۴ تکنیک قدرتمند افزایش فروش سایت
سلام خدمت کاربران عزيز به سايت جستير خيلي خوش آمديد در اين مطلب ميخواهيم ۴ تکنیک قدرتمند افزایش فروش سایت در اختيار شما قرار دهيم ما را تا انتهاي مطالب همراهي بفرماييد.
بازاریابی و افزایش فروش
بازاریابی یعنی پیدا کردن مشتری و ساختن بازار هدف. یک برند برای این که بتواند جذب مشتری کند و افزایش فروش داشته باشد باید ملاک ساخت و ارائه محصول و خدمت خود را برپایه درخواست، نیازی مشتری و الزامات بازار قرار دهد.
برای یک بازاریابی موفق شما باید به مکانیزمهایی نظیر محصولات نوآورانه، ارزیابی نیازهای مشتریان، استفاده از شبکههای اجتماعی، تولید محتواهای هدفدار با روشهای مختلف نظیر محتوای متنی، تصویری، صوتی، ویدیوی و دیجیتال توجه کنید.
راهکارهای افزایش فروش

1. چند مرحلهای کردن خرید
اگر خریدار در هر مرحله ببیند لازم است اطلاعات کمی را وارد کند، ترغیب میشود این کار را انجام بدهد.
تمام سایتهای موفق دنیا فرایند خرید چند مرحلهای دارند، یعنی خریدار ابتدا نام و ایمیل را وارد میکند، سپس شاید استان، شهر و آدرس پرسیده میشود و در مرحله بعد پرداخت آنلاین انجام میشود.
پس اگر سایت شما در یک صفحه تمام اطلاعات لازم را از خریدار میپرسد لازم است تغییراتی ایجاد شود و ورود اطلاعات در مراحل خرید به چند مرحله تقسیم شود.
2. استفاده از انگیزانندههای کوچک
قطعا افرادی را دیدهاید که میخواهند داخل استخر بپرند ولی جرئت انجام این کار را ندارند. اطرافیان سعی میکنند او را تشویق کنند که این کار را انجام بدهد.
گاهی این تشویقها باعث شجاعت فرد میشود و در یک لحظه تصمیم میگیرد در آب بپرد. در فرایند خرید هم دقیقا چنین اتفاقی میافتد. بسیاری از کسانی که دکمه خرید را میزنند با ترسها و شکهای زیادی مواجه هستند و لازم است کسی آنها را تشویق کند که کار را ادامه بدهند.
در سایت چگونه میتوان خریدار را تشویق کرد؟
در فرایند خرید میتوانید از جملات انگیزشی استفاده کنید. یکی از اثرگذارترین جملات آن است که به خریدار بگوییم چیزی تا پایان خرید و رسیدن به محصول یا خدمت دلخواهش باقی نمانده است.
همچنین در مراحل خرید میتوانیم از لوگوهایی استفاده کنیم به برای خریدار آشنا است و اعتماد ایجاد میکند؛ مثلا لوگوی بانکی که پرداخت از طریق آن انجام میشود.
اشاره به ضمانت هم در فرایند خرید میتواند اثرگذار باشد. حتی بزرگی دکمه پرداخت هم میتواند اثر مثبتی بر تعداد خریدها بگذارد. تمام این موارد انگیزانندههای کوچکی هستند که خریدار را تشویق به پیش رفتن میکنند.
3. پیشنهادهای قبل از پرداخت
وقتی خریدار اطلاعات تماس خود را در سایت وارد میکند و میخواهد وارد مرحله پرداخت شود، میتوانیم پیشنهاد بدهیم محصولات دیگری را هم با شرایط ویژه و تخفیف، خریداری کند.
این پیشنهادها که هوشمندانه طراحی شده و محصولاتی کاملا مرتبط را پیشنهاد میکند میتواند تاثیر زیادی بر افزایش فروش سایت بگذارد.
نکته مهم آن است که زمان ارائه این پیشنهادها هنگامی است که خریدار مصمم به خرید است و میخواهد وارد آخرین مرحله فرایند خرید شود که همان پرداخت آنلاین است.
4. صفحه تشکر
صفحه تشکر صفحهای است که خریدار پس از پرداخت آنلاین به آن هدایت میشود. خریدار پس از انجام خرید در شرایطی قرار دارد که خیلی راحتتر پیشنهادهای خرید را میپذیرد.
شما میتوانید در صفحه تشکر هدیهای به خریدار بدهید و در همان صفحه پیشنهاد یک خرید دیگر را به او بدهید.
عدهای از خریداران بلافاصله پس از خریدشان این خرید پیشنهادی شما را هم انجام خواهند داد.
یک صفحه تشکر حرفهای میتواند فروشتان را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.
با رعایت این نکات ساده و مهم میتوانید فروش سایت را افزایش دهید!
اميدوارم مطالب براي شما سودمند واقع شده باشد از همراهي شما با جستير سپاس گزاريم.
بیشتر بخوانید: