راه های معرفی محصول جدید

سلام خدمت کاربران عزيز به سايت جستير خيلي خوش آمديد در اين مطلب ميخواهيم درباره ي راه های معرفی محصول جدید اطلاعاتی در اختيار شما قرار دهيم ما را تا انتهاي مطالب همراهي بفرماييد.

روش های معرفی محصول جدید به بازار

برای رشد درآمد ناشی از محصول جدید ( بر اساس اهداف از پیش تعریف‌شده  ) چند گام ساده وجود دارد. ا

گر اقدام به معرفی محصول با فکر و برنامه‌ریزی مناسب همراه نباشد حتما درآمد مورد نظر را به دنبال نخواهد داشت.  در زمان معرفی باید داستان محصول را برای مشتریان تعریف نمود و به این سوال پاسخ داد :  ” تغییر چرا ؟

1. محصول خود و ویژگی های آن را مشخص کنید

قبل از آن که محصول جدیدی را معرفی و روانه بازار کنید باید مشخصات و ویژگی های ظاهری و فنی آن را مشخص کنید و بدانید که چه سبک از محصول را روانه بازار خواهید کرد و بازار هدف را نیز بررسی کنید تا از فروش محصول خود مطمئن شوید که بازار خوبی خواهد داشت.برای آنکه فروش خوبی داشته باشید باید رقیبان خود و محصولی را که میخواهید معرفی کنید را بسنجید تا مطمئن شوید که محصولی را که معرفی خواهید کرد ارزش خرید را داشته و مشتریان را به سمت خود جذب خواهد کرد.

2. بررسی درخواست مشتریان و بازار هدف

با توجه به گستردگی بازار هدف و سلایق مشتریان می بایست قبل از هرگونه اقدامی به بررسی خواسته های بازار هدف بپردازید و از علایق مشتریان بدانید تا بهترین تبلیغ، معرفی و در نهایت فروش خوبی داشته باشید.
برای معرفی محصول خود بازه زمانی مشخص کنید، این بازه زمانی بستگی به نوع محصول و بازار هدف متفاوت است. در واقع برای آنکه بتوانید فروش خوبی داشته باشید باید بدانید که این محصول در چه بازه زمانی فروش خوبی خواهد داشت و در ضمن تایم مشخص شده برای معرفی محصول جدید را به صورت شمارش معکوس اعلام نمایید. این کار علاوه بر اعلام نمودن زمان معرفی به مشتریان باعث تهیج بازار هدف و برانگیختن حس کنجکاوی در آنها می شود.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  بهترین راههای تبلیغات برای جذب مشتری

3. برگ جزئیات محصول

یکی از مهم ترین گام ها برای معرفی محصول جدید، ساخت کاتالوگی از ویژگی ها و مشخصات فنی، ظاهری، اطلاعات کلی، تاریخ و از همه مهم تر قیمت تمام شده محصول با تخفیفات و جزئیات کامل است. این کار علاوه بر افزودن اعتبار تجاری کالا در میان دیگر کالاها برای مشتریان، باعث راحتی انتخاب مشتریان خواهد شد. از مزایا و کیفیت و نیز استانداردهای محصول خود بنویسید و از مقایسه کالای خود با دیگر کالاها بدون تخریب دیگر برندها نیز غافل نشوید.

4. تعیین استراتژی در بازاریابی

راه های معرفی محصول جدید
راه های معرفی محصول جدید

امروزه درگاه های تبلیغاتی رایگان و غیررایگان بسیاری به وجود آمده اند که میتوانید به معرفی محصول جدید خود در آنجا بپردازید. اگر با استراتژی درستی پیش بروید و برای معرفی محصول جدید خود در هرکدام از درگاه های پربازدید نقشه داشته باشید و در زمان از قبل تعیین شده ای پیش بروید شما برنده این رقابت خواهید بود.

