چند نوع بنر داریم؟

سلام خدمت کاربران عزيز به سايت جستير خيلي خوش آمديد چند نوع بنر داریم؟ در اين مطلب ابتدا میخواهم به تعریف بنر بپردازم و بعد در رابطه با انواع بنر ها صحبت کنیم؛ ما را تا انتهاي مطالب همراهي بفرماييد.

بنر چیست؟

بَرنوشته یا بَرنما یا بَنِر (به انگلیسی: Banner)، پرچم یا تکه‌ای پارچه است که دربردارندهٔ یک نماد، نشان‌واره، شعار، یا پیامی دیگر است.

یک پرچم می‌تواند نشانه یا پرچم دیگری باشد که نماد، لوگو، شعار یا پیام دیگر باشد. پرچمی که طراحی آن همانند پوشش در پوشش اسلحه است (اما معمولا در یک شکل مستطیل یا مستطیلی)نشانه سلاح نامیده می‌شود. همچنین یک قطعه از مواد تبلیغاتی غیر پارچه‌ای با نام، شعار و یا سایر پیام‌های بازاریابی تبلیغ می‌کنند.

ساخت بنر یک کشتی باستانی است. تابلوهای کلیسا معمولا قدیس را به تصویر می‌کشند که کلیسا به او اهدا می‌شود.

چند نوع بنر داریم

  در حالت کلی دو نوع بنر داریم : بنرهای چاپی و بنرهای تحت وب

بنرهای چاپی چیست؟

این نوع بنر ها معمولا در صنعت چاپ و دنیای واقعی پرکاربرد هستند و در صورت جستجوکلماتی مثل

1.  بنر تبلیغاتی

2. طراحی بنر

3. چاپ بنر

4. چاپ بنر ارزان

5. چطور بنر بسازیم؟

6. و غیره

می توانید هزاران نوع از بنرها چاپی را در گوگل مشاهده کنید.

بنرهای تحت وب چیست؟

همان طور که گفتیم نوع دیگر از بنرها بنرهای تحت وب می باشند که از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار می باشند هدف اصلی ما در این مقاله بررسی بنرهای تحت وب می باشد.

حال چند نوع بنر تحت وب داریم؟

بیشتر بخوان بیشتر بدان  قیف فروش در بازاریابی

 دو نوع بنر تحت وب داریم بنرثابت و بنرهای متحرک.

بنر ثابت چیست؟ به بنرهایی که انیمیشنی در آنها استفاده نشده باشد و حرکتی درآنها نباشد بنر ثابت گفته می شود.

نمونه بنر ثابت که توسط گروه پونیما طراحی شده است به شکل زیر می باشد.

  بنظرتان بنرمتحرک چیست؟ به بنرهایی که دارای انیمیشن و تصاویر متحرک باشند بنر متحرک می گویند.

    ما در طراحی بنر سبک های مختلفی داریم که نوع

– کلاسیک

– ساده

– فلش

– مدرن

– حرفه ای

– فلت

– متریال

– رئالیسم

– و غیره

چند نمونه از سبک های طراحی بنر هستند لازم به ذکر است که سبک های بالا دارای نوع ثابت و متحرک می باشند.

الف) بنرهای ثابت:

این بنرها معمولاً در فرمت GIF تهیه شده و دربردارنده تصاویر و متونی هستند که ثابت بوده و حرکت نمی کنند. قبلاً از این نوع بنرها به دلیل آنکه گمان برده می شد موردتوجه بازدیدکنندگان قرار نمی گیرند کمتر استفاده می گردید. لیکن امروزه تحقیقات نشان داده است که بعضی کاربران این نوع از بنرها را ترجیح می دهند و به همین دلیل اخیراً استفاده از آنها افزایش یافته است (MINNICK AND MINNICK, 2001).

ب) بنرهای متحرک (انیمیشنی):

این نوع بنرها از ترکیب چندین بنر ثابت و بــــــا استفاده از نرم افزارهایی مخصوصی نظیرGIF BUILDER طراحی گردیده و همانند کارتونهای انیمیشنی دارای خاصیت تغییرپذیری هستند. اندازه و حجم این بنرها نیز معمولاً از بنرهای ثابت بیشتر است. از مزیتهای این نوع بنرها آن است که می توان با استفاده از آنها پیامهای تبلیغاتی پیچیده تری طراحی کرد و نیز اینکه این بنرها برای کاربران جالب تر بوده و توجه آنان را بیشتر به خود جلب می کند. اما ازطرفی این بنرها به علت حجم زیاد و اندازه های بزرگ سرعت بارگذاری صفحات اینترنتی را کاهش می دهند (MINNICK AND MINNICK, 2001).

بیشتر بخوان بیشتر بدان  تبلیغات در اینستاگرام چگونه است

ج) بنرهای تعاملی (دارای غنای رسانه ای):

در این نوع با استفاده از انواع نرم افزارهــا و فناوری های رسانه ای ویژگیها و کارکردهایی را به بنرها اضافه می کنند به گونه ای که توانایی تعامل پذیری خاصی پیدا می کنند (PASTORE, 2001). برای مثال بنرهایی وجود دارند که نخست چند گزینه را برای کاربر نمایش داده (مثلاً سوال درمورد مذکر یا مونث بودن کاربر) و درصورت انتخاب هریک از آن گزینه ها توسط کاربر در ادامه تبلیغات خاصی به او نشان داده می شود. درحقیقت بنرهای تعاملی نوع پیشرفته تری از بنرهای انیمیشنی بوده و دارای امکانات بیشتری هستند. البته مشکلاتی که درمورد بنرهای متحرک گفته شد درمورد این بنرها نیز به نحو شدیدتری مطرح است. با وجود این، مشکلات و نیز با وجود هزینه بالاتر برای طراحی آنها اما از آنجا که طبق تحقیقات، اثربخشی این نوع از دو نوع دیگر بیشتر است (MORGAN STANLEY DEAN WITTER, 2001) لذا شرکتها ترجیح می دهند بیشتر از آن استفاده کنند. FLASH و SHOCKWAVE از رایج ترین نرم افزارها برای طراحی بنرهای تعاملی هستند.

اميدوارم مطالب براي شما سودمند واقع شده باشد از همراهي شما با جستير سپاس گزاريم.

منبع : ویکی پدیا

در صورت علاقه مندی از مطالب زیر دیدن فرمایید:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.