نکته برای طراحی بنر تبلیغاتی در تبلیغات بنری

سلام خدمت کاربران عزيز به سايت جستير خيلي خوش آمديد در اين مطلب ميخواهيم نکته برای طراحی بنر تبلیغاتی در تبلیغات بنری  اطلاعاتی در اختيار شما قرار دهيم ما را تا انتهاي مطالب همراهي بفرماييد.

تبلیغات بنری چیست؟

تبلیغات بنری، یک آگهی گرافیکی آنلاین است، که بیشتر از متن مبتنی بر تصاویر و گرافیک است. هدف از تبلیغات بنری، آگاهی از برند در وب سایت منتشر کننده تبلیغ و ترغیب کاربران به کلیک و هدایت به سمت وب‌سایت تبلیغ کننده است. این شکل از تبلیغات آنلاین به دلیل نوع نمایش آن که به صورت بصری است، به عنوان تبلیغات دیسپلی نیز شناخته می‌شود.

نکاتی طلایی برای طراحی بنر تبلیغاتی مؤثر

از اندازه بنر مؤثر استفاده کنید

دانستن اندازه‌های مناسب و پربازدید بنرهای تبلیغاتی، بیشترین تاثیر را در موفقیت تبلیغات شما خواهد شد. بهترین اندازه‌های بنر برای نمایش تبلیغات می‌توانند، اندازه‌های 728 در 90 که یک مستطیل بزرگ است باشد، می‌تواند مستطیل متوسط در اندازه 300 در 250 باشد و لیدربرد 300 در 600 باشد.

نکته برای طراحی بنر تبلیغاتی در تبلیغات بنری
نکته برای طراحی بنر تبلیغاتی در تبلیغات بنری

ترتیب را رعایت کنید

ترتیب در تبلیغات بنری، یکی از عوامل بسیار مهم در موفقیت تبلیغ است. سه مؤلفه برای حفظ موازنه و ترتیب در تبلیغ بنری، ۱. لوگو شرکت ۲. پیام شما یا ارزش پیشنهادی ۳.  دکمه کال تو اکشن است.

 

همه چیز را ساده نگه دارید

هنگام طراحی بنر خود، بهتر است آن را تمیز و ساده طراحی کنید. از شلوغ کردن بیش از حد طرح با متن و محتوا خودداری کنید.

 

از یک چارچوب مشخص استفاده کنید

داشتن چارچوب تعریف شده و مشخص در تهیه بنر، به افزایش جذابیت بصری تبلیغ شما کمک خواهد کرد. از آنجایی که بنر در تبلیغات بنری یک طرح گرافیکی است، مطمئن شوید که تصاویر تا لبه‌های چارچوب کشیده شده است. اگر رنگ بنر تبلیغاتی شما سفید است، بهتر است از یک حاشیه باریک و خاکستری در آن استفاده کنید.

استفاده از فلش را فراموش کنید

این روزها دیگر کسی از تبلیغات فلش صحبت نمی کند. اگر بخواهید از این گزینه استفاده کنید تنها زمان، تلاش و هزینه خود را نابود می کنید. به جای فلش از HTML5 استفاده کنید. اگر نیاز به تبدیل طراحی های قدیمی به موارد جدید دارید از گوگل کمک بگیرید.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  شعار تبلیغاتی

دکمه ای را در تبلیغ خود قرار دهید

زمانی که صحبت از تبلیغات بنری به میان می آید دنبال کردن سریع دستورات و راهنمایی های موجود بسیار ضروری خواهد بود.

با اینکه بیشتر کاربران می دانند که می توانند بر روی تبلیغ کلیک کنند اما برخی از اوقات قرار دادن یک دکمه واقعی آن ها را به سمت ماوس سوق می دهد. به همین خاطر بهتر است دکمه ای در تبلیغ خود قرار دهید. لازم نیست این دکمه زیاد فانتزی باشد. استفاده از دکمه ساده می تواند کاربر را به بازدید از تبلیغ بیشتر ترغیب کند.

بر روی فونت ها تمرکز کنید

هرچقدر فضایی که با آن کار می کنید کوچک تر باشد اهمیت استفاده از فونت ها نیز بیشتر می شود. بنرهای تبلیغاتی معمولا فضای کوچکی دارند و باید بتوانند در برابر سایر رقبا چشم مخاطب را به خود جلب کنند. در این شرایط باید بتوانید از فونت های قدرتمندی که خواندن آن ها آسان است استفاده کنید. به عنوان قانون کلی، دو نوع فونت کافی خواهد بود.

