چگونه آب بیشتری بخوریم

سلام خدمت کاربران عزيز به سايت جستير خيلي خوش آمديد؛ چگونه آب بیشتری بخوریم در اين مطلب ميخواهيم درباره ي این موضوع اطلاعاتی در اختيار شما قرار دهيم ما را تا انتهاي مطالب همراهي بفرماييد.

همان طور که می دانید حدود 70 درصد بدن ما را آب تشکیل داده و از آن جا که آب نقش مهمی در عملکرد درست اندام های مختلف ایفا می کند نوشیدن آب کافی برای حفظ سلامتی بدن ضروری است.

آب تعادل الکترولیتی و فشار خون را کنترل کرده، عملکرد مفاصل را بهبود می بخشد، دمای بدن را تنظیم و برای سلامت سلول های بدن حیاتی می باشد و به همین دلیل هیدراتاسیون یا آب رسانی بدن اهمیت زیادی دارد، اگرچه بسیاری از ما به دلایل مختلف از جمله مشغله زیاد نوشیدن آب کافی روزانه را فراموش می کنیم.

1. نیاز بدن به آب و مایعات چقدر است؟

اگر تصمیم گرفته اید آب بیشتری بنوشید باید ابتدا بدانید بدن شما به چه مقدار آب در شبانه روز نیاز دارد.

همه ما شنیده ایم برای تامین آب مورد نیاز بدن لازم است 8 لیوان (1920 میلی لیتر) آب در روز بنوشیم اما این توصیه ریشه علمی ندارد.

به گزارش آکادمی ملی پزشکی مردان در طول روز به حدود 15 لیوان (3700 میلی لیتر) و زنان به حدود 11 لیوان (2700 میلی لیتر) مایعات – شامل آب، نوشیدنی های مختلف و مواد غذایی آبدار – نیاز دارند، اگرچه این مقدار نسبی است و با توجه به سطح فعالیت افراد، محل سکونت، وضعیت سلامت و غیره ممکن است تغییر کند.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  سیگار مادوکس شکلاتی

به طور کلی در اغلب موارد مصرف مایعات تا حدی که فرد احساس تشنگی نداشته باشد کافی است با این وجود افرادی که به طور منظم ورزش می کنند، بیشتر روز را بیرون از منزل هستند یا در آب و هوای گرم زندگی می کنند نیاز به آب بیشتری دارند.

2. آب را سرد کنید

آب سرد، اغلب اوقات تازه‌تر از آبی با دمای اتاق بنظر می‌رسد. سعی کنید که یک بطری آب در فریزر بگذارید و آن را در طول روز همراه داشته باشید. بطری شما برای چندین ساعت خنک می‌ماند، بدین ترتیب ممکن است تشویق شوید که آب بیشتری بنوشید.

3. بطری آب همراه داشته باشید

سعی کنید در هر جا و هر زمان چه در مدرسه، خانه، محل کار و مسافرت همیشه یک بطری آب معدنی همراه داشته باشید تا بتوانید به راحتی آب بنوشید، این کار هدف شما را نیز یادآوری خواهد کرد و روش فوق العاده موثر برای نوشیدن آب بیشتر در طول روز است.

4. آب را با نی بنوشید

سعی کنید بوسیله‌ی یک نی، آب را کم کم بنوشید. نمی‌دانم که چرا این روش موثر است، شاید چون جالب‌تر است، یا شاید چون جرعه‌های بزرگتری می‌نوشید، اما افراد بسیاری به من می‌گویند که وقتی از نی استفاده می‌کنند، آب بیشتری می‌نوشند!

5. آب را جایگزین نوشیدنی های دیگر کنید

روش موثر دیگر برای نوشیدن آب بیشتر در طول روز این است که به جای نوشیدنی هایی همچون نوشابه یا مایعات ورزشی از آب استفاده کنید.

از آن جا که این نوشیدنی ها اغلب سرشار از شکر افزودنی هستند این کار به حفظ سلامتی و کاهش مصرف کالری نیز کمک زیادی می کند، زیرا برای سلامتی بدن لازم است مصرف شکرهای افزودنی به کمتر از 5 درصد کالری دریافتی روزانه محدود شود در حالی که با نوشیدن تنها یک لیوان نوشابه (240 میلی لیتر) از این مقدار فراتر خواهیم رفت!

بیشتر بخوان بیشتر بدان  فواید روغن سیاه دانه

لازم به ذکر است رژیم های غذایی سرشار از شکرهای افزودنی خطر ابتلا به چاقی، دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی را افزایش می دهند در حالی که جایگزین کردن نوشیدنی های قندی با آب روشی آسان و کم هزینه برای کاهش مصرف کالری بوده و به کاهش وزن نیز کمک می کند.

6. قبل از غذا آب بخورید

با آب، مانند یک پیش غذا برخورد کنید و وعده‌های غذایی را با یک لیوان آب شروع کنید. به این روش، هم آب بیشتری در روز مصرف می‌کنید، و هم اشتهای شما مهار می‌شود.

7. مقدار آب را حساب کنید

درست مانند محاسبه‌ی مقدار کالری مصرفی، محاسبه‌ی اینکه چقدر آب نوشیده‌اید می‌تواند به شما کمک کند. به این دلیل است که قرار دادن پارچ آب روی میز، اینقدر مهم است، چون در هر لحظه می‌توانید ببینید که چقدر آب خورده‌اید و قبل از تمام شدن روز باید چقدر دیگر آب بنوشید.

اگر بدنبال تکنولوژی‌های پیشرفته هستید، برنامه‌هایی برای تلفن همراه وجود دارند که به شما یاداوری می‌کنند آب بخورید، میزان مصرف آب شما را دنبال می‌کنند، و اگر به هدفتان برسید، بطور مجازی شما را تشویق می‌کنند!

8. آب را خوش طعم کنید

چگونه آب بیشتری بخوریم
چگونه آب بیشتری بخوریم

اگر طعم آب را دوست ندارید کافیست قبل از مصرف اندکی طعم مورد علاقه تان مانند خیار، لیمو، کیوی یا توت فرنگی و غیره به آن اضافه کنید.

همچنین می توانید از پودر یا مایعات تقویت کننده خوش طعم داخل آب استفاده کنید اما دقت داشته باشید بیشتر این محصولات حاوی شکر یا سایر شیرین کننده ها و افزودنی های مصنوعی هستند که ممکن است به سلامتی آسیب برساند.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  ادویه های چربی سوز

 

اميدوارم مطالب براي شما سودمند واقع شده باشد از همراهي شما با جستير سپاس گزاريم.

 

در صورت علاقه مندی از مطالب زیر دیدن فرمایید:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.