تقویت حافظه برای درس خواندن

سلام دوستان گل

به سایت جستیر خوش امدید

ما تمام مطالب مربوط به تقویت حافظه برای درس خواندن را در اختیارتان قرار

میدهیم

شاد و سلامت باشید

تقویت حافظه برای درس خواندن کودکان

تقویت حافظه برای درس خواندن کودکان
تقویت حافظه برای درس خواندن کودکان

توصیه های غذایی و رژیم مناسب برای تقویت حافظه کودکان

1. سبزیجات

سبزیجات دارای برگ سبز ،مانند اسفناج و کلم پیچ غنی از آهن و ویتامین ها هستند،

که به رشد مغز در کودکان کمک فراوانی می کنند. احتمال دارد کودک شما از خوردن

همه ی سبزیجات متنفر باشد، اما می توانید با استفاده از ترفندهای مختلف، سبزیجات را

به غذای کودک اضافه کرده و کودکتان را به خوردن سبزیجات علاقمند کنید.

 

می توانید سبزیجات را به املت کودک خود اضافه کرده و یا به صورت رول با کاهو و

گوجه فرنگی در ساندویچ او قرار دهید، به طوری که بچه متوجه آن ها نشود.

2. ماست 

ماست یک منبع غنی از ویتامین B و پروتئین ها است، که در بهبود عملکرد و رشد

بافت های مغزی، بسیار مفید است. همچنین، ماست حاوی باکتری های پروبیوتیک

است، که به بهبود و سلامت دستگاه گوارش در کودکان، کمک فراوانی می کند، توصیه

می شود یک فنجان ماست را با برخی از انواع توت های تازه مخلوط کنید.

 

این مخلوط، یک غذای سریع، جالب و بسیار مفیدی برای کودک خواهد بود، که حتما

توجه فرزند شما را جلب می کند.

3. تخم مرغ 

تخم مرغ یک منبع غنی از پروتئین و همچنین حاوی مقادیر مناسبی از کولین است.

کولین، یک ماده غذایی لازم برای عملکرد صحیح و رشد مغز است.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  راههای افزایش اعتماد به نفس

 

تخم مرغ یکی از بهترین مواد غذایی است که می توان با آن غذاهای بسیار متنوعی

برای کودکان درست کرد. تخم مرغ را به ساندویچ و سالاد اضافه کنید ، شما با انجام

این کار ، غذای کودک خود را خوشمزه تر خواهید کرد.

4. ماهی 

ماهی نیز از جمله بهترین مواد غذایی در نظر گرفته شده برای رشد مغز در کودکان

است. ماهی هایی مانند ماهی آزاد، ساردین و ماهی تن، منبع غنی از ویتامین D و

اسیدهای چرب امگا 3 هستند. ویتامین D و اسیدهای چرب امگا 3، هر دو از مواد

مغذی هستند جلوگیری از آسیب های حافظه ای در سنین بالاتر شده، و به طور کلی

مانع از دست دادن حافظه می شود.

 

همچنین، اسیدهای چرب امگا 3، سیستم ایمنی بدن کودک شما را تقویت می کند.

بنابراین مطمئن شوید که شما حداقل 2-3 وعده از این ماده ی غذایی را در هر هفته، در

برنامه غذای کودک خود قرار داده باشید.

5. لوبیا 

تصور می شود که مصرف لوبیا برای کسانی که تحت تاثیر بیماری آسم هستند، ضرر

داشته باشد، ولی لوبیا به عنوان یک منبع خوبی از پروتئین برای گیاه خواران می باشد.

 

اعتقاد بر این است که مصرف لوبیا مخصوصا لوبیای قرمز برای افزایش حافظه و

جلوگیری از بسیاری اختلالات و شیوه زندگی همراه با آرامش کمک خواهد کرد، پس

حتما لوبیا را جز اصلی غذای کودک خود قرار دهید.

6. توت 

انواع توت ها، به معنای واقعی کلمه دارای آنتی اکسیدان های با ارزشی هستند که از

آسیب رادیکال های آزاد به مغز جلوگیری کرده و سطح حافظه کودک شما را بالا نگه

بیشتر بخوان بیشتر بدان  افزایش اعتماد به نفس

می دارد. علاوه بر این، توت ها مقداری از ویتامین C، که باعث بهبود عملکرد سیستم

ایمنی بدن می شود، را فراهم می کنند.

 

با اضافه کردن برخی از غلات مانند بلغور جو دوسر به غذاهایی که با توت برای

کودک خود درست می کنید، و یا درست کردن انواع دسرهای سریع و آسان با استفاده

از توت، بچه خود را در هر زمان به خوردن این ماده غذایی مفید تشویق کنید.

7. آجیل و دانه ها 

گردو، بادام، تخم کتان و دانه های روغنی را می توانید با اطمینان به رژیم غذایی

کودک خود اضافه کنید. آجیل و دانه ها پر از پروتئین و اسیدهای چرب ضروری برای

افزایش حوصله کودک شما بوده و همچنین، سیستم عصبی کودک شما را سالم نگه

داشته و به عملکرد بهتر آن کمک می کند.

8. بلغور جو دو 

بلغور جو دوسر فقط یک غذای معمولی برای کودک شما نیست، از آن می توانید به

عنوان بهترین گزینه برای صبحانه ی سرد بچه های خود استفاده کنید، زیرا بلغور جو

دوسر غنی از فیبر فراوانی است. تصور بر این است که قرار دادن بلغور جو دوسر

برای حفظ عروق قلب و مغز کودکان بسیار مفید است.

 

در واقع، مطالعات تایید کرده اند بچه ها یی که جو دوسر در وعده های غذایی خود

مصرف کنند، در انجام وظایف مربوط به حافظه ی خود از دیگر بچه ها، عمل کرد

بهتری خواهند داشت.

9. سیب 

در جعبه ی غذایی کودکان یک ماده ی غذایی شگفت آور و همه کاره وجود دارد که

بیشتر بخوان بیشتر بدان  درمان استرس

همه به خوبی با آن آشنا هستیم ، این ماده چیزی نیست به غیر از سیب. سیب یک میان

وعده سریع و سالم برای کودک شما، مخصوصا زمانی که او خیلی گرسنه است، می

باشد. زمانی که کودک شما گرسنه باشد، یک سیب رسیده و شیرین را با ولع خواهد

خورد.

سیب حاوی آنتی اکسیدان ها ی حیاتی است که در مبارزه با زوال شناختی و فکری

کودکان بسیار مفید است. اما سعی کنید سیب های سالم و بدون آفت کش ها و مواد

افزودنی شیمیایی را که سلامت بچه های شما را به خطر می اندازد، استفاده کنید.

بیشتر بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.