تبلیغات موثر
سلام به شما عزیزان به سایت جستیر خوش امدید
ما تمام اطلاعات مربوط به تبلیغات موثر را در اختیار شما قرار میدهیم
ممنون از انتخاب و همراهیتون
تبلیغات موثر در اینستاگرام

قالبهای تبلیغات اینستاگرامی
پیش از پرداختن به این نکات (یا از دید من، «قوانین!»)، بگذارید نگاهی به اصول
اولیهی تبلیغات اینستاگرامی بیندازیم.
تبلیغات عکسی
صاحبان کسبوکارها میتوانند از طریق تصویرسازیهای زیبا خودشان را معرفی
کنند. برای اینکه کاری کنید افراد دید متفاوتی نسبت به برند شما پیدا کنند یا برای اینکه
اقدامی انجام دهند، اینستاگرام محیطی تمیز، ساده، زیبا و خلاقانه در اختیار شما
میگذارد.
تبلیغات ویدئویی
تبلیغات ویدئویی نیز همان کیفیت بصری همهجانبه را دارند که تبلیغات تصویری در
اینستاگرام دارند و علاوه بر این شما قابلیتهای جلوههای تصویری، صدا و حرکت را
نیز در اختیار دارید. در حال حاضر میتوانید ویدئوهایی به مدت ۱ دقیقه و در قالب
«landscape» (افقی) به اشتراک بگذارید.
تبلیغات چرخشی
تبلیغات چرخشی یک لایه از تبلیغات تصویری، عمیقتر هستند. افراد میتوانند با
کشیدن انگشت به طرفین روی این نوع آگهیها، عکسهای بیشتری ببینند و با لمس یک
دکمه به وبسایتی بروند و اطلاعات بیشتری کسب کنند.
نکته برای موفقیت در تبلیغات اینستاگرامی
در تجارت و کسبوکار هیچ تضمینی برای موفقیت وجود ندارد، اما کارهایی هست که
با انجام آنها میتوانید شانس موفقیتتان را افزایش دهید. درک و بهکارگیری موارد
دهگانهی زیر احتمال رشد برندسازیِ کسبوکار شما را از طریق تبلیغات اینستاگرامی
افزایش میدهد. در ادامه، نکاتی را خواهید خواند که باید تمرکزتان را روی آنها
بگذارید.
۱. عکسهای قوی و طبیعی
اینستاگرام یک شبکهی اجتماعی برای بهاشتراکگذاری عکس است و به همین دلیل بر
پایهی مسائل بصری بنا نهاده شده است. تنها موردی که میان همهی حسابهای کاربریِ
موفق و محبوب در اینستاگرام مشترک است، عکسهای خارقالعادهشان است.
به منظور اینکه تبلیغات اینستاگرامیتان به افزایش فروش، یادآوری تبلیغات و شهرت
برند شما منجر شوند، استفاده از عکسهایی با کیفیت بالا یک ضرورت است. در کنار
اینکه عکسها باید چیزی بیش از یک عکس «معمولی و محو» باشند، باید طبیعی و
اینستاگرامی نیز به نظر برسند تا افراد صرفا به خاطر تبلیغاتی بودنشان، آنها را رد
نکنند.
شرکت غذاییِ «فیلادِلفیا» (Philadelphia) با به اشتراکگذاریِ عکسی که هم خیالانگیز
بود و هم اشتها را تحریک میکرد، افزایش فروشی ۴۱ درصدی را مشاهده کرده است.
عکسهایی که طوری با پستهای دیگر ترکیب میشوند که گویا «یکی از پستهای خود
آنها» هستند، باعث میشوند که کمپین تبلیغاتیتان طبیعی جلوه کند. بنابراین، کاربران
اینستاگرام به جای اینکه با سرعت نور از روی عکسهای شما عبور کنند، با دقت
تماشایشان خواهند کرد.
۲. از برندینگ بکاهید
همانطور که قبلا اشاره شد، عکسهایتان باید فوقالعاده باشند، به طوری که بخشی از
سایر عکسها به نظر بیایند. همچنین پستهایتان نباید به بازدیدکنندگان این حس را
منتقل کنند که دارید مستقیما چیزی را به آنها میفروشید.
