چربی سوز قوی شکم

سلام خدمت کاربران عزيز به سايت جستير خيلي خوش آمديد در اين مطلب ميخواهيم درباره ي چربی سوز قوی شکم اطلاعات مفيدي در اختيار شما قرار دهيم ما را تا انتهاي مطالب همراهي بفرماييد.

چربی سوز قوی شکم و پهلو

چربی های شکمی باعث می شود که زیبا دیده نشوید و چاق تر از آن چه که هستید بنظر بیاید پس بایستی به فکر راه مناسب چربی سوز شکم باشید. چربی های سفید که دور شکم جمع می شوند را با ناخم چربی های احشایی می شناسند که نه تنها باعث چاق تر بنظر رسیدن بلکه خطر بیماری های قلبی و دیابت نوع 2 را بالا می برد و باید هر چه زودتر درصدد از بین بردن و آب کردن این چربی ها بر آمد.

راه های مختلفی برای از بین بردن این چربی ها وجود دارد :

چربی سوز قوی شکم
چربی سوز قوی شکم

– اجتناب از نوشیدنی های شیرین

– افزایش مصرف پروتئین

– کاهش کربوهیدارت

– مصرف غذاهای حاوی فیبر

– منظم ورزش کردن

– توجه به اینکه چه مقدار غذا می خورید

مهم ترین قوانین رژیم غذایی

مصرف شکر تصفیه شده را به شدت محدود کنید !

مصرف شکر، به  ویژه شکر تصفیه  شده که در مواد غذایی شیرین و نوشیدنی ها(آبمیوه‌های آماده و…)وجود دارد، یکی از عوامل مؤثر در انباشته شدن چربی شکم و پهلو است. گلوکز و فروکتوز موجود در شکر، کربوهیدرات های ساده ای هستند که به سرعت جذب خون می شوند؛ مصرف زیاد این کربوهیدرات های ساده، باعث تبدیل این کربوهیدرات‌ها به، گلیکوژن‌های ذخیره کبدی می شوند.

کالری‌های مصرفی روزانه‌تان را بشمرید

یکی از بهترین راه‌های کنترل مواد غذایی مصرفی‌ روزانه‌تان شمردن کالری‌های مصرفی روزانه‌ای است که از آنها استفاده می‌کنید با کمک یک متخصص تغذیه یا برنامه‌های محاسبه کننده کالری مورد نیاز بدن، مقدار آن را برای خودتان با توجه به وزن، قد و عادات غذایی‌تان محاسبه کنید و بر اساس آن کالری غذاها یا مواد قندی و کربوهیدرات‌هایی که مصرف می‌کنید را محاسبه کنید و بیشتر از مقدار کالری ای که بدنتان به آن احتیاج دارد مصرف نکنید .

چربی سوز قوی شکم
چربی سوز قوی شکم

کاری که این عادت برای شما خواهد کرد حذف کردن وعده‌های غیر ضروری و پرکالری‌‌ای خواهد بود که درعین حال ارزش غذایی بالایی برای شما ندارند و تنها باعث انباشته شدن چربی در پهلو و شکم شما خواهند شد! و خواهید دید که بعد از مدت کوتاهی مواد خوراکی‌ای که ارزش غذایی بالایی برایتان ندارد را با مواد غذایی بهتری جایگزین خواهید کرد.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  شیره سیاه چیست

بین ۶ تا ۸ لیوان در روز آب بنوشید

نوشیدن آب به افزایش متابولیسم بدن کمک می‌نماید، بدن شما را نیز از آلودگی پاکسازی می‌کند و به عنوان یک کاهش‌دهنده اشتها عمل می کند .
همچنین، نوشیدن آب بیشتر به بدنتان کمک خواهد کرد که آب را حفظ کند و باعث می‌شود که اضافه وزنتان را به مرور از بین ببرد.
اگر به نوشیدن این مقدار آب عادت ندارید می‌توانید تعدادی ورقه لیمو در آب بیندازید وجود ورقه‌های لیمو در آب هم بی‌مزگی آب را از بین خواهد برد هم اشتهای شما را به طور طبیعی و بدون و هیچ گونه عوارضی کاهش خواهد داد چرا که پکتین موجود در لیمو به کاهش میل غذا کمک می‌کند.

