کنترل استرس

کنترل استرس

کنترل استرس

سلام گلای تو خونه بازدید کنندگان نمونه سایت جستیر یادتون بمونه☺

خیلی خوش امدید

تمام انچه به کنترل استرس مرتبط بوده برایتان جمع اوری کرده ایم

امیدوارم که لذت ببرید

کنترل استرس و اضطراب

کنترل استرس
کنترل استرس

کاهش استرس روزانه و دلایل بروز استرس

اینها می توانند شامل موارد زیر باشند:

  • از دست دادن شغل (یا شروع یک کار جدید)
  • ترک کردن یا برگشتن به خانه کودکتان
  • مرگ همسرتان
  • طلاق یا ازدواج
  • بیماری یا آسیب برای شما و یا عضو نزدیک خانواده
  • مشکلات مالی
  • جا به جایی
  • بچه دار شدن و یا پذیرفتن یک کودک
  • مسیر بهبود رفاهی

استرس می تواند باعث مشکلات سلامتی شود و یا مشکلات موجود را بدتر کند. اگر فکر می کنید نشانه هایی ممکن است ناشی از استرس باشند، با پزشک خود صحبت کنید. مهم است که مطمئن شوید مشکلات سلامتی دیگری را ایجاد نمی کند ؛ یاد بگیرید وقتی استرس دارید، آنرا تشخیصش دهید.

نشانه های هشدار اولیه استرس، تنش در شانه ها و گردن است ، و یا دست شما را مشت می کند. سعی کنید از رویداد یا وضعیتی که منجر به استرس می شود، دوری کنید؛ اگر این کار غیر ممکن است، نحوه واکنشتان را به استرس تغییر دهید. طبق آنچه در این بخش از سلامت روان در نمناک خواهیم گفت می توانید به روش های ساده استرس روزانه خود را کاهش دهید.

بهترین روش ها برای کاهش استرس روزانه

ورزش کنید:

این یک روش سالم برای تسکین انرژی و تنش است. ورزش کردن مواد شیمیایی مغزی خوبی به نام اندورفین را آزاد می کند. هم چنین به شما کمک می کند فیزیک خوبی داشته باشید، که باعث می شود احساس بهتری نیز داشته باشید.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  چگونه از دیگران تعریف کنیم

خوب غذا بخورید:

استرس می تواند بر روی اشتهای شما تاثیر بگذارد. دقت کنید که وعده های غذایی منظم و متعادلی داشته باشید.

تخیل خوب داشته باشید:

از تخیل خود استفاده کنید و ببینید چطور می توانید یک وضعیت استرس زا را با موفقیت مدیریت کنید.چه یک معرفی کسب وکار باشد و چه جا به جایی به مکان جدید، بسیاری از مردم احساس می کنند که تمرین بصری اعتماد به نفس را بالا می برد و آن ها را قادر می سازد تا رویکرد مثبت تری نسبت به یک کار دشوار داشته باشند.

یک چیز را در زمان در نظر بگیرید:

برای افراد تحت تنش و استرس، فشار کاری روزانه آن ها گاهی می تواند غیرقابل تحمل به نظر برسد.بهترین راه برای کنار آمدن با این احساس انجام یک کار در آن زمان است.لیستی از چیزهایی تهیه کنید که باید انجام دهید و با یک کار شروع کنید.

زمانی که این کار را انجام دادید، بعدی را انتخاب کنید ؛ احساس مثبت “چک کردن وظایف” بسیار رضایت بخش است که این کار به شما انگیزه می دهد که ادامه دهید.

با انتقاد کردن کنار بیایید:

شما ممکن است بیش از حد از خودتان و دیگران انتظار داشته باشید. سعی کنید احساس ناامیدی، سرخوردگی و یا حتی “گیر افتادن” را زمانی که فردی آن حرفش را نمیسنجد، نداشته باشید.فرد دیگر از هم کارانتان، همسر و یا کودکتان باشد که موافق رفتار شما نیستند.

از انتقاد در مورد شخصیتی مانند “شما خیلی کله شق هستید” اجتناب کنید و سعی کنید پیشنهادهای سازنده را برای این که چطور ممکن است کسی کار دیگری انجام دهد، ارائه دهید.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  چگونه انگیزه پیدا کنیم

کمی بخوابید:

مهم است که به اندازه کافی استراحت کنید، تا بدن شما زمان ترمیم و بازیابی خود را داشته باشد.

مدیتیشن انجام دهید:

مدیتیشن نوعی تفکر راهنما است. می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. شما می توانید

این کار را با ورزش انجام دهید، که حرکات یکسانی مثل پیاده روی یا شنا را به کار

می برد.شما می توانید با تمرین تمدد اعصاب، با کشش، یا با تنفس عمیق، مدیتیشن

انجام دهید.

یادگیری ریلکسیشن آسان است:

با یک ماهیچه شروع کنید. برای چند ثانیه محکم نگهش دارید و بعد ول کنید. این کار را

با همه ماهیچه ها تکرار کنید، با پنجه و پا شروع کنید و با بقیه بدن ادامه دهید


در صورت علاقه مندی از مطالب زیر دیدن فرمایید:

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه کسی مانع پیشرفت شماست؟ x بخوانید...