غذاهای فیبر دار

سلام به شما عزیزان به سایت جستیر خوش امدید

ما تمام اطلاعات مربوط به غذاهای فیبر دار را در اختیار شما قرار میدهیم

ممنون از انتخاب و همراهیتون

غذاهای فیبر دار کدامند

غذاهای فیبر دار
غذاهای فیبر دار

همه‌ی ما می‌دانیم که بدن ما به فیبر نیاز دارد و با وجود اینکه غذاهای زیادی وجود

دارند که به آنها فیبر اضافه شده است، باز هم عده‌ی زیادی از کمبود آن رنج می‌برند. به

عنوان مثال رژیم غذایی جدیدی که امروزه در غرب رواج دارد باعث شده است

بسیاری از مردم آمریکا با کمبود شدید فیبر مواجه باشند. کارشناسان تخمین زده‌اند که

تنها ۵ درصد مردم آمریکا روزانه میزان کافی فیبر دریافت می‌کنند. غذاهایی که فیبر

بالایی دارند فرد را در برابر سرطان، بیماری‌ های قلبی، بیماری دیورتیکولی، سنگ

کلیه، سندروم پیش از قاعدگی و چاقی مقاوم می‌کنند و نیز برای سلامت دستگاه گوارش

مفید هستند. بنابراین فیبر چیزی بیش از یک تنظیم‌کننده‌ی ساده است. این مقاله را

بخوانید تا با غذاهای فیبردار آشنا شوید.

۱. آووکادو

مجموع فیبر غذایی: ۱۰.۵ گرم در هر فنجان (برش خورده)

مواد مغذی مهم: ویتامین C، ویتامین E، ویتامین B6، ویتامین B9، ویتامین K و پتاسیم

میزان فیبر موجود در آووکادو بستگی به نوع آن دارد و می‌تواند از نوعی به نوع دیگر

متفاوت باشد. میزان فیبر موجود در آووکادوی سبز روشن که پوست نازکی دارد

(آووکادوی فلوریدا) در مقایسه با نوع تیره‌تر و کوچک‌تر آن (آووکادوی کالیفورنیا)

متفاوت است. آواکادوی فلوریدا میزان فیبر غیر محلول بیشتری نسبت به آووکادوی

کالیفورنیا دارد. علاوه بر فیبر، آووکادو سرشار از روغن‌های سالم است که به پایین

بیشتر بخوان بیشتر بدان  خیار شور

آمدن کلسترول خون و کم شدن خطر بیماری‌های قلبی کمک می‌کند.

۲. گلابی آسیایی

مجموع فیبر غذایی: ۹.۹ گرم در هر گلابی متوسط با پوست.

مواد مغذی مهم: ویتامین C، ویتامین K، اسید‌های چرب امگا۶، پتاسیم

گلابی آسیایی ترد، شیرین و خوشمزه است و حاوی مقدار بسیار زیادی فیبر و نیز

اسید‌های چرب امگا۶ است (۱۴۹ میلی گرم در هر وعده) که برای سلامت سلول‌ها،

مغز و کارکردهای عصبی بسیار مفید است. انجمن قلب آمریکا توصیه کرده است که

دست کم ۵ تا ۱۰ درصد کالری غذایی از اسید‌های چرب امگا۶ تامین شود.

۶. کنگر فرنگی

مجموع فیبر غذایی: ۱۰.۳ گرم فیبر در هر کنگر فرنگی متوسط

مواد مغذی مهم: ویتامین‌های A ،C ،E ،B ،K، پتاسیم، کلسیم، منیزیم و فسفر

از آنجا که کنگر فرنگی کالری پایین و فیبر و مواد مغذیی ضروری فراوانی دارد،

مکمل بسیار خوبی برای رژیم غذایی شما به حساب می‌آید. تنها یک کنگر فرنگی

متوسط می‌تواند نیمی از فیبر مورد نیاز برای یک زن و یک سوم فیبر مورد نیاز برای

یک مرد را تامین کند. علاوه بر این کنگر فرنگی یکی از ۱۰ ماده‌ی غذایی سرشار از

آنتی‌اکسیدان است.

۷. نخود فرنگی

مجموع فیبر غذایی: ۸.۶ گرم در هر فنجان نخود فرنگی پخته شده که بیشتر آن فیبر

غیرمحلول است.

