جوی پرک

سلام خدمت کاربران عزيز به سايت جستير خيلي خوش آمديد در اين مطلب ميخواهيم درباره ي جوی پرک اطلاعات مفيدي در اختيار شما قرار دهيم ما را تا انتهاي مطالب همراهي بفرماييد.

جوی پرک چیست

جوی دوسر پرک (انگلیسی: Rolled oats‎) به شکل سنتی به انواع غلات و حبوبات جو دو سر که بدون غلاف باشد جوی پَرک می‌گویند، ابتدا بخارپز شده و سپس به تکه‌های صاف در زیر غلطک‌های سنگین و مخصوص این کار تبدیل می‌شود، جو دو سر، مانند غلات دیگر، یک پوسته بیرونی غیرقابل خوردن دارد که باید برداشته شود، غلات و حبوبات مشتق بر جو دو سر، یک، دانه و محصول مغذی است و می‌تواند به عنوان یکی از خانوادهٔ غلات در صبحانه میل شود، اشکال مختلفی از بلغور جو دو سر، و جو دو سر سوزنی وجود دارد که می‌توان آنها را به صورت پخته در سوپ هم استفاده کرد، از آنجا که لایه سبوس، هر چند مغذی است اما دانهٔ آن در هنگام جویدن سخت و شامل یک آنزیم است که می‌تواند باعث فساد این محصول و غلات مشابه شود، جو دو سر اولیه معمولاً بیشتر به شکل بخارپز و سپس خشک شده، برای یک مدت طولانی و جهت پخت‌وپز استفاده می‌شود.

جوی پرک
جوی پرک

جو دو سر دارای طیف وسیعی از منابع عالی تیامین می‌باشد، آهن و فیبر نیز از ترکیبات اصلی و کامل محصول است، همچنین جو دو سر در مجموع تنها منبع  ترکیبات آنتی اکسیدانی شناخته شده‌است، اعتقاد بر این است که دارای خواصی در جهت کمک به محافظت از سیستم گردش خون در برابر تصلب شرایین می‌باشد.

جوی پرک برای صبحانه

مواد لازم بای تهیه صبحانه ای سالم ومقوی با جو دوسرپرک

بیشتر بخوان بیشتر بدان  فواید ویتامین d

طرز تهیه

دریک قابلمه کوچک جودوسر پرک ،آب وشیر را مخلوط کرده وروی شعله ملایم قرارداده و۵ دقیقه حرارت میدهیم تا کمی جوها بپزد وهراز گاهی مواد را هم میزنیم. مواد را از روی حرارت برداشته وداخل ظرف گودی ریخته اسلایس موز وگردو خرد شده یا کشمش را روی آن میریزیم  و یک قاشق عسل را اضافه میکنیم.

جوی پرک خواص

جو دو سر پرک مملو از آنتی اکسیدان است، که برای حفظ سلامتی بدن بسیار مفید هستند. آنتی‌اکسیدان‌ها برای هر رژیم غذایی سالمی ضروری هستند. آن‌ها از بدن در برابر مولکول‌های مضری به نام رادیکال‌های آزاد (یا اکسیدان‌ها) محافظت می‌کنند. این آنتی اکسیدان‌ها حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی بسیاری هستند (مانند ویتامین E و C و سلنیوم معدنی).

اکسیدان‌ها توسط بدن برای مبارزه با میکروب‌ها و ویروس‌های مضر تولید می‌شوند. اما، اگر بدن از اکسیدان‌ها پر شود، آن‌ها به سلول‌های‌تان حمله خواهند کرد. آنتی اکسیدان‌ها جلوی این فرایند را خواهند گرفت و از سلول‌ها در برابر آسیب حفاظت خواهند کرد

جو پرک و فشار خون

از سویی دیگر مصرف جودوسر در پایین آوردن فشار خون موثر بوده و احتمال سکته های قلبی و مغزی را کاهش داده و در بهبود کارآیی قلب بسیار مفید است .

جوی پرک برای لاغری

گنجاندن جو در غذای اصلی فواید بسیاری برای کاهش وزن و سلامتی شما دارد.علاوه بر این برنامه موثری برای دفع مسمومیت و افزایش متابولیسم بدن است رژیم غذایی جو فواید مهمی دارد که ارزش ذکر آن ها را دارد:

کالری خیلی کم دارد و تاثیر سیرکنندگی دارد که به جلوگیری از اعصبانیت کمک می کند.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  خواص چای ترش برای پوست

جو منبع مهمی از انرژی هستند که به حفظ عملکرد خوب فیزیکی و ذهنی کمک می کنند.

کربوهیدرات در این غذا به کندی جذب می شود و از بالا رفتن قند خون جلوگیری می کند.

جو چربی های اشباع نشده ای دارند که ” چربی های خوب ” نیز می گویند که به سلامت قلب و عروق کمک می کند.

برای رفع مایعات حفظ شده ایده ال است ، چون ادرار آور است.

به خاطر مقدار قابل توجه فیبر رژیمی، عملکرد هضم را افزایش می دهد و از یبوست جلوگیری می کند با این وجود، مهم است به یاد داشته باشید این رژیم ، ویژگی های رژیم متعادل را ندارد و بنابراین نباید برای مدتی طولانی استفاده شود.

ناهار پیشنهادی در رژیم لاغری جو دوسر

 

اميدوارم مطالب براي شما سودمند واقع شده باشد از همراهي شما با جستير سپاس گزاريم.

منبع : ویکی پدیا،  نمناک

در صورت علاقه مندی از مطالب زیر دیدن فرمایید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.