برای جذب مشتری چه باید کرد

سلام خدمت کاربران عزيز به سايت جستير خيلي خوش آمديد؛ برای جذب مشتری چه باید کرد در اين مطلب ميخواهيم درباره ي جذب مشتری اطلاعاتی در اختيار شما قرار دهيم ما را تا انتهاي مطالب همراهي بفرماييد.

برای جذب مشتری چه کار باید کرد

برای جذب مشتری چه باید کرد
برای جذب مشتری چه باید کرد

۱. اهداف فروش را مشخص کنید

با درک بازاری که در آن مشغول به کار هستید شروع کنید.

چه کاری را متمایز از رقبا انجام می‌دهید؟ مزیت رقابتی شما چیست؟

چگونه به این بازار هدف نزدیک می‌شوید؟

چقدر هزینه حاضرند به شما بپردازند؟

افرادی که به خدمات شما نیاز دارند چه کسانی هستند؟

چه سوالاتی دارند که می‌توانید به آنها پاسخ دهید؟

اگر نمی‌توانید به این سوالات به راحتی پاسخ بدهید، کار اصلی خود را در این مرحله، بر روی وضوح و شفافیت کار و هدف خود بگذارید. شما باید بدانید چه چیزی را به چه کسانی و با چه هدفی می‌فروشید.

2. مشتری ایده آل خود را شناسایی کنید

اولین و حیاتی ترین قدم در راه جذب مشتریان جدید این است که درک درستی از مشخصات و ویژگی های مشتریان تان داشته باشید. به این معنی که مشتریان شما چه کسانی هستند، زن یا مرد هستند؟ کجا زندگی می کنند؟ چه رده سنی دارند؟ خواسته ها و نیازهایشان چیست؟  و چه علایقی دارند؟ واقعیت این است که آشنایی با نوع مخاطب مورد نظرتان به شما کمک خواهد کرد تا راه های جذب مشتری جدید  را ساده ‎تر طی کنید و به راحتی در مسیر کسب رضایت مشتری قدم بردارید. در غیر این صورت، احتمالاً در جهانی با انواع و اقسام مشتریان سر در  گم شده و نخواهید فهمید که از کجا باید کار خود را شروع کنید.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  آموزش پس انداز کردن به کودکان

«باید به وضوح متوجه باشید که چه کسانی را هدف قرار داده‎ اید. راه های جذب مشتری جدید  را در نظر بگیرید و ببینید چه چیزهایی موجب شادمانی، اندوه، ترس و آسایش این دسته از افراد می‎شود. سپس، به این فکر کنید که چگونه می‎ توانید زندگی آن ‎ها را اندکی هم که شده آسان ‎تر کنید.»

3. محل حضور مشتری خود را شناسایی کنید

یکی دیگر از راه های جذب مشتری جدید شناسایی دقیق محل حضور مشتریان شما است. «با در نظر داشتن مشتری هدف، احتمال حضور آن ها در هر یک از کانال‎ های ارتباطی از قبیل، رسانه، آنلاین، آفلاین و غیره را بررسی نموده و پس از آن برای مشتری پیام ارسال نمائید به این ترتیب شما خواهید توانست برای مدیریت ارتباط با مشتری برنامه ریزی صحیحی انجام دهید.»

4.با فضای درونی و بیرونی کسب و کار خود آشنا شوید

اطلاع دقیق از عرصه‎ صنعتی که در آن فعالیت می‎ کنید و آشنایی کامل با محصولات و خدماتی که ارائه می‎ نماید، یکی دیگر از راه های جذب مشتری جدید است. آشنایی کامل با پیشینه و عملکرد محصول، شما را قادر می ‎سازد تا بهترین روش ‎های جذب مشتری را اعمال نمایید. به این ترتیب، افراد علاقمند از میزان معلومات شما آگاهی یافته و در صورت لزوم از شما کمک خواهند خواست. بنابراین همان طور که می‎بینید با یکی دیگر از راه های جذب مشتری جدید آشنا شده‎ اید.

