خواص کشمش سبز

سلام خدمت کاربران عزيز به سايت جستير خيلي خوش آمديد در اين مطلب ميخواهيم درباره ي خواص کشمش سبز اطلاعات مفيدي در اختيار شما قرار دهيم ما را تا انتهاي مطالب همراهي بفرماييد.

خواص کشمش سبز چیست

انگور خشک کرده را کشمش می‌نامند که در انواع، اشکال و رنگهای مختلف تهیه می‌شود. انواع مختلف کشمش شامل کشمش آفتاب خشک، سایه خشک، تیزابی و انگوری می‌شود، زمانی که دانه‌های انگور سبز را سایه خشک می‌کنند، کشمش سبز تولید می‌شود. طبع کشمش سبز گرم است و به طور کلی برای تقویت قلب، کبد، حافظه و سیستم تناسلی مفید است. برخی از مهمترین خاصیت‌های کشمش سبز عبارتند از:

۱. درمان ضعف و خستگی بدن

مصرف کشمش سبز به طور مرتب و روزانه، سستی و رخوت را از بدن دور می‌کند، استرس را کاهش داده و به‌دلیل میزان کالری بالایی که دارد، به تامین انرژی مورد نیاز بدن کمک خواهد کرد.

۲. کاهش وزن

کشمش سبز، به دلیل داشتن قند فروکتوز، دارای خاصیت مصرف سریع انرژی است، همچنین مصرف آن باعث احساس سیری شده و از اشتهای کاذب پیشگیری می‌کند و از این‌رو برای کاهش وزن مفید است.

۳. پیشگیری از پوکی استخوان

کشمش سبز حاوی انواع مواد معدنی به ویژه کلسیم، بور و فسفر است و در سلامت استخوان‌ها و جلوگیری از پوکی استخوان نقش مهمی را بر عهده دارد و مصرف آن برای زنان قبل از یائسگی بسیار مفید است. همچنین کشمش سبز حاوی مقادیر بالایی از ویتامین دی است که به جذب بهتر کلسیم کمک می‌کند.

۴. درمان ضعف جنسی

درمان ضعف جنسی و رفع مشکلات مربوط به نعوظ از خواص کشمش سبز است. مصرف کشمش به تحریک میل جنسی کمک کرده و به علت وجود اسید آمینه‌ای به نام آرژینین، باعث انگیختگی جنسی می‌شود.

۵. پیشگیری از سرطان

کشمش سرشار از ماده ای به نام کاتچین‌ است که نوعی آنتی‌اکسیدان‌ پلی‌فنولی در خون است و در پیشگیری از سرطان نقش دارد. همچنین فیبر موجود در کشمش به دفع صفرا از بدن کمک می‌کند و از این طریق سمومی در بدن که می‌تواند در بروز سرطان موثر باشند را دفع خواهد کرد.

۶. کاهش فشار خون

یکی از خواص کشمش سبز، کاهش فشار خون بالا به دلیل وجود مقادیر زیاد پتاسیم در این میوه است. مصرف این میوه تنش موجود در رگ‌های خونی را کم کرده و باعث پایین آمدن فشارخون می‌شود.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  کربوهیدرات زود جذب

۷. حفظ سلامت دستگاه گوارش

تقویت دستگاه گوارش از خواص کشمش سبز است. مصرف این میوه باعث می‌شود سموم و مواد مضر از دستگاه گوارش دفع و بدن را از بیماری‌های روده، رشد باکتری ها و ناراحتی ناشی از التهاب آن محافظت می‌کند.

۸. پیشگیری از بیماری‌های قلبی

مصرف کشمش سبز باعث کاهش کلسترول بد خون می‌شود و از این طریق به رفع یکی از دلایل مهم بروز بیماری‌های قلبی کمک می‌کند، همچنین مصرف این میوه خشک باعث عملکرد بهتر و صحیح رگهای خون می‌شود.

خواص کشمش سبز در طب سنتی

۱٫ کشمش، میوه ای خشک و مغذی است و مانند دیگر خشکبارها در تمام سال یافت می شود.

۲٫ کشمش، یک غذای پر انرژی، کم چرب و کم سدیم می باشد و برای افرادی که رژیم های کم سدیم را باید رعایت کنند بسیار مفید است.

۳٫ کشمش، برای سلامت استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان نقش مهمی را بر عهده دارد، به همین دلیل مصرف آن برای زنان قبل از یائسگی بسیار مفید است.

۴٫ کشمش، دارای خاصیت آنتی اکسیدانی می باشد و از تخریب سلولی جلوگیری می کند.

۵٫ کشمش، باوجودی که شیرین و چسبناک می باشد، بر دندان اثر مخربی ندارد و باعث خرابی دندان نمی شود، حتی می توان گفت این میوه خشک از فساد دندان جلوگیری می کند. کشمش، برای سلامت دندان و لثه بسیار مفید می باشد.

۶٫ کشمش، منبع خوب ویتامین ها و عناصر مغذی بدن می باشد. عناصر و ویتامین هایی همچون آهن، پتاسیم، کلسیم و ویتامین B در کشمش موجود است.

۷٫ کشمش، محتوی مقدار زیادی آهن می باشد. ۶۰۰ گرم کشمش، ۹۰ درصد آهن مورد نیاز روزانه بدن را تأمین می کند. ۱۰۰ گرم کشمش در حدود ۸۸/۱ میلی گرم آهن دارد، در حالیکه ۱۰۰ گرم گوشت گاو بین ۴-۲ میلی گرم آهن دارد.

