تبلیغات محیطی

سلام به شما دوستان خوب و مهربانم

به سایت جستیر خوش امدید و ممنون از انتخابتون

ما قصد داریم تمام مطالب مربوط به تبلیغات محیطی  را در اختیارتان بگذاریم

تبلیغات محیطی به انگلیسی

تبلیغات محیطی به انگلیسی
تبلیغات محیطی به انگلیسی
تبلیغات محیطی
مجری تبلیغات
بیلبورد (Billboard) بهترین ابزار از جهت میزان دید، برای معرفی محصول و خدمات
در محیط شهری می باشد. بیلبورد یک ایده جالب و بدیع است که بیننده را وادار می نماید
به تفکری که در پشت یک طرح پنهان است فکر کرده و تصمیم نهایی برای خرید را
بگیرد.
مبلمان شهری (Urban furniture)
وسایل حمل و نقل (Vehicle) نظیر بدنهٔ اتوبوس، بدنهٔ خودروهای پخش محصول و
غیره.
سایر رسانه های محیطی (Other media advertising) که در شرح آن می توان از
موارد ذیل نام برد:
تبلیغات محیطی به هر نوع تبلیغ خارج از نقطه نهایی خرید مشتری POP اطلاق می
گردد. «تبلیغات بیرونی اصطلاحی کلی و غیرتخصصی دربارهٔ انواع اشکال تبلیغات است
که در فضاهای خارج از خانه صورت می پذیرند. دیگر معادل این اصطلاح تبلیغات
خارج از خانه نامیده می شود. تبلیغات محیطی شاخه ای تخصصی، جدید و رو به گسترش
از تبلیغات بیرونی است که نباید آنها را به یکسان به کار گرفت.» «عبارت خارج از خانه
یعنی هر رسانه ای که خارج از محیط منزل با مشتری در ارتباط باشد»
برخی پژوهشگران، سابقهٔ تبلیغات محیطی در جهان را بسیار پیش تر از ظهور ماشین،
انقلاب صنعتی و مدرنیته می دانند؛ در مقابل، برخی دیگر برآنند که تاریخ این رشته با
تولید انبوه و نظام سرمایه داری و مصرف، گره خورده است.
تبلیغات محیطی یک شیوه مناسب برای به خاطر آوردن نام محصول قبل از ورود مشتری
به مراکز خرید و در واقع آخرین شانس تولیدکنندگان جهت معرفی محصول شان است.
«تغییرات رفتاری مردم در جامعه سبب افزایش درخواست برای تبلیغات محیطی در انواع
گوناگون آن شده است. در واقع تبلیغات محیطی پیام خود را به صورت ساده اما پرقدرت
به مصرف کنندگانی که در حال جابه جایی و مسافرت هستند، به خصوص درست در
زمانی که در محل خرید حضور دارند، می رساند.»

تبلیغات محیطی خلاقانه

تبلیغات محیطی به خلاقیت نیاز دارند نه تکرار

تبلیغات محیطی تنها به بیلبوردها محدود نیست، هر فضای شهری می‌تواند مکانی برای

بیشتر بخوان بیشتر بدان  تجارت الکترونیک چیست

تبلیغات محیطی باشد. اما در ایران این تبلیغات بیشتر به بیلبوردها محدود می‌شود.

معمولاً خلاقیت هم خلاصه می‌شود در بازی با کلمات و یا فضای اضافی در بیلبورد، به

این صورت که کله سوژه عکس از تابلو بیرون است!

 

شیوه رایج دیگر تابلوهای چند نوبتی است که در ابتدا خبری از نام برند نیست بلکه در

چند فاز می‌فهمیم که این تبلیغ به چه چیزی اشاره دارد. انگار معمایی طرح کرده اند که

برای رسیدن به جواب باید منتظر بیلبوردهای تکمیلی باشیم!

 

داشتن ایده نو پیش نیاز بروز خلاقیت است، اگر ایده ها را تغییر ندهیم خیلی زود

تکراری و کلیشه ای می‌شوند. وقتی می‌خواهید تبلیغات خلاقانه انجام دهید باید کاری را

انجام دهید که تا پیش از این کسی سراغ آن نرفته باشد!