مواد مغذی مهم: ویتامین C، ویتامین K ،B6، ویتامین B1، منگنز، ویتامین B9،

ویتامین A، پروتئین

نخود فرنگی سبز سرشار از فیبر، آنتی‌اکسیدان‌های قوی و خواص ضدالتهابی است که

برای سلامتی بسیار مفید هستند. نخود فرنگی یخ‌زده در طول سال در دسترس است و

بیشتر بخوان بیشتر بدان  رژیم غذایی کتوتاریان چیست؟ راهنمای کامل

می‌تواند در رژیم غذایی شما قرار بگیرد و به صورت بخار‌پز و یا در سوپ و سالاد

استفاده شود. نخودفرنگی مزه‌ی خوبی به غذا می‌دهد و می‌تواند ۱۰۰ درصد ویتامین C

و ۲۵ درصد ویتامین B1 و B9 مورد نیاز شما را تامین کند.

غذاهای فیبردار برای سگ

غذاهای فیبردار برای سگ
غذاهای فیبردار برای سگ

گل کلم

گل کلم سرشار از مواد غذایی مغذی گیاهی و آنتی اکسیدان ها است که مصرف آنها

برای سگ بسیار خوب می باشد.

گل کام منبع خوبی از ویتامین ها و فیبر محلول است که می تواند به تمیز شدن دندانهای

سگ کمک کند. ویتامین ها و آنتی اکسیدان موجود در گل کلم خطر ابتلا به بسیاری از

بیماری ها را در سگ کاهش می دهد از جمله التهاب و پیری زودرس. تحقیقات نشان

می دهند که گل کلم دارای مسدود کننده های قوی سرطان زا به نامisothiocyanate می

باشد که می تواند از گسترش سلول های سرطانی جلوگیری به عمل آورد اما شما باید

توجه داشته باشید که isothiocyanate می تواند باعث تحریک روده و تولید گاز کند.

بنابراین سگ ها نباید بیش از حد گل کلم مصرف کنند. گل کلم باید کمتر از 5% از

جیرۀ غذایی سگ را به طور منظم دربر گیرد.

مواد مغذی موجود در کلم کاملا مشابه کلم بروکلی می باشد. با این تفاوت که کلم بروکلی

حاوی سطح بالاتری از کاروتن و فیبر است. به طور کلی کلم بروکلی ارزش غذایی

بیشتر و طعم بهتری نسبت به گل کلم دارد.

سگ ها گل کلم را می توانند به صورت خام یا پخته مصرف کنند. شما می توانید آنها را

بیشتر بخوان بیشتر بدان  ویتامین های موجود در خرما

در تکه های کوچک خورد کرده تا بهتر هضم شوند. همچنین می توانید گل کلم را پخته

و یا بخارپز در اختیار سگ قرار دهید تا هضم راحتری داشته باشد و مواد مغذی خود

را از دست ندهد چون جوشاندن گل کلم در آب باعث از دست رفتن مواد مغذی آن می

شود.

در میزان گل کلمی که در جیرۀ غذایی روزانۀ سگ قرار می دهید همیشه اعتدال را

رعایت کنید.

غذاهای فیبر دار برای لاغری

سبزیجات: برای صبحانه و همین طور شام حداقل 200 گرم سبزیجات مصرف کنید.

سبزیجات پخته، خام، تازه، خشک، کنسروی و غیره.

میوه: روزانه یک تا چهار واحد بر حسب میزان گرسنگی و میلتان میوه مصرف کنید.

اگر مواد غذایی نشاسته‌ای مثل نان، پاستاها و برنج مصرف می‌کنید حواستان باشد که از

نوع کامل آن‌ها استفاده کنید. سبزیجات خشکی مثل لوبیا قرمز و لوبیا سفید را فراموش

نکنید. اگر با مصرف این قبیل مواد غذایی دچار نفخ و مشکلات گوارشی می‌شوید تنها

راه چاره این است که آن‌ها را به تدریج وارد برنامه‌ی غذایی خود کرده و کم کم میزان

مصرفتان را بالا ببرید.

 

در صورت علاقه مندی از مطالب زیر دیدن فرمایید:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.