ماساژ تایلندی

سلام به شما مهربانان

ضمن خوش امد گویی قصد داریم همه ی انچه مربوط به ماساژ تایلندی است

را در اختیارتان بگذاریم

سپاس از همراهی شما با سایت جستیر

ماساژ تایلندی چیست

"ماساژ تایلندیماساژ تایلندی یک نوع مهارت دستی می باشد که با استفاده از کشش مثبت و فشار

ملایم در مسیر و امتداد خطوط انرژی انجام میشود.بسیاری از مردم بر این باورند که

ماساژ تایلند فوایدی چون کاهش استرس، بهبود انرژی و بهبود عملکردهای ورزشی

دارد.

ماساژ تایلندی

 

ماساژ تایلندی از فشار ملایم و تکنیک های کشش برای آرام کردن کل بدن استفاده می

کند و این، یک روش درمانی باستانی است که از هند نشات می گیرد که قدمت آن به

حدود 2500 – 7000 سال پیش باز می گردد.

 

تکنیکی که متخصصان ماساژ تایلند از آن استفاده می کنند، بسیار متفاوت از آن چیزی

است که مردم در غرب به آن عادت دارند. برخلاف تکنیک های ماساژ سوئدی یا

شیاتسو، که در آن فرد به صورت انفعالی روی تخت دراز می کشد، مشتری باید روی

زمین دراز بکشد و فعالانه در ماساژ شرکت کند.

فواید ماساژ تایلندی:

1. تقویت انرژی:

تحقیقات نشان داده اند که می تواند سطوح انرژی فیزیکی افراد را

افزایش دهد.یک آزمایش تصادفی، اثرات ماساژ تایلندی و سوئدی را در افرادی که

خسته بودند، بررسی کرد.نتایج نشان داد که ماساژ تایلند انرژی و تحریک ذهنی را

افزایش می دهد، در حالی که ماساژ سوئدی بیشتر باعث بهبود آرامش و خواب می

شود.روش ان براساس مفهوم خطوط انرژی است، یا سناتور اکثر افراد

بیشتر بخوان بیشتر بدان  آفتاب گرفتن در بارداری

حرفه ای بر این باورند که سن یا کانال ها،در انرژی درون بدن وجود دارد.

 

سن به قسمت های مختلف بدن مانند استخوان ها، عضلات، خون و اعصاب مربوط می

شود. برخی همچنین بر ذهن و آگاهی سن تاثیر می گذارند. که اینها کانال های ظریف

نامیده می شوند. این تئوری بیان می کند که ماهیچه های سخت شده باعث انسداد در

طول سن می شوند.

 

این انسداد جریان انرژی را کاهش می دهد که منجر به سفتی، درد و بیماری می شود.

ماساژ تایلندی از تکنیک های مختلفی استفاده می کند که ممکن است سن های متفاوت را

باز یا منقبض کند تا جریان انرژی زندگی را اصلاح کند.

2. کاهش استرس:

استرس زیادی می تواند بر سلامت روانی و جسمی تاثیر منفی بگذارد. استرس مزمن یا

طولانی مدت می تواند منجر به بیماری های جدی از جمله افسردگی و بیماری های

قلبی و عروقی شود.ماساژ تایلندی از فشار ملایم و تکنیک های کشش برای آرام کردن

بدن استفاده می کند.مطالعه ای که در سال 2015 انجام شد، نشان داد که ماساژ تایلندی

به طور قابل توجهی سطح استرس خاص موجود در بزاق را کاهش می دهد که sAA

نام دارد.

3. بهبود گردش خون:

ماساژ تایلندی می تواند گردش خون و بافت لنفاوی را از طریق استفاده از کشش های

نرم افزایش دهد. این یوگا شامل افزایش گردش خون است که بافت های بدن را غنی از

اکسیژن می کند. این کار به ارتقا رشد سلولی و سلامت قلب کمک می کند.

4. بهبود گستره حرکت:

ماساژ تایلندی یکی از بخش های یوگا را به کار می برد تا استرس را کاهش داده و

بیشتر بخوان بیشتر بدان  آداب معاشرت

گردش خون را بهبود بخشد. کشش تدریجی و آرام انعطاف پذیری فرد را در طول زمان

افزایش می دهد و امکان حرکت بیشتری را فراهم می آورد.

 

ماساژ تایلندی نیز ممکن است گردش مایعات را در مفاصل و یا مایعات سینوویال را

بهبود بخشد که اصطکاک بین مفاصل را کاهش می دهد.این، می تواند تحرک مفاصل و

گستره حرکت را بهبود دهد.

5. تسکین سردرد:

نوع خاصی از ماساژ تایلندی وجود دارد که شامل اعمال فشار برای کانال های خاص

انرژی است. مطالعه ای در سال 2015 نشان داد که ماساژ نوع کورت، یک درمان

موثر برای افرادی است که سردرد مزمن دارند.

 

آن ها همچنین معیارهای کمتری از سختی بافت داشتند که دانشمندان با استفاده از یک

دستگاه دستی اندازه گیری کردند.

ماساژ تایلندی برای ورزش کاران:

ورزش کاران در طی دوره آموزشی خود مستعد خستگی، درد ماهیچه و درد مفاصل

هستند. به همین دلیل است که بسیاری از ورزش کاران با درمانگران ورزشی

تخصصی کار می کنند. ماساژ ورزشی با کمک روش های ماساژ مختلف برای درمان

آسیب های ورزشی و بهبود ورزشکاران ترکیب می شود.

 

افراد حرفه ای اغلب برای هدف قرار دادن یک ناحیه خاص از بدن و یا یک گروه ویژه

ماهیچه استفاده خواهند کرد.از طرف دیگر ماساژ تایلندی به فرد اجازه می دهد که آرام

بگیرد و ریلکس کند. تمدد اعصاب همراه با انرژی دهنده و تقویت تاثیرات ماساژ

تایلندی به مردم کمک می کند تا احساس کنند که از نظر روحی و فیزیکی بازسازی شده

اند.

ماساژ تایلندی نیز گردش خون را بهبود می بخشد که اکسیژن بیشتری را به ماهیچه ها

بیشتر بخوان بیشتر بدان  راهکارهای به دست آوردن دل همسر

و بافت های دیگر می آورد. این کار ممکن است از آسیب جلوگیری کرده و توانایی

ورزشکاران برای بازیابی پس از آموزش شدید را بهبود بخشد.

هر چند وقت یک بار می توان ماساژ تایلندی گرفت؟

بعد از ماساژ تایلندی، فرد ممکن است احساس راحتی کند. با این حال، آن ها باید به

خاطر داشته باشند که ماهیچه هایشان کار کرده، کشش و تکان خورده بودند. بعد از

ماساژ تایلندی، فرد باید استراحت کند و مقدار زیادی آب بنوشد.

 

هیچ راهنمایی برای این که فرد هر چند وقت یک بار باید ماساژ تایلندی دریافت کند،

وجود ندارد. مردم باید به بدنشان گوش کنند و متناسب با آن، تصمیم بگیرند. اگر کسی

بخواهد روی یک ناحیه خاص از بدن خود تمرکز کند، آن ها می توانند با یک درمانگر

ماساژ برای برنامه ریزی جلسات منظم صحبت کنند تا زمانی که از نتایج راضی شوند.

بیشتر بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.