تمرین تقویت اراده

سلام به شما مهربانان و همراهان همیشگی

به سایت جستیر خوش امدید

همه ی مطالب مرتبط با تمرین تقویت اراده را برایتان گرد اوردی کرده ایم

 

تمرین تقویت اراده

تمرین تقویت اراده
تمرین تقویت اراده

فیزیولوژی اراده

یافته‌های جدید علوم اعصاب نشان می‌دهد که اراده با سه بخش از مغز در ارتباط است

که تمامی این بخش‌ها در قشر جلوی مغز (PFC) واقع شده‌اند.

  1. نیروی «من می‌توانم» که در قسمت بالای سمت چپ قشر جلوی مغز قرار دارد
  2. و به شما کمک می‌کند تا به فعالیت‌های خسته‌کننده، سخت و استرس‌زا ادامه
  3. بدهید.
  4. نیروی «من نمی‌توانم» که در قسمت بالای سمت راست قشر جلوی مغز قرار
  5. دارد. این قسمت باعث می‌شود به خواسته‌های بد، جواب منفی بدهید. مثلا به
  6. شما کمک می‌کند تا به خوردن غذای بیش از حد یا خواندن پیامک در هنگام
  7. رانندگی «نه» بگویید.
  8. نیروی «من می‌خواهم» که در قسمت زیرین و میانی قشر جلوی مغز قرار
  9. دارد. این نیرو فرد را به پیگیری اهداف و خواسته‌هایش ترغیب می‌کند. این
  10. نیرو به شما یادآوری می‌کند که واقعا چه می‌خواهید. هر چه این نیرو قوی‌تر
  11. باشد، با انگیزه‌ی بیشتری اهداف خود را دنبال کرده و در برابر وسوسه‌ها
  12. بیشتر مقاومت می‌کنید.

این سه بخش به کمک یکدیگر اراده‌ را می‌سازند و زمانی که این بخش‌ها انرژی یا

فعالیت کافی نداشته باشند، نیروی اراده‌ تضعیف می‌شود. به دنبال این اتفاق هیچ کار

باارزشی انجام نخواهد شد و فرد بعدها از کرده‌ی خود پشیمان می‌شود.

حال که دانستیم فقدان انرژی کافی این نواحی از مغز، عامل بسیاری از اشتباهات و

کاستی‌های ماست، باید همیشه انرژی‌شان را تأمین کنیم تا اراده‌مان ضعیف نشود. برای

بیشتر بخوان بیشتر بدان  تکنیک افزایش فروش با روش مقایسه سیب با پرتقال

شروع به ۴ مورد پایین توجه کنید. این موارد به شما کمک می‌کند تا انرژی کافی برای

بخش جلویی مغزتان را فراهم کنید و کارکرد این بخش از مغزتان را به حداکثر برسانید.

چگونه اراده قوی داشته باشیم؟

. به اندازه‌ی کافی بخوابید

تا به حال دقت کرده‌اید که پس از یک شب کم‌خوابی چه راحت حواس‌تان از کارها پرت

می‌شود؟ در حقیقت زمانی که کمتر از ۸ ساعت بخوابید، بخش‌هایی از مغزتان که

مسئول اراده‌تان است، خاموش می‌شود. در این مواقع «ضعف اراده‌» باعث می‌شود

نتوانید کارهای خود را به درستی انجام بدهید و اهداف‌تان را دنبال کنید. به لطف خواب

کافی، قشر جلوی مغز بهتر می‌تواند جلوی تصمیم‌تان برای لذت‌های آنی را بگیرد.

. مدیتیشن انجام دهید

مدیتیشن بخش‌هایی از مغز را که مسئول اراده‌‌اند، تقویت می‌کند. مدیتیشن این بخش‌های

مغز را بزرگ‌تر می‌کند و باعث ارتباط بهتر این بخش‌ها با بخش‌هایی می‌شود که در

کنترل تصمیمات فرد نقش دارند.

