هنگام روبرو شدن با ترس چه کنید؟

سلام خدمت کاربران عزيز به سايت جستير خيلي خوش آمديد؛ هنگام روبرو شدن با ترس چه کنید؟ در اين مطلب ميخواهيم درباره ي این موضوع اطلاعاتی در اختيار شما قرار دهيم ما را تا انتهاي مطالب همراهي بفرماييد.

ترس

ترس حالت عاطفی پیچیده و نیرومندی است که با علائم اضطراب از جمله ضربان قلب، نبض، عدم‌تمرکز اندیشه و سردرد همراه است.

ترس همیشه به ما می گوید اگر تلاش کنیم، امکان شکست ما بیشتر از موفقیت هایمان خواهد بود.

ترس به ما تلقین می کند که به جای پذیرفته شدن، طرد می شویم و بنابراین چون می ترسیم هیچ کاری انجام نمی دهیم.

هر چه با ترس هایمان بیشتر روبرو شویم و بیشتر قدم برداریم، آنچه را که به دست می آوریم؛ ارزشمندتر است.

راه های مقابله با ترس

هنگام روبرو شدن با ترس چه کنید؟
هنگام روبرو شدن با ترس چه کنید؟

تصمیم بگیرید تا با ترس مبارزه کنید:

فقط کسانی که با ترس هایشان مقابله می کنند آزاد و خوشحال هستند، دیگران زندانیانی هستند که به آزاد بودن تظاهر می کنند.

یک فهرست از چیزهایی که شما را می ترسانند درست کرده و تصمیم بگیرید تا برایشان کاری کنید، مگر اینکه، از نظر جسمی خطری شما را تهدید کند. به این ترتیب آزادی عاطفی را تجربه خواهید کرد.

گام هایی کوچک بردارید:

اگر از سخنرانی می ترسید، در یک کلاس آموزش سخنرانی ثبت نام کنید. اگر از ارتباط برقرار کردن با افراد غریبه ترس دارید، به یک کلوب مجازی بپیوندید.

اگر نمی توانید یک کسب و کار راه بیاندازید، به صورت پاره وقت شروع به کار کنید. اقدامات کوچک وقتی به طور مداوم ادامه پیدا کنند، برایتان عزت نفس به ارمغان می آورند.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  چگونه تغییر کنیم

عزت نفس مثبت بهترین پادزهر برای ترس است.

فعالیتی انجام داده و آن را تکرار کنید:

ترس فقط با انجام فعالیت درمان می شود.

یک برنامه عملی طراحی کرده و آن را پیاده کنید و بعد با اضافه کردن شدت و تکرار، آن را بهبود دهید. ا

گر شما کاری را بارها و بارها انجام دهید، غیرممکن است که دیگر از آن بترسید.

تکرار مهارتتان را بهبود داده و باعث می شود احساس خاصی از نتیجه مثبت داشته باشید.

به دنبال یک نمونه باشید:

داستان کسانی را که به خواسته هایشان رسیده اند دنبال کنید. شما متوجه خواهید شد که این افراد هم با همان ترس ها و شک ها شروع کرده اند.

وقتی نمونه های زیادی در ذهن داشته باشید، دیگر از انجام کاری برای غلبه بر ترس هایتان خجالت نخواهید کشید.

برای رسیدن به موفقیت ترس را بفهمید

ترس وجود دارد تا از ما محافظت کند. ترس را نمی توان خوب یا بد پنداشت بلکه تنها وسیله ای برای تصمیم گیری بهتر برای هر فرد است. اگر ترس موجب عقب نشینی و حرکت نکردن در شما می شود بهتر است هر چع زود تر بر آن غلبه کنید. اتفاقا ترس باید وسیله ای باشد برای حرکت و جنب و جوش هر چه بیش تر ما در زندگی. بدانید که منشأ ترس شما در این مسیر کجاست و چگونه می توانید از آن در راستای رسیدن به اهدافتان کمک بگیرید.

رفتار و اندیشه های مثبت داشته باشید

کتاب قدرت اعتماد به نفس اثر برایان تریسی، یک اثر فوق العاده در رابطه با روش ها و راه های زندگی مقتدرانه است.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  راهکارهای افزایش اعتماد به نفس در فروش

در این کتاب سوالی از خواننده پرسیده می شود و ان این است که “اگر موفقیت شما تضمین شده بود چه کاری انجاتم می دادید؟” آیا باز هم تلاش شما ادامه داشت؟

آیا باز هم شب ها دیر می خوابیدید و صبح ها زود بیدار می شدید؟ تنها کسانی که دید مثبتی به آینده دارند می توانند برای آینده تلاش کنند و کسانی که چیزی برای کشف کردن و به دست آوردن در آینده دارند. روی این افکار خود کار کنید.

موفقیت را با چشم ببینید

یک ورزشکار بزرگ برای انجام یک حرکت خاص تا قبل از انجامش شاید صدها و یا هزاران بار آن را دیده و در ذهن خود تصور کرده است.

بار ها آن حرکت را که توسط بزرگان انجام شده است با چشم مشاهده و در ذهن خود حفظ کرده است و زمانی که به سراغ ان حرکت می رود ضمن اینکه شرایط لازم را دارد در ذهن قدم به قدم و مرحله به مرحله آن را به خاطر دارد.

تمرین مشابه هم برای کار های شما در مسیر رسیدن به هدف باید بارها دیده، شنیده و البته خوانده شود تا مراحل و جاده موفقیت را با همه پستی بلندی هایش از حفظ شوید.

 

اميدوارم مطالب براي شما سودمند واقع شده باشد از همراهي شما با جستير سپاس گزاريم.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.