فروش موفق چگونه است؟

فروش موفق چگونه است؟

فروش موفق چگونه است؟

سلامی ناب به شما دوستان خوبم

به سایت جستیر خوش امدید

همه ی مطالب مرتبط با فروش موفق چگونه است؟ را برایتان جمع اوری کرده ایم و

در اختیارتان میگذاریم

شاد و سلامت باشید

فروش موفق چگونه است؟

فروش موفق چگونه است؟

فروش موفق چگونه است؟

 

فروش موفق، هدف اصلی تمامی کسب‌و‌کارهاست. اما چگونه می‌توان به حداکثر میزان

فروش رسید؟ در واقع برای موفقیت هر کسب‌و‌کار، عرضه‌ی محصولات و خدمات

خوب و با کیفیت و افزایش حجم فروش، به تنهایی کافی نیست و شما باید بتوانید سود

خود را نیز افزایش دهید. برای رسیدن به موفقیت، نکات و تکنیک‌هایی وجود دارد که

دانستن و اجرای آنها خالی از لطف نیست. نکات و تکنیک‌هایی که حاصل تجربه‌ی

افراد موفق در حوزه‌ی تجارت و عامل اصلی موفقیتِ صاحبان کسب و کارهای برتر

بوده است.

استراتژی ۱: از بازاریابی محتوا استفاده کنید

چند سال پیش، وقتی محصول یا خدمتی برای فروش داشتید، چطور در مورد آن،

اطلاع‌رسانی می‌کردید؟ احتمالا آگهی در نشریات و مطبوعات، آگهی‌های تلویزیونی،

تبلیغات چاپی، تماس سرد، تبلیغات بنری، بیلبوردهای تبلیغاتی و هر ابزار دیگری که

توانایی پرداخت هزینه‌اش را داشتید، امتحان می‌کردید. در آن زمان، کسب‌و‌کار افرادی

موفق‌تر بود که بیشترین بودجه‌ را برای تبلیغات صرف می‌کردند.

 

حال بیایید به امروز و زمان حال برگردیم. مردم دیگر به هزاران پیام تبلیغاتی‌ که هر

روز، می‌بینند و می‌شوند، توجهی نمی‌کنند. با افزایش آگاهی مردم و استفاده از اینترنت،

تمام روش‌های سنتی بازاریابی، روز‌به‌روز در حال ضعیف‌ شدن هستند.

 

افرادی که از بازاریابی رابطه‌مند (relationship marketing) استقبال می‌کنند، قدرت

بازاریابی محتوا (content marketing) را به‌خوبی درک کرده‌اند. بازاریابی محتوا در

مقایسه با روش‌های سنتی بازاریابی، به معنایِ کشف شدن توسط مشتری‌های بالقوه

بیشتر بخوان بیشتر بدان  چطور فروش محصولاتم را بیشتر کنم؟

است، در‌‌حالی‌که در بازاریابی سنتی سعی داریم محصول یا خدمت خود را به انبوهی از

افراد بی‌علاقه ارائه کنیم.

 

بازاریابی محتوا، مزیت‌های فراوانی دارد، از جمله:

  • مشتریان راغبی که صلاحیت آنها از پیش تعیین شده؛
  • هزینه‌های پایین‌تر بازاریابی؛
  • نرخ تبدیل بالاتر؛
  • رضایت بیشتر مشتری؛
  • نرخ‌های پایین‌تر جذب مشتری (customer acquisition).

شما خواه ناخواه باید بازاریابی محتوا را بپذیرید، البته نه فقط به دلیل مزیت‌های آن. بلکه

به این علت که با وجود زمان بر بودن، در حال حاضر روشی بسیار کارآمد است و

احتمالا، تنها تکنیک بازاریابی مؤثر در آینده خواهد بود.

استراتژی ۲:‌ به طور مؤثری از بیش‌فروشی استفاده کنید

اگر از بیش‌فروشی (Upsell، تکنیکی در بازاریابی است که در آن فروشنده مشتری را

ترغیب می‌کند تا محصول یا خدمات گران‌قیمت‌تر یا محصولی در ارتباط با محصول

مورد نیاز خود را خریداری کند) استفاده نمی‌کنید، یعنی به راحتی از پولی که

می‌توانستید به دست بیاورید، می‌گذرید. تا به حال چند بار، تنها به این دلیل که فروشنده

از شما پرسیده است: «آیا می‌خواهید همراه غذایتان، سیب‌زمینی سرخ‌کرده هم میل

کنید؟» سیب‌زمینی سرخ‌کرده سفارش داده‌اید؟ یا در خرید دوم خود از فروشگاهی

تخفیف دریافت کرده‌اید؟

 

بیش فروشی برای فروش موفق، بسیار مفید است. وقتی مشتری محصولی را از شما

می‌خرد و هنوز در حال و هوای خرید کردن است، راحت‌تر می‌توان محصول دیگری

را که مربوط به خرید اصلی است، به او فروخت. بسیاری از افرادی که کسب‌و‌کار

آنلاین دارند، برای فروش محصولاتشان به شعبه‌های خود ۱۰۰ درصد حق کمیسیون

می‌دهند. زیرا وقتی فردی محصول تبلیغ شده را خریداری کند، محصول گران‌قیمت

دیگری نیز به عنوان آپ‌سِل (بیش فروش)، به او پیشنهاد می‌شود. بسیاری از افراد به

همین روش، بیشتر درآمد خود از فروش آنلاینِ محصولاتی که اطلاعات آنها را از

بیشتر بخوان بیشتر بدان  کارآفرینی

طریق عکس، فیلم یا محتوا ارائه می‌دهند (info products) به دست می‌آورند.

