ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدئویی،

یکی از روش‌های بازاریابی است

که در سال‌های اخیر به دلیل تاثیرگذاری بالای آن،

مورد توجه بازاریابان و صاحبان کسب‌وکار قرار گرفته است.

بر اساس جدیدترین شاخص‌های شبکه بصری

که در سایت cisco گفته شده،

ترافیک ویدئو تا سال ۲۰۲۲ چهار برابر خواهد شد.

در این‌صورت طبق محاسبات،

به‌زودی ۸۲٪ از کل ترافیک اینترنت را محتوای ویدئویی در بر می‌گیرد؛

یعنی، فرایند رشد ویدئو مارکتینگ همچنان ادامه دارد.

رشد قابل توجه ویدئوها در سراسر جهان،

بهترین فرصت برای بازاریابان و صاحبان کسب‌وکارها است

تا برند خود را در مقابل چشم مخاطبان قرار دهند.

به علاوه، ویدئوها از جمله محتواهای بصری است

که بیشتر از سایر محتواها در ذهن مخاطبان ماندگار می‌شود.

بنابراین، تولید چنین محتوایی برای تبلیغات،

منجر به پیشرفت کسب‌وکار شما خواهد شد.

ویدئو مارکتینگ در سال‌های اخیر مورد استقبال کسب‌وکارهای ایرانی نیز قرار گرفته است.


 

بازاریابی تبلیغات ویدیویی

تبلیغات ویدیویی چیست؟

برای تعریف تبلیغات ویدیویی (Video Marketing)

کار سختی پیش رو نداریم و همان‌طور که از نام آن بر می‌آید

ویدیو مارکتینگ به معنای برقراری ارتباط با مخاطبان

و بازاریابی محصولات و خدمات از طریق نمایش محتوای ویدیویی است.

از آنجایی که مخاطبان به تماشای محتوای ویدیویی

رغبت بیشتری دارند و این نوع محتوا اثرگذاری بسیار زیادی دارد،

تبلیغات ویدیویی را باید بهترین روش‌ تبلیغاتی بدانیم.

البته این نوع تبلیغات نه‌تنها به تخصص،

ابزار و بسترهای انتشار خوب نیاز دارد،

بلکه هزینه آن نسبت به انواع تبلیغات نیز بالاتر است.

تبلیغات ویدئویی در اپلیکیشن موبایل

 

امروز خیلی‌ها را می‌بینید که گوشی هوشمند دارد

و کارهای مختلفی چون وب‌گردی، تراکنش‌های مالی،

به‌اشتراک‌گذاری تجربیات، عکاسی، تماشای فیلم

و گوش دادن به موسیقی را از طریق گوشی خود انجام می‌دهند.
همین موضوع سبب شده تا با یک حوزه جذاب و سودآور

به نام اپلیکیشن‌های موبایل آشنا شویم

که نه‌تنها باعث می‌شود کاربران بتوانند

به‌سادگی کارهای خود را انجام دهند، بلکه ظرفیت‌های جدیدی نیز ایجاد کند.
هر چه جلوتر می‌رویم گزارش‌ها نشان می‌دهد

که میزان استفاده از انواع گوشی هوشمند

روزبه‌روز بیشتر می‌شود و تعداد کاربران موبایل در فضای وب

نسبت به کاربران دستگاه‌های دسکتاپ در حال افزایش است.

جالب است بدانید براساس گزارش‌ها و آمارهای منتشر شده

۵۱ درصد از نمایش محتوای ویدیویی به گوشی‌های موبایل اختصاص دار

و از سوی دیگر ۵۳ درصد کاربران بیشتر علاقه دارند

تا محتوای ویدیویی مربوط به محصولات

را در اپلیکیشن‌ها و سایت‌های موبایلی تماشا کنند.

باتوجه به میزان استفاده مردم از گوشی‌های هوشمند

و تعداد نصب برنامه‌های مختلف،

می‌بینیم که یکی از بهترین بسترها برای تبلیغات ویدیویی

در اپلیکیشن‌های موبایل است.

گاهی تبلیغات ویدیویی در اپلیکیشن موبایل به عنوان ابزاری

برای ترغیب کاربران به استفاده از اپلیکیشن یا بازی موبایلی

موردنظر به‌کار گرفته می‌شود.
یک تبلیغ کوتاه و اثربخش ویدیویی در حد ۱۵ تا ۲۰ ثانیه

بیشتر بخوان بیشتر بدان  آموزش بازاریابی مویرگی

می‌تواند تاثیر شگفت‌انگیزی روی برندسازی شما داشته باشد.

حواستان باشد شما فرصت زیادی ندارید

و نباید با یک ویدیوی طولانی، مخاطب‌تان را خسته کنید. از سوی دیگر همان ثانیه‌های اول باید به هدف خود برسید.

