روش های ایجاد انگیزه در کارکنان

سلام خدمت کاربران عزيز به سايت جستير خيلي خوش آمديد در اين مطلب ميخواهيم روش های ایجاد انگیزه در کارکنان اطلاعاتی در اختيار شما قرار دهيم ما را تا انتهاي مطالب همراهي بفرماييد.

روش های نوین ایجاد انگیزه و روحیه در کارکنان

روش های نوین ایجاد انگیزه و روحیه در کارکنان
روش های نوین ایجاد انگیزه و روحیه در کارکنان

1. کارمندانتان را به چالش و پرسش بکشید.

هر کارمند موفق مایل است تا در انتهای هر هفته کاری به چالش کشیده شود. وقتی شما انتظارات خود را بالا می‌برید، کارمندان موفق نیز قابلیت‌ها و توانایی‌هایشان را افزایش می‌دهند. کارمندان موفق هرگز از به پرسش کشیده شدن نمی‌ترسند. مواجهه یک کارمند موفق با پرسش‌های بی‌وقفه مدیران باعث افزایش کارآیی وی می‌شود.

2. به هر کارمندی باید فرصت داد تا خودش را نشان دهد.

هر کارمندی احساس می‌کند که واجد توانایی‌ها و مهارت‌های خاصی است. هر کارمندی حس می‌کند که می‌تواند شرایط را تغییر دهد و ایده‌های خوبی در سر دارد. شما به عنوان مدیر باید بتوانید این فرصت را در اختیار او قرار دهید تا کار خودش را به بهترین شکل انجام دهد. موفقیت او در تحقق ایده‌هایش به معنای موفقیت شما است. یادمان نرود که کارمندان موفق همواره وظایف دشواری را برای خودشان تعریف می‌کنند.

۳. ایجاد فرهنگ شجاعت و ریسک‌پذیری

اگر کارکنانتان نگران اشتباهاتشان باشند، آنها به رویکردهایی که می‌تواند شانس‌هایی را در پی داشته باشد، اقبالی نشان نخواهند داد. آگاهی و پرهیز از ریسک، سیاست پسندیده‌ای است ولی ترس از اشتباه و درنتیجه کاهش ریسک‌پذیری، شرکت شما را از نوآوری محروم می‌کند و کسب‌وکارتان را هم در مقابل تغییرات بازار، ضعیف؛ به نحوی‌که کوچک‌ترین تغییری می‌تواند جایگاه شما را از بین ببرد و به رقبایی واگذارد که با آن تغییرات منطبق شده‌اند. برای افزایش ریسک‌پذیری، باید در ابتدا عوامل ترس را از بین برد و سپس شجاعت سازمانی را شکل داد. به جای توبیخ یا مایوس کردن کارکنان ریسک پذیر یا آنان که راهکارهای جدیدی را امتحان می‌کنند، آزمودن راه‌های جدید و متفاوت را آموزش دهید. آنها را تشویق کنید و به کارکنانتان یادآوری کنید که انتظار چنین رفتارهایی را دارید.
فرهنگ‌های قدیمی آمیخته با ترس را از شرکتتان بیرون انداخته و آنها را با فرهنگ‌هایی جایگزین کنید که هیچ کارمندی در آن ترسی از ریسک کردن نداشته باشد.

۴. تشویق متناسب

پس از استقرار فرهنگ شجاعت و ریسک‌پذیری، لازم است آن دسته از کارکنانتان را که شجاعت به خرج داده و ریسک‌های هوشمندانه‌ای را پذیرفته‌اند، با پاداش‌های نقدی تشویق کنید.
این تشویق‌ها نباید فقط به ریسک‌های موفق محدود شود؛ حتی ریسک‌های هوشمندانه‌ای که به شکست انجامیده ولی درس‌های خوبی را برای مجموعه به جای گذاشته، قابل تقدیر و پاداش هستند. بهترین راه‌ها را برای تشویق افرادی که ریسک‌های هوشمندانه‌ای پذیرفته‌اند، برگزینید. پاداش‌هایتان را براساس سازمانتان درنظر بگیرید و آنها را خیلی معمولی، ولی به نحوی چشمگیر، اهدا کنید.

۵. قدردانی فراوان

در هر مرحله که کارکنانتان با چشم‌اندازتان هم مسیر می‌شوند و با شجاعت و ریسک پذیری، شما را به جلو می‌برند، لازم است مراتب قدردانیتان را به دفعات به آنها اعلام کنید. کارکنان دلبسته و باغیرت ارزش این را دارند که مجسمه شان را از طلا بسازید، پس فراموش نکنید هرکاری را که می‌توانید تا خوشحالشان کنید، حتما انجام دهید. خصوصا سعی کنید این قدردانی را در فیش حقوقیشان به حد اعلای خود برسانید.

