مواد غذایی چربی سوز

با سلام خدمت بازديدکنندگان سايت جستیر عزيز، چربی شکم که در نواحی دور کمر جمع می‌شود، به نگرانی و دغدغه‌ی بسیاری تبدیل شده است. نه تنها چربی شکم جذابیت را از بدن می‌گیرد، بلکه خطر بالا رفتن فشار خون، دیابت و بیماری‌ چربی کبد را افزایش می‌دهد. در اين پست قصد داريم به بررسي مواد غذایی چربی سوز  در اختيار شما کاربران عزيز قرار دهيم از همراهي شما سپاسگزاريم.

مواد غذایی چربی سوز شکم و پهلو

چربی های شکمی باعث می شود که زیبا دیده نشوید و چاق تر از آن چه که هستید بنظر بیاید پس بایستی به فکر راه مناسب چربی سوز شکم باشید. چربی های سفید که دور شکم جمع می شوند را با ناخم چربی های احشایی می شناسند که نه تنها باعث چاق تر بنظر رسیدن بلکه خطر بیماری های قلبی و دیابت نوع 2 را بالا می برد و باید هر چه زودتر درصدد از بین بردن و آب کردن این چربی ها بر آمد.

چربی سوز شکم

راه های مختلفی برای از بین بردن این چربی ها وجود دارد :

– اجتناب از نوشیدنی های شیرین

– افزایش مصرف پروتئین

– کاهش کربوهیدارت

– مصرف غذاهای حاوی فیبر

– منظم ورزش کردن

– توجه به اینکه چه مقدار غذا می خورید

مواد غذایی چربی سوز بعد از ورزش

چیزی که بعد از تمرین می‌خورید و زمان آن تاثیر بزرگی بر بدن شما دارد. سوخت گیری مجدد و ترمیم عضلات برای سلامت بدن و ادامه‌ی تمرینات مهم هستند. برای بهبود ریکاوری، مخصوصاً بعد از ورزش روزانه‌ای که دست کم بیش از یک ساعت طول کشیده است، کارشناسان توصیه می‌کنند باید ترکیبی از پروتئین و کربوهیدرات را در عرض حد فاصل اتمام تمرین تا یک ساعت بعد از تمرین مصرف کنید.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  بهترین ورزش برای فرم دهی بدن بانوان

از فلفل استفاده کنید

فلفل‌های تند مانند چیلی دارای ترکیبی به نام کپسایسین هستند. کپسایسین، گرمازاست یعنی دمای بدن را بالا می‌برد که منجر به کالری سوزی می‌شود. کپسایسین چربی سوزی را افزایش داده و می‌تواند کمک خوبی برای کاهش وزن باشد. در وعده‌ی غذای بعد از تمرین خود مقداری فلفل استفاده کنید، فلفل هر چه تندتر باشد، کپسایسین بیشتری دارد.

پروتئین‌های کم چرب را انتخاب کنید

پروتئین‌های کم چرب مانند بوقلمون و سینه مرغ، پروتئین و آهن زیادی دارند. آهن، عنصر مهمی از هموگلوبین است که مسئول انتقال اکسیژن در سراسر بدن است. ضمناً آهن با جلوگیری از کم خونی کمک می‌کند، سطح انرژی‌تان بالا باشد. ما معمولاً گوشت را منبع آهن می‌دانیم اما عدس، بنشن، سبزیجات برگدار تیره مانند اسفناج و غلات کامل نیز منابع خوبی از آهن هستند. می‌توانید برای اسنک بعد از تمرین‌تان، یک ساندویچ بوقلمون همراه با نان سبوسدار و اسفناج بخورید یا بعد از تمرین بعد ازظهرتان یک فنجان سوپ عدس میل کنید.

ماهی را فراموش نکنید

ماهی هم منبع عالی دیگری از پروتئین است که انتخابی هوشمندانه برای بعد از تمرین محسوب می‌شود. ماهی‌های چرب مانند سالمون و تن دارای اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. امگا ۳ چربی غیر اشباعی است که می‌تواند التهاب را در بدن کم کند. ضمناً گفته می‌شود که امگا ۳ با محافظت از عروق کرونری قلب، سلامت قلب شما را تقویت می‌کند. برای یک ناهار سبک و مغذی بعد از تمرین می‌توانید ماهی با فلفل تند میل کنید.

غلات کامل بخورید

تحقیقات نشان داده جایگزین کردن غلات فرآوری شده با غلات کامل می‌تواند ریسک سندرم متابولیک را کاهش بدهد. علائم سندرم متابولیک شامل شامل فشار خون بالا، قند خون بالا و چربی زیاد در اطراف شکم می‌شود.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  راه های لاغری

ضمناً غلات سبوسدار حاوی مواد مغذی و فیبر بیشتری نسبت به غلات فراوری شده هستند. مصرف غلات کامل به بدن‌تان کمک می‌کند بهتر عمل کرده و ریکاوری بهتری بعد از تمرین داشته باشد. برای جواب دادن به گرسنگی بعد از تمرین‌تان، برنج قهوه‌ای همراه با پروتئین کم چرب بخورید یا مقداری جو دوسر همراه با شیر یا ماست کم چرب میل کنید.

چای سبز

کافئین در حد اعتدال می‌تواند متابولیسم را افزایش داده و سطح انرژی‌تان را بالا ببرد، یعنی می‌توانید کالری بیشتری بسوزانید. چای سبز منبع خوبی از کافئین بوده و آنتی اکسیدان اپی گالوکاتچین گالات دارد که دارای تاثیرات کالری سوزی نیز هست. یعنی چای سبز بیشتر از قهوه کمک‌تان می‌کند کالری بسوزانید. بعد از تمرین سراغ نوشیدنی‌های ورزشی نروید و جواب تشنگی‌تان را با چای سبز بدهید.

مواد غذایی چربی سوز ران

سوزاندن چربی و کوچک کردن سایز باسن را می توان به راحتی با استفاده از ورزش های موثر و رژیم غذایی مناسب انجام داد. برنامه ریزی درست و استفاده از یک سری قوانین صحیح در ورزش های کاهش وزن شما را در مسیر رسیدن به هدفی با نام تناسب اندام کمک خواهد کرد.

حرکات استقامتی:

– یکی از راه های سوزاندن چربی در بدن به خصوص چربی های سخت و مقاوم انجام حرکات استقامتی است. استفاده از وزنه در تمرینات یکی از بهترین گزینه ها در حرکات ورزشی برای کاهش وزن در قسمت باسن است.

تمرینات و حرکات ورزشی ساده برای لاغری و کوچک کردن ران پا و باسن:

1- پاها را کمی بیشتر از عرض شانه باز کنید. دستها را روی کمر گذاشته و به روی زانوها نشسته و دوباره به حالت قبلی بازگردید.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  تغذيه بعد از ورزش براي عضله سازي

2- به پهلو روی زمین دراز بکشید. دست زیرین را ستون قرار داده و از زمین فاصله بگیرید. پای دیگر را به سمت بالا و به سمت بدن کشیده و دوباره به روی پای زیرین بازگردانید.

3- روی زمین به کمر بخوابید. دستها را کشیده کنار بدن قرار دهید. پاها را به صورت جفت شده و بدون خم شدن به سمت بالا بیاورید. به حالتی که به شکم ضربه وارد شود.

مواد غذایی چربی سوز کبد

عواملی متفاوت با آنچه می دانید که به کبد آسیب می رسانند

بهترین میوه ها برای کبد چرب

اميدوارم مطالب براي شما سودمند واقع شده باشد از همراهي شما با جستیر سپاس گزاريم.

بیشتر بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.