بهترین ورزش برای فرم دهی بدن بانوان

سلام خدمت کاربران عزيز به سايت جستير خيلي خوش آمديد در اين مطلب ميخواهيم درباره ي بهترین ورزش برای فرم دهی بدن بانوان اطلاعات مفيدي در اختيار شما قرار دهيم ما را تا انتهاي مطالب همراهي بفرماييد.

بهترین ورزش برای فرم دهی بدن بانوان چیست

داشتن اندامی متناسب همواره یکی از دغدغه های بانوان بوده، هست و خواهد بود. امروزه بسیاری از بانوان با اهمیت دادن به این موضوع در تلاش ­اند تا راهی موثر، مفید و البته ایمن برای رسیدن به این مهم پیدا کنند. همه ما بر این باوریم که ورزش کردن بهترین راه ممکن برای  رسیدن به تناسب اندام و بدنی زیباست، اما چه ورزش و یا ورزش هایی می تواند برای رسیدن به این هدف به ما کمک کند؟ نکته ای که اول باید به آن توجه داشته باشیم این است که، اعتماد به نفس و پشتکار را در خود زنده نگه داریم.

بهترین ورزش برای فرم دهی بدن بانوان
بهترین ورزش برای فرم دهی بدن بانوان

بهترین ورزش ها برای فرم دهی بدنی به بانوان

ورزش فیتنس (Fitness)

اگر چه Fitness امروزه از جمله ورزش های پرطرفدار و محبوب در میان آقایان و بانوان است اما به این نکته توجه داشته باشید که این ورزش با ورزش بدنسازی کاملا متفاوت است.

بهترین ورزش برای فرم دهی بدن بانوان
بهترین ورزش برای فرم دهی بدن بانوان

fitness در واقع ورزشی در جهت بهبود آمادگی جسمانی است که تناسب اندام و تقویت عضلات (نه حجم گیری عضلات) و فرم گیری بدنی از دستاورد های این ورزش محسوب می شود. کاهش ابتلاء به بیماریهای قلبی- ریوی، دیابت، بهبود آمادگی جسمانی، انعطاف پذیری و فرم گیری بدنی، تقویت عضلات، چربی سوزی، افزایش کلسترول های مفید بدن، بهبود روند جریان خون رسانی در مغز و بدن و متعاقب آن ترشح هورمون اندروفین که عاملی برای نشاط و شادابی و کاهش افسردگی است از فواید تمرینی این ورزش ممحسوب می شوند.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  6 ورزشی که باعث لاغری سریع میشود

ورزش ایروبیک (Aerobic)

ایروبیک (به انگلیسی: Aerobics) گونه‌ای ورزش و فعالیت بدنی با ترکیبی از تمرینات هوازی موزون همراه با تمریناتِ روزمرهٔ حرکاتِ کششی و قدرتی با هدفِ بهبود و گسترشِ همهٔ جوانبِ آمادگی جسمانی (انعطاف‌پذیری مفصل، ماهیچه و دستگاه گردش خون) است. حرکاتِ اروبیک معمولاً با نواختِ و ضربِ موسیقی و با یاریِ یک آموزگار انجام می‌پذیرد.

حرکات تمرینی ایروبیک از انرژی بدن در جهت سوزاندن چربی های اضافی بهره می گیرند و در نتیجه کاهش وزن را به همراه خواهند داشت، همچنین این ورزش با ترشح هورمون اندروفین در بدن سبب می شود تا طراوت، تمرکز ذهنی و خلاقیت در شما افزایش یابد و کمتر دچار افسردگی و استرس شوید، کنترل وزن و افزایش انرژی، تناسب اندام، بهبود انعطاف پذیری بدنی، بهبود جریان گردش خون در بدن، افزایش اعتماد به نفس و طراوت، کنترل فشار خون و کاهش خطر ابتلاء به بیماری های قلبی از دیگر فواید انجام تمرینات این ورزش محسوب می شود.

ورزش پیلاتس (Pilates)

پیلاتِس (به انگلیسی: Pilates)، نوعی سیستم آمادگی جسمانی است که در اوایل قرن بیستم توسط یوزف پیلاتس ابداع شد و در آلمان، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا مورد توجه قرار گرفت.

فواید تمرینات پیلاتس

بیشتر بخوان بیشتر بدان  چرا با پیاده روی لاغر نمیشم

ورزش دوچرخه سواری یا دوچرخه ثابت (Stationary Bike)

یکی از بهترین روش ها برای بانوان در جهت کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام دوچرخه سواری و یا رکاب زدن با دستگاه دوچرخه ثابت است.

دوچرخه سواری و رکاب زدن تاثیر بسزایی در تقویت عضلات، کاهش وزن و بهبود آمادگی جسمانی دارد و از جمله ورزش هایی پر نشاطی است که می تواند حس طراوات، خوشحالی و آرامش را در شما پدید آورد. از دیگر اثرات انجام این ورزش می توان به بهبود عملکرد سیستم قلبی – عروقی، بهبود و افزایش قدرت عضلات پاها، چربی سوزی و کاهش وزن، کاهش استرس و بهبود روحیه وانگیزه و زیبایی و استقامت پاها اشاره کرد.

 

اميدوارم مطالب براي شما سودمند واقع شده باشد از همراهي شما با جستير سپاس گزاريم.

 

در صورت علاقه مندی از مطالب زیر دیدن فرمایید:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.