چگونه سرحال و پر انرژی باشیم

سلام خدمت کاربران عزيز به سايت جستير خيلي خوش آمديد؛ چگونه سرحال و پر انرژی باشیم در اين مطلب ميخواهيم درباره ي این موضوع اطلاعاتی در اختيار شما قرار دهيم ما را تا انتهاي مطالب همراهي بفرماييد.

آخرین تحقیقات‌ محققان درباره‌ی خواب، متابولیسم و استرس، طرحی ساده و مطمئن در اختیار شما قرار می‌دهد تا با کمبود انرژی و خستگی ناشی از آن مقابله کنید. اگر مدام احساس خستگی می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را از دست ندهید تا ببینید که باید چگونه پر انرژی باشیم.

۱.وقتی از خواب بلند می شوید یک لیوان آب بنوشید تا پر انرژی باشید

بدن در هنگام خواب آب از دست می دهد.پس با نوشیدن یک لیوان آب می‌توانید به بدن خود برای تازگی و شادابی کمک کنید. شما کی اولین لیوان آب خود را در روز می‌نوشید؟

۲. مواد مغذی بخورید

به جای مصرف زیاد کربوهیدرات‌ها، کمی هم پروتئین مصرف کنید. پروتئین‌ها به دلیل دیر هضم شدن، میزان انرژی را افزایش می‌دهند. کربوهیدرات‌ها سریع‌تر می‌سوزند و انرژی زیادی تولید می‌کنند؛ ولی مصرف زیاد آنها منجر به تخلیه‌ی انرژی می‌شود.

چگونه سرحال و پر انرژی باشیم
چگونه سرحال و پر انرژی باشیم

تحقیقات اخیر که توسط دوناد. کی. لیمن، پزشک و پرفسور تغذیه‌ی دانشگاه ایلینوی انجام شد، نشان داد زنانی که در رژیم‌شان میزان کربوهیدرات را کاهش و پروتئین را افزایش دادند، نسبت به سایرین پُرانرژی‌تر هستند. میزان مصرف روزانه‌ی کربوهیدرات سالم را به کمتر از ۱۵۰ گرم در روز کاهش دهید.

به عنوان مثال بهترین نمونه تقسیم‌بندی غذایی می‌تواند این گونه باشد:

۵ وعده سبزیجات،۲ واحد میوه، ۳ یا ۴ واحد مواد غذایی دارای نشاسته (ترجیحا سبوس‌دار) مثل نان، برنج، ماکارونی و غلات.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  فواید کراتینه مو

صبحانه: یک تکه نان، یک عدد تخم مرغ، گوشت ران و پنیر هر کدام یک تکه و یک لیوان شیر.

ناهار: ساندویچ تشکیل شده از ۱ تکه نان، ۲ یا ۳ تکه خیلی کوچک گوشت، ۱ تکه کوچک پنیر، ۲ واحد سبزی و یک عدد سیب.

شام: ۶ تکه گوشت بدون چربی، ۳ واحد سبزیجات، ۱ واحد میوه و ۱ یا ۲ واحد کربوهیدرات نشاسته‌دار.

۳. قانون ۱۰/۵۰

کارهای خود را اگر با قانون ۵۰/۱۰ انجام دهید مطمئنا سریعتر پیش می‌روید.کافیست تایمر گوشی خود را برای ۵۰ دقیقه تنظیم کنید و در این مدت به کارهای خود برسید سپس ۱۰ دقیقه استراحت کنید.مایک در این ده دقیقه از پشت میز خود بلند می شود قدمی می‌زند٬ تماسی با دوستان می‌گیرید یا ریلکس کرده و یک لیوان آب مینوشد.مهم‌ترین کار شما برای ۵۰ دقیقه بعدی چیست؟

۴.فعالیت و تعرق داشته باشید

فعالیت و جنبش روزانه و منظم ما را سالم و سرحال نگه می‌دارد.این افزایش انرژی و بهبود خلق و خوی با کاهش استرس همراه است.شما هم مثل مایک می‌توانید صبح ها ورزش هوازی یا یوگا انجام دهید.امروز سراغ کدام ورزش می‌روید؟

۵. از شر استرس خلاص شوید

تمرکز ذهن انرژی‌های منفی را از بدن بیرون می‌کند و استرس را کاهش می‌دهد. اگر برای ۲۰ دقیقه یوگا وقت ندارید، زمان آن را کوتاه و دفعات انجام را افزایش دهید. چند نوبت تمرکز ذهن ۲-۳ دقیقه‌ای به راحتی در برنامه‌ی روزانه شما می‌گنجد.

جودیت اورلُف، روان‌پزشک، کارشناس و مؤلف کتاب «انرژی مثبت» می‌گوید:

«حتی ۳ دقیقه‌ یوگا می‌تواند میزان هورمون‌های استرس را (که باعث سفت شدن عضلات و تنگ شدن رگ‌های خونی می‌شوند)، کاهش دهد و باعث ترشح اندروفین (هورمون افزایش‌دهنده‌ی انرژی و شادی) شود.»

جایی را پیدا کنید که کسی مزاحم‌تان نشود. آرام بنشینید و چشم‌ها را ببندید. در حالی‌که آهسته نفس می‌کشید به صدای دم و بازدم‌تان گوش کنید.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  از بین بردن جوش صورت با ماسک خانگی

در هنگام هجوم افکار، آنها را مانند ابرهایی مجسم کنید که در آسمان در حال عبور هستند.

سپس کسی یا چیزی را تصور کنید که شما را شاد و خوشحال می‌کند. این تصویر می‌تواند جایی باشد که تعطیلات را در آنجا خوش گذراندید، کسی که دوستش دارید، یا کاری که به آن علاقه‌مند هستید. (مثل لم دادن در حمام با رایحه‌ای خوش)

۷. از ورزش و موسیقی کمک بگیرید

ورزش، بهترین راه افزایش انرژی است. ولی بیشتر اوقات آن‌قدر خسته‌ایم که حال و حوصله‌ی ورزش کردن را نداریم. هنگامی که بند کفش‌های پیاده‌روی‌تان را می‌بندید هدفون را داخل گوش‌تان قرار دهید. موسیقی تمرکز فکر را بالا می‌برد و به شما کمک می‌کند خستگی را فراموش کنید. محققان ژاپنی در مجله پزشکی ورزش و تناسب اندام گزارش دادند داوطلبانی که ۳۰ دقیقه با موسیقی کار کردند، کمتر از کسانی که بدون موسیقی کار می‌کردند احساس خستگی داشتند. اگر به ادبیات علاقه دارید، یک کتاب صوتی هم می‌تواند حواس شما را از احساس خستگی، پرت کند.

۶.خلاصه روزانه

۱۰ دقیقه در روز را به بررسی بازتاب کارهایتان بپردازید.مایک از خود می‌پرسد که کدام کارها را خوب انجام داده یا چه چیزهایی نیاز به بهبود دارد؟
امروز شما چطور پیش رفته است؟

چه شبیه جین باشید چه جو، این ۶ روش کمک خواهد کرد که عملکرد خود را به سطح بالاتری از کارایی و بهره‌وری برسانید
ما دوست داریم در مورد روش های خودتان که به پر انرژی بودنتان کمک می‌کند بدانیم.می توانید آنها با ما و دیگران درمیان بگذارید تا با هم بتوانیم پرانرژی و فعال باشیم.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  چسب بینی

 

اميدوارم مطالب براي شما سودمند واقع شده باشد از همراهي شما با جستير سپاس گزاريم.

بیشتر بخوانید:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.