۸٫ کشمش، منبع خوب فیبر، آنتی اکسیدان و همچنین منبع خوب انرژی می باشد و فیبر باعث جلوگیری از سرطان کولون، کمک در جلوگیری از رشد غیر معمول سلول ها، بیماری ها و همچنین کنترل قند خون را می شود.

۹٫ این میوه خشک باعث عملکرد صحیح رگ های بدن می شود.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  طرز تهیه جو دوسر برای لاغری

۱۰٫ کشمش، را به گوشت اضافه کنید تا مقدار چربی غذا را کم کند و مقدار فیبر و آهن را افزایش و مقدار سدیم را کاهش دهد.

۱۱٫ کشمش، از سرطان جلوگیری می کند.

خواص کشمش سبز در بارداری

1- جلوگیری از کم خونی

کم خونی فقر آهن یک مشکل شایع در زمان بارداری است. کشمش حاوی سطح بالایی از آهن و ویتامین C است که به کاهش خطر کم خونی کمک می‌کند.

2- درمان یبوست

بسیاری از بانوان در دوران بارداری دچار یبوست و دیگر مشکلات گوارشی می‌شوند. کشمش می‌تواند راه‌حل این مشکل بسیار آزاردهنده باشند، چرا که حاوی فیبر است و حرکات روده را تسهیل می‌کند.

کشمش سیاه خیسانده در آب یک علاج فوق‌العاده برای یبوست است. کشمش که یک منبع طبیعی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است، وقتی با آبی که در آن خیسانده شده‌ مصرف شود مزایای بسیار زیادی دارد. این کشمش‌های خیسانده در آب برای سلامت کبد نیز مفید است.

3- سلامت دندان

ورم یا چرک کردن لثه نیز در دوران بارداری شایع است. کشمش به خاطر اسید اولئانولیک و کلسیم موجود در خود از دندان ها و لثه های شما محافظت می‌کند.

4- جلوگیری از سرطان و بیماری ها

کشمش حاوی آنتی اکسیدان های موثری است که به پایین آمدن خطر سرطان ها، حمله قلبی و عوارض کمک می‌کند.

5- انرژی بخش

کشمش منبع خوبی از گلوکز و قند میوه است. یک مشت کشمش می‌تواند به سرعت به شما انرژی بدهد.

6- تقویت استخوان ها و بینایی جنین

مصرف کشمش به جنین نیز کمک می‌کند. ویتامین A موجود در آن به رشد بینایی یاری می‌رساند . کلسیم نیز استخوان‌ها را قوی‌تر می‌کند.

در ادامه می‌بینیم یک پیمانه یا یک مشت کشمش چه مواد مغذی به ما می‌رساند.

خواص کشمش سبز در بدنسازی

خواص کشمش سبز
خواص کشمش سبز

کشمش، انگور خشک است که به دليل داشتن آنتي‌اکسيدان زياد، فيبر و گلوکز براي بالا بردن انرژي ورزشکاران بسيار مناسب می باشد.

کشمش، انگور خشک است که به دليل داشتن آنتي‌اکسيدان زياد، فيبر و گلوکز براي بالا بردن انرژي ورزشکاران بسيار مناسب می باشد. اغلب ورزشکاران از محصولات ورزشي براي بالا بردن انرژي خود استفاده مي‌کنند که داراي مواد افزودني و غيرطبيعي هستند، مي‌توان اين منابع را با مواد غذايي طبيعي جايگزين کرد.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  چرا با پیاده روی لاغر نمیشم

بر اساس پژوهش ها خوردن کشمش مي‌تواند به اندازه‌ي جويدني‌هاي ورزشي ورزشکاران را تقويت کند.

محققان دانشگاه ديويس کاليفرنيا به اين نتيجه رسيدند که کشمش منبعي است که مي‌تواند انرژي را بالا ببرد و ارزان‌تر از جويدني‌هاي ورزشي است.

براي بررسي تاثيرات اين منبع طبيعي انرژي محققان چند دونده را براي مدتي مورد بررسي قرار دادند.

اين دوندگان، دوي استقامت انجام مي‌دادند. در اين تحقيقات استفاده از منابع طبيعي و منابع کربوهيدرات با هم مقايسه شدند. شرکت کنندگان از کشمش، جويدني‌هاي ورزشي و آب استفاده کردند.

نتايج نشان داد آن دسته از ورزشکاراني که از کشمش و جويدني ورزشي استفاده کردند حدودا يک دقيقه سريع‌تر مي‌دويدند. محققان هم‌چنين دريافتند که کشمش و جويدني‌هاي ورزشي ميزان اکسايش کربوهيدرات را بالا مي‌برند.

کشمش جايگزين خوبي براي جويدني‌هاي ورزشي است؛ زيرا فيبر و ريز مغذي‌هايي همچون پتاسيم و آهن دارد. هم‌چنين کشمش شکر افزودني يا طعم و رنگ مصنوعي خوراکي ندارد.

کشمش يکي از ميوه‌هاي خشک به‌صرفه است و براي خوردن حين ورزش بسيار مناسب می باشد.

کشمش حدودا 67 تا 72% فروکتوز و گلوکز، 3/5% فيبر و 3% پروتئين دارد. با وجود اين‌که در کشمش آنتي‌اکسيدان زيادي وجود دارد، ويتامين C کمتري نسبت به انگور تازه دارد. کشمش کلسترول ندارد و ميزان نمک و سديم آن بسيار کم می باشد. مصرف مداوم کشمش فشار خون را کنترل مي‌کند.

خواص کشمش سبز برای کودکان

کشمش برای کودکان فواید درمانی زیادی دارد که بعضی از آن ها عبارتند از:

اميدوارم مطالب براي شما سودمند واقع شده باشد از همراهي شما با جستير سپاس گزاريم.

بیشتر بخوانید:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.