از انیمیشن های داخل تبلیغ ساده استفاده کنید

یکی از گرایش های بزرگ در حوزه بنرهای تبلیغاتی استفاده از انیمیشن های ساده است. کاراکتر سرگرم کننده ای در تبلیغ وجود دارد؟ فقط به خاطر داشته باشید که برای جلب توجه مخاطبین نیازی به متن های درخشان ندارید.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  قیف فروش در بازاریابی

چیزی که ما در موردش صحبت می کنیم کمی هیجان و شگفتی است که می تواند توجه مخاطب را دوباره به تبلیغ جلب کند. انیمیشن های ساده می توانند توجه افراد را به خود جلب نمایند.

تبلیغ خود را به درستی ذخیره کنید

این گزینه یکی از موارد مهمی است که باید به خاطر داشته باشید. هیچ کس دوست ندارد تبلیغ شما را با اندازه بزرگ یا فرمت نامناسب در سایت خود قرار دهد. محتوای خود را برای اندازه فایل کوچک تر بهینه سازی کنید. اندازه فایل نهایی باید حدود ۱۵۰ کلیوبایت باشد البته این موضوع به اندازه تبلیغ هم بستگی دارد. سپس مطمئن شوید که تبلیغ خود را با فرمتی ذخیره می کنید که در سرتاسر وب کارایی دارد. انواع رایج فایل ها برای بنرهای تبلیغاتی در برگیرنده PNG و JPG برای نمایش های استاتیک و GIF برای نمایش های متحرک است. با افزایش محبوبیت فایل های SVG این فرمت نیز در بیشتر سایت ها به کار می رود.

بر روی متن تمرکز داشته باشید

متن بخش کلیدی از طراحی است. از آنجایی که فضای زیادی برای کار در این بخش ندارید باید از قدرت یک کپی رایتر برای انتقال پیام خود استفاده کنید. شما نمی توانید فضای خود را با کلمات بیهوده پر کنید. سعی کنید با یک کپی رایتر کار کنید. سوالاتی را از کاربر بپرسید یا توجه کاربر را بدون پاسخ دادن به سوالات به خود جلب نمایید.

پایداری و استمرار برند را حفظ کنید

بنرهای تبلیغاتی جزوی از سایر کمپین های بازاریابی هستند. شما باید این ها را به صورت پایدار و مستمر با برند طراحی کنید.

با اینکه شکل و اندازه ممکن است نشان دهنده چالش طراحی باشد اما حفظ تداوم بصری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

شما باید بنر تبلیغاتی را در بخش های آغازین استراتژی بازاریابی خود بگنجانید.

برای حفظ ثبات و پایداری، از رنگ ، نوع فونت و تصاویر یکسانی در تمامی عناصر بازاریابی استفاده کنید. برای عناصر کوچک تر، می توانید لوگوی رسمی را استفاده نکنید یا تصویر را ببرید.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  اصول تبلیغات در اینستاگرام

اندازه فایل بنر را کوچک کنید

حجم بنر تبلیغاتی خود کمتر از ۱۵۰ کیلوبایت کنید، تا کاربر هنگام کلیک روی آن با سرعت پایین بارگذاری مواجه نشوند.

 

بر مزایا تأکید کنید

به جای قرار دادن تمرکز تبلیغ روی جزئیات خاص محصول یا کسب و کار خود، به راحتی می‌توانید فوایدی را که کاربر با کلیک روی بنر شما تجربه خواهد کرد را، برجسته کنید.

 

از فضای درست برای نمایش تبلیغ خود استفاده کنید

از فضای مناسب و همگام با موضوع وب‌سایت و تبلیغ خود، برای نمایش تبلیغ استفاده کنید. تبلیغات بنری باید در وب‌سایت مناسب قرار بگیرد تا اثربخشی بیشتری داشته باشد.

 

 دکمه کال تو اکشن یا CTA را فراموش نکنید

شاید دکمه کال تو اکشن مهمترین مؤلفه تبلیغات بنری باشد، زیرا نتیجه استفاده از آن کلیک روی بنر است. به همین دلیل بهتر است، دکمه CTA را با متن کوتاه و طراحی زیبا جذاب کنید.

 

وب سایت نمایش دهنده تبلیغ را تکمیل کنید

هنگام ساخت بنر تبلیغاتی، باید آن را به گونه‌ای طراحی کنید که وب‌سایت نمایش دهنده تبلیغ را از نظر بصری و ظاهری تکمیل کند و در عین حال مطمئن شوید که در میان محتوای آن سایت، بنر شما برجسته باشد و خودنمایی کند.

آن را امتحان کنید

قبل از اجرای تبلیغات بنری خود، حتماً آزمایش‌های پایه را انجام دهید تا از صحت عملکرد بنر خود اطمینان حاصل کنید. همچنین با انجام AB تست، می‌توانید تحقیقات بیشتری انجام دهید و ببینید که اثربخشی تبلیغات و میزان کلیکی که ممکن است به دست آورد، چه میزان است.

اميدوارم مطالب براي شما سودمند واقع شده باشد از همراهي شما با جستير سپاس گزاريم.

در صورت علاقه مندی از مطالب زیر دیدن فرمایید:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.