استراتژی ۳: محصولی را تولید کنید که برای آن، تقاضا وجود دارد

فهمیدن اینکه مشتری چه می‌خواهد، بسیار ساده است. آیا در حال حاضر، محصولی در

بازار وجود دارد که مورد نیاز مشتری بالقوه‌ی شما باشد؟ اگر وجود ندارد، پس آن را

عرضه کنید. اگر هم چنین محصولی وجود دارد، به راه‌حل و محصول بهتری فکر کنید

که نیازهای مشتری شما را برآورده کند. مثلا می‌توانید محصولی با کیفیت بهتر ارائه

دهید. حتی می‌توانید در محصولی که در حال حاضر عرضه می‌کنید، تغییراتی ایجاد

کنید و آن را جذاب‌تر کنید.

استراتژی ۴: قیمت گذاری هوشمندانه، در دستیابی به فروش موفق، اهمیت زیادی دارد

بیشتر ما بچه پولدار نیستیم و در هنگام خرید، قیمت‌ها را با هم مقایسه می‌کنیم و اجناس

ارزان‌تر را ترجیح می‌دهیم. حتی وقتی محصولی عالی دارید که همه به آن نیاز دارند،

اگر در مقایسه با رقبایتان، قیمت بسیار بالایی برای آن تعیین کنید، به سختی می‌توانید

فروش مناسبی داشته باشید (مگر اینکه شرکت اپل باشید).

۵ استراتژی برای قیمت‌گذاری محصولات

۱. در بازار تحقیق کنید و از قیمت‌گذاری رقبای خود آگاه شوید. سپس محصولی تولید

کنید که ویژگی‌های بسیار بیشتری نسبت به محصول تولید شده توسط رقبای‌تان دارد و

قیمت بالاتری برای آن تعیین کنید، یا کالایی با کیفیت مشابه با محصولات رقبای‌تان

تولید کنید و قیمت پایین‌تری برای آن درنظر بگیرید.

۲. قیمت بالا، حسی از «کیفیت بالا» را در مردم ایجاد می‌کند، زیرا این باور در میان

مردم بسیار ریشه‌دار است که هیچ ارزانی بی‌علت نیست و هیچ گرانی، بی‌حکمت. اگر

بیشتر بخوان بیشتر بدان  مدیر محصول کیست

برای محصول‌تان قیمت بالایی تعیین می‌کنید، برای ارا‌ئه‌ی کیفیت مورد انتظار

مشتریان‌تان نیز آمادگی داشته باشید.

۳. همان‌طور که در نکته‌ی ۲ گفته شد، قیمت پایین‌تر می‌تواند به معنی کیفیت پایین‌تر

باشد. بهترین راه، برای مطالبه‌ی قیمت‌های بالاتر، ارائه‌ی ارزش بیشتر به مشتریان

است.

۴. قیمت هر محصول، مستقیما با «ارزش درک‌شده»ی آن، متناسب است. اگر کاری کنید

که محصول شما نسبت به محصول رقبایتان بهتر به نظر برسد، می‌توانید قیمت بیشتری

را نسبت به رقبایتان برای آن مطالبه کنید.

۵. قیمت با ارزشِ درک شده‌ی برند نیز متناسب است.

اگر محصولات شما با برندی

معتبر و ارزشمند عرضه شوند، مردم برای پرداخت قیمت بالاتر برای محصولات یا

خدمات شما راغب‌تر خواهند بود.

نکته‌ی آخر:

ارزش محصول بر اساس مبلغی تعیین می‌شود که مشتری حاضر است برای آن بپردازد.

استراتژی ۵: برای مشتری، برنامه‌ای تشویقی داشته باشید

لازم نیست که حتما یکی از سودآورترین و بهترین شرکت‌ها باشید تا بتوانید برنامه‌ی

تشویقی مشتری را اجرا کنید. فقط کافی است که در برنامه‌ی خود، به ازای هر خرید و

برخورداری از چند معیار ساده، تخفیف هایی را برای مشتریان خود درنظر بگیرید.

برای نمونه:

  • در صورت یک سال خرید از شما، آنها می‌توانند از تخفیفی ۵۰ درصدی برای نخستین خرید خود در سال دوم، برخوردار شوند.
  • در ازای خریدهای خود امتیاز دریافت کنند و از این امتیازها برای برخورداری از تخفیف، دریافت هدیه و غیره استفاده کنند.
  • برای خریدهای بالای ۱۰۰ هزار تومان، از تخفیفی ۱۰ درصدی برخوردار شوند.

 

در صورت علاقه مندی از مطالب زیر دیدن فرمایید:

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *