تولید محتوا با کیفیت

سلام به شما دوستان خوب و مهربانم

به سایت جستیر خوش امدید و ممنون از انتخابتون

ما قصد داریم تمام مطالب مربوط به تولید محتوا با کیفیت را در اختیارتان بگذاریم

تولید محتوای با کیفیت

تولید محتوا با کیفیت
تولید محتوا با کیفیت

تولید محتوا

در تعریف تولید محتوا می‌توان گفت تولید محتوا یک محتوای مؤثر و برنامه‌ریزی‌شده

برای کاربران است  که در فرمت‌های مشخص با توجه به  نیاز

مشتری تولیدشده و  درنهایت در بستری مناسب به‌دست مخاطب می‌رسد.  در هر

محتوا  یک سری نکات کلیدی باید رعایت شود که عبارت‌اند  از:

 

بیشتر افراد زمانی که می‌خواهند در دنیای مجازی فعالیت داشته باشند تمام  وقت و

هزینه خود را برای راه‌اندازی می‌گذارند و غافل از این هستند که مهم‌ترین بخش زمانی

است که محتوا درون آن قرار می‌گیرد. یقیناً مخاطب شما زمانی جلب می‌شود که بتواند

از محتوای شما استفاده کند و این طبیعی است که  هیچ مخاطبی تنها صرف زیبایی

سایت  و یا کیفیت سایت جذب نمی‌شود.  به همین دلیل به افراد توصیه می‌کنیم که

اگر می‌خواهند کسب‌وکار خود را متحول کنند و همچنین مخاطب جدید و همیشگی جذب

کنند باید از تولید محتوا و رابطه آن در  پیشرفت  کسب‌وکار بهره‌مند شود.

 

موتورهای جستجوگر زمانی شمارا می‌بینند که توسط مخاطب بیشتری دیده‌شده باشید و

برای  بیشتر دیده شدن باید  از طریق یک محتوای ارزشمند اعتماد و نظر آنها را جلب

کنید.  برای پیروز شدن در این چرخه باید سعی کنید که گام‌های ابتدایی محتوا را قوی

بردارید زیرا وظیفه هر موتور جستجوگر این است که پیشنهادهایی را در اختیار

مخاطبین قرار دهد که نیاز آنها را رفع نماید.

اهمیت تولید محتوا

اگر بخواهیم در مورد اهمیت تولید محتوا باکیفیت توضیح دهیم باید ابتدا این موضوع را

بیشتر بخوان بیشتر بدان  آموکسی سیلین ۵۰۰ هر چند ساعت

در نظر بگیرید که اگر بخواهید یک محصول را خریداری کنید چه نکاتی برایتان مهم

است و می‌خواهید چه اطلاعاتی در مورد محصول کسب نمایید. درگذشته زمانی که

قصد خرید محصولی را داشتیم تنها می‌توانستیم به تبلیغات کلی مانند رادیو، تلویزیون و

یا زبانی که توسط آشنایان شنیده بودیم بسنده کنیم اما امروزه با یک جستجو ساده در

اینترنت می‌توان در مورد هر محصول اطلاعات کامل و جامعی به‌دست آورد به همین

دلیل است که بیشتر افراد تمرکز زیادی بر روی محتواهای باکیفیت دارند تا بتوانند از

طریق آن مخاطبینی که به دنبال محصولی مشابه محصولشان هستند را به مشتری

واقعی  تبدیل نمایند برای این کار تنها کافی است اطلاعاتی جامع و کاربردی را در

اختیار فرد قرار دهید و سعی کنید رقیبان خود را زیر نظر داشته باشید و نقاط ضعف

آنها را پیدا کنید و به‌عنوان نقاط قوت خود نشان دهید.

 

با این پیشرفت تکنولوژی افراد می‌توانند با چند کلیک ساده به دنیایی پا بگذارند که از

طریق آن اطلاعات کامل و جامعی به‌دست بیاورند و اگر در مورد

موضوعی سؤالی برایشان رخ دهد با استفاده از برقراری ارتباط راحت به

پاسخ موردنظرشان برسند.

