روانشناسی فروش

سلام دوستان گل

به سایت جستیر خوش امدید

ما تمام مطالب مربوط به روانشناسی فروش را در اختیارتان قرار میدهیم

شاد و سلامت باشید

روانشناسی فروش برایان تریسی

روانشناسی فروش برایان تریسی
روانشناسی فروش برایان تریسی

برایان تریسی «Brian Tracy» نویسنده کتاب روانشناسی فروش در سال ۱۹۴۴م در

شارلوت‌تاون کانادا، چشم به جهان گشود.

 

وی از جمله نویسندگان کتاب‌های خودیاری است که بسیاری از کارهای خود را به

صورت کتاب صوتی، ارائه کرده است.

 

موضوع سمینارها و ارائه‌های او شامل رهبری، فروش، مدیریت مؤثر و استراتژی

کسب و کار است.

کتاب روانشناسی فروش برایان تریسی

دنیای امروز، دنیای ارتباطات است. به همین دلیل مبادی آداب و با نزاکت بودن در

درجه اول اهمیت قرار دارد.

اما همچنان که از تغییرات دوران و شیوه سلوک در اجتماعات پویا استقبال می کنیم.

باید به این هنجارهای ارزشمند اجتماعی یعنی آداب معاشرت هم سخت متکی باشیم.

 

حتی مردمان موفق و با تجربه هم خوب می دانند که به این اطلاعات و توصیه های

اجتماعی در زمینه آداب معاشرت نیاز دارند.

اگر نگاهی به پیکره‌ی جامعه مان بیندازیم، می‌بینیم، همه‌ی فعالیت‌هایی که نسل بشر را پیش برده، به وسیله فروش اتفاق افتاده است.

ما وارد قرنی شده‌ایم که دیگر “فروشندگی” یک فعالیت درجه دوم و بدیهی محسوب

نمی‌شود بلکه “اولین” و “مهم‌ترین” مهارت لازم برای کسب موفقیت برای تمام افرادی

است که کسب و کار خود را دارند و کارآفرین هستند

 

هدف از تهیه این متن

 

ارائه یک راهنمای کاربردی برای رفتارهای درست و سنجیده

در زندگی شغلی و ایجاد ظرافت و خوشایندی در برخوردهای اجتماعی می باشد.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  روش های تقویت حافظه

 

برایان تریسی، در کتاب “روانشناسی فروش” بر عکس سایر کتبی که در مورد فروش خوانده‌اید، به اصلی مهم تر از تکنیک‌ها و مهارت‌های فروش، می‌پردازد.

بخشی از کتاب روانشناسی فروش

رئیس جمهور موفق، یک فروشنده موفق است زیرا مهارت انتقال دیدگاه‌هایش را به

مردم کشورش دارد

 

سخنران موفق، یک فروشنده موفق است زیرا توان فروش صحبت‌هایش را به

مخاطبینش دارد.

 

مدیر موفق، یک فروشنده موفق است زیرا مهارت برقراری ارتباط با کارکنانش و نفوذ

به قلب آن‌ها را دارد.

 

والدین موفق، فروشندگانی موفق‌اند زیرا مهارت فروش حرف‌ها و تجاربشان به

فرزندشانشان را دارند.

بنابراین، فروش، قلب تپنده‌ی هر فعالیتی است که برای پیشرفت بشر لازم است

 

فروش” قلب تپنده کسب و کار شماست. اگر این بخش از کسب و کارتان بخوبی فعال

باشد، می توانید مطمئن شوید که صاحب یکی از بهترین کسب و کارها هستید.

 

شما برای فروش موفق به فروشندگان حرفه ای نیاز دارید.

 

نکته مهمی که وجود دارد

این است که تمامی مهارتهای فروش اکتسابی و قابل آموزش

اند.

یعنی فروشندگان حرفه ای به دنیا نیامده اند بکله خود را پرورش داده اند و شما نیز با

خواندن این کتاب یکی از آنها خواهید شد.

 

اگر شما صاحب کسب وکار هستید (مهم نیست چه کسب و کاری!!!)، یا اگر کار فروش

را دوست دارید و می خواهید در فروش بهترین باشید، باید بدانید که فروش یک علم

است.

 

اگر صاحب کسب و کار هستید باید این اصل مهم را هموار به خود یاد آور شوید که “تا

بیشتر بخوان بیشتر بدان  7 راز زبان بدن در برخورد با مشتری

زمانیکه فروش انجام نشده، هیچ نتیجه ای در کسب و کار شما بوجود نیامده است“.

 

اگر نگاهی به مدیران موفق در جهان بیندازید، متوجه می شوید که تمام آنها کارشان را

از فروش آغاز نموده اند و به واسطه ی مهارت در این علم، توانسته اند کسب و کارشان

را به سودآوری و موفقیت سوق دهند.

 

اگر صاحب هر کسب و کار کوچک یا بزرگی هستید، فرقی نمی کند. در هر حال،

فروش مهم ترین مهارتی است که کسب و کار شما به آن نیاز دارد.

 

کارفرآینان موفق، افرادی هستند که به اهمیت کار فروش واقفند.

 

“آنها قادراند نیازهای بازار هدفشان را شناسایی نموده و محصولی مناسب تولید

نموده و آنرا بفروشند.”

 

در واقع آنها استاد فروش محصول مناسب در بازار مناسب اند.

 

آنها می دانند که مشتریان، خریدار کالا یا خدمات آنها نیستند بلکه مشتریان فقط می

خواهند مشکلاتشان را حل کنند.

 

بنابراین اگر یک فروشنده حرفه ای هستید، باید بدانید که شما کالا یا خدماتی را نمی

فروشید بلکه شما راه حل یک مسئله را می فروشید.

 

کتاب روانشناسی فروش” را می توان با قدرت، بهترین کتابی که در مورد فروش تا

کنون نوشته شده است، برشمرد.

 

این کتاب با تیزبینی فراوان، اصول حیاتی ای را که یک فروشنده حرفه ای برای

متحول ساختنِ زندگی مالی اش به آن نیاز دارد را با موشکافی و وسواسِ خاصی

آموزش داده است.

 

با خواندن اصول این کتاب و بکارگیری این اصول ساده اما حیاتی در کسب و کارتان،

بیشتر بخوان بیشتر بدان  مهارت نه گفتن

نه تنها تحولی عظیم در فروش و درآمدتان بوجود می آورید.

 

بلکه خوشحالی و آرامش خود را در این می بینید که یک فروشنده هستید.

 

زیرا فروشنده گان مهم ترین عنصر پیشرفت در هر کسب و کار، سازمان، کشور و قاره

ای هستند.

 

آنها هستند که جهان را تغییر داده و همواره راه هایی تازه برای بشریت باز می کنند.

 

“زیرا آنها فروشندگان راه حل های بهتر برای مسائل بشر هستند.”

 

در جای دیگری از کتاب آمده است:

 

 

نویسنده معتقد است هر کسی در هر شغلی به نوعی فروشنده است.

 

از استاد دانشگاه گرفته تا مدیر، مهندس، پزشک، نویسنده، سیاستمدار، دانشجو، کارمند،

کاسب و…

 

 

در واقع هر کسی در هر شغلی و با هر جایگاهی مشغول فروختن یک محصول یا

خدمت است.

 

از جایگاه یک رئیس جمهور گرفته تا عادی ترین فرد جامعه، همه تلاش می کنند تا با

اعمال و گفتار خویش، مخاطب یا مخاطبین خود را تحت تأثیر قرار دهند.

 

در صورت علاقه مندی از مطالب زیر دیدن فرمایید:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.