چرا با وجود ورزش و رژیم لاغر نمیشم

چرا با وجود ورزش و رژیم لاغر نمیشم

چرا با وجود ورزش و رژیم لاغر نمیشم

سلام خدمت کاربران عزيز به سايت جستير خيلي خوش آمديد؛ چرا با وجود ورزش و رژیم لاغر نمیشم در اين مطلب ميخواهيم درباره ي این موضوع اطلاعاتی در اختيار شما قرار دهيم ما را تا انتهاي مطالب همراهي بفرماييد.

رژیم غذایی

رژیم غذایی (خلاصه: رژیمیا خوراک روزانه یا غذای معمول مجموعهٔ خوراکی است که یک موجود زنده یا شخص مصرف می‌کند. گاه انسان‌ها از رژیم غذایی ویژه‌ای پیروی می‌کنند که ممکن است توسط پزشک یا متخصص تغذیه به آن‌ها توصیه شده باشد که به آن پرهیزانه یا رژیمِ درمانی می‌گویند (مثلاً در بیماری دیابت).

چرا با وجود ورزش و رژیم لاغر نمیشم
چرا با وجود ورزش و رژیم لاغر نمیشم

گاهی فرد برای لاغر شدن یا چاق شدن از رژیم/پرهیزانهٔ لاغری یا رژیم/پرهیزانهٔ چاقی (رژیم افزایش وزن) پیروی می‌کند. همچنین برخی از افراد مایلند در رژیم غذایی خود تنها از گیاهان استفاده کنند که به رژیم خوراکی آن‌ها گیاهخواری گفته می‌شد.

چرا با این همه رژیم و ورزش لاغر نمیشم

پاسخ کلی به این سؤال که چرا لاغر نمیشم این است: چون مسیری که پیموده شده، به‌طور کامل صحیح و اصولی نبوده است؛ راه حال‌های کاذب، سطحی و ناپایدار در این مسیر مورد استفاده قرار گرفته‌اند و به مسائل علمی و اصولی توجه کاملی نشده است.

بسیاری از افراد هستند که با وجود انجام دادن ورزش های سنگیم و داشتن رژیم های سخت نمی توانند وزن شان را کم کرده و لاغر شوند. با ما همراه شوید تا بدانید مشکل این افراد کجاست و چه راهی برای شان مناسب تر است.

1. تمرینات هوازی را یکنواخت انجام می‌دهید

تمرین هوازی بهترین تمرین ممکن برای مصرف چربی‌هاست، اما باید این نکته را بدانید که اگر در هر جلسه تمرین هوازی، تمام مدت‌زمان را به‌صورت یکنواخت تمرین کنید، بازده تمرین شما کاهش خواهد یافت.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  یوگا برای لاغری

بهتر است در طول مدت تمرین، ازنظر شدت و سرعت تمرین خود تنوع ایجاد کنید. مانند تمرینات اینتروال! البته توجه کنید که شما نباید سرعت را به قدری افزایش دهید تا از حالت هوازی به سمت بی هوازی بروید. مگر اینکه مربی شما برنامه اینتروال شما را طوری دقیق تنظیم کند که با وجود سرعت بسیار بالا در مقاطعی خاص، باز هم از حالت هوازی خارج نشوید.

2. کاهش بیش از حد کالری، دلیلی برای استپ کاهش وزن

همان‌طور که در مطلب “بهترین راه کاهش وزن” توضیح دادیم، اساس کاهش وزن کاهش کالری می‌باشد. اما این کاهش اندازه‌ای خاص و مشخص دارد. این‌طور نیست که در پی کاهش وزن هرچه قدر خواستیم کالری را کاهش دهیم و سپس در انتظار نتیجه‌ای سریع و آنی باشیم.

3. دلیلی برای کاهش وزن ندارید:

بیشتر افراد رژیم غذایی خود را بدون برنامه و انگیزه مناسب آغاز می کنند. در حقیقت برخی از دلایل محبوبی که باعث آغاز برنامه کاهش وزن می شود خارجی یا بر اساس دوره های زمانی کوتاه هستند. زمانی که تصمیم می گیرید کاهش وزن را تجربه کنید، بهتر است منبع انگیزشی قوی و قدرتمندی داشته باشید.