 

با یک تولید محتوا باکیفیت می‌توان به یک نتیجه اثربخش رسید این در حالی است که

شما نیاز به سرمایه‌گذاری هنگفت ندارید  تنها باید از یک فرد خبره برای تولید محتوای

خود بهره‌مند شوید. این فرد به شما کمک می‌کند تا  برندتان را به‌صورت قوی نشان

دهید و مشتری شمارا در اولویت خرید خود قرار دهد. برای رسیدن به این مرحله تنها

کافی است  یک برند دوست‌داشتنی و مورد اعتماد در ذهن مخاطب بسازید.

انواع محتوا

محتواها با توجه به سلیقه کارفرما و نیاز مخاطب در فرمت‌های مختلف تولید می‌شود.

سعی کنید درزمانی که می‌خواهید محتوایی را انتخاب کنید پرسوناژ مخاطب خود را

مدنظر قرار دهید و طبق آن یک فرمت کارآمد انتخاب نمایید. همچنین  کانال‌های مختلفی

برای  انتشار  محتوا مانند اینستاگرام، وب‌سایت انتشار ویدیو، وب سایت‌های دانلود

کتاب، وبینار، بسته‌های آموزشی، اپلیکیشن و حتی ایمیل  وجود دارد که فرد باید به این

نتیجه برسد که مخاطبینان بیشتر از کدام کانال‌ها استفاده می‌کنند. در زیر به  انواع

محتوا اشاره‌کرده‌ایم:

شما قبل از اینکه محتوا را انتخاب کنید بهتر است مخاطب خود را در نظر بگیرید گاهی

بیشتر بخوان بیشتر بدان  کارت امتیازی متوازن

مخاطبین از افراد حرفه‌ای و باتجربه هستند که بیشتر به دنبال مقالات پرمحتوا و عمیق

هستند و یک اینفوگرافی ساده نمی‌تواند نیاز آنها را برآورده سازد.  یا مثلاً مخاطبین شما

از دسته مخاطبانی هستند که  زندگی پرمشغله دارند و وقت مشاهده یکی محتوای

ویدیویی و یا خواندن متن را ندارند در این صورت بهترین انتخاب برای شما

تولید یک محتوای صوتی است که این افراد در زمان‌های به‌اصطلاح مرده از آن استفاده

کنند.

 

البته در کنار نیاز مخاطب شما برای موفق شدن در کسب‌وکارتان بهتر است به این

شناخت برسید که محتوایی که تولید می‌کنید در کدام بخش می‌تواند حرفه‌ای باشد گاهی

به دلیل نیاز مخاطب  یک محتوای ویدیویی تولید می‌کنید که بسیار بی‌کیفیت است و

همین امر باعث می‌شود که حتی یک‌بار هم توسط مخاطب دیده نشود. اما اگر محتوایی

را انتخاب کنید  که در کمترین زمان تولید شود و کیفیت بالایی داشته باشد

مخاطب درگذر زمان جذب آن می‌شود.

موفقیت از طریق تولید محتوای باکیفیت

همیشه برای رسیدن به یک موفقیت در کسب‌وکار باید روشی را انتخاب بکنید که از

طریق آن بهتر دیده شوید، معمولاً زمانی که این بحث به میان می‌آید بیشتر

افراد به‌اشتباه ذهنشان به سمت تبلیغات  پرهزینه مانند تبلیغات در تلویزیون، تبلیغات

محیطی و یا حتی چاپی می‌رود اما امروزه  می‌توان باکمی مدیریت و دقت با کمترین

هزینه به بیشترین سود رسید تنها کافی است زمان بیشتری را برای تولید محتوا باکیفیت

بگذارید. البته این نکته را در نظر بگیرید اینکه بخواهید در روزهای اولیه که محتوای

خود را منتشر می‌کنید نتیجه چشمگیری را مشاهده کنید کمی دور از واقعیت است زیرا

تولید محتوا در حوزه بازاریابی در دسته استراتژی‌های بلندمدت قرار دارد.

