لندینگ پیج چیست؟

سلام خدمت کاربران عزيز به سايت جستير خيلي خوش آمديد در اين مطلب ميخواهيم درباره ي لندینگ پیج چیست؟ اطلاعات مفيدي در اختيار شما قرار دهيم ما را تا انتهاي مطالب همراهي بفرماييد.

صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست؟

یکی از ابزارهای اصلی و بسیار پرکاربرد در بازاریابی اینترنتی که به چشم می‌خورد، استفاده از صفحه فرود (لندینگ پیج – Landing Page) است، ابزاری که بسیار در وبسایت‌های بزرگ ایرانی همانند دیجیکالا، بامیلو و … برای رسیدن به اهداف مشخص شده، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به عنوان مثال یکی از راه‌های دیده شدن صفحات فرود استفاده از بنرهای تبلیغاتی است، بنرهای تبلیغاتی صفحات Landing Page را در سایت‌های خود یا سایت‌های دیگر پخش می‌کنند تا بتوانید نقطه فرودی را در سایت خود ایجاد کنید.

طراحی لندینگ پیج چیست

لندینگ پیج چیست؟
لندینگ پیج چیست؟

انواع لندینگ پیج چیست؟

قبل از شروع طراحی لندینگ پیج باید با انواع صفحه فرود آشنا باشیم تا بسته به هدفی که داریم تصمیم بگیریم که چه نوعی از صفحات فرود(لندینگ پیج) رو طراحی کنیم. سه دسته بندی اصلی صفحات فرود :

صفحات اصلی

معمولا صفحه اول، صفحه دسته بندی محصولات و… که جزو صفحات اصلی وبسایت ما هستن جزو این دسته قرار میگیره. در صفحه اول معمولا کلیت کسب و کار ما معرفی میشه و بسته به مدل کسب و کار اطلاعاتی که در این صفحه قرار میگیره هم متفاوت هست. مثلا شرکت های ارائه دهنده خدمات(lead gen) ممکن هست خدماتشون و نظرات کسانی که از خدماتشون استفاده کردن رو در این صفحه نمایش بدن و فروشگاه های اینترنتی هم پرفروش ترین کالاها و دسته بندی محصولاتشون رو در صفحه اول به نمایش در بیارن. در بعضی مواقع ایده خوبی نیست که از صفحات اصلی سایت به عنوان یک صفحه لندینگ پیج استفاده کنیم اما سایت های موفق زیادی هم هستند که اینکارو کردن و نتیجه هم گرفتن، نمونش سایت پونیشا هست که شخصا خیلی طراحیشو دوست دارم و همینطور بعضی از فروشگاه های اینترنتی که صفحه دسته بندی محصولاتشون رو به عنوان لندینگ پیج استفاده میکنن.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  اپل ایدی
طراحی صفحه فرود پونیشا
صفحه اول وبسایت پونیشا

میکروسایت

میکروسایت مکمل و شاخه‌ای از سایت اصلی هست که به صورت مجزا عمل می‌کنه. میکروسایت‌ها می‌تونن استفاده‌های متعددی برای برند‌ها داشته باشن. مثلا بعضی از برند‌ها برای تمرکز روی یه کمپین خاص و یا برای داستان سرایی از میکروسایت ها استفاده می‌کنن. باوجود اینکه میکروسایت ها معمولا از چندین صفحه تشکیل میشن ولی همچنان به عنوان لندینگ پیج شناخه میشن.

نمونه: شرکت Bolthouse Farms که محصولاتی مثل آبمیوه تولید میکنه و شعارش “محصولات سالمتر” هست یک میکروسایتی به نام UrWhatUPost.com ساخته تا به مردم نشون بده چقدر تو شبکه های اجتماعی راجع به غذاهای سالم و چقدر راجع به غذاهای ناسالم صحبت میشه! با کمک هشتگ ها اطلاعاتی رو جمع آوری کردن و داخل این میکروسایت به نمایش گذاشتن تا طرز تفکر مردم رو راجع به این موضوع تغییر بدن.( wtf در بالای سایت مخفف what the food هست 😀 )

اختصاصی

در طراحی لندینگ اختصاصی معمولا از منو و navigation استفاده نمیشه و تمرکز اصلی روی فراخوان عمل (Call to action) هست که این فراخوان میتونه پر کردن یه فرم، دانلود کاتالوگ، ثبت نام و یا خرید محصول باشه. از بین سه دسته بندی لندینگ پیجی که تو این مقاله معرفی شد بدون شک محبوب ترین و اثرگذارترینش لندینگ پیج اختصاصی هست که در کمپین های ppc (تبلیغات کلیکی مانند ادوردز)، کمپین های سئو و… مورد استفاده قرار میگیره.

