برای تقویت حافظه کودکان چه بخورند

سلام خدمت کاربران عزيز به سايت جستير خيلي خوش آمديد در اين مطلب ميخواهيم درباره ي برای تقویت حافظه کودکان چه بخورند اطلاعات مفيدي در اختيار شما قرار دهيم ما را تا انتهاي مطالب همراهي بفرماييد.

مواد غذایی مناسب برای تقویت حافظه کودکان

1. سبزیجات

سبزیجات دارای برگ سبز ،مانند اسفناج و کلم پیچ غنی از آهن و ویتامین ها هستند، که به رشد مغز در کودکان کمک فراوانی می کنند. احتمال دارد کودک شما از خوردن همه ی سبزیجات متنفر باشد، اما می توانید با استفاده از ترفندهای مختلف، سبزیجات را به غذای کودک اضافه کرده و کودکتان را به خوردن سبزیجات علاقمند کنید.

برای تقویت حافظه کودکان چه بخورند
برای تقویت حافظه کودکان چه بخورند

می توانید سبزیجات را به املت کودک خود اضافه کرده و یا به صورت رول با کاهو و گوجه فرنگی در ساندویچ او قرار دهید، به طوری که بچه متوجه آن ها نشود.

2. ماست 

ماست یک منبع غنی از ویتامین B و پروتئین ها است، که در بهبود عملکرد و رشد بافت های مغزی، بسیار مفید است. همچنین، ماست حاوی باکتری های پروبیوتیک است، که به بهبود و سلامت دستگاه گوارش در کودکان، کمک فراوانی می کند، توصیه می شود یک فنجان ماست را با برخی از انواع توت های تازه مخلوط کنید.

این مخلوط، یک غذای سریع، جالب و بسیار مفیدی برای کودک خواهد بود، که حتما توجه فرزند شما را جلب می کند.

3. تخم مرغ 

تخم مرغ یک منبع غنی از پروتئین و همچنین حاوی مقادیر مناسبی از کولین است. کولین، یک ماده غذایی لازم برای عملکرد صحیح و رشد مغز است.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  چکار کنیم شکم نوزاد کار کند

تخم مرغ یکی از بهترین مواد غذایی است که می توان با آن غذاهای بسیار متنوعی برای کودکان درست کرد. تخم مرغ را به ساندویچ و سالاد اضافه کنید ، شما با انجام این کار ، غذای کودک خود را خوشمزه تر خواهید کرد.

4. ماهی سالمون :

ماهی سالمون کم کالری بوده و مقدار چربی‌های اشباع شده در آن ناچیز است ولی سرشار از پروتئین و اسیدهای چرب ضروری امگا 3 است. امگا 3ها چربی‌های مفید و سالمی هستند که بدن قادر به تولید آن نیست.

ماهی های چرب مانند ماهی سالمون منبع غنی اسیدهای چرب امگا3 هستند که برای رشد و عملکرد مغز ضروری هستند. مصرف میزان کافی این اسیدهای چرب می تواند به بهبود مهارت های ذهنی کودک کمک کنید.

5. لوبیا 

تصور می شود که مصرف لوبیا برای کسانی که تحت تاثیر بیماری آسم هستند، ضرر داشته باشد، ولی لوبیا به عنوان یک منبع خوبی از پروتئین برای گیاه خواران می باشد.

اعتقاد بر این است که مصرف لوبیا مخصوصا لوبیای قرمز برای افزایش حافظه و جلوگیری از بسیاری اختلالات و شیوه زندگی همراه با آرامش کمک خواهد کرد، پس حتما لوبیا را جز اصلی غذای کودک خود قرار دهید.

6. انبه :

این میوه ماده دیگری است که در تقویت حافظه بسیار مفید است. با این که این میوه چرب است و دارای بافت‌های چربی است اما باعث می‌شود که گردش خون تسریع یابد. هنگامی که گردش خون سریع‌تر شود باعث می‌شود خون بیشتری به مغز برسد و همچنین این میوه در حافظه نیز موثر است.

7. آجیل و دانه ها 

گردو، بادام، تخم کتان و دانه های روغنی را می توانید با اطمینان به رژیم غذایی کودک خود اضافه کنید. آجیل و دانه ها پر از پروتئین و اسیدهای چرب ضروری برای افزایش حوصله کودک شما بوده و همچنین، سیستم عصبی کودک شما را سالم نگه داشته و به عملکرد بهتر آن کمک می کند.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  غذاهای تایلندی

8. بلغور جو دو 

بلغور جو دوسر فقط یک غذای معمولی برای کودک شما نیست، از آن می توانید به عنوان بهترین گزینه برای صبحانه ی سرد بچه های خود استفاده کنید، زیرا بلغور جو دوسر غنی از فیبر فراوانی است. تصور بر این است که قرار دادن بلغور جو دوسر برای حفظ عروق قلب و مغز کودکان بسیار مفید است.

در واقع، مطالعات تایید کرده اند بچه ها یی که جو دوسر در وعده های غذایی خود مصرف کنند، در انجام وظایف مربوط به حافظه ی خود از دیگر بچه ها، عمل کرد بهتری خواهند داشت.

9. سیب 

در جعبه ی غذایی کودکان یک ماده ی غذایی شگفت آور و همه کاره وجود دارد که همه به خوبی با آن آشنا هستیم ، این ماده چیزی نیست به غیر از سیب. سیب یک میان وعده سریع و سالم برای کودک شما، مخصوصا زمانی که او خیلی گرسنه است، می باشد. زمانی که کودک شما گرسنه باشد، یک سیب رسیده و شیرین را با ولع خواهد خورد.

سیب حاوی آنتی اکسیدان ها ی حیاتی است که در مبارزه با زوال شناختی و فکری کودکان بسیار مفید است. اما سعی کنید سیب های سالم و بدون آفت کش ها و مواد افزودنی شیمیایی را که سلامت بچه های شما را به خطر می اندازد، استفاده کنید.

12- شکلات :

شکلات نیز یکی دیگر از موادی است که باعث تقویت حافظه می‌شود. البته بهتر است شکلات‌هایی را مصرف کنید که یا تلخ هستند و یا حاوی شیر باشند.

 

اميدوارم مطالب براي شما سودمند واقع شده باشد از همراهي شما با جستير سپاس گزاريم.

 

بیشتر بخوان بیشتر بدان  طرز تهیه جو دوسر برای لاغری

در صورت علاقه مندی از مطالب زیر دیدن فرمایید:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.