چگونه فقط شکم را لاغر کنیم

سلام خدمت کاربران عزيز به سايت جستير خيلي خوش آمديد؛ چگونه فقط شکم را لاغر کنیم  ؟ این سوال بسیاری از افراد است که از چربی‌های شکم و پهلو رنج می‌برند. دلایل متعددی برای تجمع چربی اطراف شکم و پهلو وجود دارد که از مهمترین آنها به کم تحرکی و رژیم غذایی غلط می‌توان اشاره کرد. با این حال نیاز به حذف این چربی‌های زائد برای بسیاری از افراد وجود دارد که در این متن سعی کرده‌ایم به موثرترین آنها اشاره کنیم. ما را تا انتهاي مطالب همراهي بفرماييد.

چگونه فقط شکم را لاغر کنیم ؟

گاهی تناسب اندام فقط نیاز به لاغر شدن شکم دارد. یعنی بازوهای متناسب، سایز ران متعادل، سایز سینه و دور باسن اندازه وجود دارد اما تنها شکم بزرگ فرم اندام را بهم ریخته است.

موضوع چربی شکمی ممکن است دلایل متعددی از جمله گزینه‌های زیر را داشته باشد:

  • عدم فعالیت بدنی و یکجا نشستن‌های مداوم
  • تغذیه غلط سرشار از چربی، قند و کربوهیدرات
  • پرخوری و ریزه‌خواری همیشگی که به عادت تبدیل شده باشد
  • زمینه‌های وراثتی و ژنتیک (اکثر افراد بر این باورند فرم اندام به ژنتیک وابسته است و با این خیال هیچ زحمتی برای جلوگیری از بهم خوردن اندام و رفع چربی‌های زائد، به خود نمی‌دهند)
  • سریع خوابیدن بعد از غذا خوردن و به ویژه بعد از مصرف غذاهای سنگین پیش از خواب
  • ابتلا به برخی بیماری‌ها (این موضوع چاقی کلی بدن را ایجاد می‌کند) مانند سندروم متابولیک یا عدم متعادل بودن هورمون‌ها

1.  در درجه اول به ورزش می ­پردازیم

باید یک ورزش برای گرم کردن تمام عضلات برگزینید برای این کار به شما طناب زدن و دویدن آرام و تند را پیشنهاد می­ کنیم. بعد از اینکه توانستید بدن خود را به طور کلی در گیر کنید ( حدود ۱۵ دقیقه ) می­توانید حرکات موضعی خاص را شروع کنید.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  طرز تهیه جو دوسر برای لاغری

حرکات موضعی کدام حرکات هستند؟

چگونه فقط شکم را لاغر کنیم
چگونه فقط شکم را لاغر کنیم

حرکات موضعی مربوط به اندام شکم، پهلو و کمر هستند که می ­توان به عنوان درازنشست استاندارد، دراز نشست عرضی و عمودی، دو چرخه، حرکات مسگری و… از آن­ها نام برد. تردمیل هم به عنوان یک ابزار خوب برای آمادگی اولیه و حرکت تند آن برای حرکات موضعی به کار می ­رود.

2. استرس را کنار بگذارید

استرس می تواند دلیل دیگر چربی شکم باشد. استرس تولید هورمون کورتیزول، هورمونی که باعث افزایش اشتها و چربی شکم است را بالا می برد. می توانید با استفاده از یوگا، مدیتیشن، نوشیدن چای و دم نوش های آرامش بخش از میزان استرس خود در زندگی بکاهید و علاوه بر احساس آرامش به تخت شدن شکم نیز کمک کنید.

3. خواب کافی و حفظ آرامش

شاید خیلی سطحی به نظر برسد اما خواب به موقع شبانه بین 6 الی 8 ساعت، تاثیر به سزایی در خوش فرمی اندام دارد. چربی‌های شکمی در صورت نداشتن خواب کافی به شکل غیر قابل کنترلی اضافه خواهند شد. یکی از راهکارهای مهم برای داشتن خواب کافی که به داشتن اندام مناسب منجر می‌شود، مدیریت استرس است که باید راهکارهایی برای دست یافتن به آن در نظر داشت.

4. صبحانه کامل؛ شام سبک

صبحانه باید حاوی پروتئین باشد تا در طول روز بتوان از ریزه‌خواری پرهیز کرد. برای شام شب نیز بهتر است مقدار متعادلی پروتئین و کربوهیدرات بسیار کمی مصرف کرد تا شب را سبک خوابید. اما به هیچ وجه نباید هیچکدام از این وعده‌های غذایی را حذف کنید.

5. نظمی برای وعده‌های غذایی

برای اینکه بدانیم چگونه فقط شکم را لاغر کنیم لازم است نکاتی را در مورد وعده‌های غذایی در نظر داشته باشیم:

  • وعده‌های غذایی با حجم کمتر و دفعات بیشتر
  • سر موقع باید وعده‌های غذایی را مصرف کرد (اینکار باعث جلوگیری از ریزه‌خواری‌هایی که به شدت در افزایش چربی شکم موثر هستند، می‌شود)
  • پیش از شروع به غذا خوردن حتما باید یک بشقاب سبزی یا سالاد نوش جان کنید (البته بدون سس و ترجیحا با آب لیمو، سرکه یا روغن زیتون)
  • در بین غذا آب ننوشید
  • بعد از مصرف غذا فورا نخوابید
بیشتر بخوان بیشتر بدان  ورزش یوگا چیست

 

اميدوارم مطالب براي شما سودمند واقع شده باشد از همراهي شما با جستير سپاس گزاريم.

 

در صورت علاقه مندی از مطالب زیر دیدن فرمایید:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.