تگ لاین چیست

سلام خدمت کاربران عزيز به سايت جستير خيلي خوش آمديد؛ تگ لاین چیست ؟  در اين مطلب ميخواهيم درباره ي تگ لاین و تفاوت آن با اسلوگان اطلاعاتی در اختيار شما قرار دهيم ما را تا انتهاي مطالب همراهي بفرماييد.

تگ لاین

تگ لاین یا شعار برند پیام های تکراری هستند که یک محصول یا کمپانی را معرفی میکنند. تگ لاین عبارت مختصری است که برای کمک به ترفیع نام شرکت و محصولات آن در بازاریابی و تبلیغات مورد استفاده قرار می گیرد. شعارهای برند با هدف خلق عبارتی به یاد ماندنی که سبب شناخته شدن محصول و مستحکم کردن آن در ذهن مصرف کنندگان میشود.

نکته ای که در مورد تگ لاین حائز اهمیت است آن است که تگ لاین مانند لوگوی شرکت بوده و پس از تعیین تغییر نمیکند، مگر آنکه در فرآیند ریبرندینگ دپارتمان بازاریابی تصمیم به تغییر، بهبود یا اصلاح تگ لاین بگیرد.

نحوه نگارش تگ لاین

آنچه در مورد نگارش تگ لاین اهمیت دارد، لحاظ شدن ویژگی اصلی یا Core Value و ماموریت برند است. توجه داشته باشید تگ لاین مانند لوگو برای مدت زمانی زیادی با برند همراه خواهد بود و در واقع معرف برند است بنابراین لازم است در نگارش آن نهایت دقت و توجه را داشته باشید. همچنین تگ لاین های رقبای مستقیم خود را نیز مورد ارزیابی قرار دهید، تگ لاین معرف وجه تمایز شما نسبت به رقبا است، بنابراین تگ لاینی را برای برند خود بنویسید که علاوه بر جذابیت نشان دهنده ی برتری شما نسبت به رقبایتان نیز باشد.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  فرم وصیت نامه عادی

به طور کلی سه خصوصیت اولیه برند باید در نگارش تگ لاین لحاظ شود :

  1. الگوگیری از ماموریت برند
  2. منعکس کردن پرسنا برند
  3. همنوا شدن با مخاطبین هدف

اسلوگان (Slogan) چیست؟

اسلوگان یا شعار تبلیغاتی (شعار = Motto)، همانطور که در بازاریابی و تبلیغات مورد استفاده قرار میگیرد برای اهداف سیاسی و مذهبی هم کاربرد دارد. اسلوگان ها تعابیر اجتماعی هستند که یک هدف دارند، اطلاع رسانی و جلب توجه مخاطبین به ماهیت محصول یا خدمت.

هدف استفاده از اسلوگان آن است که پیام اصلی برند در ذهن مخاطبین ثبت شود و حتی اگر چیزی در مورد تبلیغ را به یاد نیاورند، شعار تبلیغ را به یاد خواهند آورد (البته اگر شعار به درستی تعریف شده و در جای مناسبی قرار گرفته باشد). در واقع اسلوگان یا شعار در مورد چرایی برند با مخاطبان خود ارتباط برقرار می کند. اسلوگان زمانی به کار می رود که میخواهید به مخاطبان خود بگویید، چه هستید و چه کاری انجام میدهید و چرا این کار را انجام می دهید.

نتیجه نهایی مورد انتظار از اسلوگان نیز به هدف برنامه بازاریابی و کمپینی بستگی دارد که شعار تبلیغاتی برای آن ساخته شده است. با توجه به آنکه هدف از انجام کمپین، افزایش آگاهی از برند، افزایش فروش، توسعه مسئولیت اجتماعی و یا برقراری تعامل با مخاطب باشد، ماهیت و نگارش اسلوگان نیز متفاوت خواهد بود.

تفاوت تگ لاین واسلوگان چیست

تگ لاین چکیده ای از هویت و ارزش های بنگاه شما و عبارتی مختصر و مفید بوده که می توانید برای تقویت برند و تأکید بر تمایز میان خود و رقبای تان استفاده کنید. تگ لاین باعث می شود کسب وکار شما برای مشتریان تان ارزشمند شود. تگ لاین ها معمولاً کوتاه بوده و بیشتر آنها در هفت کلمه یا کمتر بیان می شوند. آنها را قرینه زبانی در مقایسه با لوگوی شرکت می دانند.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  نقد کردن درامد دلاری

یک شرکت به ندرت تگ لاین خود را تغییر می دهد، زیرا آن را به عنوان بخشی از هویت کسب وکار خود قرار داده و در کلیه برنامه های بازاریابی از آن استفاده می کند.

اسلوگان دارای یک چکیده شبیه تگ لاین است؛ بیانیه ای جذاب برای کمک به برندسازی. تفاوت اسلوگان با تگ لاین در مقیاس و گستره آنهاست. تگ لاین کسب و کار را معرفی کند، درحالی که اسلوگان نشان دهنده یک محصول یا بخشی از یک کمپین تبلیغاتی است.

اميدوارم مطالب براي شما سودمند واقع شده باشد از همراهي شما با جستير سپاس گزاريم.

 

در صورت علاقه مندی از مطالب زیر دیدن فرمایید:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.