مزایای استفاده از تبلیغات ویدئویی

مزایای تبلیغات ویدیویی

بی‌شک اهمیت و مزایای استفاده از تبلیغات ویدیویی بر کسی پوشیده نیست.

وقتی می‌بینیم ۸۰ درصد مشتریان با تاثیر از این نوع تبلیغات

نسبت به خرید یک محصول تصمیم می‌گیرند

و ۸۰ درصد کاربران، محتوای ویدیویی که طی یک ماه گذاشته تماشا کرده‌اند

به خاطر دارند، نمی‌توانیم به‌سادگی از کنار تبلیغات ویدئویی عبور کنیم.

تبلیغات ویدیویی مزایای زیادی دارد که در ادامه به مهمترین موارد آن اشاره می‌کنیم:

 

انواع تبلیغات بازاریابی ویدئویی

تبلیغات ویدیویی انواع مختلفی دارد که بسته به نیاز، مخاطب و بودجه خود می‌توانید از یک یا چند نمونه استفاده کنید. در ادامه به معرفی انواع تبلیغات ویدئویی خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  حذف تبلیغات گوگل کروم

تبلیغات ویدیویی غیر خطی

در تبلیغات ویدیویی غیر خطی که به نام Pause Menu نیز شناخته می‌شود، تبلیغات موردنظر شما در بخشی از ویدیوی در حال پخش قرار می‌گیرد و وقتی کاربر روی محتوای ویدیویی کلیک کرد پخش ویدیو متوقف شده و تبلیغ شما نمایش داده می‌شود. اگر کاربر روی تبلیغات کلیک کند وارد صفحه فرود موردنظر خواهد شد.

بازاریابی ویدئویی تبلیغات ویدویی خطی

اگر از سرویس‌های مختلف چون آپارات یا یوتیوب استفاده کرده باشید، می‌بینید که گاهی ابتدا، هنگام پخش یا انتهای یک محتوای ویدیویی تبلیغات نمایش داده می‌شود. این نوع تبلیغات را تبلیغات ویدیویی خطی می‌گویند که تمام صفحه رو می‌گیرد و منجر به توقف پخش ویدیو می‌شود. زمان استاندارد برای پخش این نوع تبلیغات ۵ تا ۱۰ ثانیه است.

تبلیغات ویدیویی همسان (نیتیو)

تبلیغات همسان (Native) یکی از جذاب‌ترین و پرکاربردترین نوع تبلیغات در فضای آنلاین است که از نظر نرخ کلیک و به‌اشتراک‌گذاری بازخورد خوبی هم دارد. یکی از زیرمجموعه‌های این نوع تبلیغات را باید تبلیغات ویدیویی همسان بدانیم.
در این نوع تبلیغات، محتوای ویدیویی مورد نظر به صورت نیتیو و یکپارچه با مطالب مختلف سایت نمایش داده می‌شود تا پیامی مرتبط به دست مخاطبان برسد.

بازاریابی ویدئویی تبلیغات ویدیویی OVERLAY

حتما در یوتیوب یا آپارات تبلیغاتی را دیده‌اید که هنگام پخش ویدیوی مانند یک بنر ۲۰ درصد از فضای محتوایی ویدیویی را در برگرفته و روی ویدیو قرار می‌گیرد. از آنجایی که این نوع تبلیغات در قسمت پایین ویدیو به چشم می‌خورد، اگر محتوای شما زیرنویس یا کپشن داشته باشد، دیگر نمی‌توانید آنها را ببینید.

تبلیغات ویدیویی NON OVERLAY

این نوع از تبلیغات ویدیویی با نمونه قبلی این است که به موازات پخش ویدیو، تبلیغات non-overlay نیز پخش می‌شود و کمک می‌کند مخاطب تا انتها درگیر آن باشد. ولی برخی مخاطبان چنین چیزی را دوست ندارند و گاهی مجبور می‌شوند و ویدیو را نیمه‌کاره رها کنند.

تبلیغات ویدیویی REVEL

این نوع تبلیغات را بیشتر جایی می‌بینید که هنگام خواندن یک مقاله، با اسکرول کردن صفحه در جایی از متن تبلیغات ویدیویی Revel برای شما نمایش داده می‌شود.

انواع روش‌های تبلیغات ویدئویی

برای اجرای تبلیغات ویدیویی می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم:

تبلیغات ویدیویی CPA

اگر به دنبال این هستید که مخاطب شما بعد از تماشای ویدیو کار خاصی انجام دهد، می‌توانید از تبلیغات ویدیویی CPA یا Cost per Action استفاده کنید. اقدام‌های موردنظر که باید از سوی کاربر انجام شود می‌تواند شامل عضویت در سایت، خرید، پرکردن فرم مشخص و… باشد.

