چگونه شاد باشیم

سلام به شما عزیزان به سایت جستیر خوش امدید

ما تمام اطلاعات مربوط به چگونه شاد باشیم را در اختیار شما قرار میدهیم

ممنون از انتخاب و همراهیتون

چگونه شاد باشیم و بخندیم

چگونه شاد باشیم و بخندیم
چگونه شاد باشیم و بخندیم

چگونه شاد و خوشبخت زندگی کنیم؟

1. ورزش کنید

مطالعات نشان داده که تمرینات ورزشی نه تنها برای تناسب اندام مفید هستند بلکه باعث

آزاد شدن اندورفین در بدن می شوند که می تواند باعث تغییر خلق و خوی شما شده و

شما را شادتر و سرحال تر می کند.

 

مطالعات انجام شده در دانشگاه تورنتو نشان داده که ورزش می تواند باعث درمان

افسردگی شود. در یک آزمایش سه گروه از افراد که دچار افسردگی بودند انتخاب شدند؛

 

به گروه اول داروی ضد افسردگی داده شد، به گروه دوم مصرف داروی ضد افسردگی

در کنار ورزش پیشنهاد شد و گروه سوم برای درمان افسردگی ورزش می کردند، پس

از شش ماه فقط گروه اول دچار افسردگی شدند و گروه دوم و سوم بازگشت افسردگی

در آن ها دیده نشد.

2. مثبت فکر کنید

شادی پیش زمینه موفقیت است – شان آچور

 

همه ی ما می دانیم که تفکر مثبت می تواند تا 10 درصد عوامل استرس زا، نگرانی ها،

شرایط اقتصادی و روابط را بهبود بخشد، 90٪ باقی مانده به این بستگی دارد که شما

چگونه جهان اطراف خود را پردازش می کنید.

 

تفکر مثبت سطح انرژی، خلاقیت و بهره وری را تا 30٪ افزایش می دهد، محققین

همچنین تفکر مثبت را عامل طول عمر، درمان بیماری ها، سلامت جسمانی و تحمل

شرایط دشوار می دانند.

3. افکار منفی خود را حذف کنید

 

بعضی از مردم در افکار منفی خود غرق می شوند و برای خلاص شدن از آنها با

مشکلات جدی مواجه می شوند، یک مطالعه دانشگاهی در مادرید نشان داد که نوشتن

افکار منفی بر روی یک کاغذ و سپس از بین بردن آنها روشی موثر برای خلاص شدن

از افکار منفی می باشد.

4. چیزهایی که بابت آن ها  سپاسگزارید را بر روی کاغذ بنویسید

 

بیشتر بخوان بیشتر بدان  تکنیک تجسم خلاق

احساس و فکر کردن در مورد چیز هایی که انگیزه ی شما برای بیدار شدن هستند راهی

عالی برای شادی بیشتر در زندگی بوده و از افسردگی و ترس جلوگیری می کند.

 

مهم نیست که کجا هستند و یا چه کاری انجام می دهند، افراد خوشبخت که زندگی شادی

دارند همیشه چیزی برای سپاسگزاری پیدا می کنند، سعی کنید که هر شب سه چیز را

برای سپاسگزاری پیدا کنید و آن ها را یادداشت کنید.

برای چیزی که داری خوشحال باش و برای چیزی که می خواهی اشتیاق – آلن

 

کوهن

5. مدیتیشن انجام دهید

 

تمرینات مدیتیشن به یکی از روش های محبوب در بین روان شناسان برای درمان

افسردگی و شاد زندگی کردن تبدیل شده است، هنگامی که به طور مرتب مراقبه ی

ذهنی انجام می دهید خوش اخلاق تر می شوید، استرس شما کاهش می یابد و در نتیجه

زندگی شادتری خواهید داشت.

6. خواب کافی داشته باشید

 

وقتی خواب کافی نداشته باشید، بیشتر سراغ افکار منفی می روید، محققان پس از چندین

آزمایش به این نتیجه رسیدند که نداشتن خواب کافی باعث اختلال در بخشی از مغز که

افکار مثبت را پردازش می کند، شده و در نتیجه فرد بیشتر دچار افکار منفی می شود.

 

خواب ناکافی فرآیند شناختی ما را کاهش داده و خطر افسردگی را افزایش می دهد،

سعی کنید هر شب 30 دقیقه زودتر بخوابید تا صبح ها زودتر از خواب بیدار شوید.