6. هر شکست و اشتباهی را مجازات نکنید

همه ما اشتباه می کنیم. بخشی از انسان بودن است. نکته کلیدی این است که درس های ارزشمندی از آن اشتباهات بگیریم تا دوباره آن ها را مرتکب نشویم. زمانی که اعضای تیم اشتباهات صادقانه انجام می دهند ، آن ها را مجازات نکنید – – به جای آن آن ها را تشویق کنید دوباره امتحان کنید.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  بهترین کشور برای مهاجرت

7. اهداف را مشخص کنید

در مطالعه ای، 63 درصد کارمندان گزارش دادند که وقت خود را در کار هدر می دهند ، زیرا آن ها آگاه نبودند چه کاری در الویت هست یا نیست . به عنوان یک رهبر وظیفه شما این است که با اعضای تیم خود برای مشخص کردن اهداف خود کار کنید. و زمانی که این کار را انجام دهید، اطمینان حاصل کنید که همه دقیقا می دانند آن اهداف چه هستند، اولویت نسبی آن ها چیست و نقش تیم در رسیدن به آن ها چیست.

8. آنها را واضح و مستقیم کنترل نکنید

هیچ کس رئیسی را دوست ندارد که مدام آنها را کنترل می کند و هر تصمیمی را حدس می زند. در حقیقت، 38 درصد کارمندان در یک نظرسنجی گزارش دادند که ترجیح می دهند در فعالیت های ناخوشایند شرکت کنند تا اینکه در کنار رئیسی جزئی نگر بنشینند. افراد خود را با اهداف آشنا کنید و سپس به آن ها اجازه دهید تا بهترین راه برای رسیدن به آن ها را پیدا کنند.

9. حامی اهداف و برنامه‌های شخصی کارمندانتان باشید.

مثالی معروف در این زمینه وجود دارد. کاترینا مارکوف بنیان‌گذار شرکت ووسگاس هات چاکلت است. او همواره از هر کارمند جدیدی می‌پرسد: «رویاهای شخصی‌ات طی سه سال گذشته چه بودند؟» خانم مارکوف تمام تلاشش را به خرج می‌دهد تا حد ممکن حامی و پشتیبان رویاهای شخصی کارمندانش باشد. شما نیز می‌توانید یک ماه پس از استخدام هر کارمند او را به دفترتان فرابخوانید. با او درددل کنید و از مشکلات شرکت و خودتان بگویید. حرف‌های صمیمانه‌ای بزنید و ارتباط دوستانه‌ای با او برقرار کنید. آرزوهای شخصی خودتان را با او به اشتراک بگذارید تا او نیز با شما احساس راحتی کند. سپس از او بخواهید تا آرزوهای شخصی چند سال گذشته‌اش را به شما بگوید. به او اطمینان دهید که تا جای ممکن از رویاهای شخصی او حمایت خواهید کرد.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  چگونه درآمد دلاری داشته باشیم

10. گروه‌های ارزیابی مدیریتی تشکیل دهید.

امروزه یکی از روش‌های مدرن ارزیابی کار کارمندان از طریق گروه‌های مدیریتی کوچک است. این گروه‌ها از افراد مختلفی در شرکت تشکیل می‌شوند. هر کسی که در یک شرکت کار می‌کند (از ريیس گرفته تا رده‌پایین‌ترین کارمند) می‌تواند در این گروه عضویت داشته باشد. اعضای گروه‌های مدیریتی هر چند وقت یک بار جلسه‌ای تشکیل می‌دهند و شایسته‌ترین کارمندان را معرفی و تجلیل می‌کنند. می‌توانید گروه‌های ارزیابی مدیریتی کوچکی تشکیل دهید و افراد مختلفی را گرد هم بیاورید. وجود این گروه‌ها به اعضایش حس همکاری و هم‌کوشی بیشتری می‌بخشد و اطمینان‌شان به شرکت را افزایش می‌دهد. گروه‌های مدیریتی نیز می‌توانند از عوامل استمرار حضور یک کارمند موفق در شرکت کنونی‌اش باشند.

اميدوارم مطالب براي شما سودمند واقع شده باشد از همراهي شما با جستير سپاس گزاريم.

بیشتر بخوانید:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.