قانون شش ثانیه طلایی

 

شما به احتمال بسیار هنگام خواندن بیلبورد تبلیغاتی در حال حرکت هستید،

دراین‌صورت زمان زیادی برای نگاه‌کردن به بیلبورد ندارید. شش ثانیه متوسط زمانی

است که برای خواندن یک بیلبورد تبلیغاتی صرف می‌شود.

 

طراح تبلیغات شش ثانیه فرصت دارد تا بر روی مغز شما اثر بگذارد. یک تبلیغ عادی

خیلی زود از ذهن می‌رود پس به یک کار خلاقانه نیاز داریم.

 

از طرفی به علت فرصت کم باید در یک تبلیغات مینمال پیام به مخاطب فرستاده شود.

تبلیغات شلوغ در اتوبان؟ نه تنها فایده ای ندارد بلکه حتی ممکن است باعث حواس پرتی

و تصادف هم بشود.

 

بیاید بیلبوردهای خلاقانه موفق دنیا را با بیلبوردهای ایرانی مقایسه کنیم تا ببینیم کجای

کار ایراد دارد و می‌تواند بهتر شود.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  راههای رسیدن به موفقیت مالی

به جای نوشتن پیام آن را عملاً نشان دهید!

 

اینجا دیگر کمی کار سخت شد و باید فسفر سوزاند. شما این فرصت را دارید چیزی خلق

کنید که توجه‌ها را به سوی خود جلب کند و در خاطر بماند. در نتیجه شما می‌توانید تأثیر

بیشتری بگذارید.

نمونه های ایرانی: شوخی‌های نه چندان بامزه و بازی با کلمات

 

بیمه بازار و شیپور سعی کردند در بیلبوردهای خود حس طنز را به مخاطب القاء کنند.

نتیجه اما چندان جالب نبود. جوک های بی مزه بیمه بازار و شوخی های شیپور در ذهن

مخاطبان مشکل پسند این روزها باقی نمی ماند! هر چند این تبلیغات نسبت به تبلیغات

عادی و معمولی گامی رو به جلو محسوب می‌شود ولی بازی با کلمات برای ماندگار

شدن به نمونه های ناب تری نیاز دارد.

 

یک تبلیغ طنز خوب می‌تواند کمی طعنه آمیز باشد. مثلا برای تبلیغ حمایت از کالاهای

داخلی به جای کالاهای وارداتی از عکس رضا پرستش استفاده کنیم، البته به شرطی که

تفاوت کیفیت کالاها اینقدر فاحش نباشد!

بیلبورد: سکوی پرتاب یا سیاهچاله؟

 

وجود این تابلوهای بزرگ، برای شرکت‌های کوچک که قادر به پرداخت هزینه تبلیغات

تلویزیونی نیستند، بسیار مفید‌ است. بیلبورد در مقایسه با قیمت تبلیغات تلویزیونی و

رادیویی و کم اثر بودن تبلیغات در رسانه‌های چاپی می‌تواند با هزینه کمتر، بیشترین

تعداد مخاطب را جلب کند. از سوی دیگر صاحبان این نوع تبلیغات دنبال مشتری

نمی‌گردند بلکه این مشتریان هستند که آنها را می‌یابند.

 

با این حال تبلیغات بیلبوردی ریسک زیادی دارد. شاید سایر شیوه های تبلیغات محیطی

بیشتر بخوان بیشتر بدان  طراحی محصول

برای برند شما بهتر باشد. در هر صورت هر فرمی که برای تبلیغات خود بر می‌گزینید

محتوا در آن نقش تعیین کننده دارد.

 

تمام روش‌های تبلیغاتی متعارف مانند شمیر دو لبه هستند، یعنی برای کسب و کار شما

می‌توانند هم اثر مثبت داشته باشند و هم اثر منفی. تنها خلافیت است که می‌تواند عامل

موفقیت و اثرگذاری تبلیغات شود. ویلیام برن باخ، یکی از متخصصان حوزه تبلیغات

می‌گوید: متفاوت نبودن در تبلیغات، خودکشی محسوب می‌شود. بعضی برندها خود را

از بیلبوردها حلق آویز می‌کنند اما برای بعضی ها هم سکوی پرتابی است برای

شناساندن خود به مخاطبان.

 

در صورت علاقه مندی از مطالب زیر دیدن فرمایید:

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.