جدیدترین تکنیک های فروش موفق

سلام خدمت کاربران عزيز به سايت جستير خيلي خوش آمديد در اين مطلب ميخواهيم درباره ي جدیدترین تکنیک های فروش موفق اطلاعاتی در اختيار شما قرار دهيم ما را تا انتهاي مطالب همراهي بفرماييد.

ارائه راه حل فروش

  1. فروشنده غیرحرفه‌ای به دنبال فروش ویژگی‌های محصول است .

مثلا  : محصول من دارای 5 ویژگی بیشتر از محصول فلان رقیب دارد.

  1. فروشنده متوسط به دنبال فروش فایده است.

مثلا : محصول من می‌تواند زمان از دست رفته را کاهش دهد.

  1. فروشنده حرفه‌ای به دنبال فروش راه حل است.

مثلا. با توجه به گفته‌های شما من پیشنهاد می‌دهم که شما از این مورد استفاده نمایید زیرا باعث می‌شود بر ….. سازمان شما تاثیر نماید.

مدیریت زمان فروش

زمانی که برای فروش یک محصول ده هزار تومانی باید صرف گردد به همان میزان است که باید یک محصول دویست هزار تومان فروخت ، پس مدیریت زمان می‌تواند موجب فروش بیشتر گردد.

همیشه باش …

شاید در خصوص تکنیک منقرض شده فروش ABC : Always be closing ( به مشتری نزدیک باش و انقدر تاکید کن تا به فروشی ) شنیده‌اید ، درحالی‌که باید از تکنیک فروشندگی Always Be Helping ( کمکی برای مشتری باش تا به فروشی )  استفاده نمایید.

این تکنیک به شما کمک می‌کند تا در قیف فروش ، مشتری راغب را به مشتری بالقوه با ضریب بیشتری تبدیل نمایید.

اگر قیف فروش شما خالی از مشتری است، بسیار سخت است تا آن را پر نمایید. برای تقویت و پر نمودن قیف فروش باید پیام جدید ، انگیزه جدی و استراتژی جدیدی برای گفتگو با مشتری داشته باشید.

تاکید تمام روش های نوین فروش بر معرفی فروشنده به عنوان یک حامی و نه مزاحم.

تمرکز بر کیفیت بجای کمیت

فروش تا حدی ، بازی با اعداد است .

اینکه مشتری بلافاصله بعد از تماس از شما قیمت می‌خواهد و شما با اعداد و ارقام به دنبال تحریک وی می‌باشید، همگی جزء بازی با اعداد است.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  بهترین راههای تبلیغات برای جذب مشتری
جدیدترین تکنیک های فروش موفق
جدیدترین تکنیک های فروش موفق

اما همه چیز بستگی به اعداد ندارد. کلید موفقیت در فروش در کیفیت مکالمه . گفتگو است.

یک فروشنده حرفه‌ای دارای شاخص‌هایی برای شناسایی مشتریان خود است و زمان خود را صرف تمام مشتریان بالقوه نمی‌کند، بلکه برای زدن به هدف، هدف را به درستی شناسایی می‌نماید.

همیشه مرحله بعدی وجود دارد

هرگز میز مذاکره را بدون آنکه بدانید مرحله بعدی چیست، رها ننمایید. حتما تا زمانی که مشتری را پشت خط تلفن یا میز مذاکره دارید، زمان جلسه بعدی یا مرحله بعد را با وی هماهنگ نمایید.

این موضوع در شرکت‌هایی که مشتریانشان یک شرکت دیگر است B2B بسیار دیده شده است که فروشنده بعد از معرفی محصولات یا خدمات، جلسه بعدی مذاکره را هماهنگ نکرده است ، پس مرحله بعدی در هاله‌ای از ابهام است.

در این حالت ممکن است تا تماس بعدی ، مشتری ازدست‌رفته و هرگز به شما پاسخ ندهد.

اما یک فروشنده حرفه ای در خصوص زمان جلسه بعدی حتما توافق رسیده واگر قرار است پروپوزال را ارسال نماید، سعی منماید آن ارسال را به یک جلسه حضوری تبدیل نماید.

 فرد مناسب را پیدا نمایید

یکی از روش‌های نوین فروش عبارت است پیدا نمودن فرد تصمیم‌گیرنده اصلی.

در نمایشگاه‌های ایران بسیار دیده‌ام که فرد حاضر در غرفه کاملا بدون هیچ اختیاری آنجا حضور دارد و وقتی سوالی از وی پرسیده می‌شود در نهایت شما را به فرد دیگری به مراتب بی‌اطلاع‌تر از خود ارجاع می‌دهد.