 

برای موفقیت در یک تولید محتوا باکیفیت باید استراتژی محتوا را به خوبی بدانید

این استراتژی باعث می‌شد که وبلاگ‌های خوب از بد جدا شوند و همچنین شانس دیده

شدن را بالا ببرد و باعث می‌شود که در وقت صرفه‌جویی کنید. اگر فردی درک درستی

از استراتژی محتوا داشته باشد می‌تواند یک موضوع خوب و دقیق را انتخاب کند و در

آن سعی می‌کند کمترین اشتباه را  داشته باشد.  همچنین یک سری نکات را در اولویت

کارهای خود قرار می‌دهد که این نکات شامل موارد زیر است:

عناوین جذاب

همیشهیک عنوان جذاب مانند ترمز عمل می‌کند و باعث می‌شود که مخاطب کنجکاو

شود که این عنوان جذاب به چه مواردی پرداخته است. برای انتخاب عنوان جذاب سعی

بیشتر بخوان بیشتر بدان  سایت برنامه ریزی روزانه

کنید عنوان‌هایی که رقبای شما استفاده می‌کنند را در نظر بگیرید و با یک عمل

هوشمندانه عنوانی جذاب‌تر از آنها تولید کنید. دقت داشته باشید که عنوان‌ها نباید

تکراری باشند.

کلمه کلیدی

هر عنوان باید شاملیک کلمه کلیدی باشد این کلمه کلیدی بیشتر برای موتورهای

جستجوگر است که مشخص می‌کند مطلب در مورد چه موضوعی است. این کلمه کلیدی

در قسمت‌های مختلف  مانند  عنوان،  بدنه متن، url، تگ توضیحات، زیر عنوان‌ها و

حتی عکس‌ها استفاده می‌شود.

ساده و روان بودن

یکی از اصولی که همیشه باعثمی‌شود مخاطب جذب شود این است که مطالب ساده و

روان باشد این در حالی است که بیشتر افراد با توجه به یک باور اشتباه

فکر می‌کنند هرچه از جملات سنگین استفاده کنند مطلب خود را می‌توانند حرفه‌ای تر

نشان دهند اما این موضوع برعکس است و در بیشتر  مواقع کلمات و جملات سنگین

باعث می‌شود که مخاطب خسته و یا گیج شود. به‌عنوان‌مثال اگر فرد بخواهد در

مورد یک موضوعی تحقیق کند به‌راحتی بدون درگیر شدن در متن به مطلبی

که می‌خواهد دسترسی داشته باشد. برای اینکه متوجه شوید موضوعی که نوشته‌اید ساده

و روان است بهتر است یک‌بار بعد از نوشتن متن را  بخوانید اگر ساده و روان بود بعد

آن را منتشر نمایید در غیر این صورت سعی کنید متن را به‌صورت ساده بازنویسی

کنید.

اندازه محتوا

با توجه به نوع محتوایی که انتخابمی‌کنید باید یک اندازه معقول و استانداردی برای آن

در نظر بگیرید به‌عنوان‌مثال  اگر محتوای شما یک محتوای متنی است بهتر است

حداقل تعداد کلمات 1000 کلمه باشد. البته اگر هدف شما یک محتوا جامع است بهتر

است از محتواهای بالای سه هزار کلمه استفاده کنید. البته در این نوع از محتواها برای

جذابیت و قابل‌فهم بودن مطالب بهتر است  از عکس‌هایی که به‌عنوان مکمل محتوا

هستند استفاده نمایید.

لینک

یک محتوای باکیفیت محتوایی است که درون

آن لینک سازی به‌صورت هوشمندانه استفاده‌شده باشد. لینک‌ها معمولاً به دو دسته تقسیم

می‌شوند. لینک‌های دسته اول لینک‌هایی هستند که به مقالات داخلی در سایت ارجاع

داده می‌شوند و لینک‌های دسته دوم لینک‌های خارجی هستند که  به سایت‌های دیگر

که می‌تواند شامل سایت‌های داخلی و خارجی باشد ارجاع داده‌شده است این دسته

از لینک‌ها معمولاً در انتهای سایت به‌عنوان منبع لینک داده می‌شود.

زیر عنوان

اگر متن موردنظر یک تکه باشد و هیچ زیر عنوانی نداشته باشد مخاطب را

خسته می‌کند و از دید مخاطب یک محتوای بی‌کیفیت است. در کل بیشتر افراد عادت

دارند قبل از اینکه به‌صورت کامل متن را بخوانند ابتدا یک نگاه گذری به

متن می‌اندازند تا  کلیتی از محتوا را متوجه شوند.

بیشتر بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.