تقویت هوش و حافظه

سلام خدمت کاربران عزيز به سايت جستير خيلي خوش آمديد در اين مطلب ميخواهيم درباره ي تقویت هوش و حافظه اطلاعات مفيدي در اختيار شما قرار دهيم ما را تا انتهاي مطالب همراهي بفرماييد.

 برای تقویت هوش و حافظه چه بخوریم

تقویت هوش و حافظه:  توت ها

توت ها

توت و بطور کلی خانواده توت و تمشک ها برای سلامت مغز و بهبود عملکرد آن بسیار مفید هستند. آنتی اکسیدان هایی که در این میوه های خوشمزه وجود دارند موجب تقویت حافظه ما شده و از طرفی به مغز ما کمک می کنند تا در مقابل بیماری هایی مثل آلزایمر و یا ورم مغزی مقاومت داشته باشد. آنتی اکسیدان های موجود در توت ها همچنین به تسهیل ارتباط بین سلول های مغزی ما نیز کمک بسیاری می کند. مصرف روزانه توت و تمشک به عنوان یک خوراکی تقویت حافظه می تواند موجب تقویت حافظه کوتاه مدت ما شود. همچنین خوردن توت و تمشک در مقابله با استرس های روزمره به مغز ما کمک خواهد کرد.

 

تقویت هوش و حافظه: آووکادو و بروکلی

برای تقویت حافظه چه بخوریم آووکادو

مانند توت ها، آووکادو و بروکلی هم سرشار از آنتی اکسیدان هایی هستند که می توانند به سلامت مغز شما کمک کنند. علاوه بر آنتی اکسیدان ها، ویتامین K موجود در بروکلی بصورت مستقیم بر روی عملکرد حافظه ما تاثیر گذار است. تحقیقات نشان داده که افرادی که سطح ویتامین K در بدن آنها بالاتر است، در تست های حافظه عملکرد بهتری دارند. اما آووکادو نیز سرشار از چربی های اشباع نشده است که بسیار برای سلول های مغز مفید هستند. این میوه همچنین به کاهش فشار خون هم کمک می کند.
فشار خون بالا می تواند بر روی مهارت های یادگیری و شناختی ما اثر منفی بگذارد.

 

دومین خوراکی تقویت حافظه ، مواد پروتئینی

مواد پروتئینی بخش مهمی از غذاهای ما را تشکیل می دهند.
مصرف این مواد علاوه بر تضمین کردن سلامت ماهیچه ها و
استخوان های بدن ما، به مغز ما نیز کمک بسیاری خواهد کرد.
تخم مرغ و ماهی مهمترین مواد غذایی پروتئینی هستند که
می توانند به تقویت حافظه ما کمک کنند.

 

تقویت هوش و حافظه:  تخم مرغ

تخم مرغ به سبب داشتن مقادیر زیادی کلوئین از اهمیت بسیار بالایی برای مغز و حافظه برخوردار است. کلوئین نوعی ماده شیمیایی است که برای انتقال پیام های عصبی بین سلول های مغز بشدت مهم است. از آنجایی که اکثر ما به میزان کافی کلوئین در رژیم غذایی مان یافت نمی شود، از این رو مصرف تخم مرغ باید در برنامه غذاییمان فراموش نشود. زرده تخم مرغ علاوه بر داشتن کلوئین، حاوی مقادیر زیادی ویتامین های B6 و B12 است که هردو برای سلامت سلول های مغزی مفید اند.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  ویتامین های لازم برای چشم

 

تقویت هوش و حافظه:  ماهی

تقویت هوش و حافظه
تقویت هوش و حافظه

 

یکی دیگر از منابع پروتئین ماهی ها هستند. ماهی ها، به خصوص ماهی های چرب مانند سالمون، منبع غنی امگا-۳ هستند. این اسید چرب به سلول های مغز ما کمک میکند تا آسیب های سطحی خود را ترمیم کنند. ماهی را بعنوان یک خوراکی تقویت حافظه مصرف کنید تا از ابتلا به بیماری هایی مانند آلزایمر جلوگیری کنید. مصرف ماهی همچنین بر روی حافظه کوتاه مدت ما نیز تاثیر مثبتی دارد.