اگر از وی پرسیده شود که مدیر شما کیست ، پاسخ می‌دهد :  بفرمایید، بفرمایید … ؟

چه نتیجه‌ای از این نمایشگاه گرفته‌اید ؟

مذاکره با فرد هیچ کاره که هیچ اختیاری ندارد، مذاکره با هیچ کس است.

تحقیقات پیش از مذاکره فروش

فروشنده حرفه‌ای حتما بدون اطلاعات وارد مذاکره فروش نمی‌شود. هیچ بهانه‌ای نباید در خصوص تحقیقات پیش از مذاکره مورد قبول واقع گردد.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  شعار تبلیغاتی

چندی پیش در یک جلسه معرفی و خرید CRM برای یکی از کارفرمایان بودم ، با آنکه اطلاعاتی کافی از شرکت کارفرما در اختیارشان وجود داشت ، اما معرف محصول اطلاعات کافی در خصوص شرکت کارفرما نداشت و بعد از گذشت زمان زیادی از جلسه تازه به نقطه صفر مذاکره رسیدیم.

این نشان از عدم توانایی مدیریت فروش آن سازمان بود. درحالی‌که یک شرکت و فروشنده حرفه‌ای با داشتن اطلاعات ، سعی خواهد نماید که فایل پرزنت خود بر اساس نیاز کارفرما تنظیم نماید.

تمام تکنیک‌ها و روش های نوین فروش بر هوشمندی و درک نیاز مشتری تاکید دارند.

تعصب تان را به محصول تان نشان دهید

خیلی از فروشنده ها تظاهر می کنند که به محصول شان تعصب ندارند و فقط قصد دارند که به محصولی را که به نفع خریدار است بفروشند٬ اکنون دیگر به واسطه هوشمندی خریداران این استراتژی های جواب نمی دهد.

در واقع هیچ رفتاری باعث نمی شود که مشتری فراموش کند که قصد شما فروش محصول تان است. پس دست از تظاهر کردن بردارید و برخلاف آن رفتار کنید: باور داشته باشید که محصول و خدمات شما بهترین است

به آنها هیجان ارایه محصول تان را نشان دهید و بگویید که چگونه محصول شما قرار است شرایط آنها را بهتر کند.
این حس تعصب و اعتقاد شما به محصول به مشتریان احتمالی شما حس خوبی را منقل می کند.

کنجکاوی آن‌ها را برانگیزید

زمانی که با یک نفر تماس تلفنی برقرار می کنید هدفتان باید جلب نظر او باشد من از این استراتژی برای انجام کارهایم استفاده می کنم .

در ابتدای جلسه به آن ها می‌گویم: ” قبل از اینکه فراموش کنم، لطفا در پایان جلسه به من یادآوری کنید تا سوالی از شما بپرسم.”

بیشتر بخوان بیشتر بدان  ۴ تکنیک قدرتمند افزایش فروش سایت

آن‌ها مطمئنا قبول خواهند کرد.
در پایان جلسه ، آن‌ها یا سوالی که قرار بود از آن ها بپرسم را یادآوری می کنند یا اینکه فراموش خواهند کرد.

اگر سوالی که قرار بود از آن ها بپرسم را یادشان بود معلوم می شود که تمایل به همکاری دارند و من کارم را به خوبی انجام داده ام اما اگر آن ها یادشان رفته بود که یادآوری کنند نشان می دهد که من در کارم موفق نبودم و باید راه دیگری را امتحان کنم.

از موفقیت‌های گذشته الهام بگیرید

من همیشه سعی کرده ام موفقیت های گذشته ام را تکرار کنم و به اشتباهاتم فکر نکنم٬ ذهن ما اغلب مانند یک موتور جستجوگر رفتار می کند و نتایجی را به ما نشان میدهد که به دنبالش بوده ایم

اگر فقط روی این تمرکز کنید که چطور در گذشته شکست خورده اید٬‌ پس با احتمال زیاد به تنها چیزی که خواهید رسید شکست خواهد بود.
خبر خوب این است که اگر بر روی چیزهایی تمرکز کنید که قبلا کار کرده‌اید ، همین قانون اعمال خواهد شد.

یک راه برای تقویت این طرز تفکر این است که با مشتریان فعلی خود تماس بگیرید و از آن ها در مورد اینکه چه چیز شما در تماس اول آنها را جذب کرده است٬‌ سوال کنید.
پاسخ آنها می تواند به شما کمک کند که در مورد سایرین نیز از این شگرد استفاده کنید.

معمولا بهترین راهکارها را برای بهتر فروختن از کسانی دریافت می کنید که قبلا به آنها فروخته اید.

اميدوارم مطالب براي شما سودمند واقع شده باشد از همراهي شما با جستير سپاس گزاريم.

بیشتر بخوانید:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.