فست فود و مواد غذایی فرآوری شده را ممنوع کنید!

شاید این مورد برای شما یک توصیه تکراری باشد اما واقعا چه قدر به آن عمل می‌کنید؟! همه‌ی ما می‌دانیم که سیگار برای سلامتی‌مان مضر است و در دراز مدت می‌توانند تاثیرات منفی و جبران ناپذیری بر روی ریه هایمان و حتی دیگر بخش‌های بدنمان داشته باشد اما چند نفر از ما با علم به این موضوع از آن استفاده می‌کنیم؟ استفاده از فست فودها و مواد فرآوری شده یکی از اصلی‌ترین عوامل چاقی هستند .

یکی از مواردی که به شما کمک می‌کند مصرف این مواد غذایی را کنترل کنید داشتن یک برنامه غذایی است، قبل از هر چیزی شما باید با خودتان به این توافق برسید که داشتن یک اندام زیبا و در عین حال سالم برای شما نسبت به بسیاری از کارهای دیگر در اولویت است و باید برای آن وقت بگذارید، هر روز برای وعده‌های غذایی روز بعدتان برنامه ریزی کنید حتی اگر برنامه ی کاریتان بسیار سنگین است یا برنامه های روزانه‌تان بسیار شلوغ است حتما وقتی را برای درست کردن یک غذای سالم و میان وعده‌های مقوی با ارزش غذایی بالا برای استراحت‌های وسط روزتان اختصاص دهید.

چربی سوز شکم

چربی سوز قوی شکم در طب سنتی

چربی سوز قوی شکم
چربی سوز قوی شکم

کنجد

کنجد طبعی گرم و‌تر دارد. این غله دارای مواد معدنی زیادی از قبل مس، سیلیس، منیزیم، آهن، کلسیم، فسفر، آلومینیم، نیکل، کروم و کلروسدیم است و همچنین در آن ماده پروتئینی بسیار مهمی به نام لیزیت وجود دارد. کنجد برای کسانی که کشتی گیر و یا وزنه بردار هستند غذایی بسیار مفید و مناسب است. کسانی که دارای چربی بالا هستند از روغن کنجد استفاده کنند.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  خواص جعفری

هل

در طب آیورودا (طب سنتی هند) از هل به عنوان یک چربی سوز طبیعی استفاده می‌کنند. برای اینکه از خواص بی نظیر هل بهره‌مند شوید کافی است یک یا چند عدد از این ادویه‌ی خوش عطر را داخل قوری چایتان بیندازید و یا یک عدد را به فنجان قهوه تان اضافه کنید. همچنین می‌توانید یک قاشق چای خوری دانه‌های ریز هل را در یک فنجان آب جوش و در حرارت ملایم دم کنید. بعد از غذا یک فنجان از این دم کرده‌ی معطرتان را میل کنید و بدون دردسر به هدف لاغری تان نزدیک‌تر شوید.

چوب میخک

چوب میخک نیز یکی از آن همیاران لاغری فوق العاده موثر است. زمانی که دلتان می‌خواهد ریزه خواری کنید و دنبال چیپس و پفک و یا هله هوله‌های دیگر می‌گردید یک عدد چوب میخک را در دهان گذاشته و شروع به جویدن کنید. درست است که در ابتدا طعم بی نظیر و خوبی نخواهید چشید، اما خاصیت بی حس کنندگی ملایم آن خیلی زود پرز‌های چشایی را با طعم آن همسو می‌کند.

زردچوبه

در مورد خواص زردچوبه می‌توان مقاله‌ها نوشت. این ادویه‌ی زرد که در هر آشپزخانه‌ای پیدا می‌شود علاوه بر اینکه سطح سلامتی را ارتقا می‌دهد، به جذب و هضم هر چه بیشتر چربی‌ها کمک زیادی می‌کند. به همه‌ی غذاهایتان زردچوبه اضافه کنید حتی به سس‌های (سس سرکه) سالادهایتان.

