نوآوری باز چیست

سلام خدمت کاربران عزيز به سايت جستير خيلي خوش آمديد؛ نوآوری باز چیست دراين مطلب ميخواهيم درباره ي این موضوع اطلاعاتی در اختيار شما قرار دهيم ما را تا انتهاي مطالب همراهي بفرماييد.

مفهوم نوآوری باز چیست

نوآوری باز شرکت‌ها را دعوت می‌کند تا در کسب و کار خود از ایده‌ها و فناوری‌های بیرونی بیشتر بهره ببرند و به دیگر شرکت‌ها هم اجازه بدهند، از ایده‌های نوآورانه‌ی آنها استفاده کنند و از این طریق بتواند ریسک‌ها و هزینه‌ها را مدیریت کنند..

عواملی نظیر کاهش سطح دسترسی به منابع، تشابه و کم شدن عمر استراتژی‌ها، حفظ جوانی و چالاکی، رقابت در بازارهای جهانی و … باعث روی آوردن سازمان‌ها به نوآوری و خلق ایده‌های انقلابی شدند.

نوآوری باز چیست
نوآوری باز چیست

هر چند که نوآوری می‌تواند در محصول، خدمت، فناوری، پارادایم و… رخ دهد، اما نوآوری استراتژیک به مفهوم رقابت در صنعت موجود است که ارزش‌های مشتری را مجدداً تعریف کرده و ارتقا می‌بخشد.

انواع نوآوری باز

۲ نوع نوآوری باز وجود دارد:

– نوآوری باز از داخل به بیرون: در این رویکرد، دانش از درون سازمان شما به بیرون از آن انتقال پیدا می‌کند.

– نوآوری بار از بیرون به داخل: در این نوع نوآوری، ایده‌ها و دانش، از بیرون سازمان به داخل سازمان شما آورده می‌شوند.

باز بودن در فرايند نوآوری معمولا در مرحله‌ کشف ایده‌ها و مرحله‌ توسعه‌ اتفاق می‌افتد. ذی‌نفعان کلیدی و همکاران اصلی عبارتند از:

– مصرف‌کننده‌ها؛

– مشتری‌ها؛

– تامین‌کننده‌ها؛

– دانشگاه‌ها؛

– سازمان‌های تحقیقاتی؛

– دانشجویان؛

– مخترعان؛

– استارت‌آپ‌ها؛

– کمپین‌های همکاری از صنایع دیگر؛

– مشاوران تکنیکی؛

– انجمن‌ها.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  فن بیان به انگلیسی

رویکردهای نوآوری باز

اميدوارم مطالب براي شما سودمند واقع شده باشد از همراهي شما با جستير سپاس گزاريم.

 

در صورت علاقه مندی از مطالب زیر دیدن فرمایید:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.