5. از رقبای خود غافل نشوید

برای آن که رقیبان خود و استراتژی هایشان را بدانید، میبایست تایم مشخصی را برای بررسی آنان در نظر بگیرید تا راه های منحصربه فرد آن ها در تبلیغ و معرفی محصول جدید در بازار را یاد بگیرید. لیستی از تمامی رقیبان خود تهیه کنید و نوع کالا و نوآوری که در آن به کار برده اند را بررسی کنید.

6. تیم تحلیلگر و بازاریاب

شرکت های زیادی وجود دارند که برای معرفی محصول جدید خود از تحلیلگر ها و تیم های بازاریابی استفاده می کنند. این کار باعث افزایش سرعت بازدید کالای معرفی شده می شود. تیم های بازاریابی تجارب کافی در این زمینه را دارا می باشند و از درگاه های پربازدید آگاهی زیادی دارند. پس در این رقابت شدید میان محصولات و شرکت ها شما نیاز مبرم به این تیم ها و تحلیل گرها خواهید داشت.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  کمپین های تبلیغاتی چیست

7. تکنیک های ناب بازاریابی را پیاده سازی کنید

امروزه بازاریابی یک نوع تخصص محسوب می شود که تکنیک ها جذاب و نابی را برای فرش هرگونه محصول در اختیار دارد. برای آن که بتوانید فروش خوبی داشته باشید می توانید از تکنیک شایعه بهره ببرید. با استفاده از این تکنیک می تواند از جملات عکس لو رفته از محصول جدید شرکت استفاده کنید تا مشتریان را کنجکاو به انتظار برای معرفی محصول را داشته باشند و یا میتوانید از تکنیک (به زودی) برای معرفی محصول جدید استفاده کنید و برای معرفی آن شمارش معکوس بگذارید.
از رنگبندی برای بسته بندی محصولات خود غافل نشوید، اولین چیزی که نظر مشتریان را جلب خواهد کرد، رنگ بندی محصول شما خواهد بود.

8. پیام‌رسانی

معرفی ارزش محصولات به مشتری بسیار حائز اهمیت است. باید به مشتری بالقوه بگوییم که چرا باید این محصول را از ما بخرد و نه از رقیب ما . شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که مشتری حتما ارزش محصول شما را درک نماید. در عوض شما باید دست به اقدامات خاصی بزنید تا متوجه شود که محصول شما از چه طریقی به وی کمک خواهد نمود. در غیر این صورت ، احتمال جذب بودجه مشتری بسیار پایین است.

شاید پاسخ به سوالات زیر ، به شما کمک نماید :

9. برنامه معرفی محصول جدید

در این گام باید مطمئن شوید که سازمان آماده معرفی محصول جدید به بازار است. هیچ کس به اندازه شما به محصول شما اهمیت نمی‌دهد. اما این به معنای آمادگی کل سازمان نیست. بدون این گام آماده‌سازی، شانس موفقیت به سرعت رو به افول خواهد رفت .

شاید با این سوالات از میزان آمادگی سازمان خود مطلع گردید.

بیشتر بخوانید :   15 سوال برای زدن جرقه نوآوری در سازمان

10. اجراء

در این گام شما باید از اجرایی بودن برنامه معرفی محصول و نیز قابلیت آن برای دستیابی به اهداف تجاری محصول ، اطمینان حاصل نمایید. هیچ برنامه‌ای با اجرای ضعیف به موفقیت بزرگی دست نخواهد یافت . متاسفانه تمام طرح‌های تجاری که با اجرای ضعیف همراه هستند ، چیزی جز یک شکست بزرگ از خود برجا نخواهند گذاشت. برنامه باید در هنگام اجرا به یک تلاش منسجم و پایدار برای مواجه با مقاومت و تمایل سازمان و مشتری به حفظ حالت موجود منجر شده تا محصول قدیم به محصول جدید تبدیل گردد.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  نکته برای طراحی بنر تبلیغاتی در تبلیغات بنری

در این گام ، شاید پاسخ به چند سوال بتواند به تصمیم‌گیری شما کمک نماید :

اميدوارم مطالب براي شما سودمند واقع شده باشد از همراهي شما با جستير سپاس گزاريم.

بیشتر بخوانید:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.