جینسینگ چیست

سلام خدمت کاربران عزيز به سايت جستير خيلي خوش آمديد در اين مطلب ميخواهيم درباره ي جینسینگ چیست اطلاعاتی در اختيار شما قرار دهيم ما را تا انتهاي مطالب همراهي بفرماييد.

گیاه جینسینگ چیست

جینسنگ (به انگلیسی: Ginseng) نامی است عمومی برای هر یک از ۱۱ گونه گیاهان همیشه سبز از سرده پاناکس از خانواده آرالیاسیه. ویژگی تمام این گیاهان آن است که حاوی نوعی گلیکوزید استروئیدی به نام جینسنوزاید هستند. جینسینوزاید با نام علمی Saponins Tri pterpenoid و در برخی مواقع نیز با نام panaxoside در ریشه جینسنگ شناخته می‌شود.

اعتقاد بر این است که جینسنگ برای بهبود سلامت مفید است. این گیاهان کوتاه، با رشد کم و با ریشه‌های گوشتی دارای یک ریشه رنگی دندانه‌دار شکل، یک ساقه نسبتاً بلند و برگ‌های سبز با شکل بیضوی هستند. اعتقاد بر این که هر دو جینسنگ آمریکایی(Panax quinquefolius, L) و جینسنگ آسیایی (P ginseng) انرژی را افزایش می‌دهند، سطح قند خون و سطح کلسترول را پایین آورده و استرس را کم کرده. آرام بخش هستند و در درمان دیابت مؤثرند و اختلال عملکرد جنسی در مردان را مدیریت می‌کنند.

خواص جینسینگ چیست

شواهد مستند نشان می‌دهد که گیاه جینسنگ دارای آثار متعدد فارماکولوژی از جمله دارای اثر ضد خستگی (تقویت‌کننده قوای جسمی و فکری) می‌باشد. مطالعات آزمایشگاهی نشان داده‌اند که بسیاری از اثرات ضد خستگی جینسنگ مربوط به اثر محرک جینسنگ روی سیستم اعصاب مرکزی است.

محققان اظهار می‌کنند که مزایای بهداشتی زیر به جینسنگ مرتبط است:

  1. افزایش انرژی (نیرومندتر ساختن بدن)
  2. بهبود عملکرد شناختی (بهبود فرآیندهای تفکر و ادراک)
  3. اثرات ضدالتهابی
  4. درمان اختلال نعوظ
  5. پیشگیری از آنفلوانزا
  6. کاهش قند خون
بیشتر بخوان بیشتر بدان  چرا با وجود ورزش و رژیم لاغر نمیشم

پودر چاقی جینسینگ چیست؟

پودر چاقی جینسینگ چیست؟
پودر چاقی جینسینگ چیست؟

پودر چاقی جینسینگ، پودر تهیه شده از گیاه جینسینگ و محصول کشور کره است. این پودرها برای تمام گروه‌های سنی مناسب بوده و علاوه بر خاصیت چاق کنندگی اندام‌ها، صورت را نیز چاق می‌کند. مزایای دیگری نیز مانند رفع کم خونی و کم اشتهایی و همچنین رفع ضعف جسمانی و تقویت وضعیت عمومی بدن از دیگر خواص این گیاه دارویی است.

جینسینگ چیست در بدنسازی

مزایای مصرف پودر چاق کننده جینسینگ

توصیه‌هایی در طول دوره مصرف پودر چاقی جینسینگ

۱- صبحانه مفصل بخورید

با توجه به اینکه خوردن صبحانه یکی از مهم‌ترین نیازهای بدن و تامین کننده انرژی کافی در طول روز است، همیشه تلاش کنید که صبحانه‌ کاملی میل کنید.

۲- روزی پنج وعده غذا مصرف کنید

به دلیل افزایش اشتها می‌توانید وعده‌های غذایی مصرفی خود را افزایش دهید. با این کار وعده‌های غذایی که در هر نوبت خواهید خورد کمتر شده و متابولیسم بدنتان افزایش می‌یابد.

۳- بر اساس یک برنامه مشخص غذا بخورید

اگر بر اساس یک برنامه منظم و در ساعات مشخصی غذا بخورید اشتهای شما افزایش یافته و دستگاه گوارش عملکرد بهتری را نشان خواهد داد.

۴- آب کافی و فراوان بنوشید

بدن شما در طول دوره رژیم به آب بیشتری نیاز دارد. اگر آب کافی مصرف نکنید بدن شما دهیدراته شده و اشتهای خود را از دست خواهید داد. پس حتما سعی کنید که روزانه حداقل شش لیوان آب بنوشید.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  بهترین ورزش برای فرم دهی بدن بانوان

۵- آرامش روحی خود را بهبود بخشید

ناراحتی‌های فکری و مشغله‌های ذهنی باعث می‌شود که اشتهای شما کم شود پس در نتیجه سعی کنید که حتما از شرایط استرس زا دوری کنید. برای این کار مطالعه مطلب موجود در لینک زیر را به شما توصیه می‌کنیم.

عوارض جانبی جنسینگ

ممکن است جینسنگ به عنوان یک عارضه جانبی باعث سردرد شود. اگرچه مصرف جینسنگ ایمن در نظر گرفته شده‌است اما همه عوارض جانبی جینسنگ شناخته شده نیستند. در برخی موارد عوارض جانبی زیر برای جینسنگ گزارش شده‌است:

 

اميدوارم مطالب براي شما سودمند واقع شده باشد از همراهي شما با جستير سپاس گزاريم.

در صورت علاقه مندی از مطالب زیر دیدن فرمایید:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.