 

برای تقویت حافظه چه بخوریم ، نوشیدنی ها

نوشیدنی ها هم به همان اندازه خوراکی ها می توانند برای تقویت حافظه ما مفید باشند. مصرف روزانه نوشیدنی هایی مانند قهوه وچای سبز میتواند مغز ما را هشیار تر نگه دارد و از بروز بیماری های مربوط به حافظه جلوگیری کند.

تقویت هوش و حافظه:  قهوه

کافئین موجود در قهوه می تواند از جوانب مختلفی برای مغز ما مفید باشد. کافئین محرکی است که سلول های مغز ما را تحریک می کند و موجب افزایش فعالیت آنها می شود. این افزایش تحرک می تواند به مرور زمان موجب تقویت حافظه ما نیز شود. همچنین می توان از قهوه بعنوان یکی از مهمترین مواد غذایی برای افزایش تمرکز و دقت نام برد. تحقیقات نشان می دهند که افرادی که بطور معمول مقدار مناسبی قهوه در طول روز مصرف می کنند، از ایمنی بیشتری در مقابل بیماری هایی مثل پارکینسون، آلزایمر و حتی بروز سکته مغزی برخوردارند.

برای تقویت حافظه چه بخوریم چای قهوه

تقویت هوش و حافظه:  چای سبز

نوبت به نوشیدنی می رسد که اغلب افراد از آن برای لاغر شدن استفاده می کنند، اما جالب است بدانید که چای سبز یک خوراکی تقویت حافظه بسیار خوب محسوب می شود. مانند تقریبا تمام مواد غذایی که ذکر شد، چای سبز نیز سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که برای مغز شما بسیار مفید هستند. چای سبز همچنین به مغز شما آرامش می دهد که این موضوع خود باعث بالا رفتن میزان توجه و تمرکز شما نیز خواهد شد.


گوجه فرنگی، کنجد و شکلات از دیگر خوراکی های تقویت حافظه به حساب می آیند.
اما آخرین خوراکی تقویت حافظه که می خواهیم به آن بپردازیم هیچ یک از این دو مورد نیست.

 

 آجیل، آخرین خوراکی تقویت حافظه

آجیل خوراکی تقویت حافظه

اگر باز هم کسی از شما پرسید که برای تقویت حافظه چه بخوریم ، می توانید مغز ها و آجیل را به او معرفی کنید. بادام، بادام زمینی، گردو، پسته و فندق همگی مغزهایی هستند که بسیار برای سلامتی مغز ما مهم هستند. این مغزها سرشار از ویتامین E هستند که این ویتامین مغز ما را از استرس های غیر ضروری بدور می کند. تحقیقات نشان می دهند که افرادی که بصورت مداوم و روزانه از مغز ها استفاده می کنند حافظه بهتر و بطور کلی ذهن آماده تری دارند. مغزهایی مانند مغز گردو هم با داشتن امگا-۳ بسیار برای تقویت حافظه بخصوص تقویت حافظه کودکان مفید هستند.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  ارزش غذایی بادام

تقویت هوش و حافظه جنین

1. ماهی چرب:

زنان باردار باید شامل چربی های امگا 3 برای رشد مغز نوزادان باشند. اینها شامل ماهی تن, سالمون و خال خال هستند. از این ماهیان, زنان باردار باید سالمون را برای کودکان خوش فکر غذا بخورند.

طبق مطالعه, مادرانی که کم تر از دو ماهی می خورند, هر هفته با بهره هوشی پایین به نوزادان مبتلا می شوند. علاوه بر این, ماهیان دریایی مانند صدف غنی از ید هستند که برای بچه های هوشمند نیز مهم هستند. ثابت شده است که زنان باردار با سطوح کم ید در هنگام زایمان دچار مشکل می شوند.

2. سبزیجات سبز پر شاخ و برگ:

سبزیجات برگی سبز حاوی اسید فولیک هستند که برای تشکیل سلول های مغز نوزادان بسیار مهم است.

طبق مطالعات, زنان باردار که در رژیم غذایی حاوی اسید فولیک 4 هفته قبل از بارداری و هشت هفته پس از بارداری قرار دارند, در معرض خطر کم تر بچه دار شدن قرار دارند. دیگر غذاهای غنی از اسید فولیک شامل اسفناج و عدس هستند.

