رنگ های موثر در تبلیغات

سلام خدمت کاربران عزيز به سايت جستير خيلي خوش آمديد در اين مطلب ميخواهيم درباره ي رنگ های موثر در تبلیغات اطلاعاتی در اختيار شما قرار دهيم ما را تا انتهاي مطالب همراهي بفرماييد.

روانشناسی رنگ در بازاریابی و برند

رنگ نقش مهمی را در تبلیغات بازی می‌کند. بسته به کمپینی که درحال برنامه‌ریزی هستید، در نظر داشته باشید که از رنگ‌هایی فراتر از هسته پالت رنگ شرکت خود استفاده کنید.

اگر شما در حال اجرا یک کمپین متمرکز بر فعالیت‌های اجتماعی هستید، از رنگ های مرتبط با آن (صورتی برای سازمان‌های خیریه سرطان پستان) برای افزایش شناخت مخاطبان بهره ببرید. اگر شما در حال اجرا یک آگهی هستید که با تعطیلات ملی هم می‌خورد، رنگ‌های مرتبط با تعطیلات را در آگهی لحاظ کنید (مانند استفاده از رنگ‌های نارنجی و مشکی برای تعطیلات هالووین). مسلما، این یک عمل تعادلی است همانطور که در مورد احساساتی که هر رنگ به طور معمول تداعی می‌کند، تامل و اندیشه می‌کنید.

برند یکی از مهم ترین مباحث در زمینه مفهوم رنگ است و بسیاری از تحقیقات در این زمینه نادرست هستند.

تلاش‌های فراوانی جهت طبقه‌بندی واکنش مصرف‌کننده به رنگ‌های مختلف انجام شده است. اما حقیقت امر این است که رنگ به تجارب شخصی افراد بسیار وابسته است و انتقال احساس و برداشت خاص از یک رنگ به صورت جهانی دشوار است.

اما الگوهای پیامی بسیاری در مفهوم رنگ وجود دارد. به عنوان مثال رنگ‌ها نقش حیاتی در خرید و برند، بازی می‌کنند.

محققان بر اساس مقاله ای با عنوان ” تاثیر رنگ در بازاریابی”  یافته اند که بالغ بر 90درصد قضاوت هایی که از سوی مصرف کنندگان درباره محصولات می شود، تنها بر اساس رنگ است. (انتخاب نوع رنگ هم به محصول بستگی دارد.)

بیشتر بخوان بیشتر بدان  بهترين تکنيک هاي تربيت کودک

با توجه به نقش مهم رنگ در برند، نتایج حاصل شده از یک مطالعه با عنوان ” تاثیرات متقابل رنگ” نشان می دهد که رابطه بین رنگ و برند بر پایه تناسب درکِ رنگی است که در برند خاصی استفاده می شود. ( به عبارت دیگر آیا رنگ با آنچه که فروخته می شود “تناسب” دارد یا نه)

رنگ های موثر در تبلیغات برند

رنگ های موثر در تبلیغات
رنگ های موثر در تبلیغات

برند شما چشم‌اندازها (انتظارات از شرکت شما) را دیکته می‌کند و به مشتریان کمک می‌کند که در مورد تجارت با شما تصمیم‌گیری کنند. بر طبق مطالعه دانشگاه لویولا در مریلند، انتخاب رنگ در به رسمیت شناخته شدن یک نام تجاری موثر است و تا 80 درصد آن‌ را افزایش می‌دهد. سعی کنید رنگ مناسبی را برای کسب و کارتان انتخاب کنید که در این صورت شما به صورت بالقوه درآمد خود را افزایش خواهید داد. به عنوان مثال، در غرب و به خصوص در ایالات متحده:

آبی با قدرت، اعتماد و وفاداری مرتبط می‌شود. آی بی ام، Lowe’s ، امریکن اکسپرس و Hewlett-Packard از لوگوی و رنگ بندی آبی استفاده می‌کنند.

نارنجی سرگرم‌کننده، هیجان‌آور، گرمابخش و القاء کننده شور و نشاط است. Nickelodeon ، سایت آمازون، نوشابه فانتا و فایرفاکس بر روی رنگ نارنجی متمرکز هستند.

قرمز بیانگر انرژی و قدرت است. باطراوت، جسور و متهور است. به آرم قرمز و رنگ‌بندی سایت‌های کوکاکولا، Virgin ، Target و Netflix توجه کنید.

سبز رنگ ثروت است، و بسیاری از شرکت های خدمات مالی از جمله Fidelity ،H&R Block وTD Ameritrade آن را پذیرفته‌اند. رنگ سبز همچنین رنگ طبیعت است و می‌تواند بیانگر قدرت طبیعی باشد.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  آموزش بازاریابی مویرگی

زرد منتقل کننده شادی، خوشبینی و دوستی است در حالیکه جلب توجه نیز می‌نماید. در میان آرم‌ها، آنهایی که از رنگ زرد استفاده می‌کنند مانند مک دونالد، هرتز و نیکون بهتر مورد توجه مشتری قرار می‌گیرند.

صورتی کلیشه‌ای دیده ‌می‌شود و به عنوان رنگی عاشقانه و زنانه، عشق و گرما را ارایه ‌می‌دهد. آرم‌های صورتی شامل بستنی Baskin Robbins و باربی می‌باشد.

در نظر بگیرید و در صورت لزوم مجددا به این فکر کنید که هویت شما، برند و ارزش‌های شما هستند و رنگی را انتخاب کنید که آن نگرش‌ها را منتقل کند. با استفاده از پالت رنگ که DNA برند شما را تداعی می‌کند بازاریابی شما به موفقیت‌های بزرگتری دست خواهد یافت.

 

در صورت علاقه مندی از مطالب زیر دیدن فرمایید:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.