لاغری شکم

سلام به شما عزیزان به سایت جستیر خوش امدید

ما تمام اطلاعات مربوط به لاغری شکم را در اختیار شما قرار میدهیم

ممنون از انتخاب و همراهیتون

لاغری شکم و پهلو

لاغری شکم و پهلو

راههای ساده برای لاغری شکم در 20 روز

یکی از دغدغه های خانم ها و آقایانی که دوستدار تناسب اندام هستند ، لاغری شکم و

پهلو و سوزاندن چربی های آن است . تغذیه سالم و پرهیز از دریافت چربی ها و مواد

غذایی چاق کننده و انجام برخی از ورزش ها به شما کمک می کند دچار چاقی موضعی

به خصوص چاقی شکم نشوید .

لاغری شکم

 

برای رسیدن به لاغری سریع شکم اصول و توصیه های وجود دارد که با رعایت کردن

این اصول می توانید خیلی زود و راحت از چربی های شکم خلاص شوید و وزن کم

کنید. در این بخش از تناسب اندامنکات مهم برای لاغری شکم و کاهش وزن سریع را

برای شما آورده ایم .

نکات مهم برای لاغری شکم و کاهش وزن سریع

هدف خود را از کم کردن وزن بنویسید

هدفتان از کاهش وزن چیست ؟ آیا می خواهید به طور کلی وزن کم کنید یا تنها لاغر

شدن شکمتان برای شما مهم است ؟ به شما پیشنهاد می کنیم اهداف خود را در برگه ای

بنویسید تا با دیدن هدف های خود انگیزه کافی برای کاهش وزن را داشته باشید .

بیشتر از میزان مصرف خود کالری بسوزانید

برای لاغر شدن شما باید کالری مصرفی خود را کاهش داده و با انجام ورزش و پیاده

روی کالری بسوزانید تا لاغر شوید . با دریافت کالری کمتر و استفاده بیشتر از انرژی،

چربی های ذخیره شده را بسوزانید.یک ساعت پیاده روی در روز با سرعت 5 کیلومتر

بیشتر بخوان بیشتر بدان  چرا با وجود ورزش و رژیم لاغر نمیشم

در ساعت حدود 145 کالری می سوزاند .

مقدار غذایتان را کاهش دهید.

برای اینکه لاغر تر شوید و از شر چربی های دور شکم خلاص شوید باید مقدار

غذایتان را کاهش داده و در ظرف های کوچک غذا بخورید . روغن و چربی را از

غذای خود حذف کرده و هنگام خوردن سالاد از سس استفاده نکنید .

 

همچنین بهتر است به آهستگی غذا بخورید و تا 20 دقیقه بعد از غذا خوردن صبر کنید تا

مطمئن شوید سیر شدید. اگر در رستوران غذا می خورید نیمی از غذای خود را به خانه

ببرید و هیچ گاه  پرخوری نکنید.

برای لاغری این کارهای ساده را انجام دهید

فیبر بیشتری بخورید

مصرف غذاهایی که فیبر بیشتری دارند ، موجب خواهند شد که برای طولانی مدت

احساس سیری داشته باشیم . این مواد غذایی سبب پاکسازی بدن ، پایین آمدن سطح

کلسترون خون می شود.

آهسته غذا بخورید

هرگز با عجله غذا نخورید زیر آهسته غذا خوردن سبب می شود مغزتان پیام سیری را

زودتر دریافت کند و تمایلی به خوردن بیش از حد غذا نداشته باشید.

غذایتان را خوب بجوید

جویدن بیشتر غذا ها سبب بهبود فرآیند هضم و جذب مواد مغذی در بدنتان می شود .

بیشتر بخوان بیشتر بدان  راه های لاغری

سبب خواهد شد طعم و مزه غذا را بهتر درک نمایید.

غذاهای تند بخورید

مصرف غذاهای تند سبب افزایش سوخت و ساز بدن شده و موجب می شود چربی و

کالری بیشتری سوزانده و لاغرتر شوید .

گرسنگی نکشید

یک رژیم غذایی اصولی رژیمی است که در آن فرد گرسنه نمی ماند . اگر شما برنامه

غذایی داشته باشید که در آن مدت زمان طولانی چیزی نخورید و گرسنه بمانید ، بدنتان

فکر می کند در زمان قحطی است بنابراین کالری ها را ذخیره کرده و نمی سوزاند .

غذایتان را تا ساعت 7:30 شب بخورید

ساعات غذا خوردن در تناسب اندام نقش فراوانی دارد . اگر شامتان را دیر وقت بخورید

و بلافاصله پس از آن بخوابید ، دچار مشکلات گوارشی شده و غذایتان هضم نمی شود

بنابراین در برنامه ی کاهش وزنتان اختلال ایجاد خواهد شد .

استرس خود را کاهش دهید

استرس باعث افزایش ترشح هورمون هایی در بدن می شود که سبب برهم خوردن

عادات غذایی و افزایش میل به غذاهای شیرین یا شور خواهد شد .

خواب کافی داشته باشید

کم خوابی سبب افزایش هورمون استرس در بدن و تجمع چربی شکم و کاهش میزان

هورمون لپتین (کنترل اشتها) می شود و موجب خواهد شد فرد به مصرف مواد غذایی

ناسالم مثل کیک، شیرینی، چیپس و … تمایل پیدا کند.

رازهای تغذیه و رژیم غذایی برای لاغری شکم

قند مصرف نکنید

برای کنترل دیابت و کاهش قند خون خود به جای قند از شکر برگ استفاده کنید ، این

مواد طبیعی که کالریشان صفر است در همه فروشگاه ها وجود دارند .

از مصرف غذاهای سرخ کردنی اجتناب کنید

به جای خوردن غذاهای سرخ کردنی که کالری و چربی فراوانی دارند و بسیار چاق

بیشتر بخوان بیشتر بدان  کوکتل چربی سوز

کننده هستند از غذاهای آب پز شده و یا بخار پز استفاده کنید تا به کاهش وزن چشمگیری

دست یابید.

الکل مصرف نکنید

مصرف الکل به دلیل قند بالای آن باعث اضافه شدن کالری های غیرضروری به بدن

و مختل شدن برنامه ی ورزشی شما بعد از مصرف می شود.

میوه و سبزیجات به اندازه کافی بخورید

یک برنامه غذایی اصولی برای کاهش وزن برنامه ای است که در آن میوه و سبزیجات

وجود داشته باشند . میوه و سبزیجات علاوه بر ویتامین ها فراوانی که دارند ، فیبر

فراوانی دارند و کم کالری هستند بنابراین برای کاهش وزن بسیار مفیدند .

 

سعی کنید قبل از ناهار یا شام سالاد بخورید تا گرسنگی شما برطرف شده و کمتر غذا

بخورید . شب ها برای شام یک ظرف بزرگ سالاد سبزیجات با یک غذای کم کالری

میل کنید و در طول روز حتما میوه مصرف کنید.

غذاهای نمکی را کم کنید

نمک سبب می شود آب در بدن حفظ شود و شکمتان نفخ کند بنابراین در رژیم لاغری

خود مصرف نمک و مواد غذایی پر نمک مانند خیارشور، نان های عدسی و اسنک و…

را کنار بگذارید .

برنج قهوه ای مصرف نمایید

برنج قهوه ای دارای فیبر بیشتر و کالری کمتری است که با خوردن آن طولانی مدت

احساس سیری و اشباع بودن می کنید . برنج قهوه ای سرشار از سبوس است و سبب

کاهش میزان کلسترول خواهد شد .

بیشتر بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.