فواید شنا

سلام خدمت کاربران عزيز به سايت جستير خيلي خوش آمديد در اين مطلب ميخواهيم درباره ي فواید شنا اطلاعاتی در اختيار شما قرار دهيم ما را تا انتهاي مطالب همراهي بفرماييد.

فواید شنا سوئدی

فواید شنا
فواید شنا

۱- شنای سوئدی باعث افزایش انعطاف پذیری می‌شود:

زمانی که بدن را پایین می آورید عضلات کمر کشیده می‌شوند و زمانی که بدن را به سمت بالا هل می‌دهید عضلات دو سر کار می‌کنند. انجام مرتب این حرکت باعث افزایش انعطاف پذیری می‌شود و احتمال آسیب‌دیدگی را کاهش می‌دهد.

۲- بهبود بخشیدن به دستگاه قلبی ـ عروقی:

شنای سوئدی باعث می‌شود که قلب سریع‌تر کار کند و خون بیشتری به بافت‌های عضلانی پمپاژ شود. بنابراین انجام این حرکت بر کار کرد قلب و عروق نیز تاثیرگذار است.

افرادی که زیاد پشت میز می‌نشینند، می‌توانند حرکت شنای سوئدی را در برنامه ورزشی خود قرار دهند. نشستن بیش از حد باعث می‌شود که عضلات بالاتنه ضعیف شوند.

۳- کالری سوزی:

معمولا حرکت شنای سوئدی به عنوان حرکت چربی سوز نام برده نمی‌شود اما این حرکت باعث سوزاندن کالری می‌شود.

۴- افزایش تستسترون:

با افزایش سن، ترشح هورمون‌ها در بدن تغییر می‌کند. در مردان میزان ترشح تستسرون کاهش پیدا می‌کند.

انجام حرکات ورزشی همچون شنای سوئدی ترشح هورمون‌ها را منظم می‌کند.

۵-کاهش احتمال پوکی استخوان:

پوکی استخوان با کاهش تراکم استخوان ایجاد می‌شود. داشتن تغذیه سالم و انجام ورزش از کاهش تراکم استخوان جلوگیری می‌کنند. شنای سوئدی ورزشی مناسب برای جلوگیری از این بیماری است.

۶-کاهش احتمال آسیب‌دیدگی:

معمولا آسیب‌دیدگی شانه و کمر در افرادی ایجاد می‌شود که انعطاف پذیری زیادی ندارند.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  فرم وصیت نامه عادی

انجام شنای سوئدی باعث می‌شود که بدن قدرتمندتر و انعطاف پذیرتر شود. به ‌این‌ ترتیب توانایی انجام حرکات پیچیده‌تر را بدون آسیب‌دیدگی پیدا می‌کنند.

فواید شنا برای قد

این حرکت به کرال سینه شباهت دارد در این حرکت به صورت افقی به پشت به موازات سطح آب قرار گرفته، پاها به شکل ضربدر ضربه وارد میکند.در این شنا بیرون از آب قرار می گیرد و دم و بازدم استان صورت بگیرد.

فواید شنای کرال پشت

در شنای کرال باید بدن را به حالت کشیده نگاه داشته و نفس بکشید ، سر را به کنارها کج کنید ، پاها را سخت تکان دهید و دست ها را به طرف سر بالا ببرید طوری که یک دست در آب و دست دیگر بیرون باشد.
شنای کرال یا آزاد مشهور ترین نوع  شنای کرال است فشار آب باعث تقویت ماهیچه ها می شود و در این شنا گردن دست و پا شانه و سینه و کمر در واقع همه اعضای بدن نقش ایفامی کنند شنای کرال در تقویت ماهیچه های کمر و کالری سوزی موثر است.

 

اميدوارم مطالب براي شما سودمند واقع شده باشد از همراهي شما با جستير سپاس گزاريم.

 

در صورت علاقه مندی از مطالب زیر دیدن فرمایید:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.