تبلیغات در اینستاگرام چگونه است
سلام خدمت کاربران عزيز به سايت جستير خيلي خوش آمديد؛ تبلیغات در اینستاگرام چگونه است در اين مطلب ميخواهيم درباره ي این موضوع اطلاعاتی در اختيار شما قرار دهيم ما را تا انتهاي مطالب همراهي بفرماييد.
تبلیغات اینستاگرام چیست؟
اینستاگرام در حال حاضر بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد. اینستاگرام پس از فیسبوک دومین شبکه اجتماعی محبوب جهان است و توانسته است در سالهای گذشته با سرعت بالایی رشد کند. امروزه تبلیغات اینستاگرام برای اکثر شرکتها بسیار ضروری است.
اینستاگرام از نگاه آماری:
- بر طبق آمار statista.com اینستاگرام به تنهایی بیش از 120 میلیون کاربر فعال در ایالات متحده دارد، تعدادی که انتظار میرود بیشتر هم شود.
- بیش از 40 میلیارد عکس تاکنون در اینستاگرام پست شده است.
- در حدود 59% از کاربران اینترنت در محدوده سنی 29-18 سال و در حدود 33% از کاربران اینترنت در محدوده سنی 49-30 سال، از اینستاگرام استفاده میکنند.
- 68% از کاربران اینستاگرام زن و 32% آنها مرد هستند. این موضوع برای کسب و کارهایی که اکثریت مشتری هدف آنها زنان هستند اهمیت بسیاری دارد.
- اینستاگرام دارای جایگاهی عالی برای کشف محتوای جدید است. مقالات، ویدئوها، عکس دوستان، زندگی روزانه افراد مشهور (سلبریتیها)، پستهای مربوط به برند و غیره.
- تبلیغات اینستاگرام به ما اجازه میدهد تا کمپینهایی متناسب با هر مرحله از قیف تبدیل را انجام دهیم.
با این اعداد، واضح است که تبلیغات اینستاگرام قدرتی است که باید جهت رسیدن به بازار هدف و بهبود اهداف کسب و کار، فروش و آگاهی از برند، مورد توجه قرار گیرد.
چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟
تبلیغات اینستاگرام یکی از روش های تبلیغات بصری است. روشهای متعددی برای ایجاد کمپینهای تبلیغاتی اینستاگرام وجود دارد که ما در پاراگرافهای بعدی در مورد برخی از آنها عمیقتر بحث میکنیم.
برای راهاندازی یک کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام به یک اکانت تبلیغاتی فیسبوک نیاز است (اگر قبلا از تبلیغات فیسبوک برای اهداف بازاریابی خود استفاده کردهاید، میتوانید از همین نام کاربری استفاده کنید.) تبلیغات اینستاگرام از طریق Ads Manager اینستاگرام یا Power Editor فیسبوک مدیریت میشود.
تبلیغات در صفحات بزرگ به ۳ صورت انجام میگیرد:
۱) تبلیغات بنری
در این نوع تبلیغ در اینستاگرام منظور من از بنر، تنها عکس است، نه ویدئو. شما یک بنر تبلیغاتی درست میکنید و به یک صفحه بزرگ برای تبلیغ در اینستاگرام میسپارید. (راستی…تا یادم نرفته بگویم که نکته بسیار مهم در این نوع تبلیغات این است که طراحی بنر شما به اندازه صفحهای که انتخاب میکنید مهم است.

اگر بنر شما آن جذابیت لازم را نداشته باشد حتی اگر در بهترین و پرفالوور ترین پیجهای اینستاگرام هم تبلیغ کنید خیلی تاثیری نخواهد داشت. اما اصلا نگران نباشید…برای ساختن یک بنر تبلیغاتی اصلا نیاز نیست که شما متخصص عکاسی یا گرافیست باشید. تنها کافی است مقاله رازهای طراحی بنرهای فووقالعاده برای اینستاگرام را بخوانید). نرخ این نوع تبلیغ در اینستاگرام معمولا به صورت ساعتی محاسبه میشود و قرار دادن یک بنر تبلیغاتی در پیجهای بزرگ اینستاگرام برای شما به شرح زیر آب میخورد:
صفحه هنرمندان محبوب یک صفحه معتبر در اینستاگرام است که بیشتر اوقات ویدئوهای تبلیغاتی هم میگذارد. می توانید برای دیدن نمونهی ویدئوهای تبلیغاتی در این صفحه جستجو کنید.