ویژگی های لندینگ پیج چیست؟

  1. در این نوع لندینگ پیج تمرکز اصلی روی یک عمل تبدیل (conversion action) خاص هست.
  2. نسبت به بقیه صفحات کمترین حواس پرتی رو داره .
  3. فرآیند تبدیل بازدیدکننده به مشتری به ساده ترین شکل ممکن طراحی میشه.
  4. بسیار هدفمند هست و برای مخاطبان هدف طراحی میشه.
بیشتر بخوان بیشتر بدان  آموزش ساخت ربات تلگرام

لندینگ پیج اختصاصی معمولا به دو دسته تقسیم میشه :

لندینگ پیج Lead gen

با ارزش ترین اطلاعاتی که در لندینگ پیج lead gen از بازدیدکننده میتونیم بگیریم ایمیل و یا شماره تلفنشون هست که به ما این اجازه رو میدن که از این طریق باهاشون در ارتباط باشیم و بتونیم از طریق بازاریابی به مشتری تبدیلشون کنیم. شرکتی که من توش کار میکنم مدل کسب و کارش lead gen هست و ما به همین روش ضروریترین اطلاعاتی که نیاز هست رو از بازدیدکننده میگیریم تا باهاش ارتباط برقرار کنیم. گرفتن اطلاعات بازدیدکننده در عوض دانلود یه کتاب الکترونیکی و… میتونه راه خوبی برای برقراری ارتباط و در نهایت تبدیل اون بازدیدکننده به مشتری باشه اما برای همه کاربردی نیست. مثلا ما تو لندینگ پیج هامون در رابطه با خدماتی که ارائه میکنیم اطلاعاتی رو به مشتری میدیم و سعی میکنیم اعتمادش رو جلب کنیم و بعد ازش میخوایم که اگر به خدمات ما نیاز/علاقه داره اطلاعاتش رو توی فرم وارد کنه تا ما در سریعترین زمان ممکن باهاش تماس بگیریم.

ما در عوض این موارد میتونیم از مشتری اطلاعات (مثل ایمیل، شماره تلفن و…) بخوایم :

  1. دانلود کتاب الکترونیک، مقاله آموزشی و بقیه مواردی که مرتبط با بازاریابی محتوا هست.
  2. اشتراک خبرنامه، وبلاگ و…
  3. ثبت نام جهت دسترسی به دوره های آموزشی انلاین، وبینارها و…
  4. درخواست مشاوره
  5. درخواست ارائه خدمات به صورت آفلاین

[alert]برای نمونه میخواستم لندینگ پیج ثبت نام رانندگان Lyft رو نشون بدم که متوجه شدم طراحیشو تغییر دادن و چون تغییراتشون دقیقا نکاتی هست که تو این مقاله بهش اشاره میکنم تصمیم گرفتم که در آخر مقاله به عنوان مطالعه موردی تغییراتش رو باهم بررسی کنیم.[/alert]

بیشتر بخوان بیشتر بدان  استفاده از گوگل انالیتیکس

لندینگ پیج Click-through

در لندینگ پیج click-through برخلاف لندینگ پیج lead gen فرمی وجود نداره و در عوض هدف متقاعد کردن بازدیدکننده برای بازدید صفحه دیگه ای هست که در واقع تبدیل (conversion) در اون اتفاق میوفته. معمولا لندینگ پیج click-through در فروشگاه های اینترنتی مورد استفاده قرار میگیره تا از این طریق بازدیدکننده با محصول آشنا بشه و اشتیاق و علاقه ای جهت خرید اون محصول پیدا کنه و در نهایت بر روی دکمه ای که در صفحه به عنوان عمل تبدیل(conversion action) وجود داره کلیک کنه تا خرید رو انجام بده.

لندینگ پیج click-through برای این موارد کارایی داره :

  1. خرید اینترنتی (با هدایت بازدیدکنندگان به سبد خرید)
  2. ثبت نام برای مشاهده دمو و استفاده آزمایشی از خدمات

 

اميدوارم مطالب براي شما سودمند واقع شده باشد از همراهي شما با جستير سپاس گزاريم.

 

در صورت علاقه مندی از مطالب زیر دیدن فرمایید:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.