تبلیغات ویدیویی CPC

همان‌طور که می‌دانید تبلیغات CPC یا Cost per Click به معنای هزینه در ازای کلیک است و صرفا برای برندسازی و بالابردن ترافیک کاربرد دارد. در این بخش هزینه در ازای کلیک به نمایش‌دهنده تبلیغ پرداخت می‌شود.

تبلیغات ویدیویی CPV

اگر به دنبال نمایش کامل ویدیو و برندسازی هستید، این نوع از تبلیغات که به نام هزینه در ازای هر نمایش یا CPV شناخته می‌شود می‌تواند بازخورد خوبی داشته باشد. در این روش برای هر نمایش کامل ویدیو هزینه را پرداخت می‌کنید.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  چگونه بازاریابی و فروش تلفنی انجام دهیم؟

تبلیغات ویدیویی CPI

ممکن است بخواهید اپلیکیشن شما نصب بیشتری داشته باشد. در این حالت می‌توانید از تبلیغات ویدیوی CPI یا Cost per Install استفاده کنید. در این روش هزینه مورد نظر در ازای هر نصب به نمایش‌دهنده تبلیغ پرداخت می‌شود.


بازی ویدیویی بازاریابی

بهترین زمان تبلیغات در بازی

اغلب گیمرها از نسل هزاره هستند،

شامل هر دو جنس دختر و پسر می‌شوند

و همراه با صنعت بازی رشد کرده‌اند.

به‌هنگام کودکیِ این نسل، اولین و ساده‌ترین بازی‌ها در بازار وجود داشتند.

و اکنون که این نسل سرشار از دانش فناوری هستند

مبتکرانه‌ترین پایانه‌های بازی به بازار عرضه می‌شوند.

نسل هزاره، اکنون به علت سن و سالی که دارند

می‌توانند تصمیم‌های کوچک و بزرگی در مورد خرید وسایل خانه بگیرند.

در این مرحله از زندگی، نسل هزاره می‌توانند

طیف گسترده‌ای از محصولات را بخرند یا اجاره کنند،

از نوشابه گرفته تا دستگاه‌های تلفن همراه تا خودروها.

این یکی از دلایلی است که باعث شده بازاریابان

روی رسانه‌هایی تمرکز داشته باشند که در این گروه سنی استفاده بیشتری دارند،

مانند فضای بازی.

در واقع، نسل هزاره کار را برای بازاریابی در بازی های ویدئویی آسان کرده‌اند.

درکنار محتوای بازی‌های جدید،

نسل هزاره همچنین به بازی‌هایی که باعث ایجاد حس نوستالژی در آن‌ها می‌شود واکنش خوبی نشان می‌دهند.

به عنوان مثال، می‌توان به عرضه موفق دستگاه نینتندو سوییچ،

یک سیستم بازی که از نینتندو دهه ۸۰ مدل‌برداری شد، اشاره کرد.

طی ۲۱ ماه پس از عرضه این دستگاه،

۸ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد نینتندو سوییچ فروخته شد: سریع‌ترین فروش کنسول بازی در تمام تاریخ.

بازاریابی در بازی های ویدئویی

هنگامی که بازاریاب‌ها روی فرصت‌های ممکن

مرتبط با بازاریابی در بازی‌ های ویدئویی مطالعه می‌کنند،

این سوال ممکن برای‌شان ایجاد شود

که برندها چگونه از این رسانه برای تبلیغ محصولات خود استفاده می‌کنند.

آن‌ها همچنین ممکن است از خود بپرسند که

«آیا این استراتژی برای من هم قابل استفاده است؟»

به نظر می‌رسد در کوتاه‌مدت تبلیغ درون‌بازی

احتمالا برای اکثر برندهای تجاری چندان ماندگار نخواهد بود.

با این حال، یک پایانه جدید دیگر مانند

یک وبسایت محبوب رسانه اجتماعی می‌تواند باعث شود

بازاریاب‌ها در استراتژی‌های بازاریابی خود خلاق‌تر شوند.

حتی اگر بازاریاب‌ها نیز نتوانند استراتژی‌های زیر را امروزه انجام دهند، هنوز هم می‌توانند از کمپین‌های بازاریابی در بازی های ویدئویی بهره ببرند. این نمونه‌ها مواردی هستند که شرکت‌ها فراتر از چارچوب‌های تعریف‌شده خلاقیت به خرج دادند تا بتوانند مخاطبان را به یک پایانه نوظهور یا نوین جذب کنند.

برای ارائه دورنمایی کلی‌تر از اینکه صنعت بازی چگونه تغییر پیدا کرد، ما این مطلب را با اشاره به برخی از نمونه‌های اولیه بازاریابی در بازی‌ های ویدئویی آغاز می‌کنیم.


منبع : ویکی پدیا

دیگر موارد سایت :

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.