سیاه دانه

سیاه دانه یکی از بهترین ادویه‌هایی است که برای سوزاندن چربی شکم و پهلو و رسیدن به تناسب اندام می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

خردل

خردل سرشار از سلنیوم، فیبر، پروتئین، منگنز، منیزیم، آهن و کلسیم است و در هر قاشق چای‌خوری تنها ۳۰ کالری انرژی دارد. برای افزایش متابولیسم خردل زرد کارآمد نیست و مصرف دانه کامل خردل پیشنهاد می‌شود. وقتی خردل به همراه سایر ادویه‌های تند مانند فلفل قرمز مصرف شود به دلیل دارا بودن کاپسایسین در این نوع فلفل که خود نوعی چربی سوز است اثر گرمازایی فلفل قرمز به خردل اضافه شده و می‌تواند ترکیب موثرتری برای کاهش وزن باشد.

چای سبز

چای سبز سرشار از ترکیبی به نام کاتچین است. کاتچین آنتی اکسیدانی است که با افزایش متابولیسم و تحریک سوخته شدن چربی‌ها ارتباط دارد. در تحقیقی که در ژورنال آمریکایی تغذیه بالینی چاپ شده است مشخص گردید افرادی که ۶۹۰ میلی‌گرم از عصاره چای سبز را در هر روز مصرف می‌کردند کاهش وزن بهتری به نسبت افرادی که از این عصاره دریافت نمی‌کردند، داشتند.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  درمان درد مفاصل

فلفل سیاه

ماده موجود در فلفل سیاه که طعم تندی به آن می‌دهد پیپرین نام دارد و به بدن کمک می‌کند تا کالری بیشتری را در طی فرآیند‌های گرمازایی بسوزاند. پیپرین باعث می‌شود که مواد غذایی به صورت موثرتری سوزانده شوند.

فلفل هندی

دی هیدروکاپسیات ترکیبی است که در فلفل تند هندی وجود دارد و توانایی بدن برای سوزاندن چربی‌ها را افزایش می‌دهد. فلفل هندی با مصرف سه بار در روز اثرات کاهش وزن خود را به خوبی القا می‌کند.

دارچین

برای کنترل قند خون و سطح انسولین می‌توانید از دارچین استفاده نمایید. دارچین از دیابت جلوگیری می‌کند و اشتها را کنترل می‌نماید.

سیر

اضافه کردن سیر تازه یا پودر سیر به غذا‌ها کمک می‌کند تا متابولیسم کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها به گونه موثرتری صورت گیرند. مطالعات بر روی حیوانات نیز نشان می‌دهد که سیر از تجمع چربی‌ها در بدن جلوگیری می‌کند.

نعناع

طی تحقیقی که در سال ۲۰۰۹ منتشر گردید بوییدن نعناع باعث کاهش اشتها می‌شود. در این مطالعه افراد برای مدت یک هفته نعناع را می‌بوییدند. این افراد در این مدت کالری کمتری به نسبت گروه کنترل مصرف می‌کردند.

جعفری

جعفری گلوکز موجود در خون را کاهش می‌دهد؛ در نتیجه اشتها را کنترل می‌کند و فرآیند چربی سوزی را تسهیل می‌نماید.

مصرف مواد غذایی تند و گرم می‌تواند متابولیسم را افزایش دهد و به افراد کمک کند تا مقدار بیشتری چربی را در مدت زمان کوتاهی بسوزانند. غذا‌های بسیار تند میزان متابولیسم را تا ۳۰ دقیقه بعد صرف غذا به اندازه ۲۰ درصد افزایش می‌دهند.

جینسنگ

در بسیاری از مطالعات صورت گرفته بر روی حیوانات، جینسنگ باعث لاغری شده است. زیرا جذب چربی از رژیم‌های پرچرب را کاهش می‌دهد.

گشنیز

گشنیز عملکرد‌های متابولیک را سرعت می‌بخشد و در تحقیقات انجام شده بر روی حیوانات باعث کاهش وزن می‌شود.

زنجبیل

زنجبیل تازه یا پودر زنجبیل اشتهای شما را کاهش می‌دهد.

 

اميدوارم مطالب براي شما سودمند واقع شده باشد از همراهي شما با جستير سپاس گزاريم.

 

در صورت علاقه مندی از مطالب زیر دیدن فرمایید:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.