7. زمانی را برای کمک به دیگران اختصاص دهید

 

محققان دریافتند زمانی که افراد به دیگران کمک می کنند بیشتر احساس شادی دارند تا

زمانی که برای خود بهترین ماشین یا بهترین تلویزیون و لباس ها را می خرند. یک

مطالعه در سال 2008 نشان داد که بخشیدن پول به دیگران، شما را شادتر و خوشبخت

تر می کند.

خوشبختی به کسانی روی می آورد که برای خوشبخت کردن دیگران می کوشند. –

 

آندره توریه

8. بر روی نقاط قوت خود تمرکز کنید

 

باید بپذیرید که ممکن است به عنوان یک انسان نقص هایی داشته باشید، هر شخصی با

بیشتر بخوان بیشتر بدان  چرا انگیزه ندارم

پیدا کردن نقاط قوت خود و تقویت آن ها می تواند بهتر و شادتر زندگی کند.

9. بیشتر بخندید

 

اگر احساس می کنید یک روز سخت داشتید و خسته هستید سعی کنید بیشتر بخندید،

تحقیقات روانشناسی نشان داده که حتی اگر ادای لبخند زدن را هم در بیاورید می تواند

باعث شادتر شدن شما شود.

 

دانشمندان هنوز نمی دانند که چرا ادای خندیدن می تواند شما را شاد کند اما به نظر می

رسد که لبخند زدن جریان خون بیشتری را به لوب های جلویی مغز هدایت می کند که

به نوبه خود باعث آزاد شدن دوپامین شده و شما را شاد می کند.

برای بیشتر خندیدن می توانید یک فیلم کمدی ببینید، خندیدن استرس را از شما دور می

کند.

10. اشتباهات خود را بپذیرید

بهتر است قبول کنید که شما انسان هستید و انسان هم جایز الخطاست، با پذیرش

اشتباهات خود می توانید خودتان را ببخشید و بیشتر دوست داشته باشید.

هنگامی که خودتان را دوست داشته باشید می توانید شاد باشید و زندگی شادی داشته

باشید.

11. یاد بگیرید نه بگویید

اگر از آن دسته افرادی هستید که قدرت نه گفتن ندارید و به همه چیز بله می گویید بهتر

است بدانید که این عمل استرس بیشتری را برای شما به همراه دارد و باعث می شود که

زمان کمتری را برای خودتان و منافع خودتان صرف کنید.

چگونه همیشه بخندیم؟

 

یک راه ساده برای داشتن یک زندگی شادتر و خوشبخت تر این است که بیشتر بخندید.

 

خنده یک پاسخ فیزیولوژیکی است که شامل اعمال ریتمیک و غیر ارادی است و نشان

دهنده لذت و شادی است، مطالعات زیادی نشان می دهد که خنده اثرات مثبتی بر سلامت

جسمی و روانی افراد دارد.

مزایا و فواید خنده چیست؟

بیشتر بخوان بیشتر بدان  کنترل استرس

چگونه بیشتر بخندیم؟

1. تصمیم بگیرید که بیشتر بخندید

مانند زمانی که برای سالم غذاخوردن و نوشیدن آب بیشتر برنامه ریزی می کنید تصمیم

بگیرید که بیشتر بخندید و با خودتان بگویید: من تصمیم می گیرم بیشتر بخندم.

هر روز حداقل یکبار بخندید و حتی برنامه ریزی کنید که در محل کار زمان هایی که به

استراحت اختصاص داده اید را بخندید.

2. همیشه لبخند بزنید

مطالعات نشان داده که لبخند زدن مانند خندیدن مزایای زیادی دارد، هنگامی که شما

لبخند می زنید بدن فکر می کند که شما در حال خندیدن هستید و در نتیجه شما شادتر می

شوید.

می توانید یک دلیل برای اینکه به شما یادآوری کند لبخند بزنید برای خود در نظر

بگیرید به عنوان مثال هر وقت می خواهید چای یا قهوه بنوشید لبخند بزنید.

از این به بعد سعی کنید در برخورد با افراد لبخند بزنید تا هم زیباتر به نظر برسید و هم

شادتر شوید.

اگر مردم بتوانند فقط کمی بیشتر همدیگر را دوست داشته باشند، می توانند بسیار خوشحال باشند. امیل زولا

3. نگران صدای خنده خود نباشید

در جمع خانواده در میان دوستان خود از خندیدن با صدای بلند خجالت نکشید، اگر

دوستانی دارید که شما را بابت صدای خنده تان سرزنش می کنند پس دوستان جدید پیدا

کنید.

 

در صورت علاقه مندی از مطالب زیر دیدن فرمایید:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.