روش برخورد با مشکلات زندگی

سلام خدمت کاربران عزيز به سايت جستير خيلي خوش آمديد در اين مطلب ميخواهيم درباره ي روش برخورد با مشکلات زندگی اطلاعاتی در اختيار شما قرار دهيم ما را تا انتهاي مطالب همراهي بفرماييد.

1- برخورد مثبت و نفس عمیق

اولین گام در برخورد مثبت با مشکلات، مقابله با استرس ناشی از آن است. در هنگام  بروز یک مشکل استرس و فشار روانی بالا می رود و عمق نفس کشیدن کم می‌شود، در نتیجه تعادل طبیعی بدن برهم می‌خورد. تحقیقات ثابت کرده است که تنفس عمیق و دیافراگمی بهترین راه برای درمان استرس و آرام کردن دستگاه عصبی غیرارادی بدن است. پس از این که استرس خود را کاهش دادید و آرامش خود را به دست آوردید راحت تر و درست تر می‌توانید تصمیم گیری کنید.

2- مشخص کردن نقش خود در مشکل 

روش برخورد با مشکلات زندگی
روش برخورد با مشکلات زندگی

به جای آن که در هنگام مشکلات به دنبال مقصر بگردید و خودتان را سرزنش کنید، نقش خود را در جریان حل مشکل مشخص کنید. به این طریق نشان می‌دهید که مشکل را پذیرفته اید و برای حل آن تلاش می‌کنید. سرزنش خود و دیگران هیچ فایده ای ندارد و مشکل را حل نمی‌کند، تنها فشار روانی و استرس خود را بالا می‌برید که در این صورت عواقب مشکل بسیار سنگین تر خواهد شد.

3-عوامل تحت کنترل و غیر قابل کنترل

مشکلات ترکیبی از عوامل قابل کنترل و غیرقابل کنترل هستند. شما باید در هنگام بروز مشکل واقع‌بینانه فکر کنید و این عوامل را مشخص کنید. عواملی که تحت کنترل شما نیستند را فراموش کنید و بپذیرید که در این مورد کاری از دست شما بر نمی‌آید. در عوض می‌توانید تمرکز خود را بر عوامل تحت کنترل بگذارید و به دنبال راه حل برای آنها باشید. با از بین بردن عوامل تحت کنترل تاثیر بقیه عوامل را نیز به حداقل می‌رسانید و مشکل را با کم ترین زیان و خسارت حل می‌کنید.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  مدیتیشن چیست و روشهای انجام دادن

4-تسلط بر فشار احساسی

اشتباه‌ترین کار ممکن در برخورد با مشکلات، تصمیم گیری در هنگام عصبانیت و ناراحتی است. تصمیم هایی که در هنگام ناراحتی گرفته می شوند با تصمیم های معقولانه بسیار متفاوت هستند. در این شرایط احتمال این که تصمیم های اشتباه بگیرید بسیار زیاد است؛ پس در این شرایط یک نفس عمیق بکشید و سعی کنید به حالت معقول خود برگردید، حتی بهتر است در صورت امکان تصمیم گیری را به تعویق بیندازید تا آرام شوید و تصمیم های درست و عاقلانه بگیرید.

5- بسیاری از این مشکلات چند سال دیگر هیچ اهمیتی نخواهد داشت

بسیاری از مشکلاتی که امروز نگران آن هستیم شاید در 5 سال آینده هیچ اهمیتی برایمان نداشته باشند. بخاطر بسپارید هر چیزی که در حال حاضر صحیح پیش نمی رود فقط 1% از زندگی شما بوده که درست پیش نمی رفته است. حتی اگر با مشکلات اساسی مانند بیماری کسی که دوستش دارید دست و پنجه نرم می کنید. بخاطر داشته باشید بسیاری از چیزهای خوبی که دوست دارید اتفاق بیافتد, به احتمال قوی طی یک یا دوسال آینده اتفاق خواهد افتاد.

6- من می توانم از پس این مشکل برآیم

عدم اعتماد بنفس در انجام دادن کارها می تواند به استرس تان بیافزاید. یکی از بهترین چیزهایی که می توانید داشته باشید اعتماد بنفسی است که می توانید از پس این مشکلات برآیید. حتی اگر احساس خشم, صدمه خوردن, نا امیدی, یا غمگین بودن داشته باشید, این چیزها شما را نخواهد کشت. می توانید از پس این مشکلات و موانع هم برآیید.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  افزایش انگیزه

7- از دل این مشکل چیز خوبی بیرون می آید

هیچ اهمیتی ندارد شرایط تا چه حد می تواند بد باشد, فقط ایمان داشته باشید که از پس این مشکلات چیزهای خوبی بیرون می آید. حداقل, خیلی خوش شانس بوده اید که درسی از زندگی تان گرفتید. شاید درس بگیرید که دیگر این اشتباه را در آینده تکرار نکنید و شاید هم بهتر با یک وضعیت بد روبرو شدید و از پس آن چیز خوبی بیرون بیاید. وقتی اتفاق بدی برایتان می افتد همیشه بدنبال نکات خوب قضیه بگردید.

8- چیزهایی را که خارج از کنترلم است می پذیرم

خیلی چیزها وجود دارند که خارج از کنترل شما هستند. شما نمی توانید گذشته تان را تغییر بدهید, یا رفتار شخص دیگری را, یا مسائل مربوط به سلامتی کسی که دوستش دارید. زمانتان را برای وادار کردن دیگران به تغییر هدر ندهید یا سعی نکنید چیزهایی که خارج از کنترل تان هستند را تغییر بدهید. وقت و انرژی را به تلاش برای چیزهایی که باعث می شود احساس درماندگی و خستگی بکنید سرمایه گذاری نکنید. پذیرش یکی از بهترین راهها برای انعطاف پذیر بودن است.

9- من بر مشکلات گذشته ام غلبه می کنم

وقتی با مشکلی مواجه می شوید یک چیز است که حتما باید بخاطر بسپارید, شما نمی توانید مشکلات گذشته تان را مدیریت کنید. از مشکلات گذشته تان که با موفقیت با آنها روبرو شده اید چشم پوشی نکنید. تمام موانعی که در گذشته از آنها عبور کرده اید را به خودتان یادآوری کنید با این روش اعتماد بنفش مناسبی برای برخورد با مسائل پیش رو بدست می آورید.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  قانون جذب چیست ؟

10- من نیاز به مراقبت بیشتر از خودم دارم

وقتی همه چیز بنظر اشتباه می رسد, مواظب خودتان باشید. مقدار بیشتری استراحت کنید, برخی اوقات تمرین ورزشی کنید, غذاهای خوب بخورید, و زمان کافی برای اوقات فراغتتان در نظر بگیرید. وقتی بیشتر مراقب خودتان باشید بهتر می توانید با مشکلات روبرو شوید.

اميدوارم مطالب براي شما سودمند واقع شده باشد از همراهي شما با جستير سپاس گزاريم.

بیشتر بخوانید:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.