با اینکه قرار دادن لوگوی برندتان روی عکسها بسیار وسوسهانگیز است، نباید اجازه
دهید که برندتان روی عکس سایه بیاندازد. بلکه عناصر خلاقانهی عکستان باید برند یا
محصولتان را معرفی کنند.
سونی در یکی از پستهایش، برندسازیِ کمتری نسبت به سایر پستهای اینستاگرامی
آنها داشت. حالا ببینیم نتیجه چطور بود؟ ۴۳ رتبه ترفیع در یادآوری تبلیغات، ۶ رتبه
ترفیع در آگاهی از محصول و ۶ رتبه ترفیع در پیامرسانی!
«نانیگانز»، که یک شرکت پیشرو در تکنولوژیِ تبلیغات است، در پستی در سایت
«مارکتینگلَند» (Marketing Land) نوشته است:
«اگر قصد دارید که لوگویتان را در تبلیغاتتان بگنجانید، این کار را ماهرانه انجام
دهید. در غیر این صورت، یک عنصر سمبولیک یا یک رنگ شاخص برای برندسازیِ
بهیادماندنی، اما نه خیلی غالب، برای برندتان انتخاب کنید.»
۳. هرچه نوشتهی درون عکس کمتر باشد، بهتر است
این موضوع باید تا حالا روشن شده باشد، اما هرچه تبلیغات شما مانند یک پست واقعی
به نظر برسد، احتمال اینکه بازگشت سرمایهای، بیش از حد متوسط را مشاهده کنید،
افزایش خواهد یافت.
اینستاگرام کلا بر پایهی عکاسی است. پس به آن به چشم شبکهای اجتماعی برای هنر
نگاه کنید. اگر به ۱۰ حساب کاربری برتر اینستاگرام در سال ۲۰۱۵ سر بزنید (البته نه
آنهایی که متعلق به افراد مشهور است)، خواهید دید که به ندرت متنی در آنها وجود
دارد و تنها درون تعداد اندکی از آنها لوگو مشاهده میشود.
قانون محدودیتِ ۲۰ درصدی متنهای درون هر عکس که در تبلیغات فیسبوکی وجود
دارد، در اینستاگرام اعمال نمیشود. به این دلیل که اینستاگرام میداند که عکسهایی که
با نوشته پر شدهاند، بازدیدکنندگان زیادی نخواهند داشت. بگذارید اینگونه بگوییم: «این
یک قانون نانوشته است.»
شرکت «ایزی کانوِس پرینتس» (Easy Canvas Prints) که یک شرکت تجارت
الکترونیک در آمریکا است و عکسها را به پرینتهای سفارشی تبدیل میکند، از
تبلیغات اینستاگرامیاش به طور شگفتآوری نتایج مثبت به دست آورده است: ۵۵
درصد هزینهی اکتسابِ پایینتر و ۳.۱۹ بازگشت از هزینهی تبلیغات (بیش از ۳۰۰
درصد بازگشت سرمایه)، به نظر شما چطور است؟!
۴. کوتاه بنویسید
میدانیم که مصرفکنندگان و کاربران شبکههای اجتماعی تنها برای مدت زمان کوتاهی
به هر چیزی توجه میکنند. کار شبکههای اجتماعی رساندن مقدار ثابتی خبر و شایعه به
کاربران با کمترین نیاز به مطالعه است و اینستاگرام از این قضیه مستثنی نیست، حتی
میتوان گفت اینستاگرام مکانی است که کاربران آن کمترین تمایل را به «خواندن»
دارند!
همانطور که تصاویرتان نباید خیلی نوشته داشته باشند، متن همراه عکس یا همان
«کپشن» نیز نباید «قصهی حسین کُردِ شبستری» را تعریف کند. یادتان باشد «هر چه
کمتر، بهتر» در فیسبوک، طول ایدهآل هر پست ۴۰ کاراکتر است. کپشنهای
اینستاگرامی هم باید در همین حدود باشد و نباید از حدود ۴۰ کاراکتر بیشتر باشند.
بیشتر بدانید