5.پاسخگو باشید

شما باید به مشتریانتان دلایل قانع کننده‎ ای ارائه کنید تا شما، محصولات و سرویس هایتان را انتخاب کنند. این نخستین گام در ارائه یک تجربه مشتری خوب و پیمودن  راه های جذب مشتری جدید خواهد بود.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  از بین بردن رسوب ضخیم سماور

«درک کامل مشکلات موجود مشتریان و تلاش برای بر طرف کردن آن‎ ها، برای مشتریان ایجاد ارزش می ‎کند و به شما کمک می کند تا در مسیر مشتری مداری گام بردارید. انجام این کار از طریق ایجاد محتوایی ارزشمند در وبینارها، مطالب منتشر شده به عنوان وبلاگ و ارتباط با مشتریان در جهان واقعی و ایجاد شبکه ارتباطی مناسبی با آن‎ ها امکان پذیر خواهد بود. به این ترتیب، شما موفق خواهید شد که دنبال کنندگان و مخاطبین گوناگونی را جذب خود نموده و به تدریج با ایجاد قیف فروش مناسبی خواهید توانست این طرفداران و دنبال کنندگان را به مشتریانی واقعی  تبدیل کنید.» این هم یکی از راه ‎های‎ جذب مشتری جدید است که بهتر است انجام آن را به خاطر بسپارید.

6. بر مزایای محصول تأکید کنید

آنچه علاوه بر ارائه‌ی اطلاعات در مورد محصول اهمیت دارد، بیان ویژگی‌های محصول به‌عنوان مزایای آن است. این کار موجب می‌شود مشتری متوجه شود چرا باید آن محصول را خریداری کند. برای این کار می‌توانید به موارد زیر فکر کنید:

7. به اندازه‌ی کافی در مورد محصول توضیح دهید

گر فروش را به صورت مستقیم و فردبه‌فرد انجام نمی‌دهید، حتما باید اطلاعات کافی مربوط به محصول را از طریق بسته‌بندی کالا، نمایش‌های محل خرید (point-of-purchase display، وسایل و علاماتی که به خرده‌فروشان داده می‌شود تا در محل فروش قرار بدهند، مانند پوسترها و جعبه‌های تبلیغاتی) و هر گونه ابزار بازاریابی دیگری ارائه دهید. حتی اگر محصولات را به صورت مستقیم می‌فروشید یا برای تشویق مشتریان بالقوه به خرید، اعلامیه‌ای جذاب می‌نویسید، به نمایش گذاشتن اطلاعات کافی در مورد محصول به شما کمک می‌کند تا بتوانید مشتریان را به خرید ترغیب کنید.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  گیاهان آپارتمانی مقاوم به کم نوری

8. به مشتریان توجه نشان دهید

بازاریابی دهان به دهان، بهبود مهارت‌ فروش و به کارگیری سوالات استراتژیک کلید بازاریابی هدفمند است. با پیگیری دقیق خواسته‌های مشتریان و راه‌اندازی خدمات مشتریانِ باکیفیت، باعث حفظ بازار خود شوید. مشتریان دوست دارند بدانند به آنها توجه دارید و برای شما مهم هستند.

زمانی که مشتریان بدانند که محصول شما چه کمکی به آنها می‌کند و چه مزایایی دارد، فروش به مراتب راحت‌تر می‌شود. به علاوه اگر آنها از خرید راضی باشند به یک کانال تبلیغ کننده برای شما تبدیل می‌شوند.

افراد تبلیغات غیرمستقیم (توصیه افرادی که به آنها اعتماد دارند) را راحت‌تر می‌پذیرند و تاثیری به مراتب بیشتر از تبلیغات مستقیم دارد. با مشتریان به شکلی رفتار کنید که احساس کنند “ویژه” هستند.

 

اميدوارم مطالب براي شما سودمند واقع شده باشد از همراهي شما با جستير سپاس گزاريم.

 

در صورت علاقه مندی از مطاب زیر دیدن فرمایید:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.