 3. بلوبری:

بلوبری غنی از آنتی اکسیدان هایی هستند که می توانند به زنان کمک کنند تا نوزادان باهوش تر را در رحم پرورش دهند. آن ها همچنین از بافت مغز کودک محافظت می کنند و به توسعه آن کمک می کنند.

غذاهای غنی شامل میوه هایی مثل انار و گوجه فرنگی، جدا از توت فرنگی، تمشک و تمشک هستند. دیگر غذاهای غنی از آنتی اکسیدان شامل گوجه فرنگی، لوبیا و کنگر فرنگی است.

4. تخم مرغ:

تخم مرغ غنی از آهن و پروتئین است – دو منبع غذایی حیاتی برای رشد مغز. آلوئه ورا هم چنین دارای فراوانی آمینو اسید است که رشد مغز را تحریک می کند و حافظه نوزادان را افزایش می دهد.

برای زنان باردار برای گرفتن مقدار درست مصرف بادام در هر روز، آن ها باید دو تخم مرغ بخورند. تخم مرغ برای مواد آهن و پروتئین که به افزایش وزن نوزاد کمک می کند نیز مهم است. اگر کودک دارای وزن کم زایمان باشد، به این معنی است که کودک دارای ضریب هوشی پایین است.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  روغن نارگیل برای پوست

 5. بادام:

مادران می توانند کودکان باهوش را با خوردن یک مشت بادام در هر روز به دنیا بیاورند.آن ها می توانند نه فقط بادام بلکه انواع آجیل را از زمانی که دوست دارند، بخورند. این اسنک با چربی های سالم و اسیده ای چرب امگا 3، غیر از فیبر، پروتیین و ویتامین، فراوان است.

 6. ماست:

اگر زنان باردار غذای پروبیوتیک را در دوران بارداری بخورند، می توانند به طرق مختلف از آن بهره مند شوند، به خصوص با به دنیا آوردن کودکان باهوش. برای یک زن باردار، بدن او به اندازه کافی سخت کار می کند تا سلول های عصبی کودکش را در رحم شکل دهد، آن ها باید پروتیین مازاد داشته باشند.

ماست غنی از پروتئین شامل ماست، که هم چنین غنی از کلسیم است که در دوران بارداری برای رشد استخوان کودک ضروری است. ماست یونانی یکی از انواع ماست است که برای رشد ذهنی کودک و رشد در رحم بسیار مقوی لازم و ضروری می باشد.

7. پنیر:

ویتامین D برای رشد مغز نوزادان بسیار مهم است. زنان باردار با سطح ویتامین D کم شناخته می شوند تا نوزادان را با رشد مغزی پایین به دنیا بیاورند. ویتامین D غنی از پنیر، تخم مرغ، کبد و گوشت است.

 8. دانه های کدوتنبل:

یک منبع غذایی طبیعی روی، تخم کدو است که به ساخت ساختار مغز کودک کمک می کند و قسمت هایی از آن را تحریک می کند که اطلاعات را پردازش کند.

 9. لوبیا:

غذاهای غنی از آهن به داشتن کودکان باهوش در رحم کمک می کنند. آهن نقش موثری در تامین اکسیژن به سلول های مغز کودک بازی می کند. خوردن غذاهای غنی از آهن مثل لوبیا، مرغ، انجیر، اسفناج و کشمش باید در دوران بارداری صرف شود تا کودک باهوش و باهوش را به دنیا بیاورد.

 10. شیر:

کودکان می توانند مکمل کامل ید از شیر باشند چون به توسعه یک مغز سالم و رشد کلی ذهنی کمک می کند. از آنجا که کمبود ید به عقب ماندگی ذهنی منجر می شود، به همین دلیل است که مقدار زیادی شیر در هر روز منجر به رشد کلی ذهنی و فیزیکی کودک می شود.

 

اميدوارم مطالب براي شما سودمند واقع شده باشد از همراهي شما با جستير سپاس گزاريم.

 

در صورت علاقه مندی از مطالب زیر دیدن فرمایید:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.