نکته: انگیزه باید درونی باشد. اگر به دنبال انگیزه هستید می توانید بهترین دلایل موجود برای کاهش وزن را مرور کنید.

4. تنها سه وعده غذایی در روز مصرف می کنید:

فکر می کنید برای کاهش وزن خود باید سه وعده غذایی را در روز مصرف کنید؟ همیشه هم چنین نیست. لازم نیست منتظر وعده غذایی بمانید تا غذایی را مصرف کنید. اگرچه این موضوع به نظرعجیب می رسد اما مصرف مکرر مواد غذایی با حجم اندک به شما کمک می کند وزن بیشتری کم کنید.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  آیا غذا خوردن بعد از ورزش باعث چاقی می شود ؟

5. به اندازه کافی پروتئین نمی‌خورید!

البته منظور از این جمله اصلاً این نیست که پروتئین شما را لاغر می‌کند و در مصرف آن زیاده‌روی کنید!! پروتئین به دلیل خاصیت دیرهضمی خود، بیشتر در دستگاه گوارشی خواهد ماند، در نتیجه احساس سیری بیشتری به شما خواهد داد و از پرخوری‌های شما جلوگیری خواهد کرد. مطمئن شوید به ازای هر کیلوگرم وزن بدنتان، حداقل یک گرم پروتئین مصرف می‌کنید.

6. استرس و کم خوابی مانع لاغری شماست!

بله! استرس شما را چاق می‌کند. استرس و فشار عصبی، سبب ترشح هورمون کورتیزول می‌شود. هورمون کورتیزول دقیقاً همان چیزی است که شما باید از ترشح آن بترسید! چراکه این هورمون با تستوسترون و هورمون رشد مخالف است! در نتیجه رشد عضلانی کمتر و در عوض ذخیره چربی افزایش خواهد یافت. در رابطه با کم خوابی و یا شب بیداری نیز دقیقاً همین مسئله صدق می‌کند.

7. غذاهای مصرفی خود را ثبت نمی‌کنید!

«آب هم می‌خورم باز چاق میشم»، «هیچی نمی‌خورم ولی بازم چاق میشم» و… سوالاتی مشابه چرا لاغر نمیشم هستند که از افراد چاق زیاد می‌شنویم. اما مگر می‌شود کسی درست غذا بخورد و چاق شود؟

پس مشکل از کجاست؟

مشکل اینجاست که معمولاً افراد چاق کسانی هستند که نمی‌دانند چه می‌خورند و چقدر می‌خورند! قطعاً اگر این افراد اقلام غذایی مصرفی یک روز خود را ریز و جزئی ثبت کنند، در انتهای روز تعجب خواهند کرد! چراکه نمی‌توانند باور کنند در این حد پرخوری کرده‌اند.

8. کربوهیدرات را به‌کلی قطع می‌کنید!

اغلب کسانی که از خود می‌پرسند چرا لاغر نمیشم، کربوهیدرات را دلیل اصلی می‌دانند. این زمینه ذهنی گاهی باعث تصمیمات سخت‌گیرانه و افراطی افراد می‌شود و در نتیجه کربوهیدرات را از غذای خود به‌کلی حذف می‌کنند.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  دوچرخه سواری

بهتر است بدانید سوخت اصلی و رایج سلول‌های شما کربوهیدرات است. لذا میزان انرژی مورد نیاز سلول‌ها را باید به آن‌ها برسانید. کاهش کربوهیدرات حتی می‌تواند منجر به از دست رفتن ماهیچه شما نیز بشود.

 

اميدوارم مطالب براي شما سودمند واقع شده باشد از همراهي شما با جستير سپاس گزاريم.

 

در صورت علاقه مندی از مطالب زیر دیدن فرمایید:

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انواع مکمل های بدنسازی + 4 نکته هنگام خرید x بخوانید...