۲) تبلیغات ویدئویی

همانطور که از اسم آن مشخص است، این مدل تبلیغات فقط مختص ویدئو است. یعنی شما یک ویدئو از کار و بارتان میسازید و به صفحات بزرگ برای تبلیغ در اینستاگرام میدهید. از آنجا که ویدئو با تبلیغات بنری کمی فرق دارد، نحوه محاسبه قیمت آن هم کمی متفاوت است. صفحات بزرگ اینستاگرام معمولا برای محاسبه قیمت تبلیغات ویدئویی دو پیشنهاد دارند:
- روش اول دقیقا مانند تبلیغات ساعتی بنری است. یعنی شما ویدئوی خود را در یک صفحه بزرگ برای تبلیغ در اینستاگرام میگذارید و در ازای ۲۴ ساعت و یا مدت زمان مورد نظرتان برای آن هزینه میپردازید. قیمتها تقریبا شبیه همان قیمتهای تبلیغات بنری است.
- در روش دوم هزینه تبلیغ در اینستاگرام شما بر اساس میزان بازدید آن محاسبه میشود. برای مثال شما میگویید که من برای ویدئوی خودم ۱۰۰۰ بازدید میخواهم و ادمین صفحه مورد نظر پس از از اینکه ویدئوی شما ۱۰۰۰ بازدید به دست آورد، آن را پاک میکند.دیدوگرام تمام اطلاعات راجع به تبلیغات در اینستاگرام و هزینه آن را در اختیار شما میگذارد. اگر به سایت ما بروید لیست کامل صفحات بزرگ و معتبر برای تبلیغات را میبینید.
۳) تبلیغات استوری
تبلیغات استوری هم که همان تبلیغات در استوری است. در این مدل شما برای تبلیغ در اینستاگرام، بنر خود را به یک صفحه بزرگ میدهید تا برای ۲۴ ساعت آن را در استوری خود قرار دهد. تبلیغات در استوری بسیار مناسب کسانی است که محصولی برای فروش دارند یا میخواهند مخاطبان تبلیغ از وبسایتشان دیدن کنند. زیرا اینستاگرام به صفحاتی که بالاتر از ۱۰ هزار فالوور دارند، این قابلیت را داده است که در استوری خود لینک قرار دهند. بودن لینک در استوری افزایش فالوور اینستاگرام را موثرتر میکنند زیرا با بالا کشیدن لینک مستقیم به فروشگاه اینترنتی، وبسایت یا هر لینک دیگری وصل شوید. هزینه تبلیغات در استوری به دو صورت محاسبه میشود:
- روش اول مانند همان تبلیغات بنری است که در اولِ مقاله خدمتتان گفتم. یعنی همان ۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان است اما بسیار بستگی به نوع صفحه و میزان فالوورهای آن دارد.
- در روش هزینه استوری شما بر حسب میزان بازدید محاسبه میشود. یعنی چه؟ یعنی اینکه به ازای هر ۱۰۰۰ بازدیدی که تبلیغ در اینستاگام شما داشته باشد، شما ۶ هزار تومان میپردازید. دقتت کنید که در اینجا منظور از بازدید Reach نیست. بلکه Impression است.یعنی معیار این است که تبلیغ شما در کل چند بار دیده شده است. نه اینکه توسط چند نفر دیده شده است. ممکن است تبلیغ شما هزار بار بازدید داشته باشد، این به این معنی نیست که هزار نفر تبلیغ شما را دیدهاند.
تعرفه تبلیغات در اینستاگرام چگونه است
در اینستاگرام تعیین تعرفه ثابت کار دشواری است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. مثلا طبق نوشته سایت بافر تبلیغ با اینفلوئنسرها به ازای هر 1000 فالووری که آنها دارند تقریبا معادل 10 دلار است. یعنی اگر با اینفلوئنسری همکاری میکنیم که 100.000 فالوور دارد باید معادل 1000 دلار هزینه کنیم.
اما نوع دیگری از محاسبه قیمت که با ملاکهای جدید سازگارتر است محاسبه بدون توجه به تعداد فالوور و با در نظر گرفتن میزان مشارکت یا اینگیجمنت است.
چرا که بسیاری از فالوورها در صفحات مختلف غیرفعال هستند و تاثیری در بازدهی تبلیغ ندارند. اما با محاسبه کردن قیمت بر اساس مشارکت میتوانیم قیمتی متناسب با اثرگذاری تبلیغ به دست بیاوریم.
در این فرمول تقریبا به ازای هر 1000 اینگیجمنت 250 تا 750 دلار هزینه میشود. این رنج قیمت یعنی عدد ثابتی وجود ندارد و در هر صفحهای قیمتگذاری توسط صاحب صفحه انجام میشود و به توافق او با برند بستگی دارد.