حتی روزانه ده دقیقه مدیتیشن هم پس از دو ماه به طور محسوسی باعث رشد قشر

جلوی مغز می‌شود. در واقع با مدیتیشن می‌توانید فیزیولوژی اراده‌تان را تغییر دهید.

تحرک داشته باشید

فواید ورزش را دست کم نگیرید. بسیاری تصور می‌کنند ورزش تنها برای عضلات و

استخوان‌ها مفید است. در حالی‌که ورزش علاوه بر فوایدی که برای جسم دارد، به

عملکرد مغز نیز کمک می‌کند. تنها دو ماه پس از ورزش منظم، بخش‌هایی از مغز که

در اراده‌ نقش دارند بزرگ‌تر، قوی‌تر و هماهنگ‌تر می‌شوند. در نتیجه راحت‌تر

می‌توانید به حواس‌پرتی‌ها نه بگویید و اهداف خود را با شور و اشتیاق بیشتری دنبال

بیشتر بخوان بیشتر بدان  mediumهای گوگل آنالیتیکس

کنید

.بعضی کارها را به عادت تبدیل کنید

بعضی کارها باید در زندگی تبدیل به عادت‌تان شود و دیگر برای انجام آنها اراده‌تان را

صرف نکنید. به عنوان مثال مسواک زدن امری است که باید تبدیل به عادت‌تان شود و

بدون فکر کردن آن را انجام دهید. با این روش می‌توانید اراده‌تان را برای کارهای

دیگری ذخیره کنید. در این راه فقط کافی است کاری را به طور منظم انجام دهید تا

تبدیل به عادت زندگی‌تان شود.

. محیط اطراف‌تان را تغییر دهید

اگر چیزی به طور مداوم شما را وسوسه کند، باعث تضعیف اراده‌تان خواهد شد. به

عنوان مثال اگر می‌خواهید از خوردن هله هوله اجتناب کنید، بهتر است این غذاها را

جلوی چشم‌تان نگذارید. زیرا دیدن اینها و مقاومت برای نخوردن‌شان، اراده‌تان را

ضعیف می‌کند.

بر اساس مطالعاتی که بر روی دانش‌آموزان صورت گرفت. یک دسته از دانش‌آموزان

را مجبور کردند تا در برابر خوردن کیک شکلاتی مقاومت کنند. از دسته‌ی دوم

دانش‌آموزان چنین درخواستی نشد. مشاهده شد دانش‌آموزان دسته‌ی اول در چالش بعدی،

قدرت خودکنترلی کمتری نسبت به دسته‌ی دوم دارند. در نتیجه دور نگه‌داشتن چیزهای

وسوسه‌کننده از جلوی‌ چشم‌تان، تا حد زیادی از خسته‌شدن عضله‌ی اراده‌تان جلوگیری

می‌کند.

به همین ترتیب می‌توانید با تغییر عوامل محیطی، با صرف اراده‌ی کمتری به اهداف

خود برسید. به عنوان مثال فردی قصد داشت عادت دویدن اول صبح را در خود به

وجود بیاورد. وقتی که او صبح بیدار می‌شد، حوصله‌ی پوشیدن لباس ورزشی را نداشت

و در نتیجه نمی‌دوید. اما به عنوان راه حل تصمیم گرفت شب‌ها با لباس ورزشی بخوابد

بیشتر بخوان بیشتر بدان  باز کردن سر صحبت

و جوراب و کفش مخصوص دویدن را کنار تخت خود بگذارد. به این ترتیب وقتی که

صبح‌ها بیدار می‌شد، مستقیم جوراب و کفش‌های خود را می‌پوشید و برای دویدن

می‌رفت. در نتیجه او توانست با صرف کمترین اراده به هدف خود برسد.

 

در صورت علاقه مندی از مطالب زیر دیدن فرمایید:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.