حالا اگر این تبلیغ در استوری انجام شود، به دلیل موقت بودن پست و ماندگاری بیست و چهار ساعته آن، قیمت کمی پایینتر خواهد بود.
همانطور که میتوانید تصور کنید، تبدیل کردن این قیمتها به تومان برای ارزیابی قیمت تبلیغات در ایران معقول به نظر نمیرسد. اما در ایران چطور میشود برای تبلیغات قیمت تعیین کرد؟ آنچه روشن است این است که باید ایمپرشن و اینگیجمنت را ملاک قیمتگذاری قرار بدهیم.
برای این کار میتوانیم به سراغ تعدادی از اینفلوئنسرها و قیمتهای آنها برویم تا ببینم روش مرسوم تعیین قیمت در میان اینفلوئنسرهای ایرانی چگونه است. آنچه در ادامه میبینید از اطلاعات قیمت پست در صفحه بیش از 100 اینفلوئنسر ایرانی استخراج شده است.
در ایران اغلب اینفلوئنسرها هنوز قیمت خود را بر اساس تعداد فالوور مشخص میکنند. حدود قیمتهای مرسوم یک پست را در جدول زیر میبینید.

راهنمای تعرفه تبلیغات در اینستاگرام
با وجود اینکه تلاش کردیم در این مطلب حدودی از قیمتهای موجود برای انجام تبلیغات و هزینه تبلیغ در اینستاگرام را توضیح بدهیم،
باز هم این اعداد همیشه همان چیزی نیستند که در عمل میبینید. چرا که با نبود قواعد مشخصی برای قیمتگذاری، عرضه و تقاضا است که تعیین کننده میشود.
مثلا بعضی از اینفلوئنسرها با مشاهده تقاضای بالا برای تبلیغات، بدون توجه به میزان ریچ و ایمپرشن قیمتهای خود را افزایش دادند تا در عوض از تعداد تبلیغ بکاهند و در عین حال درآمدشان کم نشود.
چرا که تبلیغات بیش از حد میتواند مخاطبان یک صفحه را آزرده کند. با وجود افزایش قیمت در این صفحات هنوز شرکتهایی بودند که توان پرداخت قیمتهای بالاتر را داشتند و این قیمتهای بالا بعد از مدتی تثبیت شدند.
به همین دلیل انتظار کاهش قیمت و رسیدن آن به قیمت منطقی میتواند دور از ذهن باشد. به همین ترتیب اینفلوئنسرهایی که با یک سلیقه یا استایل خاص شناخته میشوند یا در حوزهای فعالیت میکنند که خاص خودشان است قدرت بیشتری برای قیمتگذاری بالاتر از عرف دارند.
اما باید توجه داشت که در همکاری با این افراد دقیقا هزینه چه چیزی را پرداخت میکنیم؟ آیا پرداخت قیمت بالاتر برای قرار گرفتن نام برند در کنار نام یک اینفلوئنسر برای برند ما مزیت بیشتری دارد؟ در این صورت بعضی از برندها به این همکاریها تن میدهند.
بسیاری از اینفلوئنسرها ممکن است به تازگی فعالیت خود را جدیتر کرده باشند. این افراد میتوانند از این شیوه قیمتگذاری کمک بگیرند قیمت پست و استوری خود را مشخص کنند.
تعرفه ثابت و دقیقی برای تبلیغات در اینستاگرام وجود ندارد اما حدودا قیمت برای هر 1000 بازدید ده هزار تومان است. برای مشاهده تعرفه دقیق استوری و پست و قیمت اینفلوئنسرها این مطلب را بخوانید.
تعرفه تبلیغات در اینستاگرام بر اساس زمان و جو ایران گاها دستخوش تغییر می شود. برای اطلاع از جدیدترین قیمت ها می توانید در نشانت عضو شوید.
بله بر اساس تجربه قیمت تبلیغات اینستاگرام به صورت پست 2 تا 3 برابر قیمت تبلیغات استوری است
در این مطلب می توانید به کمک لیست تعرفه های جدید تبلیغات اینستاگرام که از بازار جمع آوری شده و کاملا بروز و دقیق است براحتی قیمت منصفانه برای همکاری با اینفلوئنسرها را حساب کنید
اميدوارم مطالب براي شما سودمند واقع شده باشد از همراهي شما با جستير سپاس گزاريم.
در صورت علاقه مندی از مطالب زیر دیدن فرمایید:
- اعتماد به نفس گام برتر
- حوله خشک کن چیست و چه کاربردی دارد؟
- معروف شویم و معروف بمانیم
- ورزش یوگا چیست
- خواص قهوه